Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]
Weldomite sanoi:
Pakko myöntää, että peli jossa saa aikaan ihmeitä. MUTTA kuinka moni pystyy itse tekemään tuon saman? Ja miten kauan tuota jaksaa vääntää?
Vastailen parhaani mukaan, kokemusta itseltä löytyy pelien modaus- ja kenttäeditroipiireistä. Todella harva kenttää vääntävä oikeasti pystyy tekemään jotain, jota tavallisen pulliaisen oikeasti kannattaa omalle koneelleen ladata. Vaikka sanonkin, että todella harva, niin varmasti noita osaavia tiimejä löytyy ihan riittävästi, että laadukasta uutta kamaa sieltä löytyy tuon tuosta.
Alkuun menee luultavasti muutama viikko tai kuukausi, että ensimmäiset todelliset klassikkokentät yhteisöpuolelta saapuvat nettiin. Toki laadukkaita kenttiä löytyy nopeamminkin, mutta nyt tarkoitan sellaisia kenttiä, jotka sijoittuvat johonkin all-time listan kärkipäähän. Positiivista tietty se, että näitä kenttiä odotellessa on alkuinnostus vielä kovaa ja pelin mukanakin tulevia kenttiä jaksaa vielä tahkota. Sitä on vaikea vielä sanoa, että tuleeko parhaat kentät olemaan yhden henkilön projekteja vai isomman tiimin kokonaisuuksia. Varmaan sekä että.
Yksi varma asia on se, että peli tulee kehittymään valtavasti vuoden aikana. Kenttien tekijät keksivät uusia esteitä, pelaajat keksivät uusia temppuja miten liikkua pelissä ja ylittää esteitä, ja tähän kenttien tekijät reagoivat tekemällä mielenkiintoisia kenttiä jotka käyttävät hyväksi näitä temppuja. Esimerkiksi Mega Man Powered Upissa joku on havainnut tempun, jolla pystyy kulkemaan seinien läpi ja vastaavasti joku kenttävelho keksi tehdä tällä kentän, jossa pomoareena ei ole Megamanin tyyliin pelkkä tasainen yhden ruudun kokoinen avonainen laatikko.
Muita varmoja kehityssuuntia on mm. kentät, jotka pelaavat itsestään - kentässä ei tarvitse liikkua, vaan jollain painovoimalla/rullaavilla palikoilla peli liikuttaa hahmon tiettyyn paikkaan. Nämä tietty voivat toimia kätevästi kenttien introina. Ja toisaalta tulee löytymään myös kenttiä, jotka tulevat vaatimaan kaiken mahdollisen osaamisen ja vähän lisää - kaiken kukkuraksi tässähän on nelinpelituki, niin eiköhän joku kehitä aivan käsittämättömän infernaalisen kentän, joka vaatii kaikilta neljältä pelaajalta aivan saumatonta yhteistyötä, jotta pääsisi kentän läpi. Muitakin kummallisia kenttiä jotka käyttävät estottomasti hyväksi pelin fysiikkamallinnusta ja muita ominaisuuksia tulee ilmestymään. Uusia ideoita varmasti keksitään ajan myötä pitkäänkin pelin kehityksen jälkeen.
Noista infernaalisen vaikeista kentistä aivan loistava esimerkki löytyy
tätä linkkiä klikkaamalla.
Tästä voikin vetää johtopäätöksen, että ei tuohon LittleBigPlanetiin varmasti kovin nopeasti kyllästy jos tällaisesta menosta tykkää. Varsinkin todelliselle HardCorepelaajalle tulee olemaan herkulliset ajat edessä, jos Media Molecule antaa mahdollisuuden todella vaikeiden kenttien tekoon moottorillaan.
Tämähän on loistava peli myös siinä mielessä, että jos peliin kertaalleen tylsistyy, niin tulee muutaman kuukauden päästä takaisin katsomaan, ja varmasti on jotain oikeasti uutta kokeiltavissa.