Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

LittleBigPlanet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Mua ainakin vitutti esim. Ratchetissä kun se pirun marsu rupes meuhkaamaan suomenkielellä mikä ei yksinkertasesti peleihin sovi paitsi lapsille.

... Noniin. Suoraa tekstiä - siitä minä pidän. Mutta uskokaa tai älkää, niin tämä pelien julkaiseminen erikielille, tämän pelin tapauksessa noin 20 eri kieltä. Tekee pelille ihmeitä. Peli siis myy luultavasti jopa 30% paremmin.

Tietenkin olen sitä mieltä, että pelissä pitäisi olla valikko josta valitaan kieli. Mutta se seikka ettei suomen kieli sovi kuin lapsille on vanhanaikainen.. Nähkääs mitä jos vuonna 2009 kaikki PS3 pelit sisältäisivät 20-30 eri kieltä ja aina sen Suomen Kielenkin. Se nähkääs on tietysti lapsille kiva, mutta myös aikuisille, jotka lasten kanssa pelaavat ja sitten.. MYÖS monille monille muille pelaajille, kuten minulle. Mikä sen parempaa kuin suomen kielinen puhe ja tekstitys pelissä. Ja minusta kyse ei ole edes Dubbauksesta, koska peli nyt vain julkaistaan useille eri kielille, mikä helpottaa monien ihmisten kohdalla "pääsemistä paremmin peliin sisään".

Juu.. asia taisi tulla minun kannalta aika selväksi. Minulla muuten on sellainen tunne, että tämä kielen valinta??? Siis se, että Pleikan valikoista pitää kieli valita ja sitten se on se kieli myös pelissä kun sen käynistää, niiiiiinn sen uskon tulevan standardiksi tulevaisuudessa. Se on insinöörien mielestä kaikkein helpoin ratkaisu. Tällainen valmis kieli määritelmä, jota ei pelin kautta voi vaihtaa ....... Siis tällä tarkoitan sitä, että kun Sonylla on paljon valtaa juuri LBP peliä kohtaan, niin ehkäpä se ettei kieli valikkoa pelistä löydy, niin ole ollenkaan sattumaa???

Se, että omia kuvia ei voi suoraan pleikan kovalevyltä laittaa peliin, niin kas kummaa ehkei sekään ole vain sattumaa. Ehkäpä juuri nämä Joulu markkinat ja se, että playstation eye halutaan myynnin kärkeen.... ajatelkaa nyt jos sellaista ei LBP:ssä tarvittaisi ollenkaan, siis tätä kameraa. LBP on Sonyn lippulaiva tuleville vuosille ja peli, joka tekee ps3:sta ainoan todellisen tulevaisuuden ja tämän sukupolven masiinan. Xbox360 on jo nyt tiensä päässä. 2 vuotta ja uusi versio on ulkona, fanit pettyvät, mutta ei hätää ps3:sen saa hintaan 250??? LBP:n kanssa.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

En ymmärrä mikä siinä on ollu niin hemmetin vaikeeta että peli ottaisi oletuskieliksi vaikka ton XMB:n käyttökielen ja sitten voisit ite pelistä sitä kieltä vaihtaa. Mua ainakin vitutti esim. Ratchetissä kun se pirun marsu rupes meuhkaamaan suomenkielellä mikä ei yksinkertasesti peleihin sovi paitsi lapsille.
Eipä tässä pelissä ole kuin kertojan ääni, joka sekin on toteutettu varsin hyvin.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Kylläpä aika kuluu nopeasti kun on mieluisaa tekemistä.. :cool: Neljäs muailma aukesi juuri ja täytyy jatkaa huomenna..

Kertojan ääni sopii mainiosti tähän, ei valittamista. Yhteisön puolelta löytyy kenttiä, joiden avulla saa ainakin osan trofeista kerättyä, esmes 1 000 000 pisteen raja täytyy rikkoa. Hieman epärehti tyyli, mutta sorruin siihen itsekkin.. ;)

Kaikin puolin mukava paketti.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

LBP-serverit menevät tänään pienelle huoltokatkolle. Varmaankin valmistellaan palvelinarmeijaa huomisen virallista julkaisua varten. Olisi noloa, jos online-puoli kyykkäisi saman tien. :I
Heads up, guys. There'll be a Server Maintenance for LittleBigPlanet on tomorrow, November 6th (Thursday), so you might as well ready to pry yourselves away from it.

The online servers will be down for the said maintenance that will happen between 12AM and 9AM PST. Don't worry, though, the offline game won't be affected, so we guess you don't have to leave for too long -- or at all. Anyhow, do try to take this opportunity to busy yourselves with something else in the meantime. You'll be sure to get something shiny new when they get back up online.
Joku PST-aikavyöhykkeestä ymmärtävä voi täsmentää, mitä tuo tarkoittaa härmäläisessä ajassa.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Elikkä huoltokatko alkaa meillä klo 10 (ts. reilun tunnin päästä) ja päättyy illalla klo 19. Kiitoksia.

Ei ala, vaan me ollaan kymmenen tuntia tuota PST -aikaa edellä. Eli jos huolto katko on 9AM - 12AM PST -aikaa, niin katkos on meillä klo. 19-22

Näin minä ymmärtäisin, mutta korjatkaa toki jos olen väärässä.
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Ei ala, vaan me ollaan kymmenen tuntia tuota PST -aikaa edellä. Eli jos huolto katko on 9AM - 12AM PST -aikaa, niin katkos on meillä klo. 19-22

Näin minä ymmärtäisin, mutta korjatkaa toki jos olen väärässä.
Oikeassa olet. Tuossa alkuperäisessä uutisessa oli vaan niin perverssisti ilmoitettu 12 AM - 9 AM, jonka aivoni tulkkasivat ensin muotoon 12 PM - 9 AM.

PS. Vihaan yhä vain syvemmin aikavyöhykkeitä ja noita AM/PM-aikoja!
 
Vastaus: LittleBigPlanet [Hype]

Nuo kellonajat, kuten kaikki muukin laskenta menee aivan idioottimaisesti jenkeissä, tässä selvennystä. Jenkeissä ei ole kellonaikaa 00:00 vaan 12:00 jonka jälkeen 00:01

11:59PM = 23:59
12AM = 00:00
11:59AM = 11:59
12PM = 12:00

Eli huoltokatkos on yhdeksän tuntia, ihan niin kuin TT2k aluksi ymmärsi.
 
Vastaus: LittleBigPlanet

No niin nyt sitten tuli vihdoin tämä strategia opas minulle postissa. Eli: Bradygames signature series guide

"vie pelisi kauemmas" 320 sivua englanniksi toki. Seuraavassa pelin kentät.

Yksinpelissä (Story Mode) siis nuo 8 episodia:
The Gardens (puutarha)
The Savannah (savanni)
The Wedding (häät)
The Canyons (kanionit)
The Metropolis (metropoli)
The Islands (saaret)
The Temples (temppelit)
The Wilderness
Näissä jaksoissa on 4 tasoa kussakin.

Opas sisältää aluksi pelinkontrollit. Jonka jälkeen käydään jokainen yllä mainittu taso läpi vinkkejen ja kuvien kera. Tämä tietysti helpottaa minua löytämään suuren osan kätketyistä tavaroista, vaikka toki aluksi pelaan ilman opasta. Nämä taso sivut ovat oppaan tärkein elementti ja niitä käydään yli 200 sivun verran hyvinkin yksityiskohtaisesti. Näiden tekijöiden tekemien tasojen tarkoitushan on antaa pelaajille ideoita oman maailman tekoon.

Sitten,,,, sitten käydään läpi tason tekemistä aloittaen ihan tyhjästä, tutustutaan eri materiaaleihin jne. Siis mistäkin toiminnosta mitäkin tapahtuu. Tosiaan oppaan loppu osa eli yli 100 sivua käydään läpi perusasioista erittäin vaikeisiin kokonaisten tasojen tekemisiin.

Aivan lopuksi on monta tekijöiden haastattelua ja trophy kartta, julistekin on mukana.



Niin itse pidän oppaasta paljon, mutta tosiaan en olekkaan betaa pelannut eli te, jotka olette ehkä osaattekin jo valtavasti kaikkea. Itse tutustun tähän tämän illan rauhassa ja huomenna hakemaan peli sitten kun herään eli noin 13:00 jälkeen. Hieno vkl tulossa kun ei aseta odotuksia ihan pilviin ja messuilla pääsinkin kokeilemaan peliä. Graafiseen ulkoasuun vie aikaa tottua, mutta toisaalta siihen voi niin paljon itsekkin vaikuttaa.
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Onko tämä maailmanlaajuinen julkaisu?
On ja ei. Japanissa ja Jenkeissä peli tuli jo aiemmin myyntiin, Eurooppa (ja Australia) joutui odottamaan muutaman päivän pidempään. Toki maailmaan mahtuu vielä muitakin maita, mutta käytännössä peli on huomisen jälkeen globaalisti julkaistu.
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Pitää nyt vielä kysellä sen paljon puhutun pohjapiirrustus editorin perään... niin minkä?
En löytänyt sellaista :confused:
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Aaaargh! Hermoja raastavaa!

Betan aikoihin ihmettelin kitinää epätarkasta hyppelystä. Ihmettelin myös miksi näissä checkpoint paikoissa on välillä turhankin monta uudelleenyritys kertaa. ***** en ihmettele enää. Tuohon hyppimiseen napsahti jo eilen hermo, kun siihen hemmetin tolpan nokkaan ei vaan ikinä osu. Tänään on taas yritetty muutamaa vaihetta liian monta kertaa ALUSTA!

No onneksi en tätä yksinpelin vuoksi ostanutkaan.

Yhteyttä LBP-servereihin ei saa, on varmaan vielä huollossa..
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Betan aikoihin ihmettelin kitinää epätarkasta hyppelystä. Ihmettelin myös miksi näissä checkpoint paikoissa on välillä turhankin monta uudelleenyritys kertaa. ***** en ihmettele enää. Tuohon hyppimiseen napsahti jo eilen hermo, kun siihen hemmetin tolpan nokkaan ei vaan ikinä osu.

Itse en koe tuota hyppimistä suureksi rasitteeksi, kunhan vain "oppii" hyppimään. Vähän siinä joutuu normaalia tasohyppelyä enemmän käyttämään vauhdinottoa yms. Itse kuitenkin näkisin, että hyppimistä on vielä betasta hiottu niin paljon, että se on jo huomattavasti miellyttävämpää. Pelin huikea fysiikkamoottorihan tekee tuosta hyppimisestä huomattavasti haasteellisempaa kuin muissa tasoloikissa. Hyppiminenhän lähentelee hyvin paljon FPS-pelejen hyppimistä. Siis sellaisten FPS-pelien joissa on kunnon fysiikkamoottori. Ei ole helppoa FPS-pelissäkään tehdä tarkkuushyppyjä.

Ottaen kuitenkin huomioon pelin fysiikkamallinuksen tuomat muut edut, niin en näkisi tuota hyppimistä minään heikkoutena vaan välttämättömänä pahana.
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Itse en koe tuota hyppimistä suureksi rasitteeksi, kunhan vain "oppii" hyppimään. Vähän siinä joutuu normaalia tasohyppelyä enemmän käyttämään vauhdinottoa yms. Itse kuitenkin näkisin, että hyppimistä on vielä betasta hiottu niin paljon, että se on jo huomattavasti miellyttävämpää. Pelin huikea fysiikkamoottorihan tekee tuosta hyppimisestä huomattavasti haasteellisempaa kuin muissa tasoloikissa. Hyppiminenhän lähentelee hyvin paljon FPS-pelejen hyppimistä. Siis sellaisten FPS-pelien joissa on kunnon fysiikkamoottori. Ei ole helppoa FPS-pelissäkään tehdä tarkkuushyppyjä.

Ottaen kuitenkin huomioon pelin fysiikkamallinuksen tuomat muut edut, niin en näkisi tuota hyppimistä minään heikkoutena vaan välttämättömänä pahana.

Komppaan!
Kuolen tähän odotukseen, kun pääsen koulusta vasta kahdelta! Sitten T:reelle ostamaan tätä ehdotonta GOTY peliä!!! :D
 
Vastaus: LittleBigPlanet

Eilen tuli n. klo 21.00 eteenpäin muutama tunti hakattua yksinpeliä, koska ei näkynyt mitään kenttiä multiplayerissä.

Kyllä tuossa tarinassakin tekemistä riittää, jos kaiken haluaa (tietysti!) kerätä noista kentistä. Oliskohan viides maailma menossa nyt, ja erittäin hyvin on maistunut. Betasta on jotain juttuja korjattu, kuten rakettirepun saa nyt pois painamalla O-näppäintä, eikä ravistelemalla. Lisäksi en ees tiennyt, että Säkkipojan lantiotakin pystyy heiluttamaan, oliko sitä betassa? :D L3 painaa pohjaan niin johan peba vatkaa!

EDIT: Niijjooo, nyt on sit vaan siinä mielessä kinkkinen kakkatilanne, että taitaapi jäädä Fallout3 pikkasen sivuun. Ja pitkäksi aikaa. On nää joulun pelisumat kyl persiistä! :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom