Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Live Arcade vai Virtual Console?

Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Entäpä jos ei näitä ole ennen pelannut? Olen toki emulaattoreilla pelannut, mielestäni Wiillä on vain perskuleesti vaivattomampaa ja mukavampaa pelata kuin jollain hengettömällä emulaattorilla.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Kumpikin on ihan hyviä mutta minun mielästä Virtual Consolesta saa parempaa retroa joten suosittelisin Virtual Consolea.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Oliko crackdown hyvä?

Eikös virtual consoleen pysty kehittämään ihan uusiakin pelejä?
Jos sellaisia rupeaa tulemaan niin annan ääneni VC:lle. Pari vanhaa helmeä pitää tulevaisuudessa ladata wiille VC:n kautta mutta itse odotan enemmän niitä uusia projekteja.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Jooseppi sanoi:
Oliko crackdown hyvä?

Eikös virtual consoleen pysty kehittämään ihan uusiakin pelejä?
Jos sellaisia rupeaa tulemaan niin annan ääneni VC:lle. Pari vanhaa helmeä pitää tulevaisuudessa ladata wiille VC:n kautta mutta itse odotan enemmän niitä uusia projekteja.

Kyllähän sinne pystytään uusiakin pelejä tuomaan, mutta kauheasti näistä ei vielä ole tietoa. Live Arcaden uusista projekteista puolestaan tulee lähes viikottain juttua. Palvelu onkin vasta näin vuoden kuluttua julkaisusta pääsemässä vauhtiin.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Paavi sanoi:
Kyllähän sinne pystytään uusiakin pelejä tuomaan, mutta kauheasti näistä ei vielä ole tietoa. Live Arcaden uusista projekteista puolestaan tulee lähes viikottain juttua. Palvelu onkin vasta näin vuoden kuluttua julkaisusta pääsemässä vauhtiin.


Niin tietysti, se ottaa hiukan aikaa ennenkuin saa pelejä kehitettyä tuonne arcadeeen. Luulen että vasta about puolen vuoden päästä rupeaa VC:henkin uusia pelejä tulemaan. Nythän sinne ei ole mikään kiirus niitä tuoda koska noita vanhempia pelejä on vielä julkaisematta ihan pirusti... Ja harva VC:tä varten kyhätty peli pystyy ainakaan näin alkuvaiheessa haastamaan zeldan ocarina of timen tai mario 64:n laadussa.

Eikös live arcadessa ollut vähän toisin päin? Eli peleistä oli pikkaisen pulakin jossain vaiheessa? Tätä tosin kompensoi se että boxillapystyy pelaamaan ilmaisia demoja.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Vaikka olen tällä hetkellä upottanut enemmän euroja VC:een kuin Live Arcadeen, pakko sanoa että VC:n tekniset ongelmat painavat vaakakupin LA:n puolelle. Jotkin VC-pelit (NES, MD, kuulemma myös SNES) eivät toimi komponenttipiuhan kanssa kunnolla kaikilla näyttölaitteilla. Meikäläisellä NES-pelit eivät ollenkaan, Megadrive-pelit siihen asti, että painaa kerran Homea, eli peli täytyisi pelata läpi kerralla.

Lisäksi sain huomata miten helvetin hyvä ominaisuus LA:n demon lataaminen kaikesta on, kun Golden Axe ei ollutkaan ihan niin hyvä peli kuin joskus muksuna.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Jooseppi sanoi:
Niin tietysti, se ottaa hiukan aikaa ennenkuin saa pelejä kehitettyä tuonne arcadeeen.

Etsikkoajan pitäisi olla ohi. Jos ihan tarkkoja ollaan, Live Arcade on jo yli pari vuotta vanha. Se julkistettiin alkuperäiselle Xboxille keväällä 2004 ja avautui käyttöön saman vuoden syksyllä. Kunnolla käyntiin palvelu on kuitenkin päässyt vasta Xbox 360:lla, johon toiminto on integroitu kiinteäksi osaksi. Xboxilla Live Arcaden aloituspaketti oli hankittava Liven tavoin erikseen.

Palvelun ikään nähden pelien taso ei ole aivan sitä luokkaa kuin odottaisi. Xboxilla Arcadessa nähtiin muun muassa Bejeweled, Dig Dug ja Mutant Storm. Xbox 360:lle on julkaistu samojen pelien jatko-osia sekä runsaasti epämääräistä retro-sisältöä. Vaikka retro olennaisesti kuuluu Arcaden luonteeseen, palveluun pitäisi myös saada hyviä uudenaikaisia pikku pelejä. Parhaimpia esimerkkejä niistä ovat Geometry Wars, Wik, Marble Blast Ultra ja Lumines Live. Myös Unreal Engine 3:n vauhdittama RoboBlitz on omalla tavallaan saavutus 50 megatavun kokoon puristettuna (PS3:lla jo kaksiulotteinen Lemmings vie kolminkertaisesti sen verran tilaa).

Live Arcaden uudet pelit tuntuvat kuitenkin rajoittuvan melko kapealle alalle. Suuri osa niistä on Geometry Warsin pelimekaniikkaa käyttäviä räiskintöjä. Kuvakulma saattaa olla erilainen, kuten Small Armsissa, mutta idea on sama: toisella tatilla liikutaan ja toisella ammutaan 360 asteen säteellä. Missä ovat autopelit, urheilut tai jopa pienimuotoiset pulmaseikkailut? Novadrome, TotemBall ja Cloning Clyde eivät laadullisesti riitä. Jokin Unreal Tournamentin kaltainen online-sinkohippakin voisi taipua mainioksi Arcade-peliksi, koska peliin on helppo päästä sisään eivätkä matsit veny tunteihin.

Jatkossa olisi hienoa nähdä myös pelkästään Live Arcadea varten suunniteltuja pelejä. Useimmat uusista nimikkeistä kun ovat samoja, mitä PC:llä on pelattu jo tovin aikaa -- ehkä jopa ilmaiseksi nettiselaimessa. Ehkä Microsoftin kannattaisi rakentaa itselleen jokin Live Arcadeen erikoistunut pelitiimi. Nykyisinhän vastuu sisällöstä on kolmansilla osapuolilla ja Microsoft hoitaa vain sertifioinnin ja julkaisun.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Sanoisin että Virtual Console. Kaikki pelit toimineet ongelmitta, ja latauskin on helppoa. Ocarina of Timen kaltaiset klassikot nostavat palvelun helposti Live Arcaden yläpuolelle. :)
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Vaikka palvelu onkin vielä raakile, PS puolen store on yllättänyt asiallisilla peleillä heti alussa. Kvaakkupeli, Flow, Blast factor, kaikki enemmän kuin asiallisia kokemuksia. Sen lisäksi Tekken ja GT HD, ei yhtään hullumpi avaus. Vielä jos niitä PS1 pelejä alkaisi ilmestymään, ja mieluummin siinä muodossa että pelaaminen PS3lla onnistuisi suoraan ilman PSPtä. Kaikki varmasti kylläkin hyviä palveluja. Vain Wiin Virtual Console on korkkaamatta itsellä.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Nyt olen tutustunut sekä VC:n että live arcaden tarjontaan niin minun mielestä Virtual Console vie voiton. Ääni sille.

Muokkaus:
(Siis netin kautta olen tutustunut :D )

Virtual consolessa on pari peliä jotka kiinnostavat todella paljon. Pitänee ladata sitten kun jää luppoaikaa pikkaisen enemmän.
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Kun katsoo pelitarjontaa niin varmaan pakko sanoa että VC. Ihan sama vaikka maksaisivat 20 euroa, köyhät kyykyyn :D no ei, mutta on nuo jotku pelit kamalan hintaisia livessäkin. Liian monesti sortunut ostamaan jo paskaa. Esim Dig Dug ei todellakaan ollut sen arvoista, etenkin kun löytyy tuosta originaali pelikin. Aika kultaa muistot. Mortal Kombattia sentään tajusin kokeilla trialina, ja olihan se vain surkea. Miten siitä joskus niin paljon pitikin?
 
Vastaus: Live Arcade vai Virtual Console?

Live Arcade ehdottomasti, tällä hetkellä Nintendon kaupittelu on täysin epäkiinnostavaa. Vain vanhoja pelejä, 50 Hz ongelmat, komponenttiongelmat, hinta.

En sano että Live Arcade täydellinen olisi.. Hinnat alas sielläkin, enemmän originaaleja pelejä, enemmän kiinnostavia pelejä.

Kuluttajan pitää osata vaatia, eikä sortua ;)
 
Ylös Bottom