Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Live Arcade

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NviperO
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Live Arcade

Onkos kukaan vääntänyt näitä arcade-pelejä doa-stickin kanssa?

Etsin tässä vain tekosyytä tilata tikku ennen kuin se loppuu kaupoista.

mikaju sanoi:

Täh? Kertokaa apinalle, mikä se semmoinen tikku on.

Tempura sanoi:
Täh? Kertokaa apinalle, mikä se semmoinen tikku on.
Siis kyseessähän on perinteinen arcade-ohjain (ohjain joka muistuttaa pelihallikabinettien ohjausta), joka nyt tässä tapauksessa on tehty DoA-teemaan. Eli siis tälläinen.

NviperO sanoi:
Siis kyseessähän on perinteinen arcade-ohjain (ohjain joka muistuttaa pelihallikabinettien ohjausta), joka nyt tässä tapauksessa on tehty DoA-teemaan. Eli siis tälläinen.

Hahaa! Perhana, kuulostaa hienolta. Tommoisissa tikuissa oli fiilistä.

mikaju sanoi:

Elä osta, jos et saa ohjainta kiinni pöytään esim. "puristimella". Ööh, nyt suomen kieli tuottaa vaikeuksia, enkä muista oikeaa sanaa: eli siis sellainen esim. ala-asteen puukässästä ( :D ) oleva vehje, jolla voi ruuvaamalla puristaa asioita. Muistuttaa G-kirjainta profiililtaan.

Oli miten oli, stickki-moduli on paree saada pultattua pöytään l. liikkumattomaksi jollain tavalla, muuten arcade pelaaminen on kyllä helvetin turhauttavaa. Mutta jos saat kivasti kiinni, niin sitten suosittelen. Vaikka arcade-tikku on mielestäni silti epätarkempi kuin analogi-tatti. Tosin ymmärrän, että fiiliksestähän se on kiinni, eikä suorittamisesta. ;)

P.S. Joko joku ehti ilmoittaa Konamin Scramblen trialin tulleen Marketplacelle? Demo on naurettavan lyhyt, ehkä n. 30sek. :|

PaavoGold sanoi:
Elä osta, jos et saa ohjainta kiinni pöytään esim. "puristimella". Ööh, nyt suomen kieli tuottaa vaikeuksia, enkä muista oikeaa sanaa: eli siis sellainen esim. ala-asteen puukässästä ( :D ) oleva vehje, jolla voi ruuvaamalla puristaa asioita. Muistuttaa G-kirjainta profiililtaan.

Oli miten oli, stickki-moduli on paree saada pultattua pöytään l. liikkumattomaksi jollain tavalla, muuten arcade pelaaminen on kyllä helvetin turhauttavaa. Mutta jos saat kivasti kiinni, niin sitten suosittelen. Vaikka arcade-tikku on mielestäni silti epätarkempi kuin analogi-tatti. Tosin ymmärrän, että fiiliksestähän se on kiinni, eikä suorittamisesta. ;)
Tuota on pakko ihmetellä. Kuinka jumalattomasti sitä ohjainta temmot, jos ohjain oikein vaatii kiinni pulttaamista? Vaikka raskaamman ohjaimen vakaus on kiva juttu ja kiinteys varmasti myös, en koskaan ole kokenut keveyttä todelliseksi ongelmaksi. Meuhkaamisen sijaa tarkkuutta ohjaukseen ja joka tapauksessahan ranteet lepäävät osittain ohjaimen päällä ja pitävät sitä siten paikallaan.

JA miten ihmeessä analogitatti voivat olla digi-tikkua tarkempia peleissä, jotka on suunniteltu digi-ohjaukselle? Eihän tikku kaikkia miellytä, mutta ei analogitatti nyt ainakaan tarkempi voi olla.

Hex sanoi:
Tuota on pakko ihmetellä. Kuinka jumalattomasti sitä ohjainta temmot, jos ohjain oikein vaatii kiinni pulttaamista? Vaikka raskaamman ohjaimen vakaus on kiva juttu ja kiinteys varmasti myös, en koskaan ole kokenut keveyttä todelliseksi ongelmaksi. Meuhkaamisen sijaa tarkkuutta ohjaukseen ja joka tapauksessahan ranteet lepäävät osittain ohjaimen päällä ja pitävät sitä siten paikallaan.

Tyylinsä kullakin. Mutta kun kysyt, niin X-arcade King of Fighters basheistä moinen tempominen on peräisin (X-arcadessa on kahdelle pelaajalle nappulat & tikut, joka tekee moduulin liikkumisen vielä entisestään herkemmäksi). Kun esim. Street Fighter uppercut:maisia liikeitä ( eteen + alaviisto + pyöräytetty 90-astetta) on melko vaikeaa suorittaa "tempomatta", jos haluaa esim. counteerata kaveria moisella. Puhumattakaan finishereistä, jotka saattavat olla (SF) tyyliin 360 astetta x 2 tai (KOF) 90 astetta + 180 astetta taakse + 180 astetta eteen. Mulla ei ainakaan taito riitä toimittamaan rauhallisesti.

Toisaalta, vähän sama juttu, kuin että jotkut tarvitsevat pulttaamista rattiohjaimeensa, ja jotkut eivät. Kaikki kommenttini perustuvatkin siis omiin kokemuksiini.

JA miten ihmeessä analogitatti voivat olla digi-tikkua tarkempia peleissä, jotka on suunniteltu digi-ohjaukselle? Eihän tikku kaikkia miellytä, mutta ei analogitatti nyt ainakaan tarkempi voi olla.

Varmaan pitäisi tässä vaiheessa määritellä, että mitä tarkkuus tarkoittaa sinulle verrattuna minulle. Pahasti pelkään, että puhumme hieman eri asioista. Mitä minä tarkoitin tarkkuudella: kyky suorittaa tiettyjä ohjaus-maneereja tatilla vs. tikulla, joka on tietenkin makuasia. Mutta minun mielestäni siis tatilla vara parempi. Itse viitannet enemmänkin teknisiin tietoihin tjsp., etkä "fiilikseen"?

P.S. Sorvi. Sen ala-asteen vehkeen nimi taisi olla sorvi. :D

PaavoGold sanoi:
Tyylinsä kullakin. Mutta kun kysyt, niin X-arcade King of Fighters basheistä moinen tempominen on peräisin (X-arcadessa on kahdelle pelaajalle nappulat & tikut, joka tekee moduulin liikkumisen vielä entisestään herkemmäksi). Kun esim. Street Fighter uppercut:maisia liikeitä ( eteen + alaviisto + pyöräytetty 90-astetta) on melko vaikeaa suorittaa "tempomatta", jos haluaa esim. counteerata kaveria moisella. Puhumattakaan finishereistä, jotka saattavat olla (SF) tyyliin 360 astetta x 2 tai (KOF) 90 astetta + 180 astetta taakse + 180 astetta eteen. Mulla ei ainakaan taito riitä toimittamaan rauhallisesti.

Toisaalta, vähän sama juttu, kuin että jotkut tarvitsevat pulttaamista rattiohjaimeensa, ja jotkut eivät. Kaikki kommenttini perustuvatkin siis omiin kokemuksiini.

Varmaan pitäisi tässä vaiheessa määritellä, että mitä tarkkuus tarkoittaa sinulle verrattuna minulle. Pahasti pelkään, että puhumme hieman eri asioista. Mitä minä tarkoitin tarkkuudella: kyky suorittaa tiettyjä ohjaus-maneereja tatilla vs. tikulla, joka on tietenkin makuasia. Mutta minun mielestäni siis tatilla vara parempi. Itse viitannet enemmänkin teknisiin tietoihin tjsp., etkä "fiilikseen"?
Aikamoisia hosujia olette, kun X-arcaden kaltaisen järkäleen massakaan ei riitä. :D

Nopeahan monissa tappelupelien liikkeissä pitää olla, mutta ei se välttämättä voimaa tarvitse.

Objektiivisesti voi sanoa, että digi-ohjain on parempi peleihin, joissa ohjaus on on/off tyylistä (ei analogista. Arcade-ohjaimia pidetään yleisesti tappelupelien pelaajan ykkösvaihtoehtona ja hyvää digipädiä kakkosena. Erityisesti 2D-mätöissä analogitatti on valtaosalle aikamoinen inhokki. Jo joku F,D,DF tatilla on aika järkyttävää.

Mutta oli miten oli, yksilöllinen sopivuus tietysti vaihtelee. Whatever gets the job done. :)

Rattiohjainvertaus ei oikein toimi. Rattiohjain pitää aina kiinnittää hyvin, varsinkin jos se on force-ratti.

Hex sanoi:
Aikamoisia hosujia olette, kun X-arcaden kaltaisen järkäleen massakaan ei riitä. :D

Njoo, aika kiivaiksi menee useasti nuo kisat. :D Onneksi kukaan ei sentään heitä ohjainta seinään, kuten "rahvaalla" joskus on ollutkin tapana. :D

PaavoGold sanoi:
P.S. Sorvi. Sen ala-asteen vehkeen nimi taisi olla sorvi. :D

OT:

Ei se nyt sorvi ainakaan ole. Sorvi Puristin on ihan hyvä nimitys sille mitä etsit.

Sori, oli pakko tarttua kun kaveri on niin pahasti metsässä ettei tiedä mikä sorvi on. :)

Onko live arcade pelit testissä, osa 2 tulossa jossain vaiheessa, vai onko todettu tarpeettomaksi kun demot ovat kumminkin saatavilla?

Digger sanoi:
Onko live arcade pelit testissä, osa 2 tulossa jossain vaiheessa, vai onko todettu tarpeettomaksi kun demot ovat kumminkin saatavilla?

On tulossa (toivottavasti osa 3:kin ;)), ja myös tuosta Arcade Unpluggedista on tulossa arvostelua.

Olen tässä ajatellut homaavani näitä live arcade pelejä.
Mitkä teidän mielestä niistä on parhaita ajantappajia?

Wille__90 sanoi:
Olen tässä ajatellut homaavani näitä live arcade pelejä.
Mitkä teidän mielestä niistä on parhaita ajantappajia?
Skenestä lueskelin et Geometry Wars ja Lumines Live! olis aika hyviä ;)

Luminesia nyt ei ole vielä julkaistu.

Geometry Wars ja Marble Blast Ultra kannattaa varmaan hankkia ensimmäisinä, ja Bejeweled 2 jos haluaa oikeasti tappaa aikaa.

NviperO sanoi:
Luminesia nyt ei ole vielä julkaistu.

Geometry Wars ja Marble Blast Ultra kannattaa varmaan hankkia ensimmäisinä, ja Bejeweled 2 jos haluaa oikeasti tappaa aikaa.

Geometry Wars on kyllä ehdoton kestosuosikki. Itse olen sitä pelaillut ensimmäisistä päivistä asti boksilla, aina hauskaa tuhota satoja neliöitä kerralla.... ah sitä ihanuutta. Sitten toi Bejeweled 2 on myös hieno, siinä on ovelasti sellaista mainstream puzzlea ja vauhtia, siihen vaan tosin pitää striimata omat musat koneelta, koska omat rupeaa ottamaan aivoon :rolleyes: .

NviperO sanoi:
X06:sta kuultua:

Sensible Soccer tulossa 2007 alussa, DOOM tänään.

Toivottavasti doom tulee, tietääkseni siitä on vaan huhuja liikkeellä. Harmi, ettei paikallisesta prismasta löytynyt yhtään ms-pisteitä, joten jää varmaan huomiseen sen osto.

Ylös Bottom