Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Luottokortti asiat

Eikös MS ilmoittanut luoda sellaisia peliaikakortteja, joista saa peliaikaa? Eli niissä olisi jonkinlainen numerotunnus, joka sitten laitettaisiin luottokorttitietoihin. Tuollaista olen jostain lukenut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Batou
Tiedä sitten jos ton OnLine-paketin takia toi Electron toimi sitten Liven rekisteröinnissä (ja muissa nettihommissa). Ihan vain villi veikkaus...

Tallensin rahaa 50 euroa tilille ja kävin avaamassa netin kautta oikeudet verkkopankkiin. Pitääköhän ensi avata tuo Verkkopankki, ennen kuin Visa Electron on täydessä vauhdissa. Voisiko tällä olla vaikutusta nettimaksujen toimivuuten?

Ei vaikuta mitään. Itselläni on Sammon Visa Electron, mutta ei mitään onlinepalveluja tai muuta tilpehööriä, tilikin aina tyhjillään :), mutta silti onnistui rekisteröityminen Liveen. Ja nettiostokset ovat myös onnistuneet myös(silloin kun rahaa on tilillä ollut, heh)
 
Kannattaa ottaa se Sammon Electron nyt, koska sen saa ilman vuosimaksua vuoden 2004 loppuun asti. Itse tilasin sen sammon nettisivuilta http://www.sampo.fi/ Onnistuu tilata netistä vaikka ei edes olisi sampo pankin asiakas.
 
Nyt sitten varmistan asian itselleni. Eli voin mennä ruotsiin, ostaa kähnyllä sieltä Liven? Sitten tulen kotiin, mitä johtoja laitan ja mihin kun mulla on kaapeli (jotain digital Broadband siinä lukee)? Sitten voinko rekisteröidä sen Liven mun vanhempien osuuspankin Visalla?
Yes, I'm n00b:(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nookie
Nyt sitten varmistan asian itselleni. Eli voin mennä ruotsiin, ostaa kähnyllä sieltä Liven? Sitten tulen kotiin, mitä johtoja laitan ja mihin kun mulla on kaapeli (jotain digital Broadband siinä lukee)? Sitten voinko rekisteröidä sen Liven mun vanhempien osuuspankin Visalla?
Yes, I'm n00b:(

Mitä järkeä mennä Ruotsiin pelkän liven takia kun sen saa tilattua sadasta paikasta? Eri asia jos meet Ruotsiin muuten vaan käymään ja samalla ostat sen liven. Jos tuo Osuuspankin Visa on siis ihan kunnon Visa eikä Electron niin kyllä tuo rekisteröinti onnistuu varmaankin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Mitä järkeä mennä Ruotsiin pelkän liven takia kun sen saa tilattua sadasta paikasta? Eri asia jos meet Ruotsiin muuten vaan käymään ja samalla ostat sen liven. Jos tuo Osuuspankin Visa on siis ihan kunnon Visa eikä Electron niin kyllä tuo rekisteröinti onnistuu varmaankin.

Jep, tulee kyllä aika kalliiksi mennä Ruotsiin pelkän Liven takia. Ja sitäpaitsi sen voi tilata jo Suomesta parista firmasta. Esim. www.puolenkuunpelit.com tai www.vpd.fi. Mutta mene Ruotsiin jos nyt kuitenkin haluat! :p
 
Enhän minä niin tyhmä ole, että pelkän liven takia sinne menisin. Vaan kun olemme lähdössä kesälomalla käymään ruottissa niin ajattelin kävästä samalla ottamassa liven ittelleni. Tietäiskö joku jotain hyvää paikkaa? Muuten mitä erikoista tossa Starter Kit:issä on, vai onko mitään?
Peoplez, toimii varmaankin, vai toimii?:confused:


EDIT: Huhhuh, voisiko joku nyt varmentaa vanhemmilleni, että Microsoft ei yritä varastaa meidän rahoja, kun ne sanoo että kuka tahansa voi pölliä siltä meidän Visa kortilta rahoja.:p(kirjoittaa asiantuntevan ja asiallisen postin että ei ne niitä rahoja vie, vai voiko viedä?:eek: )
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nookie
Enhän minä niin tyhmä ole, että pelkän liven takia sinne menisin. Vaan kun olemme lähdössä kesälomalla käymään ruottissa niin ajattelin kävästä samalla ottamassa liven ittelleni. Tietäiskö joku jotain hyvää paikkaa? Muuten mitä erikoista tossa Starter Kit:issä on, vai onko mitään?
Peoplez, toimii varmaankin, vai toimii?:confused:


EDIT: Huhhuh, voisiko joku nyt varmentaa vanhemmilleni, että Microsoft ei yritä varastaa meidän rahoja, kun ne sanoo että kuka tahansa voi pölliä siltä meidän Visa kortilta rahoja.:p(kirjoittaa asiantuntevan ja asiallisen postin että ei ne niitä rahoja vie, vai voiko viedä?

No Microsofthan takaa sen, ettei kukaan niitä rahoja vie, jos käyttää asianmukaista korttia. Kyllä ne vanhemmat osaa olla hankalia;)
 
Paavi88, niin osaa! Mutta nyt sain onneksi vakuutettua (en kokonaan) ne kun tulostin xboxin sivuilta juttua jossa sanotaan siitä jotain, mutta sit ne rupes jotain jankkaan että vaikka se menis se tieto sinne serverikoneelle niin silti joku voi napata ne tiedot sillä välillä ja blaa blaa blaa.... Kyllä on hankalaa!:p

Tuli vaan mieleen että milläs sen voi sitten sulkea? Siis sillain että jos ei rahat riitä (ei sillä että ei riittäis), niin milläs sen sitten suljet? :eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nookie
Paavi88, niin osaa! Mutta nyt sain onneksi vakuutettua (en kokonaan) ne kun tulostin xboxin sivuilta juttua jossa sanotaan siitä jotain, mutta sit ne rupes jotain jankkaan että vaikka se menis se tieto sinne serverikoneelle niin silti joku voi napata ne tiedot sillä välillä ja blaa blaa blaa.... Kyllä on hankalaa!:p

Tuli vaan mieleen että milläs sen voi sitten sulkea? Siis sillain että jos ei rahat riitä (ei sillä että ei riittäis), niin milläs sen sitten suljet? :eek:

Jos puhut tuosta Live-palvelusta, niin sieltä pitäisi tulla sen ilmaisen vuoden jälkeen jonkinlainen ilmoitus, jonka ohella voi sitten lopettaa.
 
Muuten mihin saakka pankit on yleensä auki? Jos nyt tässä lähiaikoina vanhempien kanssa mennään tekemään tuo tili Sampoon, niin paska homma jos eivät ehdi töiden jälkeen. Niin tarkoitin tuossa kysymyksessä sitten Sampon pankkeja.
 
No voi jessus, jos on ikää niin unohtakaa "teini visa" eli Visa Electron ja hommatkaa joku oikeista luottokorteista: Visa, Mastercard, Diner's jne...
Itse olen Mastercardia käyttänyt jo vuosia ja ostanut varmaan useamman tuhannen euron edestä tavaraa ulkomailta. Hyvin toimii netissä maksuvälineenä. Jos haluaa että pystyy takuuvarmasti maksamaan kortilla internetissä niin hommatkaa VIsa tai Mastercard. Diner's ei ole ihan niin laaja-alaisesti hyväksytty maksuväline kuin nuo kaksi, mutta Diner'silla on taas oma näppärä bonus systeeminsä (vähän niin kuin Finnairin pisteet) joita keräämällä saa palkintomatkoja, ilmaisia hotelliöitä jne jne..
Netissä kun maksaa niin kannattaa kuitenkin aina varmistaa että yhteys on suojattu (https).
Mastercardin ja Visan välillä suosittelen ehkä kuitenkin Masteria ,sillä Masterissa luottolimit tarkistetaan 3 vuorokauden välein kun taas Visassa kerran kuukaudessa. Eli jos Masterisi limitti on täynnä ja maksat siitä puolet pois, niin kolmen vuorokauden päästä luotolla on jälleen tilaa. VIsassa tuo maksettu maksu rekisteröityy vain kerran kuukaudessa.

Että näin..

Niin ja mikä parasta niin teini visalla voi nolata itsensä takuuvarmasti kun yrittää maksaa firman reissulla työkavereiden kimppakyytiä taksissa ja kuljettaja sanoo sulle: "Sori hei, tää ei käy. Pitää olla reaaliaikainen luottokortti jotta voisit maksaa. "
DOH!!
(näin kävi joskus 5v sitten...)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Niinpä niin... kaikki täällä ei vielä käy töissä - alle 18 vuotiaita (minä en kuulu tähän joukkoon). Visaa tai Mastercardia yms. ei saa jos ei ole jatkuvia tuloja... tai 80 opintoviikkoo. :eek:
 
Hyvin toimii sammon visa electroni. Tiistaina kävin avaa tilin ja jo keskiviikko iltana näkyi verkkopankin kortit osiossa kortin numero.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan reze
Hyvin toimii sammon visa electroni. Tiistaina kävin avaa tilin ja jo keskiviikko iltana näkyi verkkopankin kortit osiossa kortin numero.

Minä tilasin sammon electronin jo toukokuussa ja sitä ei ole vieläkään näkynyt, eikä verkkopankin kortit osiossa näy kortin numeroa :mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan reze
Soita sinne pankkiin ja kysy mikä kestää. (ehkä ne vaan on unohtanu)

Soitin sinne ja nyt kortti on tulossa jopa 2 viikon päästä. Ihme kämmäilyä sammolta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan lare
Soitin sinne ja nyt kortti on tulossa jopa 2 viikon päästä. Ihme kämmäilyä sammolta.
Mene sinne pankkiin avaamaan se tili ja tilaamaan kortti niin saat sen 8:ssa päivässä.
 
Luottokortittomien/Electronittomien onneksi on ilmeisesti tulossa tulossa Live-lipukkeita niinkuin osa teistä tietääkin varmaan:

"Mutta jos jostain syystä et saa Electronia, ei syytä huoleen. Microsoft on lanseerannut jo USA:ssa pelikaupoissa myytäviä Live-lipukkeita joilla voi maksaa peliajan. Nämä lipukkeet nähtäneen Suomessa jo Liven Suomi-julkaisun
yhteydessä, mutta mitään ei ole vielä varsinaisesti vahvistettu."

Lähde: http://xbox.konsolifin.net/jutut/jutut.php?id=32 :)

Itseäni kyllä mietityttää voiko siis tollasen lipukkeen avulla tehdä Accountin Liveen, jos voi niin ilmeisesti siinä lipukkeessa on samat tiedot kuin luottokortissa tai tiliä tehdessä on mahdollista valita "lipuke tai luottokortti"??

Mutta jos sitä luottokorttia/visa electronia todellakin tarvitsee accounttia Liveä varten tehdessä niin tietysti voisi tehdä Sampoon pankki tilin ja hankkia sen kortin, mutta koska olen alle 18 niin en tiedä suostuuko porukat ja tilin avaaminen Liven takia ei oikein innostaisi. :( :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom