Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Luottokortti asiat

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos
Syksyllä Liven ilmestyessä pitäisi olla jotain muitakin maksuvaihtoehtoja luvassa, esim. kaupasta ostettavat pelilipukkeet (mainittiin Pelit -lehdessä). Tarvitseeko silti omistaa luottokortti/Sammon Visa Electron, että pääsee pelaamaan Liveä, luottokortin numero jne. tiedot kun rekisteröitymisessä pitää kirjata.

Varmaan microsoft keksii jotain tuohonkin, vaikka esimerkiksi lipukkeessa on tiedot, jotka vastaavat esim. luottokortin numeroa ja muita. Toivon että kummiskin se yhden vuoden ilmaisaika toimisi ilman korttiakin, sillä olisi ihanaa osta starter kit eikä saada sitä vuotta sitten mukana ollenkaan. Sais nyt sitte ensi vuonna vaikka ADSL:n, jos tuonne kaupunkiin muutetaan:)
 
Vähän tilitystä tosta Visasta. Eli olen opiskelija ja lähdössä vaihtoon. Koska minulla on n.50 oparia en saa visaa enkä muuta korttia kun raja on 80. En ole ollut töissä vakituisesti 3vuotta joten en saa edes työn puitteissa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että en voi lähteä vaihtoon kuin ainoastaan kuljettaen rahapussia tai visa electronilla jolla pystyy juuri ja juuri maksamaan suomessa. VI*** ET ON P********. Arvatkaa vaan kuinka jees on mennä jonnekin tyyliin Jenkkeihin kun siellä ees tunneta mitään electronia missään liikkeessä. Hiphei
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mad Cat 9
Vähän tilitystä tosta Visasta. Eli olen opiskelija ja lähdössä vaihtoon. Koska minulla on n.50 oparia en saa visaa enkä muuta korttia kun raja on 80. En ole ollut töissä vakituisesti 3vuotta joten en saa edes työn puitteissa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että en voi lähteä vaihtoon kuin ainoastaan kuljettaen rahapussia tai visa electronilla jolla pystyy juuri ja juuri maksamaan suomessa. VI*** ET ON P********. Arvatkaa vaan kuinka jees on mennä jonnekin tyyliin Jenkkeihin kun siellä ees tunneta mitään electronia missään liikkeessä. Hiphei
Ei se VISA mikään kansalaisoikeus ole. Sitä paitsi kyllä siellä ulkomailla ilman luottokorttiakin selviää. Se on vain vähän hankalampaa.

Tiesitkö, että VISA:lle voi hankkia myös rinnakkaiskortteja, joiden haltijoiden ei tarvitse täyttää pääkortin ehtoja? Jos vanhemmillasi siis on VISA tai he voivat sen hankkia, voi ongelmasi ratketa.
 
Niin ja sitten tähän vielä sellanen pointti, että nämä Visa Electron-kortit nimenomaan jenkeissä pelittää ja kansainväliset debit-kortit ovat varmasti tuolla aika yleisiä tuon Live-kirjautumisenkin suhteen, ihan senkin perusteella jos kuuntelee sitä rapakon takaista Live-pelaaja sceneä, eli tuolla jotka pölypäänä sönkkää Livessä crack-pilvessä...siis ihan näistä skideistä lähtien. ;) Luottokortteja kun ei jenkeissäkään tosta vain kaikille ihmisille myönnetä.

Jenkeissä on ollut niin sanottu Verified by Visa todentamis-järjestelmä n. pari vuotta jo käytössä joka nimenomaan mahdollistaa tuolla Visa Electron-korttien käyttämisen myös webissä maksuvälineenä(Eurooppaan vasta leviämässä), mutta ymmärretysti Suomalaisena Visa Electron-kortin käyttäjänä asia voi olla "vielä" toinen...ainut lieneekin Sampo pankin Visa Electron joka yleisesti ottaen voi myös kelvata esim. Live-palveluun ja ulkomaan maksu/netti-liikenteeseen(Liikkeet/palvelut jotka Visa Electronit hyväksyy, mitä ilmeisemmin näitä VE-korttia tukevia liikkeitä jenkeistä löytyy vielä eniten maailmasta ja ainakin dollareita voi sitten millä tahansa Suomen pankin Visa Electronilla nostaa mm. jenkkilän pikapankeista).

http://www.digitoday.fi/digi98fi.nsf/pub/finanssi20020611092344_kni_14059510


PS: Jos joku valtio on näissä asioissa kehitysmaa, niin se on Suomi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sammon visa electron? Onko siis kaikki visa electron kortit sammon kortteja, vai onko esim. Nordeasta saamani visa electron joku "sekundaelectron" jota ei voi käyttää tässä tilanteessa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan akari
vai onko esim. Nordeasta saamani visa electron joku "sekundaelectron" jota ei voi käyttää tässä tilanteessa?
Täsmälleen näin. Asiasta voi lukea enemmän tämän ketjun vanhemmista viesteistä tai käymällä läpi vanhoja ketjuja Haun avulla (esim. hakusanalla "sampo electron").
 
mun porukoilla on visa cold.... osuuspankin luottokortti. se ei ainakaan näyttäis käyvän tohohn liveen???

Aion tilata visa electronin.... mut mikä pankki käy... pitääkö mun avata tila samposta???

sain tänään liven ja vituttaa ku cold ei käy!!!! :mad:
 
No varsinaisesti Visa cold:sta en mitään tiedä,
mutta Visa Gold ainakin varmasti toimii Liven kanssa.

Oletkos varmasti syöttänyt kortin tiedot oikein rekisteröityessäsi?
 
Re: Mun Sammon electron ei toimi!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan skangster76
JUst kokeilin ku kortti olli tullu postiluukusta.Mikä mättää?! APUJA!

Kannattaa tarkistaa, että laitoit juuri ne tiedot niin kuin ne Sammon papereissa on (jotka pitäis olla sulla).
 
Ei tuo sammon electron nyt vaan pelitä!

Tarkistin tiedot ja koitin uusiks sama tulos:"Your creditcard can't be authorized",please enter another creditcard....DAMN IT! Onx joku jippo unohtunu?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kaikki ketä on hankkinut Sammon tilin ja siihen Visa Electronin tämä on teille! Eli tänään menen tekemään Sammolle tilin ja tarkoitus samalla hankkia siihen Visa Electron jotta pääsen livettämään. Mutta siinähän menee n. viikko tai vajaa että korti saapuu mutta eikö se luottokortin numero tule jo ennemmin vai saako sen samalla kun pyytää korttia? Vastauksia pikaisesti!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onbony
mun porukoilla on visa cold.... osuuspankin luottokortti. se ei ainakaan näyttäis käyvän tohohn liveen???

Aion tilata visa electronin.... mut mikä pankki käy... pitääkö mun avata tila samposta???

sain tänään liven ja vituttaa ku cold ei käy!!!! :mad:

Lueskelin tuossa Nordean VISA kortin ehtoja. Siellä internet käytöstä sanotiin näin: "Korttia ei saa kuitenkaan käyttää Internetissä ennekuin kortinhaltija on rekisteröinyt korttinsa verkkomaksukelpoiseksi Nordea Pankki Suomen verkkopankissa."

Eli vaikka VISAn myöntää luottokunta, niin pankki ohjaa sen käyttöä. Onko tuo verkkokelpoiseksitekeminen sitten kaikilla pankeilla sama!? En tiedä, en omista luottokorttia, mutta harkitsen.

Onko Mastercardilla enempi "valtuuksia"?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pasodoble
Lueskelin tuossa Nordean VISA kortin ehtoja. Siellä internet käytöstä sanotiin näin: "Korttia ei saa kuitenkaan käyttää Internetissä ennekuin kortinhaltija on rekisteröinyt korttinsa verkkomaksukelpoiseksi Nordea Pankki Suomen verkkopankissa."

Eli vaikka VISAn myöntää luottokunta, niin pankki ohjaa sen käyttöä. Onko tuo verkkokelpoiseksitekeminen sitten kaikilla pankeilla sama!? En tiedä, en omista luottokorttia, mutta harkitsen.

Luitko myös tarkemmin mitä kortteja korttiehdot koskevat? Ainaskin minun korttiehdoissani lukee että Nordea pankin korttiehdot eivät koske Visa toimintoja. Minun korttiehdot läpyskässä lukee että ne koskevat vain pankkikorttia, Visa Electronia ja Mastercardia.
 
Tänään tuli Nordeankin Visa Electroniin Verified by Visa. En ole kokeillut käytännössä, mutta ilmeisesti nyt tälläkin pystyy maksamaan netissä (vrt. Sampo Visa Electron).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Batou


Tallensin tilille varmuuden vuoksi rahaa, sillä ohjeissa sanottiin seuraavaa: "You must have more than 99 cents available in your debit card account." Eli jos jollakulla on rekisteröinti epäonnistunut Sampon kortilla, niin saattaa olla kyseessä tilin tyhjyys. Tosin varma en ole. (^_^;)


Minulla se oli juuri noin! Kun yritin tyhjällä electronilla eka niin ei toiminu, sitten siirsin 5 egee tilille ja johan alkoi live pelittämään.
 
Tossa perjantaina tein Trial-tilin Liveen, mutta ongelmia tuli heti. Olin jo menossa pelaamaan, kun tuli ilmoitus, että on tärkeä viesti Livessä. No viesti oli tietty "Credit Card not authorized". En oikein tajua mikä tässä mättää. Tarkastin tietoni vielä sopimuksesta ja kyselin toiselta, Live-tilin juuri tehneeltä, miten itsellä meni. Tietoni ovat niin oikein kuin olla ja voi, mutta mikä hittolainen on ongelmana?
 
Unreal-Hawk: Et sä vieläkään hankkinu oikeaa liveä? PSO:n kanssako toi ilmoitus tuli? Laitoikko "premium payments" päälle?
 
Ylös Bottom