Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lynx Sonic Theatre 5.1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samulila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan samulila
Nyt saatavilla mukava kaiutin-paketti/dekooderi vaikka kotiteatterin/konsolin kaveriksi... :D

Miksi tuossa on perässä :D ? Mukava-sana ja kotiteatterin kaveriksi taitaa olla vielä enemmän :D

Olin muuten itse aikoinaan kiinnostunut tuosta konsolipeliäänien toistamisen takia, mutta ei saanut koekuunnella missään, joten homma jäi sikseen (onneksi). Ihme juttu, kun mistään ei tipahda koekuuntelumahdollisuutta tommoselle. Nyt kuitenkin omistan oikeat yli 10 kertaa kalliimmat äänentoistolaitteet, ja olen varsin onnellinen, ettei tullut hankittua tuota Lynxiä silloin...

Kyllähän noi Creativen ym. sarjat ovat varmaan ihan kohtalaisia, jos vaikka pelaa 2m x 2m kopissa. Mutta ei niistä kyllä "helvetin hyvin saa ääntä lähtemään", ei edes kirveellä.

Re: Re: Lynx Sonic Theatre 5.1

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan masaf1

...

Kyllähän noi Creativen ym. sarjat ovat varmaan ihan kohtalaisia, jos vaikka pelaa 2m x 2m kopissa. Mutta ei niistä kyllä "helvetin hyvin saa ääntä lähtemään", ei edes kirveellä.

Ei tämä koppi paljon isompi ole...:cool:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fetched
En kyllä tajua miksi täytyy jankuttaa alinomaa noista hyvistä hifi-vehkeistä. Kuten selvästi näkyy, täälläkin kaiutinpakettien ostajat ovat peruspettereitä, jotka eivät selvästikään kaipaa taivaallista hifi-nautintoa. Varsinkaan kun siitä saa maksaa tuhansia euroja.

Vihdoinkin joku tajuaa...:)

Groover. Oleppa niin ystävällinen ja etsi itsellesi topicci jossa saat ylistää noita 'hifi'- laitteitasi. Kuten Fetched sanoin niin ei täällä ihmiset ole mitään himoharrastajia, jotka laittavat tuhansia euroja äänentoistoon. Ja kun sinulla ei tota käytännön kokemustakaan niin hirveästi näytä olevan niin olisi ehkä parempi, että antaisit sellaisten vastata joilla on.

Paremmat ainakin kuin telkun äänet, mutta suositan että ostaa kerralla paremmat.
Mutta jos ei välitä jumputtavasta ja kireästä subbarista niin mikäs siinä.
Elokuviin ihan "hyvä".

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan OPA
Groover. Oleppa niin ystävällinen ja etsi itsellesi topicci jossa saat ylistää noita 'hifi'- laitteitasi. Kuten Fetched sanoin niin ei täällä ihmiset ole mitään himoharrastajia, jotka laittavat tuhansia euroja äänentoistoon. Ja kun sinulla ei tota käytännön kokemustakaan niin hirveästi näytä olevan niin olisi ehkä parempi, että antaisit sellaisten vastata joilla on.

Kuka tässä nyt on tuhansista euroista puhunutkaan? Itse ainakin luulin lukeneeni 300 eurosta, jolla Groover sanoi saavan jo DD-vahvistimen ja pari säädyllistä jalustakajaria.

Käykää nyt hyvät ihmiset ihmeessä vaikka paikallisessa hifi-liikkeessä kuuntelemassa jotain halpaa vahvistinta ja halpoja kajareita. Siinä ei mitään menetä. Päinvastoin, voi huomata, että on saamassa rahoilleen paremmin vastinetta, kuin mitä vaikka Lynx voisi tarjota. Sitäpaitsi, Lynxiä ei missään saa edes koekuunnella (tuskin sitä silloin kukaan ostaisi ;) no vitsi vitsi).

Kohtalainen 2-kanavajärjestelmäkin voi kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin huonoimmat monikanavajärjesjestelmät.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kepu
Paremmat ainakin kuin telkun äänet, mutta suositan että ostaa kerralla paremmat.
Mutta jos ei välitä jumputtavasta ja kireästä subbarista niin mikäs siinä.
Elokuviin ihan "hyvä".

Kuinkas pitkät piuhat tossa muuten tulee mukana? Olen aina ollut kiinnostunut niiden pituudesta :)

No aivan miten vaan. Sanompa kuitenkin, että ei tolla 300 eurolla pitkälle pötkitä. Kun noiden vahvistimien hintoja olen katsellut niin 300 eurolla ei juuri kummosta laitetta osteta.

Masaf1, niin, tuolla kolmellasadalla saa juuri ja juuri tuollaiset hifistin kaiuttimet ja ehkä vahvistimenkin. Mutta tässä ollaan kokoamassa pienellä budjetilla kokonaista 5.1 -pukettia. Ihmettelen vain mistä te nuo purkkikajari -kommenttinne revitte, kun esimerkiksi juuri nuo Creativen kaiutinpaketit ovat saanet arvosteluissa lähes pelkästään positiivista palautetta, varsinkin hinta-/laatusuhteestaan. Oletteko edes kokeilleet niitä, vai onko niin, että mielipiteitä on monia?

Missähän teidät on aivopesty? Herätkää nyt ihmeessä ja miettikää vähän järjenkin kanssa... Tosin onhan tämäkin mielipidekysymys. Kyllä minä ainakin olen kuullut Creativen monikanavasettiä (kytkettynä PC:hen). Ihan suht ok tietysti hintaisekseen, mutta kun vertaa "oikeisiin" äänentoistovehkeisiin, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Median kehut johtunevat siitä, että kyseiset setit ovat "hyviä" verrattuna normaaleihin tietokoneen tai TV:n kaiuttimiin. Tietokonelehdistähän nuo kehut saa yleensä lukea... Enpä ole koskaan nähnyt ainoatakaan hifialan julkaisua, joka kehuisi Lynxiä, Creativea, Logitechia missään yhteydessä. Paitsi ehkä Creativen äänikorttien yhteydessä...

Fetched, jos budjetti on pieni ja rajallinen, niin on omasta mielestäni aivan turha alkaa mitään 5.1-järjestelmää hankkimaan. 300 :n 2-kanavasysteemi kuulostaa takuulla paremmalta (ainakin minun mielestäni, tosin en ole Lynxiä tai Logitechia kuullut) millä tahansa materiaalilla kuin halpikset 5.1-järjestelmät, ja siinä on nimenomaan kyse hyvästä hintalaatusuhteesta. Jos mun mielipidettäni kysytään, niin ainakin omasta mielestäni vasta reilulla tuhannella eurolla alkaa saamaan siedettävää monikanavaääntä.

Ja oletteko itse kokeilleet saman hintaluokan kaksikanavajärjestelmiä ja verranneet niitä noihin ns. "purkkisarjoihin"? Enkä tarkoita nyt mitään minihifi-sarjoja, vaan ihan oikeaa vahvistinta ja kahta oikeaa hifikaiutinta.

Mulle on täysin sama, mihin rahanne tuhlaatte, mutta älkää nyt ainakaan kuuntelematta menkö ostamaan tuota Lynxiä tms. Aina kannattaa vertailla ja pohtia erilaisia mahdollisia vaihtoehtoja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan masaf1
Enpä ole koskaan nähnyt ainoatakaan hifialan julkaisua, joka kehuisi Lynxiä, Creativea, Logitechia missään yhteydessä.
Hifi-lehti 1/2003: "..ääni on riittävän neutraali ja erotteleva, jotta sillä voi vaivattomasti uppoutua elokuvan tunnelmaan ja soittaa hyvältä kuulostavaa taustamusiikkia...Cambridge Soundworks on onnistunut kaiutinsarjan suunnittelussa erinomaisesti..."
http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=373
Mutta sehän olikin taas Hihi-lehti...
Ja olen itsekin sitä mieltä, että ennemmin kohtuulliset stereo-vehkeet, kuin läjä saippualaatikoita jos kotiteatteria meinaa pystyttää.

Masaf1, niin, tässähän ei olla kokoamassa hifistille sitä pakettia, jos oikein käsitin? Mielestäni Creativen Inspire 5.1 5700 kuulosti hyvältä, kun kaupassa sitä kokeilin. En väitä vastaan, etteikö ne tuhansien eurojen ns. "oikeat" kotiteatteripaketit kuullostaisi paremmalta, mutta mielestäni on turhaa satsata rahaa satoja euroja enemmän, jotta saisi taivaallisen äänen aikaan. Varsinkaan, kun en itse ole mikään kultakorva. Mielestäni on kannattavampaa ostaa vähän halvempi 5.1 -paketti, kuin hyvä kahden kaiuttimen paketti. Onhan 5.1 sentään 5.1. Tämä on minulle tärkeämpää, kuin kahden kaiuttimen ylimaallinen ääni. Sehän on totta, että ainoastaan mielipideasioista voi kiistellä.

Kun tässä ollaan jo hieman aiheesta eksytty, niin en jatka tätä enää. Voit vielä kommentoida kommenttiani, mutta en aio vastata kommenttiisi.

Ylös Bottom