Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Maahanmuuttokeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuulis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Maahanmuuttokeskustelu

Rasistisesti vihapuhun että tekijä luultavasti on turvapaikanhakija, ja uhri mahdollisesti työntekijä?

Heh heh, huumoria. Kriittisistä kommenteista rasistiksi syytetyksi tuleminen osoitettiin aukottomasti ja täysin tyhjentävästi kuolleeksi ja kuopatuksi hetki sitten, mutta roikutaan siinä nyt silti. Sen verran sankkaa huumoria, että en oikein osaa nauraa.

Itse tapahtuma tietenkin täysin ikävä ja tuomittava, katsotaan mitä poliisi tiedottaa.

edit: Ja toi ulkoukkoileva Facebook-teksti oli kans hei tosi oivaltava, koska just noinhan se kuuluisa suvaitsevaisto ajattelee.

Heh heh, huumoria. Kriittisistä kommenteista rasistiksi syytetyksi tuleminen osoitettiin aukottomasti ja täysin tyhjentävästi kuolleeksi ja kuopatuksi hetki sitten, mutta roikutaan siinä nyt silti. Sen verran sankkaa huumoria, että en oikein osaa nauraa.

Itse tapahtuma tietenkin täysin ikävä ja tuomittava, katsotaan mitä poliisi tiedottaa.

edit: Ja toi ulkoukkoileva Facebook-teksti oli kans hei tosi oivaltava, koska just noinhan se kuuluisa suvaitsevaisto ajattelee.

Käsittääkseni toi irakilaistaustainen kaveri oli sitä mieltä että äärivasemmisto ajattelee noin.

Ja pointti on...?

Ei kai mitään pointtia, halusin vaan esitellä kauniita periranskalaisia pojannimiä?

Vähänniinku suomalaiset joukkoraiskaajat Mohammed, Ahmed ja Abdi

Ja suomalaiset ISIS-ritarit: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015111720681924_uu.shtml

---------------------------------------------------------

http://mikkokarna.puheenvuoro.uusis...tomassa-paikassa-olevista-on-mahdotonta-antaa

Ei mitään, auttakaa ihan huoletta niin paljon kun sielu sietää. Olkaa sitä mieltä että kaikki on hyvin ja kukat kukkii. Jos mä niin täydellinen rasisti olisin niin varmaan olisin saanut töistä ajat sitten kenkää, ihan tarpeeksi saa näiden maahanmuuttajien ongelmia selvittää ja pähkäillä. Katella sen porukan asennetta suomalaisia ja suomalaisuutta kohtaan. Missään välissä en oo sanonut että kaikki olis perseestä, mutta iso osa ei tänne sovi, eikä se ole meidän syy niinkun annetaan aina ymmärtää. Myös tossa joku aika sitten sanoin että hyvä ystäväni on mm. irakilainen, ystäväpiiristä löytyy myös somali. Enkä mä niidenkään mielestä ole rasisti vaikka puhun niiden kanssa samanlailla kun täällä.

Onko joku ollut tätä mieltä täällä?

Onko joku ollut tätä mieltä täällä?

Mitä vattua nyt taas?
Minä olen tuosta yhdestä kommentista edelleen sitä mieltä että nimenomaan minua sillä leimattiin rasistiksi ja vihapuhujaksi.

Kyllä uhriudun nyt, mua vituttaa se että meikäläiselle voi laukoa suustaan mitä vaan.
Kuten sen perustelin siinä vaihessa kun sain varoituksen itse vatipääksi haukkumisesta mihin en sitten saanut enää vastausta.

Jos joku kysyy mitä eroa on xboxilla ja pleillarilla, vastaa tähän joku ystävällinen ihminen. Tätä vastausta sitten joku quotettaa ja sanoo "ei idiootti eroa huomaa" mun mielestä se on aivan sama asia.

Minä olen tuosta yhdestä kommentista edelleen sitä mieltä että nimenomaan minua sillä leimattiin rasistiksi ja vihapuhujaksi.

Kyllä uhriudun nyt, mua vituttaa se että meikäläiselle voi laukoa suustaan mitä vaan.
Kuten sen perustelin siinä vaihessa kun sain varoituksen itse vatipääksi haukkumisesta mihin en sitten saanut enää vastausta.

Jos joku kysyy mitä eroa on xboxilla ja pleillarilla, vastaa tähän joku ystävällinen ihminen. Tätä vastausta sitten joku quotettaa ja sanoo "ei idiootti eroa huomaa" mun mielestä se on aivan sama asia.

Piti oikein kaivamalla kaivaa tuo kohta missä koet tulleeksi nimitellyksi. Koko keskustelu täällä on tasoa "suvaitsevaisto sitä ja tätä" ja "kaikki leimataan rasisteiksi" ja sitten tuollainen yleistason "rasisti ei erottele terroristeja maahanmuuttajista"-kommentti laukaisee henk.koht. kauhistuksen? Noh, sinulla on kai oikeus tulkita lausahdus miten haluat ja tarttua siihen, mikäs siinä. Onhan se edes kaukaisesti läheisin viittaus täällä siihen loppuun lypsettyyn kuoliaaksi todettuun väitteeseen, että maahanmuuttokriittisestä kommentista voi saada kuulla olevansa rasisti. Muut kymmenet ja kymmenet kriittiset viestithän eivät yhtään mitään tähän vähäisestikään viittaavaa ole herättäneet.
Puolustukseksesi on kyllä sanottava, että mun mielestä keskustelun taso pysyisi parempana, jos ketään ei nimiteltäisi miksikään. Mielestäni tämä ei tarkoita, etteikö ilmiselvää rasismia tulisi siis tarpeen tullen vastustaa ja kovaa.
Itselleni on täällä todettu suoraan ettei älykkyys riitä tähän keskusteluun ja olen välillä ollut naminamiunelmoija ja "toveri", mutta enpä mä jaksa näihin sen enempää hirttäytyä.

Kommentoin tätä asiaa poikkeuksellisesti nyt ihan julkisesti. Asiasta käytiin ylläpidon kesken eilen keskustelua, ja lopputulema oli, ettei enemmistön mielestä tuossa haukuttu nimenomaan sinua rasistiksi. Näinollen tapaus on moderoinnin osalta käsitelty. Kuitenkin tässä tätä hommaa ihan harrastuksena tehdään, ja jossain vaiheessa täytyy ratkaisu tehdä.

Pyydän silti anteeksi, jos koet tulleesi kohdelluksi tässä väärin.

Kommentoin tätä asiaa poikkeuksellisesti nyt ihan julkisesti. Asiasta käytiin ylläpidon kesken eilen keskustelua, ja lopputulema oli, ettei enemmistön mielestä tuossa haukuttu nimenomaan sinua rasistiksi. Näinollen tapaus on moderoinnin osalta käsitelty. Kuitenkin tässä tätä hommaa ihan harrastuksena tehdään, ja jossain vaiheessa täytyy ratkaisu tehdä.

Ihmettelin kovasti tota ettei Peelo:n varoitustilille tullut merkintää, mutta Largen tuli? Se on ihan ok jos asianosaiset saa huomautuksen, mut en tajua, miten Peelo jäi ilman?

Mutta tosiaan, hyvä että sitä pohditte porukalla, ja tosi hyvä että kerroit sen näin julkisesti

Kiitos

Totean nyt silti vielä että mun mielestä enlargementti on erittäin asiallinen keskustelija, ainakin kun vertaa mun tyyliini puhua asioista. Enkä minäkään koe olevani Razistinen Vihapuhuja

Joo, turha sitä teidän on anteeksi pyydellä. Mulla on vaan hirveän ristiriitaset tunteet tähän asiaan ja yritänkin olla kommentoimatta tätä oikeastaan mitenkään mutta en siihen aina pysty. Koska tosiaan olen paljon maahanmuuttajien ja heidän ongelmien kanssa tekemisissä työni puolesta, kaikkia ihmisiä kuitenkin kohtelen samalla tavalla rotuun, uskontoon tai sosiaaliseen statukseen katsomatta samalla tavalla.

Omasta mielestä se tuntu vaan nimenomaan minulle epäsuorasti kohdistetuksi viestiksi kun ei voi päin naamaa sanoa. Erehdyksissäni myös toista henkilöä nimittelin ja pyysin häneltä asiaa anteeksi.

Mutta eipä muuta.

Piti oikein kaivamalla kaivaa tuo kohta missä koet tulleeksi nimitellyksi. Koko keskustelu täällä on tasoa "suvaitsevaisto sitä ja tätä" ja "kaikki leimataan rasisteiksi" ja sitten tuollainen yleistason "rasisti ei erottele terroristeja maahanmuuttajista"-kommentti laukaisee henk.koht. kauhistuksen? Noh, sinulla on kai oikeus tulkita lausahdus miten haluat ja tarttua siihen, mikäs siinä. Onhan se edes kaukaisesti läheisin viittaus täällä siihen loppuun lypsettyyn kuoliaaksi todettuun väitteeseen, että maahanmuuttokriittisestä kommentista voi saada kuulla olevansa rasisti. Muut kymmenet ja kymmenet kriittiset viestithän eivät yhtään mitään tähän vähäisestikään viittaavaa ole herättäneet.
Puolustukseksesi on kyllä sanottava, että mun mielestä keskustelun taso pysyisi parempana, jos ketään ei nimiteltäisi miksikään. Mielestäni tämä ei tarkoita, etteikö ilmiselvää rasismia tulisi siis tarpeen tullen vastustaa ja kovaa.
Itselleni on täällä todettu suoraan ettei älykkyys riitä tähän keskusteluun ja olen välillä ollut naminamiunelmoija ja "toveri", mutta enpä mä jaksa näihin sen enempää hirttäytyä.

onko toi "toveri" jotenkin ikävästi sanottu? se ei tosiaan ollut tarkoitettu loukkaukseksi. ...toisin kuin tuo naminamiunelmoija... :D (aika hyvä mun mielestä)

onko toi "toveri" jotenkin ikävästi sanottu? se ei tosiaan ollut tarkoitettu loukkaukseksi. ...toisin kuin tuo naminamiunelmoija... :D (aika hyvä mun mielestä)

Hah kuten sanoin niin nämä asiat ovat vain ja ainoastaan huvittaneet meikäläistä täällä, yritin tuoda perspektiiviä siihen että jos tarttumalla tarttuu kommentteihin niin kyllä sitä voi loukkaantua vaikka mistä. Mutta enlargementilta erittäin asiallinen ja hyvä vastaus tulikin jo yläpuolella aiheeseen, joten ei muuta kuin asialistalla eteenpäin :D

Ihmettelin kovasti tota ettei Peelo:n varoitustilille tullut merkintää, mutta Largen tuli? Se on ihan ok jos asianosaiset saa huomautuksen, mut en tajua, miten Peelo jäi ilman?
Tämä oikeastaan kuuluu jo tuonne moderointipalauteketjuun, mutta kertoisitko, että mihin tapaukseen tässä nyt viittaat? Minä en nimittäin enää edes pysy perässä.

Ja asialistalla seuraavana:

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2...a-paljon-turvapaikanhakijoita-otetaan-vastaan

Onko joku nyt oikeasti ihan tosiaan samaa mieltä kuin Peksi?

Kaikki otetaan ketää tulee?

Irak 31 miljoonaa.
Afganistan 31 miljoonaa kans.
Somalia 10 miljoonaa.

72 miljoonaa ihmistä joista ensin jätetään naiset kotiin= 36 miljoonaa.

Miehistä toki vain ne nuoret ja vahvimmat joiden pitäis jälleenrakentaa maa, lähtevät, tulijoita n. 10 miljoonaa?

Syyriaa on turha ottaa mukaan laskuihin, siellähän on kriisi ni pääsevät Saksaan.

Toki Kreikka, Italia, Saksa ja Ruotsi alkavat jakaa syyrialaistaakkaa, ja näitäkin saadaan muutamia tuhansia tänne?

BKT kyllä nousee kun rakennetaan muutama miljoona asuntoa lisää ( me tienataan tällä = Stubb Industries alkaa rakennuttaa kerrostaloja )

---------------------------------------------

Vai pitäiskö sittenkin johonkin vetää raja? Otatko sinä( siis kuka tahansa lukija ) 25 nuorta miestä asuntoosi asumaan sit kun teltat loppuu?

Tämä oikeastaan kuuluu jo tuonne moderointipalauteketjuun, mutta kertoisitko, että mihin tapaukseen tässä nyt viittaat? Minä en nimittäin enää edes pysy perässä.

Siis juurikin tohon mistä consolefan tms. ulisi tuolla mode-keskustelussa? Tai ainakin käsitin niin? enlargementti vihapuhui Peelo:a vatipääksi(sai varoituksen?) ja Peelo taas epäsuorasti kehaisi enlargementin olevan Rasistinen Vihapuhuja?

Siis juurikin tohon mistä consolefan tms. ulisi tuolla mode-keskustelussa? Tai ainakin käsitin niin? enlargementti vihapuhui Peelo:a vatipääksi(sai varoituksen?) ja Peelo taas epäsuorasti kehaisi enlargementin olevan Rasistinen Vihapuhuja?
Ah, eli ihan juuri tästä, mistä juuri kommentoin. Tulkintamme oli, ettei siinä enlargementtia nimenomaisesti tarkoitettu. Vastauksensa Peelolle sen sijaan oli hyvin henkilökohtaisesti juuri hänelle suunnattu. "Suosittelen vatipää lukemaan mun aatoksia maahanmuutosta tästä kyseisestä ketjusta ennenkun alatte ulisemaan siellä." Siksi tuosta vatipääkommentista huomautus annettiin.

Toivon syvästi, että tätä ei tarvitse yhtään enempää vatvoa. Kyse on kuitenkin yhdestä ainoasta huomautuksesta, joka ei edes johda mihinkään jatkotoimenpiteisiin eikä kerrytä varoituspistesaldoa.

Ja kaikki pääsevät helpommalla, kun kaikenlainen nimittely ja piikittely jätetään pois puolin ja toisin.

Ah, eli ihan juuri tästä, mistä juuri kommentoin. Tulkintamme oli, ettei siinä enlargementtia nimenomaisesti tarkoitettu. Vastauksensa Peelolle sen sijaan oli hyvin henkilökohtaisesti juuri hänelle suunnattu. "Suosittelen vatipää lukemaan mun aatoksia maahanmuutosta tästä kyseisestä ketjusta ennenkun alatte ulisemaan siellä." Siksi tuosta vatipääkommentista huomautus annettiin.

Toivon syvästi, että tätä ei tarvitse yhtään enempää vatvoa. Kyse on kuitenkin yhdestä ainoasta huomautuksesta, joka ei edes johda mihinkään jatkotoimenpiteisiin eikä kerrytä varoituspistesaldoa.

Ja kaikki pääsevät helpommalla, kun kaikenlainen nimittely ja piikittely jätetään pois puolin ja toisin.

Joo jätetään tää tähän. Kiitos että jaksatte modereerata.

-------------------------------------------------------------------------

Tuolta muuten löytyy maahanmuuttopolitiikantutkija Riikka Purran kirjoituksia: http://riikkapurra.net/2015/01/08/islamistitaistelijan-probleema-liberalismin-nimeen/

http://riikkapurra.net/2015/09/30/miksi-naisella-ei-ole-pelastusliivia/ ja http://riikkapurra.net/2015/11/16/pariisi-islam-liberalismi-ja-houellebecq/

Katotaan koska Riikka alkaa kirjoittamaan kans punahilkasta

Tuntuu olevan ihan arkipäivää vastaanottokeskuksissa, että poliisia tarvitaan selvittelemään "nahisteluja", Hennalassa ilmeisesti jopa päivittäin. Nyt on kuitenkin käynyt jotain, josta poliisi toistaiseksi vaikenee, mikä viittaa siihen että jotain pahempaa on sattunut. Rasistisesti vihapuhun että tekijä luultavasti on turvapaikanhakija, ja uhri mahdollisesti työntekijä? Jäsentenvälisistähän tiedotellaan sitämukaa kun niitä sattuu. Toivon kuitenkin että tuo on ollut tätä ihan normaalia poikien välistä kahinaa, jota jokainen normaali suomalainenkin jatkuvasti harrastaa
Hennalan tapahtumista ollaan nyt saatu tarkempaa tietoa.

Turvapaikanhakija pahoinpideltiin eilen illalla Kangasalan Kaivannon vastaanottokeskuksen pihalla.

Irakilaissyntyinen mies oli kello 23.15 puhumassa puhelimeen vastaanottokeskuksen pihalla.

Poliisin saamien tietojen mukaan paikalle ajoi tumma tai musta henkilöauto, josta nousi ulos kolme suomalaista miestä. Tekijät pahoinpitelivät uhria lyömällä ja puukolla. Teon jälkeen he poistuivat paikalta.

Uhri toimitettiin sairaalahoitoon. Miehen vammat eivät ole vakavia, ja hän on päässyt jo pois sairaalasta.

Epäillyistä kaksi on noin 175 senttiä pitkiä ja yksi noin 180 senttiä Yhdellä tekijöistä on oikeassa kämmenselässä tatuointeja.

Poliisi pyytää asiaan liittyen vihjetietoja. Vihjetiedot voi ilmoittaa soittamalla numeroon 050 3954152 tai sähköpostiosoitteeseen keskitettytutkinta.sisa-suomi@poliisi.fi

Tapausta tutkitaan törkeänä pahoinpitelynä.

Lähde: Iltalehti

Hennalan tapahtumista ollaan nyt saatu tarkempaa tietoa.

Lähde: Iltalehti

Noi voi vattu. Tollasia apinoita ei tarvis pitää vapaalla jalalla päivääkään. Outoa ettei jannuja ole saatu vielä kiinni, ainakin täällä on VOK:in pihalla kamerat? Ja luulis että joku on nähnyt ainakin auton rekkarin

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom