Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Täällä 6 hengen suomipoppoolla pelaillaan, tervetuloa katsomaan :D

[video=youtube;7mmThCYEAPg]https://www.youtube.com/watch?v=7mmThCYEAPg[/video]
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Mä en nyt tuota lannoitusta tajua edelleenkään...

Mulla on se päällä asetuksista, että pitää kolme kertaa lannoittaa.
Kun kylvän, tulee eka kerta tehdyksi ja kartalla pelto muuttuu vaalean siniseksi, eli juuri siihen mihin kuuluukin.

Kysymys onkin, että missä vaiheessa suoritan toisen ja kolmannen lannoittamisen sprayerillä? Kun olen nyt koittanut, niin väri ei muutu, eikä työntekijä suostu tekemään mitään, eli teen jotain väärin tai väärässä kohdassa.

Muutoin olen edistynyt siten, että kylvän nyt pari peltoa vehnää ja yhden pellon maissia. Teen paaleja ja maissit varastoon. Vehnät myyn.

Sit pistän vähän rypsiä, auringonkukkaa ja vehnää taas tulemaan.

Sen jälkeen ois tarkoitus liisata eläinkuljetuskärry ja hankkia possuja. :D
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Puuh:


Aamulla juuri katselin yhtä videota missä joku sanoi, että pitäkää aina traktoriin kytkettynä tuota kärryä kun lastaatte. Ihmettelin et miksi...nyt selvisi syy.

AI että ku tykkään realistisista peleistä...
Voin sanoa, että ottaa päähän lastata uusiksi yksi paali kerrallaan..
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Puuh:


Aamulla juuri katselin yhtä videota missä joku sanoi, että pitäkää aina traktoriin kytkettynä tuota kärryä kun lastaatte. Ihmettelin et miksi...nyt selvisi syy.

AI että ku tykkään realistisista peleistä...
Voin sanoa, että ottaa päähän lastata uusiksi yksi paali kerrallaan..

mikset nostanu sitä kärryä traktorin kans pystyyn jos kerran paalit pysy kiinni?
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

mikset nostanu sitä kärryä traktorin kans pystyyn jos kerran paalit pysy kiinni?

Yritin kyllä. Sain sen nousemaan ehkä 45 asteen kulmaan, kunnes sama pyöriminen alkoi taas. Kahdesti koitin ja luovutin.

Nyt alkaa olemaan sellainen tilanne tän päivän puuhasteluiden jälkeen, että vielä oottelen, että sato kypsyy, puin nuo kolme peltoa ja osan myyn, osa varastoon. Sit voi käydä sika ostoksilla.

Sikojen kanssa on se hyvä, että siinä voi vain vuorotellen viljellä eri pelloilla eri juttua ja jättää sokerijuurikas/peruna hankkimatta. Silloin sikojen tuottavuus on 89% ilman niitä.

Lampaiden ja lehmien kanssa joutuu pelaamaan ihan liikaa ruohon kanssa ja se on tylsää, en tykkää siitä.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Mulla on vielä oma farmi ihan alkutekijöissään, investoin sovitteen kuormaajaa varten, sekä kuormaajan trukkipiikeillä aloitus New Hollandiin.
Ajelin pari lavallista siemeniä lava-autolla kaupalta ja innostuin tekemään rengin hommia muiden pelloilla.
Jos tekisi rahaa ensin renkinä ja hankkisi niillä parempia koneita omalle tilalle ja aloittaisi sitten viljelemään, tai mahdollisesti pistäisi omat pellot pakettiin ja istuttaisi niille puita.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

itse odotan vaan sitä että saan rakentaa kaiken tyhjästä, siinä sivussa ansaita pari trophyä ja striimata.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

KonsoliFINin ylläpidon Antti-Jussi "Maagiset" Heikkilä kävi haastattelemassa Jerry Kurusta. Jerry kertoo videolla uudesta Farming Simulator 17 -pelistä.

https://youtu.be/pz7z5NbQN8c
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Onko nyt jotain mitä en tajua, kun en noihin ekoihin traktoreihin + new holland bonus traktoriin löydä kaupasta sopivaa Bale Forkia tai Pellet Forkia jolla kuskata siemenlaatikoita ja paaleja. Löytyy kyllä muihin kalliimpiin koneisiin sopivia. Mistä noihin alotus punasiin koneisiin saa sopivia front loadereita?
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Onko nyt jotain mitä en tajua, kun en noihin ekoihin traktoreihin + new holland bonus traktoriin löydä kaupasta sopivaa Bale Forkia tai Pellet Forkia jolla kuskata siemenlaatikoita ja paaleja. Löytyy kyllä muihin kalliimpiin koneisiin sopivia. Mistä noihin alotus punasiin koneisiin saa sopivia front loadereita?

Oliko ne nyt Case merkiltään ne ekat punaiset? En ole ihan varma saako niihin ollenkaan etukuormaajaa, käy kokeilemassa kaupassa siinä kohdassa mistä koneet voi myydä pois saako siihen ostettua sovitteen.
Siihen siniseen New Hollandiin saa, mutta sekin pitää käydä kaupalla "tuunamassa" ja ostaa sovitteet, sen jälkeen sen halvimman etukuormaimen saa ainakin kiinni.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Niistä etukuormaajista kumpikin käsittääkseni käy mihin vaan mihin sellaisen saa kiinni.

Esim halvemmassa lukee, että käy vain Steyerin traktoriin, niin Valtrassa mulla se kiinni on.
Mut tosiaan kaupan pihalla täytyy sen verran tuunata, että saa ne sovitepalat. Alun Caseen saa myös ainakin kaupan mukaan, itsellä siinä ei tosin ole niitä kun luulin ettei saa, mutta käynkin ostamassa. :)
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Pitää tänään sotata noita. Eilen jo turhautti kun kaverin kans aloitettiin online farmi ja alkurahat meni noihin kun osteltiin ja myytiin kun ei ne sitten menneetkään kiinni.

Saako siis jossain kaupassa tuunattua noita koneita ja niistä ostettua upgradeina noita etuhaarukoita? Kun jos vaikka uutta konetta katoin niin niihin sai lisänä ostaa kaikkiin melkeen ton etuosan muutamalla satasena, mutta kaupan valikoimassa niitä ei irtopaloina ollut likikään kaikkea.

Sori hölmöt kysymykset, en oo näitä pelejä ennen pelaillut ja se vielä monessa näkyy. :D
 
Pitää tänään sotata noita. Eilen jo turhautti kun kaverin kans aloitettiin online farmi ja alkurahat meni noihin kun osteltiin ja myytiin kun ei ne sitten menneetkään kiinni.

Saako siis jossain kaupassa tuunattua noita koneita ja niistä ostettua upgradeina noita etuhaarukoita? Kun jos vaikka uutta konetta katoin niin niihin sai lisänä ostaa kaikkiin melkeen ton etuosan muutamalla satasena, mutta kaupan valikoimassa niitä ei irtopaloina ollut likikään kaikkea.

Sori hölmöt kysymykset, en oo näitä pelejä ennen pelaillut ja se vielä monessa näkyy. :D

Siellä kaupan pihalla rakennuksen vieressä on kohta johon ajat traktorin. Siinä voit myydä sen, tai tuunata parempia moottoria, renkaita, etukuormaajaa jne. Myöhemmin kun on rahaa, voit ostaa oman pajan omalle tilalle.


Oikealla näkyy kauppa, rakennuksen vasemmalla seinustalla on mun traktori ja sen oikealla puolen näkyy toi myynti/tuunauspiste.
cb853b4f5a10cc4ef561cb894025a4f4.jpg


Aloitus Caseen saa leveämmät renkaat ja sovitepalat etukuormaajalle:
86cb2779f3fa3bf8f0240dfef559b89a.jpg
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Ahaa joo kiitos! Tuo selkeytti. Luulin että se on vaan myyntiä varten, jota pidin vähän outona kun normikaupassakin voi myydä. Tästäpä päästään jo jyvälle. :)
 
Ahaa joo kiitos! Tuo selkeytti. Luulin että se on vaan myyntiä varten, jota pidin vähän outona kun normikaupassakin voi myydä. Tästäpä päästään jo jyvälle. :)

Kaikki kannattaa myydä myös tuota kautta. Saa paremman hinnan, kun vaivautuu myytävän koneen viemään itse tuonne. Puhutaan ehkä 20% erosta myyntihinnassa.

Edit: en ole ihan varma onko myös koneen ostohinnassa eroa, jos ajaa kaupalle ostamaan.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Täytyy käydä omat Caset tuunailemassa myös.
Onko kukaan testaillut onko noista leveämmistä renkaista jotain oikeaa hyötyä pelissä?
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Täytyy käydä omat Caset tuunailemassa myös.
Onko kukaan testaillut onko noista leveämmistä renkaista jotain oikeaa hyötyä pelissä?

Sitä minäkin olen ihmetellyt. Ainakin kapeammista on hyötyä jonkun lajikkeen lannoittamisessa, kun katselin videota jossa edellä tuhoutuu renkaan edestä kasvia. En tiedä onko se vain PC puolen herkkuja kuten traktoreiden vilkut, vai onko vain jokin tietty lajike, koska mulla ei tuota ole tehnyt.

Jostain syystä mulla on myös bugi. Kaikkiin traktoreihin mihin kytken etukuormaajan, ilmestyy tankkauskuvake ruudulle. Pystyn tankkaamaan mun traktorit ilmaiseksi kokoajan missä vain.

Mites muuten kun jos ajaa postilaatikon, liikennemerkin tms kumoon, saako niitä enää pystyyn? Harmittaa kun vahingossa postilaatikon kaadoin ja nyt se on nurin siinä maassa kokoajan.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Sitä minäkin olen ihmetellyt. Ainakin kapeammista on hyötyä jonkun lajikkeen lannoittamisessa, kun katselin videota jossa edellä tuhoutuu renkaan edestä kasvia. En tiedä onko se vain PC puolen herkkuja kuten traktoreiden vilkut, vai onko vain jokin tietty lajike, koska mulla ei tuota ole tehnyt.

Jostain syystä mulla on myös bugi. Kaikkiin traktoreihin mihin kytken etukuormaajan, ilmestyy tankkauskuvake ruudulle. Pystyn tankkaamaan mun traktorit ilmaiseksi kokoajan missä vain.

Mites muuten kun jos ajaa postilaatikon, liikennemerkin tms kumoon, saako niitä enää pystyyn? Harmittaa kun vahingossa postilaatikon kaadoin ja nyt se on nurin siinä maassa kokoajan.

Kasvien lakoaminen renkaan alle on modi, PC:lle oli saatavissa sieltä pelin omista mod valikoista.
Eikö konsoliversiossa ole ollenkaan vilkut käytössä? PC:llä suuntavilkut taisi olla xboxin ohjaimella oletuksena RB+ristiohjainta siihen suuntaan minne haluaa vilkun, majakoiden toimintaa en muista mistä menee päälle, kun ei niitä tule käytettyä.

Minäkin olen liikennemerkkejä kaadellut ja onnistuin väistämään omaa postilaatikkoa kun meinasi jäädä renkaan alle. Sitä en osaa sanoa saako niitä enää takaisin pystyyn, oliko edellisissä että ne palautui aina automaattisesti ennalleen kun latasi pelin tallennuksesta?
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

En ole ainakaan vilkkua löytänyt. Majakat saa kyllä päälle. R1+nuoli ylös.
 
Vastaus: Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Vilkut löytyi: R1+ristiohjain oikea/vasen...ei vain mainita ohjeissa missään.

Mut milläs possun jätökset kuuluu siirtää pellolle. Siellä lukee et possut tuottaa Liquid manurea ja manurea. Ostin siis Manure speaders kärryn, mutta sikalalla täyttöpaikassa lukee: Slurry Fill Level 24 (0%)

Liquid manurea on tuo 24 litraa, mutta tarvitseeko tuossa siis myös Slurry Tankin, eli kaksi kärryä, vai vaan toisen?
 
Ylös Bottom