Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Maatalouspelit (Farming Simulator jne.)

Omenanraato

Well-Known Member
Nimi: Farming Simulator 2015
Kehittäjä: GIANTS Software
Julkaisija: Focus Home Interactive
Julkaisu: 19.05.2015
Genre: Simulaattori
Alustat: PC, Playstation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One
Moninpeli: Kyllä, 16 online
Demo: ei tietoa
Kotisivu: http://www.farming-simulator.com/

Huippusuositun maanviljelyspelin aiempaa monipuolisempi versio.
Farming Simulator 15 on miljoonia pelejä myyneen pelisarjan uusin ja upein ilmestys. Se jatkaa maataloussimuloinnin perinteitä ylläpitäen, joihin kuuluvat nykypäivän maanviljely eri muodoissaan. Näitä ovat muiden muassa viljasadon tuotanto, karjankasvatus, taloushallinta sekä myynti. Omaa maatilaa kehitetään erilaisin työkaluin ja oikeanlaisten viljeltävien ja kasvatettavien valitsemisella, sekä tietenkin itse maatilan hoitamisella ja myyntityöllä.

Työvälineitä ovat lukemattomat eri kulkuneuvot, työkoneet ja erilaiset lisälaitteet. Kaikkiaan erilaisia työkoneita on mukana yli sata erilaista useilta eri tunnetuilta valmistajilta.

Uusia ominaisuuksia Farming Simulator -sarjaan ovat puiden kaataminen ja pilkkominen usein eri työkaluin ja välinein. Muita asukkaita tapaamalla pelaaja saa lisäksi uusia haasteita ja tehtäviä suoritettavakseen. Uusi pohjoismainen kartta puolestaan tarjoaa uusia aluevaihtoehtoja pelaajien maatiloja varten. Lisäksi mukana on uusia valmistajamerkkejä kuten Ponsse ja New Holland.

Moninpelitilassa on peräti kuudentoista maanviljelijän yhteistyömuoto, joka on pelattavissa PC-, Xbox One- ja PlayStation 4 -formaateilla.

Täysin uutta on myös pelin graafinen ilme, joka on viety entistä upeammalle ja yksityiskohtaisemmalle tasolle. Niin hiekka, pellot kuin heinäkin on entistä yksityiskohtaisempaa ja realistisempaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Farming Simulator 2015

Onko täällä muita jotka on pelailleet näitä maajussi simuja? Mulla on mäkillä parikin aikaisempaa osaa, mutta aina kaivannut pädiä tai rattia siihen, ei oikein näppis/kosketuslevy nappaa, eikä pääse rauhassa pelihuoneessa pelailee kun kone on olohuoneessa. Toki on paljon modeja tietokonepuolella, mutta nyt ajattelin ostaa kyllä PS4 version. Ainakin aikaisempaan versioon oli tullut dlc:nä ihan kivasti välineitä ostettavaksi, joten kyllä ne mulle riittäis.

Nää on kivoja pelejä kun ei tarvi stressata ja katsoo samalla jotain töllöstä. :)

ps. Kunhan hinta ei ole täyttä 69euroa... :D :D

edit: Onko jollain tietoa tukeeko tämä rattia? Esim edellinen osa ps3:lla? vai mennäänkö vain pädillä. Ja riittääkö pädissä napit?
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

PC:llä on tullut hukattua kyllä älytön määrä tunteja tähän pelisarjaan myös uusimpaan versioon. Konsolipuolella ei kokemusta löydy. Tosin olen pc:llä pelannut PS3 ohjaimella ja hyvin napit riitti.

Hurahdin myös tekemään omaa karttaa ja siihenkin sai menemään varmaan 50 tuntia helposti.
 
Farming Simulator 2015

Kieltämättä jännä pelisarja. Etenkin ne vanhemmat versiot oli ihan kuraa oikeasti. Fysiikat, ohjattavuus jne. Silti koukutti ja tunteja paloi käsittämätön määrä. Sama homma sen laskettelukeskus version kanssa.

Edit: modit on ollu iso osa peliä, mutta 2013:sta mäkillä toimi 1/10 modista ni en enää jaksanu kikkailla ja oli jo aika laaja vakiokalusto. Nyt vielä isompi? Niin ajattelin PS4 version kelpaavan?
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Niin paljon on PC-pelurit hehkuttanu, että kyl tää melkeen täytyy hommata!
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Huomasin edellisen version pelivideoita youtuben puolelta ja alkoi kyllä kiinnostamaan tällainen peli. Jos hinta on kohdallaan niin täytyypä kokeilla.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Odotan tätä vesi kielellä, vaikka näitä ei juurikaan ole tullut pelattua. En tiedä onko se iän tuomaa, mutta jotenkin sitä vain kaipaa välillä tämänkaltaisia rauhallisempia pelejä. On kait se makia ajella traktorilla auringonlaskuun ja ihailla omia tiluksia:cool:
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Julkaisussa tuli hankittua PC:lle ja olen pelannut ajelut enimmäkseen Xbox 360:n pädillä, sekä kuormaimet olen hoidellut näppiksellä ja hiirellä. Ajaminen sujuu pädillä hyvin, mutta kuormaimien käyttö ainakin minulle on helpompaa hiirellä, rattia ei ole tullut testattua ollenkaan.
100+ tuntia on pelikellossa, ja vieläkin tämän pariin tulee palattua, kun kaipaa rauhallisempaa pelattavaa.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Odotan tätä vesi kielellä, vaikka näitä ei juurikaan ole tullut pelattua. En tiedä onko se iän tuomaa, mutta jotenkin sitä vain kaipaa välillä tämänkaltaisia rauhallisempia pelejä. On kait se makia ajella traktorilla auringonlaskuun ja ihailla omia tiluksia:cool:

Sama juttu.

Tuli tänään 360-versio mukaan Kannelmäen Kaaresta. EI 2015 vaan aiempi.

Perjantaina alotan pelaamaan ja senjälkeen tulevina viikkoina näkee ostanko 2015:sen.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tää tulee hommattua jossain vaihees. Ja toi hinta näyttää olevan 49e.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Täällä vaunulla ollessa kun on sattunu vettä satamaan ja kaikki Project Cars videot katsottu, niin koko päivä on mennyt tämän pelin videoita tuijottaessa.

Tuo vakiokalustoa määrähän on jo todella kattava. Ei enää välttämättä modeja edes kaipaa.
Aikaisemmissa versioissa olen vain pitänyt peltoja ja kanoja, mutta tässä vois alkaa jo tutustumaan lehmiin, lampaisiin ja puuhommiinkin. Tuntui tekemistä olevan todella paljon nyt.
Grafiikka ottanut aimo harppauksen eteenpäin ja fysiikka parantunut hieman.
Pakko sanoa, että odotukset on todella korkealla.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tulee seurattua maajussimeininkiä aika läheltä tosielämässä, joten ajatus farmipelistä tuntuu jotenkin hämmentävältä :)
Kaipa sitä pitää tutkia kanssa noita videoita ja katsella vähän mistä tässä on kyse. Pelistä on kuullut aiemminkin, mutta ikinä en ole itse sen isommin tutustunut asiaan.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tulee seurattua maajussimeininkiä aika läheltä tosielämässä, joten ajatus farmipelistä tuntuu jotenkin hämmentävältä :)
Kaipa sitä pitää tutkia kanssa noita videoita ja katsella vähän mistä tässä on kyse. Pelistä on kuullut aiemminkin, mutta ikinä en ole itse sen isommin tutustunut asiaan.

Mulla sitten taas ollut vähän silleen, että ekat 15v elämässä oon asunut maalla siten, että viereisen pellon on omistanut seudun isoin maajussi. Oli jo 90-luvulla telatraktoreita ja puimurit tilattiin ulkomailta et sai tarpeeksi isoja.

Jollain tasolla aina ihastelin niiden touhuja ja pääsin usein puimurin kyytiin yms. Nyt isona on kiva leikkiä maajussia sitten. Nyt vielä ku 3v poika on ihan hurmiossa kaikista traktoreista ja puimureista ni se istuu sylissä ku meikä pelailee. :D
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Ohan tää ihan jees. Ostin nimittäin viikko sitten Farming Simulatorin Xbox 360:selle.

Ei oo 2015 vaan ilmeisesti tarkottanee 14 versiota.

Pikkuhiljaa päässy peliin sisään.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Uutta traileria pukkaa:
http://youtu.be/PyDdAh70D34

Harmi kun ei ole Storessa vieläkään ennakkotilattavana. Ei tiedä hintaa tms, eikä ole automaattilatausta odottamassa. Kaippa se ilmestyy sinne sit vasta 19 päivä.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Ite yritin kaivaa digijulkasusta tietoa mutta en löytäny mitään. Tilasin sitte ennakolta verkkokauppa.comista hiuka yli 40€. Ensimmäinen levypeli ps4:lle.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Katselin streamia ps4 versiosta jossa tiedettiin hinnaksi tulevan 49,95e Storeen.

Ps4 versio näytti kyllä hyvältä graafisesti, yllätyin oikein kun ei tämän pelisarjan pelit ole kovin hyvältä koskaan näyttäny.

Kaveri koitti siinä sit metsähommia ja siitä kouran käytöstä ei tullu mitään. Kontrollit näytti pädille todella hankalalta. Siltin nousi taas kauhea kuume päästä tälläisen rennon pelin pariin. Oiskin pistää 2013 version tulille mäkkiin taas. :)
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tuli tuossa taannoin noita videoita katseltua ja pakkohan se oli peli laittaa tilaukseen. Ainut huolenaihe on nuo kontrollit. Varsinkin nuo tukkien siirtelyt saattavat olla melko haastavia tateilla, mutta eiköhän ne siitä opi.
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tuli tuossa taannoin noita videoita katseltua ja pakkohan se oli peli laittaa tilaukseen. Ainut huolenaihe on nuo kontrollit. Varsinkin nuo tukkien siirtelyt saattavat olla melko haastavia tateilla, mutta eiköhän ne siitä opi.

Tateilla sitä kouraa oikeastikin liikutellaan. :)
 
Vastaus: Farming Simulator 2015

Tateilla sitä kouraa oikeastikin liikutellaan. :)

Just ajattelin samaa :D . Mitä olen aikasempia simuja pelannu tietokoneella niin kyllä kaipasin pädiä kouran ja/tai kuokan käyttöön. Mutta sehän voi tietenki olla että mihin tottuu.
 
Ylös Bottom