Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mad Max

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tussukotka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mad Max

Meinasin ostaa Metal Gearin, mutta kun sitä peliä en oikee ymmärrä ja viimeks taisin pelata metal gear kakkosta joskus ps1 aikoina eikä oikee nappaa muutenkaa. Tämä uusin lähinnä koska luvataa että on open world jne ym. Luulin tämän tulevan joskus paljon myöhmmin mut tuleekin ilmeisesti syyskuun alussa? Mitä olen pätkiä kattonut niin vaikuttaa hyvältä.

Mut tosiaan niiku jo joku mainitsi, tähää jos mihinkää peliin voisi sopia multiplayer tai edes coop, mikäs sen hauskempaa kun sotia oikeita pelaajia vastaan ja selvityä karuissa aavikon maisemissa, tai putsata alueita kaverin kanssa!

Tämä tulee kuitenkin todennäköisesti olemaan sitä mitä just cause, mikä on olevinaan tosi hauskaa mut tehtävät just et tuhoaa sitä ja tuhoaa tätä. Kyl se ekat 15min on hauskaa mut siihen se jääkin. Mut ympäristönä ja karumpi ulkonäkö viehättää tässä enemmän kun pirteä ja överiksi vedetty just cause. Älkää käsittäkö väärin, just cause oli ihan hauskaa viihdettä mut vähää ehkä yliarvostettu peli mun mielestä. Vaikka siinä oli olevinaan kaikkea, en silti nauttinut siitä niin paljon.

Tämä kuitenkin kiinostaa enemmän kun metal gear ja todennäköisesti tulen ostamaan ensin tämän. Mad Max leffojen fanina varsinkin tämä tulee viihdyttämään hieman enemmän kun metal gear tai just cause.

Karu ja iso aavikko, open world kiinostaa aina, toivottavasti edes tarinatehtävät ovat hieman erilaisia.

Hieman huolestuttaa vaan, että vaikka se aavikko ym kauniilta aluksi näyttääki niin kyllästyykö siihen autioon maisemaan nopeasti. Toivottavasti sielä kuitenkin tulee olemaa kaiken maailman mestoja kaiken sen hiekan lisäksi.

Ei millään pahalla mutta eihän tätä ja Mgs hommaa nyt voi verrata millää tavalla, eli osta tää jos et oo Metalin juonessa yhtään mukana.

Tämä tulee kuitenkin todennäköisesti olemaan sitä mitä just cause, mikä on olevinaan tosi hauskaa mut tehtävät just et tuhoaa sitä ja tuhoaa tätä. Kyl se ekat 15min on hauskaa mut siihen se jääkin. Mut ympäristönä ja karumpi ulkonäkö viehättää tässä enemmän kun pirteä ja överiksi vedetty just cause. Älkää käsittäkö väärin, just cause oli ihan hauskaa viihdettä mut vähää ehkä yliarvostettu peli mun mielestä. Vaikka siinä oli olevinaan kaikkea, en silti nauttinut siitä niin paljon.

Vaikka onkin samalta studiolta, niin ei tätä oikein voi verrata Just Causeen, tässä kun ei ole mitään muuta yhteistä sen pelisarjan kanssa kuin iso avoin maailma. Ei tässä ole tarkoituksena tuhota bensasäiliöitä tai patsaita, tai aiheuttaa kaaosta muutenkaan. Sä rymistelet aavikkoa pitkin sun tuunattavalla autollas, keräät siihen osia jotta voit päivittää sitä, ja samalla pelaat tarinavetoista tehtävää ja teet erilaisia sivutehtäviä. Sitten kun ei ajeta autolla niin homma hoidetaan Rocksteadyn Batman-tyylisellä meleetaistelulla, mutta Mad Maxin henkeen sopivalla brutaalilla otteella.

Itse jätän myös MGS:n väliin, viimeisin mitä olen pelannut oli MGS2, joten olen pudonnut kärryiltä aikoja sitten. Ja muutenkaan MGS-sarja ei ole koskaan napannut, niissä se tarinankuljetus ja kaikki ne twistit saa pään pyörälle, se on kuin Kauniit & Rohkeat LSD övereissä.

Vaikka onkin samalta studiolta, niin ei tätä oikein voi verrata Just Causeen, tässä kun ei ole mitään muuta yhteistä sen pelisarjan kanssa kuin iso avoin maailma. Ei tässä ole tarkoituksena tuhota bensasäiliöitä tai patsaita, tai aiheuttaa kaaosta muutenkaan. Sä rymistelet aavikkoa pitkin sun tuunattavalla autollas, keräät siihen osia jotta voit päivittää sitä, ja samalla pelaat tarinavetoista tehtävää ja teet erilaisia sivutehtäviä. Sitten kun ei ajeta autolla niin homma hoidetaan Rocksteadyn Batman-tyylisellä meleetaistelulla, mutta Mad Maxin henkeen sopivalla brutaalilla otteella.

Itse jätän myös MGS:n väliin, viimeisin mitä olen pelannut oli MGS2, joten olen pudonnut kärryiltä aikoja sitten. Ja muutenkaan MGS-sarja ei ole koskaan napannut, niissä se tarinankuljetus ja kaikki ne twistit saa pään pyörälle, se on kuin Kauniit & Rohkeat LSD övereissä.

Ok no hyvä tietää, kyllähän tämä sitten vaikuttaa just semmoselta mistä tykkään. Kuten jo sanoin niin mulla sama ongelma MGS kanssa, kun se juoni ja meininki ei oikee nappaa ja olen muutenkin putonu kärryiltä ajat sitten. Lähinnä siinä kiinostaa juuri se avoin maailma, mutta tosiaan tällä kertaa Mad Max vie voiton.

MGS ongelmana mulla on aina ollut ne ihme humputukset, että esim hevonen laitetaa johonki ilmapalloon roikkuu ja äijä hiippailee laatikon sisällä, semmosta outoa japanilaista huumoria ym. Hyvä peli varmasti, jos on kova sarjan fani.

Toivottavasti tässä on sekalaista sivusälää, kerättävää ja muuta etsimistä paljon kun on kerran avoin maailma...muuten voi tuntua siltä että on ympäristö mutta se on tyhjä.

Toivottavasti tässä on sekalaista sivusälää, kerättävää ja muuta etsimistä paljon kun on kerran avoin maailma...muuten voi tuntua siltä että on ympäristö mutta se on tyhjä.

Voisin vaikka vannoa, että useampi piilotettu tavarajoukko pelistä löytyy vrt. Assassins Creed:n sulat/arkut/liput/nuotit.

Mielenkiinnolla odottelen mitä sieltä on tulossa, luultavasti viimeistään aleaarista lähtee messiin. Maailma kiehtoo kyllä kovasti.

Kyllähän tämä menee hankintaan day1. Sympatiat on Avalanche Studion tekemisissä ja viimeiset pelivideot ovat vakuuttaneet siinä määrin, että aivan varmasti tätä pelailee Just Cause 3:sta odotellessa. Etenkin kiehtoo nuo ruosteiset ja DYI-fiksatut ajoneuvot ja toivottavasti pelissä olisi myös jotain romurallia. Open world pelit kolahtavat osittain juuri siitä syystä, että kerättävää ja tutkittavaa löytyy paljon. Pelivideot tukevat sitä väitettä, että kerättävää ja tutkittavaa on riittävästi :)

Näytä liitetiedosto 14762

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itseänikin tämä kiinnostaa, sillä nyt maistuisi tälläinen keskinkertainen avoimenmaailman peli. Maailma on ihan kivaa vaihtelua muille peleille ja Mad Max leffoista on onneksi tyyliä lainattu aika hyvin.

Striimien perusteella en usko, että tässä on yhtään asiaa tehty oikein hyvin ja paljon on muista peleistä lainattuja juttuja otettu suoraan tähän. Ei sen kuitenkaan väliä, kun kiinnostaa tätä pelata ja siirtää MGSV hankintaa myöhemmäksi. No varmistetaan vielä arvosteluista pelin laatu, että ei ole mitään pahoja vikoja eksynyt mukaan.

Toella kiinnostava tämä peli tulee olemaan, täytyy vain punnita Until Dawin ja tämän välillä että kumman pelin hommaisi tähän loppu loman viikoille jos hommaa.
Tämä tuskin tarjoaa mitään uutta open world peli elämystä, tuttua turvallista missä viihtyy mutta onko pelissä jotain omaa särmää niin jää nähtäväksi.
Mappi näyttää tässä aika isolta kun yhtä gameplay pätkää katselin kun joku selasi karttaa, mutta toivotavasti siinä riittää yksityiskohtaisuutta ja erillaisia paikkoja.

Melkosta popuppia oli jossain pelipätkässä, tielle tuleva lisäroju ilmesty näkyviin n. 10m ennen autoa :) karua katsottavaa mutta pelillisesti lienee toissijaista ja voi olla että ei tartu silmiin pelatessa niin pahasti.
Jos nuo taas olisi jotain suurempia kiviä niin eipä kerkiäisi enää väistellä..

Noin muuten pelipätkissä kyllä paljon ikoneita kartalla joten tekemistä saattaa piisata.

Milloinkohan tämä nyt oikeasti ilmestyy, kun wiki väittää EU-julkaisun olevan 4.9. mutta mm. Verkkokauppa ja VPD kertovat sivuillaan sen olevan 1.9.

Kovasti harkitsen tämän ostamista, sillä Mad Maxit ovat olleet lähellä sydäntäni jo lapsesta asti. Hirvittää vain katsoa PS Storesta hintaa, kun tarjoavat tätä 70€. Jenkkilästä taas saisi 52€, ja mukaan vielä teemakin. Sattuu päähän.

Laitoinpa tämän ennakko tilaukseen, fyysiseen versioon päädyttiin kun lähti kahden pelin viemisen jälkeen stopista 4,95 hintaan. Toivottavasti tiedossa olisi upea Open world elämys edessä ja tarjoaisi paljon mielenkiintoista tekemistä. Ennakkoja lueskellut niin peli pitäisi graafisesti näyttää huikean hyvältä, ajomallinnus on toivottavasti hyvä koska paljon tässä tullaan autoilla ajelemaan. Ensi tiistaina siirtyminen asfalttisoturin saappaisiin on edessä :cool:.

Tänään katselin PS4:sen kautta joku pelasi tätä, kuvanlaatu oli vähän vaihteleva niin ulkoasusta on paha arvioida mitään. Itse pelaaminen näytti viihdyttävältä, hauskan näköistä Open world toimintaa luvassa.
Varmasti tämä ihan hyvä valinta toiminta Open world pelien ystäville. Itsellä ainakin nousi odotukset kyseisen pätkän jälkeen :).

Jihaa, pelin sain hieman etuajassa hyvillä suhteilla :) Voi veljet, ensivaikutelma on todella hyvä. En spoilaa mitään, mutta uskon että jos teema ja open world kolisee, tämä on pakkohankinta. Kerättävää, haasteita, sivutehtäviä on tonneittain ja se ainakin itseäni kiehtoo kun tekemistä riittää. Ajaminen ja tappelu tuntuu hyvältä. Graafisesti ympäristöt näyttävät uskottavilta ja varsin hyvältä. Ei todellakaan voi valittaa :)

Ylös Bottom