Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Madden NFL 09 [PS3]

Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Haha, hyvä peli JanReita vastaan. 24-44 lopputulos. Perkele neljäs alko niin oli 17-24 ja mun hyökkäys, mutta vittu fumble!! :D. Perkele! Sitte JanRein selkärangan katkasija td tuli, kun puolustusmeni nappiin ja janrein QB juossu joku 15yaardia taaksepäin ja meikän kolme puolustajaa iskemässä ni se heittää TD:n :rolleyes:.

Peli alko tietysti mahtavasti ja heti eka heitto ja interception :D
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Joo oli iha hauska matsi.
Liikaa vaa lagas ainaki mulla, ei saanu rissuilla haettua ite palloa eikä DB:llä voinu hakea intteriä kkoska ku yritti nii lagin takia aina ohi. Tais Flash tehäkki näistä mun intteri yrityksistä 3kpl sellaisia n.50yd TD:tä :D

Ei sun tartte Flash ottaa aikalisää ekan ja 3:n quarterin lopussa, eikä myöskään kickoffin jälkeen ;)
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Joo oli iha hauska matsi.
Liikaa vaa lagas ainaki mulla, ei saanu rissuilla haettua ite palloa eikä DB:llä voinu hakea intteriä kkoska ku yritti nii lagin takia aina ohi. Tais Flash tehäkki näistä mun intteri yrityksistä 3kpl sellaisia n.50yd TD:tä :D

Ei sun tartte Flash ottaa aikalisää ekan ja 3:n quarterin lopussa, eikä myöskään kickoffin jälkeen ;)

Haha joo tajusin tuon ekan ja 3n quartterin pelin aikana ja siin ekas kickoffis otin fair cathin oman maalin viivalta, well played sir :D.

Mä ihan ok osaan heittopelin, mutta juoksupelissä mä oon ihan susi kuten varmaan huomasit niin sitä en ees paljoa yrittänyt. Voisko jotain vinkkejä heittää? Kun tuntuu, että minne vaan lähen niin aina se heti kaadetaan ja maksimissaan pääsen siihen rajalle mistä peli on lähtenyt :)
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Haha joo tajusin tuon ekan ja 3n quartterin pelin aikana ja siin ekas kickoffis otin fair cathin oman maalin viivalta, well played sir :D.

Repesin vähä sille fair catchille :D

Juoksussa on tärkeää katsoa omien blokkaajien määrä suhteessa puolustajiin ja mahdollisesti muuttaa sen mukaan juoksun puolta. Kannattaa myös miettiä jo etukäteen että kuka puolustaja todennäköisesti jää ilman blokkaajaa ja tulee ekana taklaamaan. Blokkien syntymistä pitää oottaa rauhassa ja katsoa sitten väylä juoksulle. Nopealla RB:llä kannattaa juosta kiertopelejä(esim toss) ja vahvalla RB:llä suoraan päin(esim. dive ja power). Backin ominaisuuksien mukaan sitten harhautukset, vahvalla stiffarm tai stick ylös, nopealla spinnit ja sidestepit.
Mä juoksin meidän pelissä tosi paljon sun heikompien linjamiesten puolelta TE ja FB tekemässä lisää tilaa. Heti blokkien jälkeen pitäis päästä kääntämään kulmaan, jotta pääsee tyhjälle kentälle ja korkeintaan 1vs1 tilanteisiin.

Teit oikeastaan aina sen virheen, että menit blokkaajien ohi sprintillä eli ne ei kerenny autaa juoksussa...

Sori jos menee termit vähä ohi:eek:
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Mikä toi "R" näppäin on mistä toi pelejä flipata jne. R3 vai? Ei oikein onnistu tuo nyt taas perkele.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

just se...eli oikealla tatilla voit kääntää juoksun toiseen suuntaan.

Ok no sitä aattelinki, mutta sitten kun siinä linjassa tekee niitä säätöjä jne. niin siinä on neljäkin eri R:ää niin en nyt kattonut tarkemmin niin onko ne Rylös, alas, oikealle jne. jne.?

Mihinkä jengiin muuten se comebackin tehnyt QB teki? En nyt muista nimeä... vois sillä alottaa kauden :p
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Ok no sitä aattelinki, mutta sitten kun siinä linjassa tekee niitä säätöjä jne. niin siinä on neljäkin eri R:ää niin en nyt kattonut tarkemmin niin onko ne Rylös, alas, oikealle jne. jne.?

Mihinkä jengiin muuten se comebackin tehnyt QB teki? En nyt muista nimeä... vois sillä alottaa kauden :p

Favrekos? N.Y jets.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Favrekos? N.Y jets.

Juurikin hän! Kiitoksia!

Ja nyt kun jaksan taas jauhaa asiaa niin palataan tuohon juoksupeliin. Eli siis jos meikän juoksija on lähdössä oikeelle normi taksun mukaan niin, mutta huomaan, että vasemmalla olis tilaa niin painan oikeeta tattia vasemmalle? Ja sitten kun vauhtiin niin heti niitä kikkoja, pyörähdyksiä jne.?
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Ja nyt kun jaksan taas jauhaa asiaa niin palataan tuohon juoksupeliin. Eli siis jos meikän juoksija on lähdössä oikeelle normi taksun mukaan niin, mutta huomaan, että vasemmalla olis tilaa niin painan oikeeta tattia vasemmalle? Ja sitten kun vauhtiin niin heti niitä kikkoja, pyörähdyksiä jne.?

Jep, oikealla tatilla siirrät. Ja jos oikein haluat alkaa hienostelemaan niin laitat rissun motioniin, ja käytät sen tuomaa blokkia hyväksesi tai siirrät sen toiselle puolelle kuin juokset. Ite pelaan aika paljon niin, että motion rissulle ja jos on aluepuolustus vastassa niin kaksi WR samalle puolelle ku oon juoksemassa ja jos taas miespuolustus niin siirrän rissun "väärälle" puolelle, joka vetää cornerin mukanaan.
Noin saa aika hyvin tilaa bäckille tai sitten blokkaus-ylivoimaa tiukkoihin downeihin.
Myös linjan protectionin siirroilla(L2 + tattia) saa lisäetua juoksuissa. Esim: oot juoksemassa vasemmalle linjan päästä ja linjan blokit on menossa suoraan eteenpäin. Huomaat, että kaikki puolustajat on suht keskellä/oikealla. Silloin kannattaa vaihtaa juoksublokkia vasemmalle päin, jotta hyökkäyksen linja pääsee kiertää pakit vasemmalta puolelta ja suojaa silloin parhaalla mahd. tavalla sun RB:tä.

Juostessa parhaat "kikat" on suunnan ja nopeuden vaihdokset, stiff arm(X) ja spin(O). Kannattaa mielummin yrittää päästä ohi puolustajasta kuin yli, taklauksen murrot ei kuitenkaan niin yleisiä ole. Viimeisenä keinona, kun on varmaa että puolustaja osuu, niin sitten oikeaa tattia ylöspäin. Spin-muuvi pitää tehdä just(0,5sek) ennen ku puolustaja taklaa.

Auttoko?:)


Lisäys: Ei missään nimessä HETI niitä spinnejä yms, vasta ku pakit on silmillä ;)
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Mikä on rissu? Se juoksija? :D

Joo kyllä oon nyt ku oon treenannu ni noi vaihdot onnistunu ja oon jopa pääsy etenee välillä :). EIköhän se tästä, kun oppii kikkoja. Tuossa Franchise modessa ei näköjään tehdäkkään enää muuta kuin pelata. Muistaakseni ennen piti tehdä kaikkia omistaja juttujaki.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Mikä on rissu? Se juoksija? :D

Joo kyllä oon nyt ku oon treenannu ni noi vaihdot onnistunu ja oon jopa pääsy etenee välillä :). EIköhän se tästä, kun oppii kikkoja. Tuossa Franchise modessa ei näköjään tehdäkkään enää muuta kuin pelata. Muistaakseni ennen piti tehdä kaikkia omistaja juttujaki.

Ennen piti vastata kaikesta muustakin, sai jopa vaihtaa paikkakuntaa jos alko stadioni olee romu eikä kaupungilta saanu hilloa rakentamiseen.

rissu=WR=wide receiver=pelaaja kelle heität palloa.
katso:
click

ja muutenkin hyvää asiaa jefusta wikipedia
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Heh, Superstarsia Chargersilla pelannut ja 0-4 voittotilasto jengillä :). Kaks ihan hyvää peliä oon vetäny ja kaks ihan päin sitä itteään QB:nä. On vastuuta ainakin tullut hyvin. EI oo helppoo...
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

voittotilasto 0-4:D

Tottakai vastuuta tulee, koska tästä puuttuu imo kilpailu pelipaikoista. Iha hanurista ku voi jollai overall 55 pelaajalla olla ykkös-stringin pelaaja:rolleyes: Aivan ehdottomasti pitäis peli- ja treenisuoritusten vaikuttaa peliaikaan.
Varsinkin muilla kuin QB.lla olis hyvä aloittaa spessuista ja sieltä nousta aloittavaan kokoonpanoon(vrt. oikea elämä)
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Minut voi haastaa tänä iltana matsiin tuossa 20:00 jälkeen.

helpoiten löytää ehkä idlaamasta ircistä #KfinNFL @ ircnet <--- siellä muutama muukin Maddenmies on, helppo sopia matseja.


PSN: T-aneli
 
Madden NFL 09

Morjesta!

Hörähdin pahan kerran jefuun viime syksynä ja siitä asti seurannu tiukasti nfl:ää viasatilta ja netistä. Keväällä tuli hankittua madden 08 jota en kerenny pelaamaan ku kauden verran.(kesällä pelit pakkasessa). Nyt on 09 hankittu ja pitäs rueta pelaamaan ja harjottelemaan kunnolla.(=eli olen täysi aloittelija maddenissä)

Pelaan siis ps2, mutta en parempaakaan maddenin taktiikoihin/pelaamiseen suuntautunutta ketjua suomesta löytänyt joten häirihen vähän teitä jos passaa.

Itse asiaan: Haluaisin jotakin tukea ja yksinkertaistusta miten pelata puolustusta.
Olen vaan turvautunut tähän asti `ask maddeniin` ja audible on kutakuinkin nollissa, kun tuntuu ettei ole aikaa(eikä ideoita mitä pitäs adjustaa) mihinkään ku snap jo tulee.
Elikkäs mitä kannattas ottaa huomioon ja miten lähteä opettelemaan?
Olisiko jotain yksinkertaisia perusteita miksi linjaa, Lbackejä ja Dbackejä pitäisi millonkin säätää, missä järjestykssä niitä säätää ja miten reagoida/tehdä ne vieläpä nopeasti ennen snapia ?

Olisin hyvin kiitollinen pienestä kattavasta ohjeistuksesta ! Olisi niin paljon nautittavampaa pelata puolustusta, kun itse "hallitsisi" kentän tapahtumia.
 
Vastaus: Madden NFL 09

Morjesta!

Itse asiaan: Haluaisin jotakin tukea ja yksinkertaistusta miten pelata puolustusta.
Olen vaan turvautunut tähän asti `ask maddeniin` ja audible on kutakuinkin nollissa, kun tuntuu ettei ole aikaa(eikä ideoita mitä pitäs adjustaa) mihinkään ku snap jo tulee.
Elikkäs mitä kannattas ottaa huomioon ja miten lähteä opettelemaan?
Olisiko jotain yksinkertaisia perusteita miksi linjaa, Lbackejä ja Dbackejä pitäisi millonkin säätää, missä järjestykssä niitä säätää ja miten reagoida/tehdä ne vieläpä nopeasti ennen snapia ?

linjaa ja/tai Linebackereita kannattaa liikuttaa sinne minne epäilet että juoksu tulee, esim. TE ja FB on oikealla tai motionilla siirretään oikealle "vahvalle" vahvalle puolelle niin shiftaat linjaa sinne. Tässäkin tietenkin on mahdollista misdirection/counter peli toiselle puolelle. Jos 3 ja inches mentävänä voi olla että voimalla pusketaan keskeltä uudet yrityksen niin pinchaat linjan sumppuun keskelle.

heittopelejä vastaan linjaa voi levittää jos epäilet että pääset ulkokautta paremmin ohi.

heittopeleissä perus cover 2 on hyvä :rolleyes:
riippuen millaisia DB:tä sulla on kannattaako ottaa millaista etäisyyttä WR:ään.

tässä jotain... duuni loppuu, ehkä vois kotoaki jotain kirjotella.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

voittotilasto 0-4:D

Tottakai vastuuta tulee, koska tästä puuttuu imo kilpailu pelipaikoista. Iha hanurista ku voi jollai overall 55 pelaajalla olla ykkös-stringin pelaaja:rolleyes: Aivan ehdottomasti pitäis peli- ja treenisuoritusten vaikuttaa peliaikaan.
Varsinkin muilla kuin QB.lla olis hyvä aloittaa spessuista ja sieltä nousta aloittavaan kokoonpanoon(vrt. oikea elämä)

Joo ihmettelin aluks, kun koko ajan pääsen kentälle, että mikäs tässä on... kun vrt. vanhaan Maddeniin mitä pelailin niin en päässyt ikinä kentälle ja siinä ei voinut edes simuloida oman superstarin sisään tuloon asti :)
 
Ylös Bottom