Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Madden NFL 09 [PS3]

Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

liityt liigaan ja pelaat sen mitä voit. Jos et voi pelata, luovutat pelin 21-0(tai mitä sovitaankaan luovutusvoiton pistemääräksi. Erittäin simppeliä.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Liigaan ilmottautujat laittakaa minulle yksityisviesti

pysyn kärryillä sitten, ei tarvi muuta kun psn kirjottaa.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Pari huomiota pelistä jotka osoittaa mun mielestä joko tuotanto tiimin laiskuutta tai tyhmyyttä:

1) superstar modea pelatessa puolustajja kun saa kapteenin roolin niin napit on väärin päin. Eli haluat siirtää linjaa oikealle niin pitää painaa tattia vasemmalle. Tämä koskee kaikkia audible-suuntia.
2) Superstar RB:llä / WR:llä, tietokoneen pelikutsut on tasoa "ala-aste". Niissä ei ole mitään järkeä ja ne heitotkin on surkeita roikkuja. Just johdin, 4quarter 7:50 jäljellä, 13 pisteellä, mutta tietsi haluaa heittää sitä samaa playaction poweria(jota jo heittänyt yli 10 kertaa samassa pelissä). Tuloksena kaks intteriä ja vastustaja menee ohi. Eikö ne perkele tiedä taktiikoista mitään EA:lla???
3) RB:llä pelatessa vastustajan linjamiehet on naurettavan kovia, jokatoinen juoksu päättyy tfl(tackled for loss). Omat juoksublokit ei pidä edes 0,5sek...

Jos vaikka seuraavaan maddenniin sitten...:rolleyes:


EDIT: seuraava peli: peli tasa, pelikellossa aikaa jäljellä 35 sek, mulla pallo ja vastustajan 30yd viivalla. 3down ja uusiin 2 yd, tietokone päättää laittaa mut penkille ja heittää...jep, intterihän se sieltä tuli. Olis riittänyt yksi juoksu ja kuluttaa kello pariin sekkaan ja potkasta FG, mut eeeeeiiii...


EDIT2: 4) JA superstar moden "aulassa" ei voi vaihtaa sääntöjä, kuten pelin kestoa ja rangaistuksia ilman tallentamista ja palaamista alkuvalikkoon. Sitten kun haluaa taas jatkaa niin ladattava uudestaan SS-tallennus. Tyhmiä pikku virheitä yllättävänkin paljon...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Nulkki sanoi:
Kiinnostaisi tuo online liiga broncosilla mutta kun ei koskaan tiedä pääseekö pelaamaan vai ei. Sitä kun on töitä ja kaiken maailman kissanristiäisiä. Ainiin ja se emäntäkin vielä nalkuttamassa "aikuinen mies pelaa, eikö ole parempaa tekemistä, nuo ovat lapsille nuo pelit, taatataaataaa... salkkarit tulee peli pois naakakakaaa"

Tuohon voisi mielestäni heittää vastakommenttina aivan hyvin "Aikuinen ihminen katsoo Salattuja Elämiä, eikö ole parempaa tekemistä, tuo sarja on tarkoitettu elämäänsä kyllästyneille ja eläkeläisille." Vielä jos siihen saa sisällytettyä sellaisen kummastelevan äänensävyn, niin aina vaan paranee. :p

Milloinkohan konsolipelaamisen stigma katoaa tuon "lapsille tarkoitetun" suhteen. Kun on olemassa tällaisia pelejä kuten Madden NFL joista kaikessa monimutkaisuudessaan aikuinen saattaa saada hyvinkin paljon enemmän irti kuin joku esiteini, niin miksei pelaaminen muka voisi olla järkevää tekemistä myös aikuiselle. :cool:
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Niinpä niinpä, mutta minkäs niille akoille teet.

Siis sunnuntainako se online liiga nyt sitten starttaa, klo 15?
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Sellainen ongelma löytyi, että olen aloittamassa nyt neljättä kautta Maddenissä ja kun yritän skipata pre-seasonissa pelin tai pelejä, tai itse asiassa kun mitään simuloimista tapahtuu, peli hyytyy ainaja joka kerta. Siinä vaiheessa kun kone nappaa vapaita pelaajia siirryttäessä vaikka viikon 2 peliin tulee täysi tilt, joka kerta. Mitä hel? Kuten varmaan jokainen tietää, tosta ruudusta ei taida muuten päästä eteenpäin kuin simuloimalla, joten kyseessä on käsittämättömän rasittava ominaisuus. Miten nyt pääsen eteenpäin? Onko koko tallennus nyt mennytttä???
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Niinpä niinpä, mutta minkäs niille akoille teet.

Siis sunnuntainako se online liiga nyt sitten starttaa, klo 15?

Jep, sunnuntaina alkaa.

lähden kohtapuoliin mökille kalaan vielä ku säät sallii. Oon takasin huomenn päivällä ja avaan liigan ja postitan salasanan tuonne ---> http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=55145

ko ketjussa voidaan jatkaa myös liigaan liittyviä keskusteluja.

hox. Ensimmäisessä viestissä otteluohjelma.

1. joukkue hakusessa edelleen.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Kiitti kutsusta liigaan, mutta pitää tällä kertaa sanoa ei kiitos.

En todellakaan ole niin hyvä pelaamaan tätä 09:ä, enkä kehtaa lähteä nöyryyttämään itseäni nettiareenoille :)

(sitä paitsi lagi-kokemukset on sen verran hurjia, ettei siinä peli-ilosta voi puhua. huonoa tuuria vaan?)
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Kiitti kutsusta liigaan, mutta pitää tällä kertaa sanoa ei kiitos.

En todellakaan ole niin hyvä pelaamaan tätä 09:ä, enkä kehtaa lähteä nöyryyttämään itseäni nettiareenoille :)

(sitä paitsi lagi-kokemukset on sen verran hurjia, ettei siinä peli-ilosta voi puhua. huonoa tuuria vaan?)


Joudun myös kieltäytymään kunniasta tältä erää.

Itsellä saman suuntaiset kokemukset netti-maddenista, kuin misfitillä. Eli lagia esiintyy runsaasti.
Ja tietty tappio pelottaa :p No joo...


Sellainen ongelma löytyi, että olen aloittamassa nyt neljättä kautta Maddenissä ja kun yritän skipata pre-seasonissa pelin tai pelejä, tai itse asiassa kun mitään simuloimista tapahtuu, peli hyytyy ainaja joka kerta. Siinä vaiheessa kun kone nappaa vapaita pelaajia siirryttäessä vaikka viikon 2 peliin tulee täysi tilt, joka kerta. Mitä hel? Kuten varmaan jokainen tietää, tosta ruudusta ei taida muuten päästä eteenpäin kuin simuloimalla, joten kyseessä on käsittämättömän rasittava ominaisuus. Miten nyt pääsen eteenpäin? Onko koko tallennus nyt mennytttä???

Tällasessa tapauksessa toivo on aika vähissä eli todennäköisesti toi franchise on mennyttä. Ainoa lohtu on se, että EAlta vahvistettiin, että tuleva päivitys korjaa kyseisen ongelman. Tosin ilmeisesti franchise täytyy aloittaa alusta, mutta sinuna säästäisin vielä tallennuksen ja kokeilisin uudestaan päivityksen tultua. Sehän tulee jakoon viikon parin sisällä (?)

Osaako joku joka on tahkonnu superstaria safetyllä, miten nappailla intereitä? Superstarin ensikertalaisena on puoli kautta takana ja yksi "räkä" intteri free safetyllä (kimposi pallo kornerin takaraivosta suoraan syliin :p). Muutenkin oon onneton heittojen puolustamisessa, joten vinkkejä kaivataan. Sen sijaan taklauksia reilu 90, joista 16 tfl ja 6 kertaa oon aiheuttanu rähmäyksen.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Osaako joku joka on tahkonnu superstaria safetyllä, miten nappailla intereitä? Superstarin ensikertalaisena on puoli kautta takana ja yksi "räkä" intteri free safetyllä (kimposi pallo kornerin takaraivosta suoraan syliin :p). Muutenkin oon onneton heittojen puolustamisessa, joten vinkkejä kaivataan. Sen sijaan taklauksia reilu 90, joista 16 tfl ja 6 kertaa oon aiheuttanu rähmäyksen.

No kai minä kelpaan kertomaan:eek: nimi,. nykyisellä kaudella; 8 peliä, 80 taklausta, 17 tfl, 9 deflection ja 4 int. Ja Rookiekaudella vuoden DB ja rookie.

Eli aloitetaas tästä: Kumpaa safetyä pelaat? Jos SS, niin intterit kuuluukin olla suht vähissä(juoksuvastuuta muuta takakenttää enemmän)
Miespuolustus: Intterien saaminen yleensäkin vaikeampaa, ellei QB heitä paineessa. Intteria kannattaa(tai ainakin itse) lähteä hakemaan vain ulos/sisään kuviosta( WR 90 asteen käännös), jolloin leikkaat sellaiset 45 astetta QB:n ja WR:n väliin pallon lentoreitille noin pari jaardia WR:n eteen. Koukku-kuviossa jos oot hyvin mukana niin eteen vaan. Mutta yleensäkin kannattaa odottaa QB:n virhettä.

aluepuolustus: Tässä onkin paljon vapaammat kädet tehdä niitä inttereitä. Helpon tapa on huijata QB luulemaan, että WR aukeaa ja heitto lähtee. Eli taas esim ulos kuvio, jonka huomaat heti ja siihen vaan taas 45 astetta väliin. Katso WR+TE läpi, että ketkä on tulossa sun alueella ja leikkaa väliin.


Katso aina pelinrakentajan rintamasuuntaa, siitä näkee että mihin heitto on lähdössä.
Seuraava onkin vaikeampi: jos vastustajalla on tupla WR samalla puolella niin toisen kuviosta voi päätellä toisen WR:n kuvion. Esim. Jos toinen WR juoksee koukun, niin toinen tod. näk. juoksee jotain syvälle tai sisälle.

1vs1 tilanteissa ei kannata lä'hteä syvimpänä miehenä yrittämään väkisin intteriä, vaan lyödä pallot maahan X.llä. Kornerin ollessa mukana voi jo yrittää paljon vapaammin.


Itelle useimmiten intteri tulee TE:n uloskuviosta, jota SS:nä pidän miehenä.

Mutta pähkinänkuoressa se menee näin: huijaus-->leikkaus-->intteri:D
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Mitä te pelkäätte, jotka sanotte ettette ole tarpeeks hyviä? Varmasti ootte parempia kuin minä :D
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

No kai minä kelpaan kertomaan:eek: nimi,. nykyisellä kaudella; 8 peliä, 80 taklausta, 17 tfl, 9 deflection ja 4 int. Ja Rookiekaudella vuoden DB ja rookie.

Eli aloitetaas tästä: Kumpaa safetyä pelaat? Jos SS, niin intterit kuuluukin olla suht vähissä(juoksuvastuuta muuta takakenttää enemmän)
Miespuolustus: Intterien saaminen yleensäkin vaikeampaa, ellei QB heitä paineessa. Intteria kannattaa(tai ainakin itse) lähteä hakemaan vain ulos/sisään kuviosta( WR 90 asteen käännös), jolloin leikkaat sellaiset 45 astetta QB:n ja WR:n väliin pallon lentoreitille noin pari jaardia WR:n eteen. Koukku-kuviossa jos oot hyvin mukana niin eteen vaan. Mutta yleensäkin kannattaa odottaa QB:n virhettä.

aluepuolustus: Tässä onkin paljon vapaammat kädet tehdä niitä inttereitä. Helpon tapa on huijata QB luulemaan, että WR aukeaa ja heitto lähtee. Eli taas esim ulos kuvio, jonka huomaat heti ja siihen vaan taas 45 astetta väliin. Katso WR+TE läpi, että ketkä on tulossa sun alueella ja leikkaa väliin.


Katso aina pelinrakentajan rintamasuuntaa, siitä näkee että mihin heitto on lähdössä.
Seuraava onkin vaikeampi: jos vastustajalla on tupla WR samalla puolella niin toisen kuviosta voi päätellä toisen WR:n kuvion. Esim. Jos toinen WR juoksee koukun, niin toinen tod. näk. juoksee jotain syvälle tai sisälle.

1vs1 tilanteissa ei kannata lä'hteä syvimpänä miehenä yrittämään väkisin intteriä, vaan lyödä pallot maahan X.llä. Kornerin ollessa mukana voi jo yrittää paljon vapaammin.


Itelle useimmiten intteri tulee TE:n uloskuviosta, jota SS:nä pidän miehenä.

Mutta pähkinänkuoressa se menee näin: huijaus-->leikkaus-->intteri:D



Pelaan ite free safetyä jetseissä, joten olen aika useesti aluepuolustuksessa. Joskus harvoin miespuolustukseen, kun esim korneri blitzaa. Välillä vaan pelaan itteni aika pahasti ulos heittopuolustuksissa ja se syö miestä. Muutama hyvä paikka on ollu intterille, mutta jotenkin ajoitus on aina pielessä. Joko on muutaman jaardin sivussa tai kolmioo painaessa ei oikein tunnu tapahtuvan mitään.

Muuten kyllä muodostan SS Rhodesin kanssa liigan kovimman takakentän. Yhteensä yli 160 taklausta, 6 intteriä, kourallinen säkityksiä ja kolmisen kymmentä tfl:ää. Ja linjamiehen takaa kun iskee hit stickiä, niin kummasti keskushyökkääjiltä lentelee pallot kainaloista :p

Miten muuten sulla on toiminu joukkuuesi hyökkäys? Mulla ei jetsit saa mitään aikaan ja puolustus on kentällä koko ajan. Favrella qb rating alle 60 (!) ja Jones on saanut 1,4 (!) yrd per kosketus. Toisin sanoen pataan on tullu lähes koko ajan... Puolustus on mulla tehny yhtä monta td:tä kuin hyökkäys. :D
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Sama vika, että hyökkäys on ihan hanurista.... Mutta toisaalta mitäpä voi odottaa TB:ltä:rolleyes:
Statsit on ihan ok hyökkäyksellä, mutta kun pääsevät vastustajan 30yd viivalle niin pysähtyy aika usein.
Mulla onneksi hyvä tilanne, että kausi puolessa välissä ja viimeinen vuosi sopparista. Kauden jälkeen "sommoro" TB:lle ja kohti uusia haasteita ja parempaa hyökkäystä.

FS:nä katso mahdolliset receiverit ketkä on tulossa sun alueelle ja seuraa näiden kuvioita. Jos huomaat slot-WR:n leikkaavan sisälle(post tai sisään) ja sulla on syvä alue, niin ei muuta ku leikkaat väliin. QB jättää joko heittämättä sun alueelle(parhaiten pelattu sulta silloin) tai heittää koska luulee WR:n aukeavan ja pääset väliin.
Intterien ottaminen on tässä vähän vaikeampaa ku aiemmissa, mikä on vaan hyvä. Ei sitä voi oikeastikaan ottaa ihan mistä tahansa. Paina mieluummin X:ää ja mene silloin vaan intteriin ku pallo on tulossa sua päin onnistuneen leikkauksen tai huonon heiton jälkeen.
Intteri joka kolmannessa pelissä on jo hyvä.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Mites nuo harjottelut jne. Vedättekö niitä aina vai simuloitteko suoraan peliin?
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

kannataa tehä ne harjoituksetkin, kuten myös performance centerinkin treenit. Niistä molemmista saa skilleihin lisäpisteitä ja joukkueen treenistä on se etu, että jos saat tietystä pelistä(olkoon vaikka dive) hyvät pisteet harkoissa niin se kyseinen kuvio onnistuu itse pelissäkin paremmin.
Ite teen aina ennen peliä 1kpl joukkuetreeni ja performance centterin.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

kannataa tehä ne harjoituksetkin, kuten myös performance centerinkin treenit. Niistä molemmista saa skilleihin lisäpisteitä ja joukkueen treenistä on se etu, että jos saat tietystä pelistä(olkoon vaikka dive) hyvät pisteet harkoissa niin se kyseinen kuvio onnistuu itse pelissäkin paremmin.
Ite teen aina ennen peliä 1kpl joukkuetreeni ja performance centterin.

Mikä toi performance centter on? Itse en ole edes huomannut tuota.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

kannataa tehä ne harjoituksetkin, kuten myös performance centerinkin treenit. Niistä molemmista saa skilleihin lisäpisteitä ja joukkueen treenistä on se etu, että jos saat tietystä pelistä(olkoon vaikka dive) hyvät pisteet harkoissa niin se kyseinen kuvio onnistuu itse pelissäkin paremmin.
Ite teen aina ennen peliä 1kpl joukkuetreeni ja performance centterin.

Onko noissa muuten jokin raja niihin pisteisiin, että paljonko ne voi noista maksimissaan per treeni?

Tuo superstar-mode on taidettu suunnitella lähinnä QB:n pelaajille. Itse pelaan HB:lla eikä noissa pelien onnistumisissa oteta tuon oman pelaajan tekemiä juttuja mitenkään huomioon. Hyvä rankaista pelaajaa siitä, jos WR ei saa heittoa kiinni. :rolleyes:
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Onko noissa muuten jokin raja niihin pisteisiin, että paljonko ne voi noista maksimissaan per treeni?

Tuo superstar-mode on taidettu suunnitella lähinnä QB:n pelaajille. Itse pelaan HB:lla eikä noissa pelien onnistumisissa oteta tuon oman pelaajan tekemiä juttuja mitenkään huomioon. Hyvä rankaista pelaajaa siitä, jos WR ei saa heittoa kiinni. :rolleyes:

Jos tarkoitat superstarissa joukkuetreeniä, niin riippuen influencestä 5-10 pts yleensä / treeni.

Oon vähän eri mieltä tuosta QB:lle suunatusta. Ehkä hyökkäys vähän enemmän, mutta puolustuksessa pisteytys toimii pirun hyvin. Palkitseehan se esim. onnistuneet blokit 1st downit. Koita superstaria puolustajalla, on paljon hauskempaa.
Muista että kyseessä on joukkuepeli, jossa yksilösuoritukset ratkaisevat:D


Mikä toi performance centter on? Itse en ole edes huomannut tuota.
Unihdin mainita, että puhuin superstarista:D Se löytyy kohdasta "my agent".
Superstarissa voi treenata omia skillejä performance centterissä ja ennen peliä treenata joukkueen kanssa.
Mutta franchisessa vastaava juttu on "train active palyers this week" tai jotai sinnepäin. Se kannattaa aina pelata ite. Näiden simuloinnista ei oo mitää hyötyä, pisteitä ei tuu juuri koskaan. Treenaa vain nuoria pelaajia, riippumatta siitä ovatko aloittavia vai varamiehiä.
 
Vastaus: Madden NFL 09 [PS3]

Madden-mietteitä sunnuntailta:

Miksi minulle tulee sellainen olo pelatessa tekoälyä vastaan, että nyt ei taaskaan pelata samoilla säännöillä? Oma hyökkäyksen linja ei osaa juoksublokata, eikä se suojele QB:ia heittopeleissä läheskään yhtä hyvin kuin tietokoneen hyökätessä. Varsinkin se juoksublokkauksen täydellinen munattomuus on sellainen juttu, että kyllä harmittaa ja kovasti. Kyllähän se peli sillä tasoittuu, että tietokoneelta onnistuu juoksupeli paremmin, mutta ei se mitenkään reilua ole. Montakohan kertaa pelissä oma hyökkäyksen linja onnistuu luomaan aukkoja, jotka vieläpä pysyvät sen hetken auki, että siitä backi ehtii pujahtaa? VS. se tilanne, että jo QB:n antaessa palloa HB:lle linebackeri pistää miehen kylmäksi, ja yllättäen ollaan taas tilanteessa 2nd and 12. F**k.

En tiedä ihan tarkalleen miten homma toimii ihmistä vastaan (ei ole kauheasti kokemusta moninpelistä), mutta CPU tuntuu myös aistivan paremmin sen, kumpi peli on tulossa, heitto vai juoksu. Lisäksi PA-peleissä oma puolustus haksahtaa jujuun paljon herkemmin kuin vastaavasti CPU-joukkueen puolustus.

Onko tässä muuten minkään maailman mahdollisuutta saada syvälle heitetty pommi ihan oikeasti oman rissun haltuun?! Streak-kuviot taitavat toimia vain silloin, kun ihmisen ohjaama korneri blitzaa ja safety on samaan aikaan boksissa ottamassa juoksua vastaan -> toisin sanoen vain silloinko rissu pääsee syvälle vapaaksi, kun puolustus mokaa ihmisvirheen takia? CPU tuntuu olevan niin erehtymätön puolustuksessa, että ei ole mitään väliä onko rissuna T.O. ja kornerina vaikka kuka tahansa nobody, niin puolustaja pysyy kyllä kyydissä.

Vähän samat fiilikset kieltämättä on kuin autopeleissä, joissa on kuminauhatekoäly. Kisat pysyvät "jännittävinä", mutta ei niitä pidemmän päälle jaksa tahkota, kun tietää ettei täydellisellä suorituksellakaan ole väliä, kun tietokone huijaa jokatapauksessa.

No joo, paljon olisi jo se, jos hyökkäyksen linjan peli korjattaisiin jollain päivityksellä.
 
Ylös Bottom