Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Madden NFL 09 [PS3]

Vastaus: Madden NFL 09

Joopa joo, nyt se peli sit jäätyi ensimmäisen kerran. Ehdin pelaamaan koko ottelun (viime hetken voitto Detroitista), kun tulivat Highlightit niin löi peli jäähän.... Ei kai kun pelaamaan muutama peli uudestaa, ärsyttää.

Tänään olin pelannut putkeen n. 5 tuntia , aikaisemmin on ollut lyhyempi sessioita jolloin ei ole jäätyillyt, Saisi jotain bugfixia kohta ilmestyä, mikäli tuo alkaa useammin ilmenemään.
 
Vastaus: Madden NFL 09

Just kiiruhdin kotiin kokeilemaan ja nähtävästi draft classin tuominen PAL alueella on estetty. Pitäisi olla kuulema jenkki kone tai näin ainakin viime vuotisessa versiossa. Ilmeisesti tämän vuotiseen ei tehty muutosta tämän suhteen tai sitten olen puusilmä. Molemmat vaihtoehdot on varteenotettavia. Taas ehti innostua turhasta. Olisi tuonut edes hieman lisää drafteihin..

Tuolta ne hain, kun sitä suositeltiin ja sain ne nätisti pleikkarillekkin siirrettyä tikun avulla:
http://www.kingrosters.com/ps3.html

Saako nuo toimimaan jo aloitettuun kauteen vai joutuuko aloittamaan uuden?
 
Vastaus: Madden NFL 09

Ja taas tilitystä.

Nyt alkaa nyppimään oikein urakalla.
Konsolinetistä olin tilannut, heille oli tullut 4 kappaletta, lähtivät ekoille ennakkotilanneille eilen.
Enkä kuulunut siihen porukkaan.
Nyt on peli taas loppu maahantuojalta, ei varmaa tietoa milloin tulee tulee lisää.

Onko kellään tietoa, löytyiskö peliä mistään hyllystä???

Hehehee :D Tilasin reilu viikko sitten tänään napsahti luukusta sisään joten olen varmaan yksi niistä neljästä. Otan osaa, nopeat syövät hitaat
 
Vastaus: Madden NFL 09

Fake Hikellä saa tietokoneen tekemään paitsioita. Kannattaa vaan käydä säätämässä Penaltytasoja hieman ylöspäin.
Varsinkin Holding, paitsiot, def. pass int, facemask ja clipping kannattaa nostaa tasolle 60-65. Tulee hieman realistisemmin noita lippuja...





Se on yleisön hiljentäminen QB:lla tehdessä. Vaikuttaa omien pelaajien reaktioon snapistä kun taas puolustuksessa L3:lla voi saada aikaan hyökkäyksen paitsion. Näin ainakin vanhoissa maddeneissä... Yritäppä ite kuulla linjassa että monesko countti on menossa ku +50 000 ihmistä huutaa ympärillä:D


Niin ja tuosta superstarista;

Elekää hyvät immeiset pelatko millään kuupalla. Kaikista hauskinta on safety, rissu, bäkki ja lincebacker. Varsinkin rissu ja safety on pirun hauskaa:D
QB:lla pelaaminen muistuttaa imo liikaa normi peliä, eikä tuo superstar moden hauskuuksia esiin.


Jes, kohta loppuu työpäivä ja maddenit tulille:D



No jos ei tartte katsoa peliä, niin ehkä minuutin. Supersimiä käyttämällä siis.

Ei mitenkään henkilökohtasesti, mutta superstaria ei oo mitään järkeä pelata QB:llä.
Niihin pelaajiin joita ei francisessa tule käytettyä on hauska perehtyä, esim. safetyna on älyttömän hauska vetää. Vähän helpompi on sitten TE...
 
Vastaus: Madden NFL 09

Oiskos kellään vetää viikonloppuna LA ja SU miniliigaa tai sitten muuten vaan vastakkain?


1 paikka edelleen fantasyssä auki. muistutuksena livedrafti sunnuntaina 31/9 klo 1700 suomen aikaa.
 
Head Coach 09

Ei sinänsä ihan suoranaisesti Madden asiaa mutta Madden special boksissa tuli mukana NFL Head Coach 09 peli. Pelissä pääpaino manageeraus ja coach-toiminnoissa. Kentällä ei pelaajia ohjata padilla vaan erot muihin tehdään treidaamalla, draftaamalla, pelikirjalla, yms.

Itse olen tuollaista peliä odotellut jo kauan ja nyt erinäisten yritelmien jälkeen näyttäisi siltä, että EA osunut aika hyvin maaliin. Valitettavasti tämän vuoden versiosta puuttuu online-liigat mutta jos pelin suosiosta mitään päätellä voi niin uusi versio tullee ja siihen pojat varmasti nuo online-ominaisuudet saavat mukaan.

Ketään muita kyseisen pelin pelaajia / kiinnostuneita täällä?
 
Vastaus: Head Coach 09

Ei sinänsä ihan suoranaisesti Madden asiaa mutta Madden special boksissa tuli mukana NFL Head Coach 09 peli. Pelissä pääpaino manageeraus ja coach-toiminnoissa. Kentällä ei pelaajia ohjata padilla vaan erot muihin tehdään treidaamalla, draftaamalla, pelikirjalla, yms.

Itse olen tuollaista peliä odotellut jo kauan ja nyt erinäisten yritelmien jälkeen näyttäisi siltä, että EA osunut aika hyvin maaliin. Valitettavasti tämän vuoden versiosta puuttuu online-liigat mutta jos pelin suosiosta mitään päätellä voi niin uusi versio tullee ja siihen pojat varmasti nuo online-ominaisuudet saavat mukaan.

Ketään muita kyseisen pelin pelaajia / kiinnostuneita täällä?

Aiempaa head coachia pelasin ( missä oli Bill Cowher kannessa) Siinä oli aivan uskomattoman surkea käyttis. Mielenkiinto loppui ennen kautta. Jos tässä uudessa olisi vaikka vähän paranneltu, voi olla että managerointi saattaisi kiinnostaa jopa enemmän entä madden.
 
Vastaus: Head Coach 09

Aiempaa head coachia pelasin ( missä oli Bill Cowher kannessa) Siinä oli aivan uskomattoman surkea käyttis. Mielenkiinto loppui ennen kautta. Jos tässä uudessa olisi vaikka vähän paranneltu, voi olla että managerointi saattaisi kiinnostaa jopa enemmän entä madden.

Juuri näin. Itse en vanhaa pelaillut lainkaan ja uutta en ole saanut käsiini vielä. Mutta kaikki jotka kumpaakin versiota ovat käyttäneet ovat sanoneet, että ihan eri peli on kyseessä. Itse asiassa kehitysporukka on ilmoittanut, että yhtään koodia ei vanhasta otettu mukaan tähän uuteen.

Sinänsä on harmi, että tätä uutta ei julkaista lainkaan PAL-versiona mutta PS3:n kanssa se ei ole ongelma. PAL Xbox360:n omistajat ovat huonommassa tilanteessa..

Täältä keskustelua aiheesta: http://www.operationsports.com/forums/nfl-head-coach/
 
Vastaus: Head Coach 09

Juuri näin. Itse en vanhaa pelaillut lainkaan ja uutta en ole saanut käsiini vielä. Mutta kaikki jotka kumpaakin versiota ovat käyttäneet ovat sanoneet, että ihan eri peli on kyseessä. Itse asiassa kehitysporukka on ilmoittanut, että yhtään koodia ei vanhasta otettu mukaan tähän uuteen.

Sinänsä on harmi, että tätä uutta ei julkaista lainkaan PAL-versiona mutta PS3:n kanssa se ei ole ongelma. PAL Xbox360:n omistajat ovat huonommassa tilanteessa..

Täältä keskustelua aiheesta: http://www.operationsports.com/forums/nfl-head-coach/

EA:n foorumeilla tätä haukutaan erittäin bugiseksi joka toinen threadi on omistettu bugeille. pieniltä vioilta kuulostaa kuten että heinäkuussa tulee lunta ja jonku rosteripaino heittää 100 paunaa, sitten kun näitä pieniä vikoja on paljon niin se alkaa jo haittaamaan.
 
Vastaus: Madden NFL 09

Hehehee :D Tilasin reilu viikko sitten tänään napsahti luukusta sisään joten olen varmaan yksi niistä neljästä. Otan osaa, nopeat syövät hitaat

Se kertoo sitten Konsolinetin palvelun tasosta enemmän kuin tarpeeksi.
Itse ennakkotilasin kolmisen viikkoa sitten pelin, eli eivät toimita tilausjärjestyksessä ollenkaan.

Onneksi pelimiehen kantta homma toimi enemmän kuin hyvin, peli tilattu klo 17.15, seuraavana päivänä minulla oli peli kädessä klo 11.30.

Sorry off topic, pitä vähän tilittää - taas.

Nyt oon peli pari peliä kerennyt pelaamaan, vaikuttaa aivan mielettömän hyvältä.
Ite pelaan all-pro tasolla, jossa heittopuolustus vaikuttaa olevan selkeästi haastavin osa-alue.

Pakko mennä jatkamaan...
 
Vastaus: Head Coach 09

EA:n foorumeilla tätä haukutaan erittäin bugiseksi joka toinen threadi on omistettu bugeille. pieniltä vioilta kuulostaa kuten että heinäkuussa tulee lunta ja jonku rosteripaino heittää 100 paunaa, sitten kun näitä pieniä vikoja on paljon niin se alkaa jo haittaamaan.

Joo, bugeja löytyy aina. Kyllä noita foorumeita lukiessa tulee tunne, että paljon enemmän on hyvää kuin huonoa. Joka tapauksessa kommenttien perusteella peli vaikuttaa huomattavasti paremmalta kuin mikään vastaava yritelmä koskaan.
 
Vastaus: Madden NFL 09

Pakko kyllä kehua tota "my skill" hommelia. Tietokone antaa kyllä aivan loistavan vastuksen joka kerta, ei ole mitään osa-aluetta tuon ansiosta jossa ottaa aina päähän(vrt. 08 heittohyökkäys all-maddenilla:rolleyes:).

Kymmeniä pelejä tullu pelattua ja isoin voitto on ollu 38-7, ite steelers ja kone miami. Superstarissa 8min quartereilla LOLB yleensä pelit päättyy alle kahden td:n erolla.
16-0 alkaa olemaan mahdottomuus, toisin kuin 08:ssa all-prolla pelatessa.
 
Vastaus: Madden NFL 09

Hmmm, pitäiskö tää ostaa. Maddenin edellisiä osia olen hieman pc:llä pelannut, silloin etenkin tykkäsin EA:n panostuksesta pelin fiilispuoleen vrt. NHL jne. joissa mennään tyyliin suoraan peliin ja pelataan ja valikkoihin ja taas peliin ja valikkoihin...

Pitääpi miettiä kyllä tarkkaan irroittaako tuon 60 tähän. :p
 
Vastaus: Madden NFL 09

Tilaa mielummin VG+:sta, maksaa 42 toimitettuna.
Ainakin superstar-modessa fiilis-puoli ei ole aivan kohdillaan. Heti downin jälkeen jo katsotaan seuraava pelivalintaa:rolleyes:
 
Vastaus: Madden NFL 09

Franchiskcszesse modessa ei näköjään pysty enää säätelemään oluen ym. hintoja, muutenkin tuntuu hieman karsitulta tuo managerointi, miksi.. miksi.?!!
 
Vastaus: Madden NFL 09

Eilen tuli sitten pelattua joku 12h:eek:

Superstar modesta puuttuu mun mielestä vähän fiilist, saisi olla mukana EA backtrack ja muutenkin koutsin ohjeita parempaan pelaamiseen.
Olis pirun hienoa jos joidenkin doenien jälkeen tulis hidastus, jossa John MAdden kertoisi parannettavat osa-alueet.

Se backtrack on aikas siisti pikkulisä peliin, kiva oli katsoa ku maddeni näytti että toisella laidalla aukesi juuri heittoa ennen rissu aivan täysin:D
 
Vastaus: Madden NFL 09

Pientä avautumista heittopelistä:

Onko kellään muulla vaikeuksia puolustaa koneen heittopeliä (normipelissä, ei superstarissa) all-maddeni tasolla? Johdan taas perinteisesti juoksujen puolustusta, mutta jopa JaMarcus Russel suoriutuu heitoissaan erinomaisesti mua vastaan (85% ja yli 400 yrd). Ainakin itseäni turhauttaa suuresti järjetön heittotarkkuus, joka tuntuu keskimäärin olevan aina +70%.

Näistäkin ohiheitoista moni tulee sillai, että taklaan pallon vastaanottajan käsistä tai sitten heitto menee liian lähelle sivurajaa ja vastaanottaja ei saa ajoissa haltuun. Itselläkin on muuten yli 70% heitoista suoritettu.. Milloin NFL:ssä yksikään päävastuuta kantava QB on heittänyt koko kauden yli 70% heitoista vastaanottajan näppeihin? Ei tietääkseni kukaan. Nyt pelaamallani kaudella on yli 10 QB:ta joilla on yli 70% tarkkuus.

Itse pelissä peluutan monesti aluepuolustusta (vieläpä 3-4 puolustuksessa), niin silti kone saa pitkiäsyöttöjä läpi, vieläpä tuplavartioidulle laiturille. Käytän monesti myös nickel tai jopa dime puolustusta (erityisesti Patriotseja vastaan, joilla monesti 4 WR kentällä), mutta silti syöttöjä (juurikin pitkiä) menee liikaa läpi.

Monesti ongelma on se, että QB on todella hankala säkittää (silläkin osa-alueella liigassa heikoin) ja teknisesti liian moni heitoista on täydellisiä ja lähtevät turhankin nopeasti. Vastaavasti syötön katkoja saan entiseen malliin eli runsaasti. Noh, kone yleensä pysähtyy redzonella, mutta silti tuollainen ärsyttää, kun kerran on ollut tarkoitus lisätä realismia tämän vuoden versioon.

Eli onko kellään mitään vinkkejä, kuinka saada enemmän säkityksiä ja tuloksia heittopuolustukseen?

My skill antaa muuten mulle täydet pisteet kaikkiin muihin paitsi rush defenseen, juurikin siihen puolustuksen osa-alueeseen, joka toimii mulla parhaiten. Mielenkiintoista...
 
Vastaus: Madden NFL 09

Eilen tuli sitten pelattua joku 12h:eek:

Superstar modesta puuttuu mun mielestä vähän fiilist, saisi olla mukana EA backtrack ja muutenkin koutsin ohjeita parempaan pelaamiseen.
Olis pirun hienoa jos joidenkin doenien jälkeen tulis hidastus, jossa John MAdden kertoisi parannettavat osa-alueet.

Se backtrack on aikas siisti pikkulisä peliin, kiva oli katsoa ku maddeni näytti että toisella laidalla aukesi juuri heittoa ennen rissu aivan täysin:D

Mielestäni superstar modessa on paljon potentiaalia, mutta sitä ei ole juurikaan kehitetty sen ilmestymisen jälkeen. Sisältö ja fiilis puuttuu täysin. Missä tiukat sopimusneuvottelut ja aloituspaikasta kamppailu? Missä diivailu? Antaisivat edes näitä ominaisuuksia, kun kerran uuden sukupolven franchise mode on niin riisuttu.

Ainoa hyvä muutos on supersim, joka nopeuttaa ja säästää hermoja kummasti.
 
Vastaus: Madden NFL 09

Pientä avautumista heittopelistä:

Onko kellään muulla vaikeuksia puolustaa koneen heittopeliä (normipelissä, ei superstarissa) all-maddeni tasolla? Johdan taas perinteisesti juoksujen puolustusta, mutta jopa JaMarcus Russel suoriutuu heitoissaan erinomaisesti mua vastaan (85% ja yli 400 yrd). Ainakin itseäni turhauttaa suuresti järjetön heittotarkkuus, joka tuntuu keskimäärin olevan aina +70%.

Näistäkin ohiheitoista moni tulee sillai, että taklaan pallon vastaanottajan käsistä tai sitten heitto menee liian lähelle sivurajaa ja vastaanottaja ei saa ajoissa haltuun. Itselläkin on muuten yli 70% heitoista suoritettu.. Milloin NFL:ssä yksikään päävastuuta kantava QB on heittänyt koko kauden yli 70% heitoista vastaanottajan näppeihin? Ei tietääkseni kukaan. Nyt pelaamallani kaudella on yli 10 QB:ta joilla on yli 70% tarkkuus.

Itse pelissä peluutan monesti aluepuolustusta (vieläpä 3-4 puolustuksessa), niin silti kone saa pitkiäsyöttöjä läpi, vieläpä tuplavartioidulle laiturille. Käytän monesti myös nickel tai jopa dime puolustusta (erityisesti Patriotseja vastaan, joilla monesti 4 WR kentällä), mutta silti syöttöjä (juurikin pitkiä) menee liikaa läpi.

Monesti ongelma on se, että QB on todella hankala säkittää (silläkin osa-alueella liigassa heikoin) ja teknisesti liian moni heitoista on täydellisiä ja lähtevät turhankin nopeasti. Vastaavasti syötön katkoja saan entiseen malliin eli runsaasti. Noh, kone yleensä pysähtyy redzonella, mutta silti tuollainen ärsyttää, kun kerran on ollut tarkoitus lisätä realismia tämän vuoden versioon.

Eli onko kellään mitään vinkkejä, kuinka saada enemmän säkityksiä ja tuloksia heittopuolustukseen?

My skill antaa muuten mulle täydet pisteet kaikkiin muihin paitsi rush defenseen, juurikin siihen puolustuksen osa-alueeseen, joka toimii mulla parhaiten. Mielenkiintoista...

Tuohan kuulosti melkein muin omasta suusta, kokemukset ovat hyvin pitkälle samaa tasoa.
Noista samoista kokemuksista johtuen käytän nykyään custom asetuksia, en enää allpro tasoa tai my skilliä.

Ja pelkästään siitä syystä että saisin pelin tuntumaan realistisemmalta. Ja ainakin omalta kohdalta olen päässyt paljon eteenpäin. Joskin pelimäärät ovat vielä niin pieniä, että säätämistä riittää vielä pitkään.

Heittopuolustus kun on tasolla 10, niin ei oo enää cpun onnistumisprosentti +75, vaan siellä 60 % tasossa. Alue puolustuksessa saumoihin uppoaa edelleen, mutta niihän sen pitääkin.

Sackkejä on tosiaan vaikeampi saada kuin aiemmin. Plitzaaminen auttaa kummasta, laita vaan ukkoja sisään enemmän ja cornereille press-coverage tai blitz-zone puolustus niin alkaa tapahtua. Säkkien määrä ainakin vähän lisääntyy ja inttereiden vieläpä merkittävästi, jos QB:lle tulee kiire. Oleellista on sekoittaa puolustuksen pelivalintoja, muuten et cpu:ta pysäitä millään.

Ite pelaan kanssa 3-4 D:tä, zone toimii paremmin lyhkäsiä heittoja vastaan, mutta syvissä kuvioissa näyttäisi miespuolustus olevan jopa parempi. Ainakin heittopuolustuksen ollessa 10 tasolla.
Nickel 3-3-5 en oo saanut ainakaan Dallasilla toimimaan kunnolla ilman useampaa blitzaajaa. Dimet ovat toimineet paremmin, outside rushilla. Draw peleillä tulee tosin nokkaan helposti.

Säkitykset onnistuvat useimmin ulkokautta, erityisesti endeiltä ja outside linebackereiltä. Pari makeeta säkkiä olen saanut itse tehtyä. Ota endi ja läjde snapistä 45 astetta ulospäin liikkeelle ja nopeasti kanttaat sisään, sitten sprint pohjaan ja pääset tackelin sisäpuolelta QB:n silmille ennen kuin kerkee kissaa sanoo. Ei kyllä onnistu aina... ;-)
Toinen kokeilemisen arvoinen on linjan shiftaaminen (ja yksittäisten ukkojen manuaalista liikuttamista sivusuunassa) ja blitzin kutsuminen overload puolelle, vastaavasti voit käyttää crashia linjamiehille samalle puolelle kuin blitz tai blitzit.
Ei onnistu aina, mutta kiireessä heitot eivät onnistu yhtä hyvin.

Juoksupuolustaminen on tosiaankin noiden skillien valossa kaikken helpointa, tuota sliderien osalta sitä kannattaa nostaa mihin rahkeet riittävät (+15), näin ollen kone kutsuu juoksu downeja enemmän, koska pääsee juostenkin eteenpäin. Ja peli muuttuu realistisemmaksi.

JanRein idea nostaa penalty slidereita on hyvä idea man-cpu pelihin. Cpu-cpu peleissä ainakin francise moodissa cpu joukkueiden rangaitusmäärät ja jaardit ovat yli kymmenkertaiset omaan joukkueeseeni nähden. Haittaako se ketään, mutta ainakin tuollaisen huomion tein.

Varsinkin vähemmän kokeneille pelaajille pelivalinnoissa kannattaa kokeilla Ask Madden valikkoa, antaa ainakin suuntaa antavia pelejä pelitilanteen mukaan.

Itse aion ainakin pysytellä custom slidereissa saadakseni pelin itselleni mahdollisimman tasapainoiseksi francise-moodissa, online pelejä en oo kerennyt vielä koittamaan. Pitää hieroa taitoja ja opetella mikä toimii omalla joukkueella ja mikä ei, ennenkuin menee nöyryyttämään itseään ihan urakalla. Sillä onlinessä ei oo aikaa alkaa arpomaan ollenkaan eri valintoja.
 
Ylös Bottom