Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Madden NFL 10 online franchise

tjamtjam

New Member
Liigan nimi: KonsoliFIN OF
Salasana: "Lebesgue"

Mukaan voi tulla, kunhan pystyy pelaamaan viikossa kaksi ottelua! Myös kesken kauden voi liittyä, jos tilaa on. Alustavasti ensimmäinen kierros pelattuna sunnuntaina 5.9.

SÄÄNNÖT:
- Viikossa yksi kierros. Kierros on oltava pelattuna sunnuntaina. Kierroksien pelaamattomat pelit simuloidaan sunnuntai-iltana aikaisintaan kello 20.
- Playoffien aikaan näissä voidaan joustaa - mutta ei kuitenkaan loputtomiin.
- Kaikkien osallistujien on oltava sitoutuneita pelaamaan ainakin toisia osallistujia vastaan olevat ottelut.
- Jos toistuvasti jättää toisia pelaajia vastaan olevat matsit pelaamatta ilman mitään syytä, kyseinen henkilö potkitaan liigasta pois.
- Jos joutuu olemaan pitkän aikaa poissa (esim. lomamatka tai PS3:n hajoaminen), on parempi poistua liigasta ja jättää oma joukkue koneen ohjattavaksi, ja kun pystyy taas pelaamaan, liittyy takaisin liigaan ja saa oman joukkueensa takaisin. Tämä varsinkin silloin, kun poissaollessa olisi ottelu(ita) muita osallistujia vastaan.
- Pelit pelataan herrasmieshengessä: ei poistumisia kesken pelin eikä tunnettujen bugien (en tässä vaiheessa tiedä yhtään) hyödyntämistä.

FREE AGENTIT:
- Free agentteja saa poimia pleikkarilla omatoimisesti. Peli kuitenkin rajoittaa jotenkin rosterikokoja joten ennen free agentin poimimista, täytyy joku pelaaja tiputtaa.
- Yhtä free agenttia kohti täytyy pudottaa yksi joukkueen sen hetkisistä pelaajista, paitsi jos joku pelaaja on loukkaantunut koko kaudeksi (yksi free agent per loukkaantunut pelaaja)
- Jos jostain syystä FA:n pomiminen ei onnistu, toimitaan seuraavasti: haluttu pelaaja ja pudotettava pelaaja (tai loukkaantunut pelaaja) ilmoitetaan EA Sports World franchise -nettisivun message boardilla olevan free agent -ketjun kautta.
- Free agentit menevät siinä järjestyksessä kuin ne varataan.
- Yksi free agentti per kierros. (Loukkaantuneiden tilalle tulevia ei lasketa tähän mukaan)

INJURED RESERVE:
- Pelaajan saa laittaa IR:ään, jos se on loukkaantunut koko kaudeksi. Tällöin muut pelaajat eivät saa poimia tätä pelaajaa omiin joukkueisiinsa (jos kuitenkin näin tapahtuu niin commissioner tiputtaa kyseisen pelaajan takaisin free agentiksi.) Pelaajan IR:ään laittanut joukkue saa pelaajan takaisin kauden lopussa.
- IR:ssä olevat pelaajat:
Eli Manning, QB, Giants
Steve Smith, WR, Panthers

Pelien asetukset:
Skill: All-Pro
Quarter length: 10 min
Accelerated clock: 15 s
Injuries: on
Fatigue: on
Trading: on - no CPU trades

Irc-kanava: #konsolifin_of Quakenetissä. Suosittelen kaikkia käyttämään irkkiä pelien sopimiseen! Olkaa muutenkin aktiivisia pelejä sopiessanne, niin saadaan pelattua!

Linkki EA Sports World franchise palveluun: http://www.easportsworld.com/en_US/madden/franchise/franchises

FA-listat: http://www.helsinki.fi/~psreunan/madden_of/

Mukana (pelaaja - joukkue)
tjamtjam - Panthers
JanRei - Giants
HenrikRamone - Steelers
T-aneli - Cowboys
ossr - Bears
Nulkki - Broncos
Pahvi - Ravens
hege_ - Chargers
Sulevi - Vikings
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Mukana.

Varaan Giantsin.

Mun mielestä se fantasy draft olisi hyvä juttu, koska todennäköisesti kaikki parhaat menee ensin... Fantasylla liigasta saa paaaaljon tasaisemman ja voihan sitä silti pelata lempitiimillä ;)
(Mikäli otetaan fantasy, niin varaan paidaksi Eaglesin)

AI (/vaikeustasona) voitaisiin pitää all-pro, se on sopivan haastava kaikille mutta ei mahdoton.
Quarterin pituutena on mun mielestä 6min paras, yleensä loppuu pelit pistehaarukkaan 0-35 / tiimi riippuen joukkueista.

Pakkohan ei ole olla sitä 32 pelaajaa mukana, vaan tod. näk. esim alle kymmenenkin riittää. Silloin voisi pelata tuolla 1krs To mennessä ja toinen Su 23.59 mennessä, pelaamattomat pelit simuloidaan.


Mutta katsellaan nyt rauhassa, että kaikki saa koodin ja pääsee tutustumaan online franchisen säätömahdollisuuksiin.
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Mukana!
Jos normijoukkueet Steelers,
mutta jos fantasydraft, nii Giants.
Alotetaan mahdollisimman pian!
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Mulle ´boys

Jos halutaan realistisempia statseja niin voidaan pelata 10-15 min accelerated clockilla. Laskee kuvion valitsemisen jälkeen kellon 10,15 tai 20 sekkaan.
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

GO BEARS! Eli minulle Bears. Minun mielestä ilman fantasy draftia, muussa tapauksessa osallistun toisen kerran. Oikeat pelaajat oikeissa joukkueissa.

Kyllä noita pelejä pystyy pelaamaan kaksi kertaa viikossa, mutta painottuu enemmän tuonne illemmalla noiden perhevelvollisuuksien takia. Haitanneeko?
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Mukana ollaan Broncosilla ja mieluiten ei fantasy draftia.
Täällä myöskin ollaan enempi iltapelaaja, töistä kun ei saa peli vapaata.

Tällä viikollahan tuo pitäisi postiluukustaa tupsahtaa niin pääsisi hieman treenailemaan. Ensi viikolla en pysty pelaamaan mutta niin kuin on jo mainittukin, se koodi.
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Joo illallahan näitä varmasti suurimmaksi osaksi pelataan. Suuri osa peleistä on kyllä AI:tä vastaan kun tuskin saadaan ihan täyttä liigaa.

Tuota accelerated clockia pitää kyllä kokeilla. Ja vaikeusasteena mulle riittäisi kyllä näiden ensimmäisten pelien perusteella prokin - tai jonkinlainen custom-vaikeusaste pro:n ja all-pro:n väliltä. All-pro:lla en oikein ole pärjännyt - mutta treenauksella alan varmaankin pärjäämään. Tosin mielummin jätetään vaikeusaste liian matalalle kuin korkealle, niin playoff paikat ratkaistaan pelaajien välisissä peleissä. Nyt näyttää myös siltä, että NFC East on kovin suosittu lohko; pitäisikö joukkueiden lohkoja muuttaa siten, että saadaan kaikkiin lohkoihin tasainen määrä ihmispelaajia? Siten saadaan playoffeihin enemmän ihmispelaajia. En tosin tiedä onko mahdollista vaihtaa joukkueiden lohkoja.

Mitä mieltä olette jonkinlaisesta free agencystä off seasonilla? Nythän tässä ei ole mitään salary cappeja tai mitään niin joukkueet muuttuvat kovin vähän kausien välillä. Toteutus voisi olla jotakin, että jokaisen on leikattava esim. 3 pelaajaa, joiden taitotaso on yli 75 ja nämä pelaajat sitten jonkinlaiseen draft-tyyliin siirretään uusiin joukkueisiin. Tai sitten jokaisen pelaajan täytyy tehdä vähintään 2 tradea jonkun muun pelaajan kanssa (tai AI-joukkueiden?).

Ajattelin tässä joku päivä kokeilla miten tuo franchise oikeasti toimii - jos jollain on koodi jo niin saa tulla testiin mukaan.

Edit: Mun USA PSN onkin tjami. Muistin sen väärin..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Mukana, eihän mikään liiga ole mitään ilman heittopussia.

Joukkueeksi mieluiten Seahawks, eikä väliä onko fantasy draft vai ei.
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Mukana myös!

Varaan Chargersin - ihan sama mikä draftimuoto valitaan
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Mä tuun kans messiin. Mä otan Minnesota Vikings ku se on vaa nii kova :p

Mielummin pelattais oikeil jengeil ku se on paljon hauskempaa
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Miten niiden koodien kanssa menee? Onko kukaan saanut? Löysin EA:n foorumeiltä tälläisen postauksen: PLEASE READ, If you are missing your Online Franchise Code - Madden Online Discussion - Madden NFL Series: EA Forums

Näyttäis siltä, että suurin osa haluaa pelata oikeilla joukkueilla joten pelataan sitten niillä. Säännöiksi ehdotan:

Skill: Pro (All-pro:lla juoksupeli on todella vaikeaa ja mukavampi jos liiga ratkaistaan ihmisten välisissä otteluissa ja mahdollisimman moni pääsee playoffeihin)
Quater length: 10 min
Accelerated clock: 15 s
Injuries: on
Fatigue: on
Trading: on - no CPU trades

Näitä voi kyllä vaihtaa liigan luomisen jälkeenkin jos tarvitsee. Game speediä ei voi valita - oman testin perusteella se on "normal" ainakin CPU:ta vastaan.
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Propsit EA:n asiakaspalvelulle. Aktivoivat online franchisen lyhyen chattikeskustelun jälkeen. Jos vielä joltain puuttuu aktivointikoodi, niin menkää asiakaspalvelun sivuille . Sieltä kirjaudutte EA-tunnuksillanne ja klikkaatte kohtaa "e-mail us". Sen jälkeen valitset alustan, pelin ja mitä asianne koskee eli "registration/product activation". Sen jälkeen kysyy haluatko lähettää sähköpostia vai tsättäillä asiakaspalvelun kanssa. Itse valitsin tsättäilyn. Homma hoituikin tuosta sitten parissa minuutissa. Kysyi vaan PSN ID:n ja tunnuksen sekä EA-tilin tunnukset. Niin ja tietysti hitusen verran pitää englantia kirjoittaa.

Nopeasti sitten kanssa jotta päästään pelaamaan.
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Kiitokset aktivointiin liittyvistä ohjeista/vinkeistä. Online franchisen pitäisi olla omalta kohdaltani aktivoitu, testaamaan tosin pääsee vasta kunhan ehtii kotiin.

Edit: Ja toimii. Nyt eikun nopsaan franchisea pystyyn. Mites muuten noiden divisioonien kanssa, että muokataanko niitä vai mennäänkö alkuperäsillä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Miten niiden koodien kanssa menee? Onko kukaan saanut? Löysin EA:n foorumeiltä tälläisen postauksen: PLEASE READ, If you are missing your Online Franchise Code - Madden Online Discussion - Madden NFL Series: EA Forums

Näyttäis siltä, että suurin osa haluaa pelata oikeilla joukkueilla joten pelataan sitten niillä. Säännöiksi ehdotan:

Skill: Pro (All-pro:lla juoksupeli on todella vaikeaa ja mukavampi jos liiga ratkaistaan ihmisten välisissä otteluissa ja mahdollisimman moni pääsee playoffeihin)
Quater length: 10 min
Accelerated clock: 15 s
Injuries: on
Fatigue: on
Trading: on - no CPU trades

Näitä voi kyllä vaihtaa liigan luomisen jälkeenkin jos tarvitsee. Game speediä ei voi valita - oman testin perusteella se on "normal" ainakin CPU:ta vastaan.

Pro taso voi olla helpohko hyökätä. Kannatan customia joss vois helpottaa vähän juoksua ja heittopuolustusta.

Madden 10 Sliders - Operation Sports Forums

tuolta löytyy hyviä slidereita.
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Pro taso voi olla helpohko hyökätä. Kannatan customia joss vois helpottaa vähän juoksua ja heittopuolustusta.

Madden 10 Sliders - Operation Sports Forums

tuolta löytyy hyviä slidereita.

Sen unohdin mainia myös, että custom ei ole mahdollinen. Myöskään CPU skill sliderejä ei ole missään. Muuten kyllä olisin joitakin custom asetuksia ehdottanut. Täytyy toivoa, että EA joskus laittaa sliderit myös online franchiseen.
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Skill: Pro (All-pro:lla juoksupeli on todella vaikeaa ja mukavampi jos liiga ratkaistaan ihmisten välisissä otteluissa ja mahdollisimman moni pääsee playoffeihin)

All-pro on mun mielestä parempi vaihtoehto - kyllä silläkin juoksupeli mahdollista on, vaikka ihan joka yrityksellä ei isoja jaardeja irtoakkaan... Pro saattaa käydä liian helpoksi ja tylsä niitä läpihuutopelejä on cpu:ta vastaan pelata montaa.
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

All-pro on mun mielestä parempi vaihtoehto - kyllä silläkin juoksupeli mahdollista on, vaikka ihan joka yrityksellä ei isoja jaardeja irtoakkaan... Pro saattaa käydä liian helpoksi ja tylsä niitä läpihuutopelejä on cpu:ta vastaan pelata montaa.

Juuri kokeilin ja kyllähän se juokseminen onnistui ihan hyvin. Kyllä mulle all-pro:kin käy jos suurin osa muista haluaa sillä pelata. Tosin tossa on otettava huomioon, että olen pääasiassa pelannut slow game speedillä ja noi online franchise pelit on käsittääkseni normalilla, mikä tekee pelaamisesta vähän vaikeampaa. Tai ainakin se peli mitä pelasin mun testi-franchisessa. Ja voitto tuli siinä onnistuneen two-minute drillin ansiosta (mulla Panthers ja vastassa Eagles) Ehdotankin, että aloitetaan pro:lla ja jos näyttää siltä, että kaikki CPU:t saavat aina täysillä pataan, vaihdetaan vaikeusastetta vaikeammalle.
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Noniin nyt toimii Online francihise. EA:n asiakaspalvelun kautta homma hoitui nopeasti. Milloin aloitetaan?
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Joku nyt vaan laittaa franchisen pystyyn. Voin se olla minäkin, mutta mieluummin joku jolla on enemmän aikaa käytettävänä. Jostain muistan lukeneeni, että franchisen perustaja joutuu "näppäilemään" muita enemmän, ei paljoa mutta kuitenkin. tjamtjam? Mr. Commissioner? :D
 
Vastaus: Madden NFL 10 online franchise

Joku nyt vaan laittaa franchisen pystyyn. Voin se olla minäkin, mutta mieluummin joku jolla on enemmän aikaa käytettävänä. Jostain muistan lukeneeni, että franchisen perustaja joutuu "näppäilemään" muita enemmän, ei paljoa mutta kuitenkin. tjamtjam? Mr. Commissioner? :D

Joo mä luon liigan tänään tai huomenna. Lähettelen kutsuja kaikille ilmoittautuneille. Jos jonkun PSN on eri kuin tässä foorumeiden tiedossa, pistäkää viestiä.

Edit: Ja nyt se on luotu. Nimellä "KonsoliFIN OF". Salasana on "Lebesgue". Kutsuin kaikki ketkä pystyin. Niitä, jotka eivät ole vielä aktivoineet online franchisea, ei voinut kutsua.

Alla olevasta linkistä voi myös liittyä liigaan:
http://www.easportsworld.com/en_US/madden/franchise/franchises

Mä postailen huomenna käytännön sääntöjä liigaa koskien.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom