Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Demo pöllähti Storeen pari tuntia sitten. Jätin kympin väliin mutta tämä 11 kiinnostaa kovasti. Eikun testaamaan! :cool:

1h 30min myöhemmin: Ekan pelin perusteella vaikuttaa ostamisen arvoiselta. Paljon enemmän amerikkalaiselta jalkapallolta tuo näyttää ja jopa tuntuu kuin 09. Uusi pelikutsujärjestelmä GameFlow toimii mielestäni paremmin kuin vanhat Maddenin vinkit. Ja selkeästi ollaan menty siihen suuntaan että minimoidaan se aika joka tuijotellaan pelikirjaa, mielummin katsellaan vaikka pikauusintaa koko ruudulla samalla kun valitaan seuraava peli. Fysiikka ja animaatiot paljon luonnollisemman oloisia ja siirrokset sulavampia kuin 09:ssä.

Ainahan se peli tietysti on hyvä kun voittaa. :rolleyes: Ilmeisesti lähdin vähän liian helpolla liikkeelle, vaikeustaso vakiona Pro ja pelinopeus vakiona Slow, Jets hakkasi Coltsit 35-0. :eek: Tuota erillistä pelinopeuden säätönamiskuukkelia kaipailin 09:ään pitkän aikaa, hyvä että nyt sellainenkin löytyy.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Jaa... En huomannut mainittavia eroja edelliseen versioon, tai oikeastaan juuri mitään. Uusi game flow systeemi vastaa mielestäni sitä vanhaa huonoksi koettua ask madden pelin valintaa. Uudistettu taktiikan hienosäätö on hitaampi kuin ennen eikä varsinkaan puolustuksessa ehdi kummoisia muutoksia tehdä, tai sitten se on vain nappien hakemista vielä näin alkuun.

Mutta ennenkuin poljen tämän uuden maddenin aivan saveen niin täytyy ottaa vielä muutama matsi, tämä ehkä hieman kriittinen kommentti pelistä on siis annettu vain yhden ottelun perusteella.
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Vasta pari matsia on itsellä demoa takana, mutta ainakin toistaiseksi oma fiilis on ollut pelkästään positiivinen. Eniten yllätti ehkä se, että tuntuma on yllättävän samanlainen kuin 10:ssä, vaikka locomotion uudistuksen luvattiin muuttavan tuntuman täysin. Puolustuspeliin saisivat keksiä vielä jotain, kun se tuntuu edelleen olevan hyökkäämistä tylsenmpi vaihtoehto.

Monet ovat haukkuneet tuota gameflowta uudeksi ask maddeniksi, mutta mielestäni tämä on paljon enemmän (tai ainakin mahdollisuuksia on). Tuossahan saa tasan itse määritellä millä todennäköisyydellä mitäkin pelejä kutsutaan missäkin tilanteissa. Tietysti tulee tyhmiä tilanteita, kun AI valitsee pelin, mutta ainahan on audible vaihtoehto olemassa. Ja kyllähän oikeastikin joskus vedetään 3rd and 10 tilanteessa vaikkapa draw-peli, vaikka järkevimmältä tuntuisikin se heittopelivaihtoehto.

Toivottavasti gameflow tekee myös AI joukkueista keskenään erilaisempia nyt kun jokaisella joukkueella on omannäköisensä gameplan asetukset.

Strategy padin kanssa en päässyt vielä lainkaan sinuiksi kun vanha systeemi on iskostunut takaraivoon. Kaipa tämäkin ajan kanssa alkaa luonnistumaan.

EDIT. sittemmin kun on muutama peli enemmän demoa alla tuli todettua, että tuo Gameflow ei toimi puolustuspäässä ihan optimaalisesti. Ongelmana on se, että gameflow ottaa huomioon vain hyökkäyksen miehityksen, mutta ei näytä huomioivan down & distancea ollenkaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Nyt on peli kädessä, käykäähän muutki hakemassa. Voidaan jossain vaiheessa katsoa mitäs online puolella olisi. Online Franchise voisi olla jos liittyisi liigaan johon tulee 32 pelaajaa (jenkkiliiga?).
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Vaikka tää hankintahöpötystä onkin, niin tuli tilattua vaikka rahaa ei pitänyt olla kun löyty VPD:n Ahvenanmaan varastosta. :) Ja on tosiaan eurojulkaisu aikaistunut, kun viime vuosina sai odottaa viikkotolkulla "ekstraa".

Viime vuonna oli kaiketi yritetty KFIN-liigaa, mutta into ei ollut riittänyt. En itse ole tutustunut niihin liigamoodeihin. Saako niissä tehtyä esim 8 tai 16 pelaajaan liigan? Löytyisköhän täältä niin monta aktiivia? Mulla kyllä tuo lätkä vie leijonanosan vapaa-ajasta, mut eiköhän tätäkin ehtis. :)

Niin ja keksin just että ehkä tuonne verkkopuolelle kannattaa kerätä tunnarilistaa, niin saa edes co-op-seuraa Suomalaisista jos haluaa. Nyt kun pelissä on mahdollisuus pelata samassa tiimissä.
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Viime vuonna oli kaiketi yritetty KFIN-liigaa, mutta into ei ollut riittänyt. En itse ole tutustunut niihin liigamoodeihin. Saako niissä tehtyä esim 8 tai 16 pelaajaan liigan? Löytyisköhän täältä niin monta aktiivia?

Itsellä kaatu viime vuonna online franchise huonoon nettiyhteyteen, mutta sekin asia on nyt korjattu. Mukana ollaan. Kävin EA:n foorumeilla niin siellä etsittiin porukkaa 16 hengen liigaan. Sellainen peli/viikko tahti vois olla hyvä.
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Pelin pitäisin kohtapuoliin kolahtaa laatikkoon. Pienemmän porukan liiga olisi jees, jenkkien kanssa en jaksaisi alkaa setvimään peliaikoja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Puolisen tusinaa peliä nyt takana ja jokseenkin ristiriitaiset tunteet uusimmasta Maddenista.

Kentällä peli tuntuu hyvälle ja viilattu pelimoottori on todella hyvä. Vihdoin rissut osaa pitää jalat kentällä ja erityyppiset RB:t tuntuvat oikeasti erilaisilta. Myös kaksinkamppailut kulmapuolustajien ja rissujen välillä tulevat aiempaa paremmin esiin.

Heittopuolustuksesta yms. on vielä vaikea sanoa mitään faktaa, kun sliderit eivät ole tässä vaiheessa ihan kohdillaan. Perstuntumalta kuitenkin tuntuu, että sekin on kohdillaan tänä vuonna.

Gameflow uudistus on mielestäni ihan ok uudistus ja itsellä ei ole ainakaan toistaiseksi tullut vastaan aivan älyttömiä päätöksiä. Pari kertaa jopa onnistunut 3rd&long tilanteessa saamaan uudet yritykset draw-pelillä. Aiemmissa Maddeneissa ei olisi tullut mieleenkään juosta palloa vastaavassa tilanteessa.

Itselle suurin pettymys on Franchise-moodin pitäminen täysin ennallaan. Myös selostus on pettymys. Tosin ilmeisesti selostuksessa on jonkin sortin bugi, joka ei tuo ennalta rakennettuja juonikuvioita esiin. Lähes joka ottelussa seurataan vain pelinrakentajien välistä kamppailua, vaikka ainakin E3-messujen aikana puhuttiin, että pelissä olisi noin 900 erilaista juonikuviota, joita seurataan satunnaisesti läpi otteluiden. Nyt selostus on kovin suppea, eikä huomioi pelaajien saavutusia yms. kovinkaan hyvin.

Graafisesti Madden jää selvästi NCAA Footballin jalkoihin, todennäköisesti kiitos tästä kuuluu progressiivisen valaistuksen puuttumiselle. Muutoinkin esitysasu on Maddenissa mielestäni viimeistelemätön ja edelleen ihmettelen sitä, miksei ESPN-lisenssistä oteta enempää irti.
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Mulle tuli kans tänään postilla ja illalla pitäis päästä "ottamaan savut". Mites pelaako kukaan superstar-moodia ja onko uusimmassa sitä edes? Jos se olisi paremmin toteutettu, niin moodissa olisi mielestäni potentaalia (niinkuin lätkässä). Ja sillä omalla ukolla voisi pelata netissä, nyt kun co-op on mahdollista. Ja onko kukaan väsännyt sitä "ultimate tiimiä"? Miten siinä vastustajat määräytyvät?
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Kymmenkunta peliä takana ja peruskausi päivityshän tämä. Sopivasti pientä viilausta on. Slidereita en ole koskenut muuta kun All-Pro ja vähän nostanut CPU:n Awerenessia ja reactionia. Sopivasti tuolla vaikeustasolla tullut yllätyksiä. Dallasilla pelatessa 6-1, pari tiukkaa peliä, 1 rökäletappio Vikesille ja muutama helpohko voitto. Realistiset statsit sain (n. 60 downia per tiimi) 7 minuutin erillä ilman clock runoffia. Gamespeed very slow ja speed tresholdia pienennetty 25:n niin nopeuserotkin näkyvät sopivasti. Gameflow toimii ihan hyvin kun käy editoimassa mitä pelejä se ehdottaa, Curlit kävin suorilta nappaamassa pois.
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Mulle tuli kans tänään postilla ja illalla pitäis päästä "ottamaan savut". Mites pelaako kukaan superstar-moodia ja onko uusimmassa sitä edes? Jos se olisi paremmin toteutettu, niin moodissa olisi mielestäni potentaalia (niinkuin lätkässä).

Madden oli ensimmäinen pelisarja, johon tämä moodi tuli. Valitettavasti Madden-tiimi ei ole koskenutkaan kyseiseen moodin sen jälkeen. Täysin turhaa levyn täytettä, eikä pärjää muiden pelisarjojen vastaaville moodeille. NCAA:ssa vastaava moodi jaksaa jopa kiinnostaa, joskin sielläkin se pysyi viime vuodesta samana.

Slidereita en ole koskenut muuta kun All-Pro ja vähän nostanut CPU:n Awerenessia ja reactionia. Sopivasti tuolla vaikeustasolla tullut yllätyksiä.

Sliderit on tietysti täysin makuasia, joista ei kannata kiistellä, mutta itse suosittelisin kiinnittämään niihin huomiota. Tämän vuotisessa versiossa jopa parin pisteen muutos tekee "huomattavia" eroja. Itse olen pelaillut näillä pari peliä: Madden 11 Custom Sliders by NYGiants4Natic - Operation Sports Forums.

Vaikuttaa suht tasapainoisille asetuksille omaan makuuni, joskin pientä säätöä tarvitaan. Tuolla on kuitenkin selitetty ja perusteltu aika hyvin nuo kyseiset asetukset.

Itse pelaan tällä hetkellä 13 min ja 25 sec runoffilla. Tuottaa noin 100-120 peliä per ottelu. Nopeudeksi vaihtui very slow ja speed treshold taitaa olla 40. Aluksi pidin 35, mutta sillä tuli mielestäni liikaa isoja pelejä.
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Joo pitää kokeilla noita slidereita, aiemmissa aina ollut käytössä ja nimenomaan tuolta (OS:n) kautta löytynyt. Nyt jäi vähän ristiriitaiset fiilikset kun pelasin mielestäni "all-pro:lla", mutta se olikin unohtunut pro:lle, niin voitin Seahawksilla Titansin 52-0. No, se antoi ainakin luottoa siihen, että ei tarvii pro-tasolla pelata. Keksin tätä kirjoittaessa, että olisikohan tasoa voinut vaihtaa kesken pelin. Sit pelasin pari peliä SS-HB:llä ja se oli tylsää kun ukkoni huonous oli toteutettu siten, että vastustajat talloivat käytännössä tacklet ja guardit ja suurin osa juoksuista päättyi "losseihin". Mukavempaa olisi jos ukko olisi vaikka niin hidas, että normaalisti toimisi blokkaus, mutta siitä huolimatta ei ehtisi edetä. Nyt jos tilaa joskus sai niin heti pääsi helposti monta jaardia (jos onnistu veivaa sen DT:n/RE:n/LE:n, jotka olivat päässeet läpi). Ja päädyin Steelersiin ja luulisin, että niillä on edes jonkintasoinen OL. En ole kyllä kattonut.
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Ihan näppärät sliderit nuo tuomoooooooooooon vinkkaamat. Kokeilin niillä yhden matsin 8min quarttereilla ja slow nopeudella. Peli tuntui heti olevan askeleen lähempänä oikeata kainalopalloa.
Slideri saattavat tarvita vielä pientä viilausta varsinkin oma heittopuolustus tuntui olevan hieman pihalla mutta annetaan näille asetuksille tällaisinaan vielä yksi ottelu todistaa toimivuutensa.

Mihinkä muuten vaikuttaa pelaajien priority säädin?
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Fudiskuume alkaa nousta, kun iha oikea NFL alkaa kohta puolin. 9.9.2010 Brett Favre tekee kolmannen (vai neljännen?) comebackin kun Minnesota pelaa hallitsevaa World Championia New Orleansia vastaan.

Viime kausina lisää jännitystä on tuonut KonsoliFINin sisäinen Fantasy Football, otetaanko tänä vuonna uusiksi? Viime vuonna homma toimi entistäkin paremmin kun vaihdettiin alustaa ESPN:n omaan. Itse olen ainakin tänä vuonna mukana, haluaisiko joku luoda sarjan, esim. sama jannu kun viime vuonna (en muista kuka :confused:).
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Fudiskuume alkaa nousta, kun iha oikea NFL alkaa kohta puolin. 9.9.2010 Brett Favre tekee kolmannen (vai neljännen?) comebackin kun Minnesota pelaa hallitsevaa World Championia New Orleansia vastaan.

Viime kausina lisää jännitystä on tuonut KonsoliFINin sisäinen Fantasy Football, otetaanko tänä vuonna uusiksi? Viime vuonna homma toimi entistäkin paremmin kun vaihdettiin alustaa ESPN:n omaan. Itse olen ainakin tänä vuonna mukana, haluaisiko joku luoda sarjan, esim. sama jannu kun viime vuonna (en muista kuka :confused:).

Fudiskuume kyllä jo vaarallisen korkealla. Ehkä yhtenä osasyynä on se, että tänä vuonna Gamepass-palveluun kuuluvat myös pre-season pelit ja niitä onkin tullut tuijoteltua jo ahkerasti. Myös Jetsiä seuraava Hard Knocks on hyvää huumannostatusmateriaalia :D

Fantasy Footballissa olen myös mukana, jos sellaiseen löytyy tarpeeksi innostuneita. Itse olen kyllä tykännyt aina enemmän tuosta nfl.com versiosta, mutta käy se ESPNkin ihan hyvin. Tai voisihan sitä tehdä vaikka liigat molemmille sivustoille!
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Fantasy Footballissa olen myös mukana, jos sellaiseen löytyy tarpeeksi innostuneita. Itse olen kyllä tykännyt aina enemmän tuosta nfl.com versiosta, mutta käy se ESPNkin ihan hyvin.
Samat sanat. Voin tulla ainakin täytemieheksi, koska en tiedä riittääkö into kun olen jo mukana erilaisissa sarjoissa. :)
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Nuo operationsportsin foorumilta napatut sliderit on kyllä aika herkut, pikkasen pudotin CPU:n puolustuksen juoksupelin tunnistusta ja blokin poistoa.
Nyt on matsit tiukkoja ja joukkueen vahvuuksilla on oikeasti väliä! Statsitkin on kaikilla pelaajilla erittäin realistiset, QB:t saa pelissä 15-30 completionia ja jaardit pyörii 200-400 välillä. RB:t kantaa palloa 15-25 kertaa ja jaardit yleensä 70-130 välissä.
Matsien lopputuloksissa mukavasti vaihtelua, pari kertaa pelissä tehty yhteensä alle 15 pistettä kun taas välillä peli ollut kunnon hurlumheitä...

Oman joukkueen luonti ja sen vienti Franchiseen fantasy draftilla on kans aika hauskaa :D
Ja se uusi Locomotion systeemi on aika pirun jees, hyvin huomaa pelaajien kokoerot. Esimerkiksi Steven Jackson kaatuu miltei aina parin jaardin verran eteenpäin kun taas vaikkapa Sproles jää just siihen mihin taklataan.

Peli on kyllä parhaimmillaan kuulokkeet päässä, gameflow on, ilman selostuksia ja niitä koutsin kutsujen tekstityksiä. Alkaa olemaan ainakin mun mielestä jo ihan oikean pelin tuntua :)
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

Nuo operationsportsin foorumilta napatut sliderit on kyllä aika herkut

Viitsisitkö linkata, mitkä sliderit nuo tarkalleen ovat?

Itseä yllätti se, että ilman sliderien säätöä all-pro vaikeustaso tarjosi alkuun ihan hyvän vastuksen ja jopa realistisen tuntuisia statseja 8min neljänneksillä ja 15s clock run-offilla. Ramsillä aloitin franchisen ja Jackson tosiaan aina hankkii ne extra jaardit (toisin kuin westbrook, jonka signasin kakkosbackiksi :D).

Ainut häiritsevä juttu on avauspotkujen helppous: Josh Brown on toki eliittiluokan placekicker, mutta 76/79 touchbackiä kaudessa on vähän liikaa :eek: Jopa 90% potkuvoimalla pallo lentää end-zonen puolelle. Tiedä sitten onko samaa ongelmaa all-madden tasolla...
 
Vastaus: Madden NFL 11 [PS3 Hype]

*CLICK*

Noilla asetuksilla touchbackit on erittäin harvinaista herkkua, myötätuuleen onnistuu mutta muuten kyllä palautellaan...

Noista slidereista kannattaa muuttaa seuraavia kohtia:
- CPU run recognition heikommalle pari pykälää
- CPU run defense blokin murto pari pykälää alaspäin
- Player pass defence intterit nollasta johonkin 5-10.
- Fumblesia pari pykälää alaspäin

Speed treshold on mulla 55 ja ainakin sillä nopeet kaverit on nopeita muttei liiaksi. Esimerkiksi DeSean Jacksonilla palauttanut preseasonin ja puolikkaan kauden aikana kaksi punttia ja yhden kickoffin pohjiin. Game speedinä mulla Slow.

Noiden sliderien säätämisessä kannattaa olla hyvin varovainen, nimittäin pudottamalla yhdenkin pykälän muuttuu peli aika totaalisesti... Noilla slideilla "custom" vaikeustasoksi tuli muistaakseni kaikkiin kohtiin 15.
 
Ylös Bottom