Eli taas on uusi vuosi ja sehän tietää myös uutta Maddenia.
Tänä vuonna julkaiseminen on tavallaista myöhemmin ja uusi peli saapuu kauppoihin vasta 30. elokuuta.
Laitan tähän alkuun pari blogia, jotka valottavat hieman franchise-, ja superstar-pelimuotojen uudistuksia.
http://www.ea.com/madden-nfl/blog/franchise-mode
http://www.ea.com/madden-nfl/blog/superstar-mode
Täytyy myöntää, että uudistukset kuulostavat paperilla todella hyviltä. Sehän on taas toinen juttu, että miten ne itse pelissä näyttäytyvät.
Ja onneksi tuota kolme vuotta mukana roikkunutta superstar-pelimuotoa on vihdoinkin uudistettu. Sehän saattaa olla tänä vuonna jopa ihan pelattava. Ei se varmaan NBA 2k11:n MyPlayerin tasolle vielä kipua, mutta oikeaan suuntaan ollaan selvästi menossa.
IGN on koonnut myös listan Franchise-pelimuodon uudistuksista:
* Dynamic Player Performance: Player ratings fluctuate based on consistency and confidence.
* Player Roles: More than 20 roles (Playoff Performer, Trench Warrior) affect player and team stats throughout the season.
* The Pre-Season Matters: Start with 75-player roster and need to make cuts each week. Playing pre-season games reveals player ratings.
* Scouting Reworked: Tiered scouting system reveals ratings tied to different events (college season, combine, pro day, individual workout).
* Draft Class Improvements: Robust set of draftees built for 30 seasons of franchise. Teams draft based on their real tendencies.
* Free Agent Bidding Wars: eBay style bidding against other GMs creates intense, rapid-fire free agent period that takes only a few minutes to complete.
* Smarter General Managers: Better re-sign and cut logic. GMs make trades and sign free agents who fit their needs, with player roles factored in.
* Coaches Matter: Coaches have small positive and negative impact on how players perform on the field based on their style.
* Edit Any Player: Alter the ratings of any player -- rookie, created player, or established veteran.
* Change Teams: In any offseason, change control of which teams you run in Franchise mode.
* Numerous Tweaks: Many other small tuning and additions are coming, including retirement logic, a more accurate salary system, fixes to the injured reserve system, better simulation stats, and more.
Lähde: http://xbox360.ign.com/articles/116/1168424p1.html
Ensimmäisiä pelikokemuksia voi käydä lukemassa seuraavasta osoitteesta:
http://mymaddenpad.com/2011/05/madden-nfl-12-hardcore-gameplay-features/
Isoimpana huomiona "imun" häviäminen taklatessa. Eli huonosti ajoitettu taklaus menee todennäköisesti ohi, eivätkä puolustuslinjan kaverit enää maagisesti liimaudu ohitse juoksevaan keskushyökkääjään.
Lisätty 6.6.2011
Lisäinfoa Dynamic Player Performancesta:
http://www.ea.com/madden-nfl/blog/dynamic-player-performance-features
ja
http://www.youtube.com/watch?v=5WLe4gvvjcw&feature=player_embedded
Odotatteko täällä uusinta Maddenia, vai onko usko pelisarjaan jo mennyt?
Tänä vuonna julkaiseminen on tavallaista myöhemmin ja uusi peli saapuu kauppoihin vasta 30. elokuuta.
Laitan tähän alkuun pari blogia, jotka valottavat hieman franchise-, ja superstar-pelimuotojen uudistuksia.
http://www.ea.com/madden-nfl/blog/franchise-mode
http://www.ea.com/madden-nfl/blog/superstar-mode
Täytyy myöntää, että uudistukset kuulostavat paperilla todella hyviltä. Sehän on taas toinen juttu, että miten ne itse pelissä näyttäytyvät.
Ja onneksi tuota kolme vuotta mukana roikkunutta superstar-pelimuotoa on vihdoinkin uudistettu. Sehän saattaa olla tänä vuonna jopa ihan pelattava. Ei se varmaan NBA 2k11:n MyPlayerin tasolle vielä kipua, mutta oikeaan suuntaan ollaan selvästi menossa.
IGN on koonnut myös listan Franchise-pelimuodon uudistuksista:
* Dynamic Player Performance: Player ratings fluctuate based on consistency and confidence.
* Player Roles: More than 20 roles (Playoff Performer, Trench Warrior) affect player and team stats throughout the season.
* The Pre-Season Matters: Start with 75-player roster and need to make cuts each week. Playing pre-season games reveals player ratings.
* Scouting Reworked: Tiered scouting system reveals ratings tied to different events (college season, combine, pro day, individual workout).
* Draft Class Improvements: Robust set of draftees built for 30 seasons of franchise. Teams draft based on their real tendencies.
* Free Agent Bidding Wars: eBay style bidding against other GMs creates intense, rapid-fire free agent period that takes only a few minutes to complete.
* Smarter General Managers: Better re-sign and cut logic. GMs make trades and sign free agents who fit their needs, with player roles factored in.
* Coaches Matter: Coaches have small positive and negative impact on how players perform on the field based on their style.
* Edit Any Player: Alter the ratings of any player -- rookie, created player, or established veteran.
* Change Teams: In any offseason, change control of which teams you run in Franchise mode.
* Numerous Tweaks: Many other small tuning and additions are coming, including retirement logic, a more accurate salary system, fixes to the injured reserve system, better simulation stats, and more.
Lähde: http://xbox360.ign.com/articles/116/1168424p1.html
Ensimmäisiä pelikokemuksia voi käydä lukemassa seuraavasta osoitteesta:
http://mymaddenpad.com/2011/05/madden-nfl-12-hardcore-gameplay-features/
Isoimpana huomiona "imun" häviäminen taklatessa. Eli huonosti ajoitettu taklaus menee todennäköisesti ohi, eivätkä puolustuslinjan kaverit enää maagisesti liimaudu ohitse juoksevaan keskushyökkääjään.
Lisätty 6.6.2011
Lisäinfoa Dynamic Player Performancesta:
http://www.ea.com/madden-nfl/blog/dynamic-player-performance-features
ja
http://www.youtube.com/watch?v=5WLe4gvvjcw&feature=player_embedded
Odotatteko täällä uusinta Maddenia, vai onko usko pelisarjaan jo mennyt?
Viimeksi muokannut moderaattori: