Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Madventures

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muumendaalen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Madventures

Tämä EX-CCP jakso alku oli aivan mahtava ja todella kiinnostava mutta jotenkin loppu kohden innostus katosi...

Itse huomasin tälläsen jutun kun ne oli siellä hylätyllä asuin alueella, siellä oli se uima-allas, se näytti ihan sitlä COD 4 kentältä missä pitää kantaa sitä ukkoa sinne tivolilaitteelle (joka oli samallainen kun CODissakin) :D Niin olikohan se paikka kenties siinä kentässä?

Jooh Joblo ja maagiset sanoivat kaiken oleellisen. Mihinkäs Tunna ja Riku seuraavaksi matkaavat? Tuli missattua loppu jos se siinä sanottiin.

Tämä EX-CCP jakso alku oli aivan mahtava ja todella kiinnostava mutta jotenkin loppu kohden innostus katosi...

Itse huomasin tälläsen jutun kun ne oli siellä hylätyllä asuin alueella, siellä oli se uima-allas, se näytti ihan sitlä COD 4 kentältä missä pitää kantaa sitä ukkoa sinne tivolilaitteelle (joka oli samallainen kun CODissakin) :D Niin olikohan se paikka kenties siinä kentässä?

Jep, se on just SE ja SAMA, iteki herätti vähä karmivia tunteita ja mukavia flashbackeja COD4 läpipeluu-aikoihin. :o

KLIK!

Cccp jakso oli paljon parempi kuin avaus jakso. Ne "mafia" setit ei kyllä säväyttänyt, vähän mökillä kuppia ja aseita, perus mökki laiffii :) Oli myös mukava nähdä ja muistaa noi chernobylin mestat joita tuli codissa myös koluttua.

Sama kuin muilla eli tuntuu silti että sisältöä jää liian vähän, myös välillä ärsyttää sitä enkkua kuunnella mutta todellakin hyvä ohjelma vieläkin. No pitää varmaan mennä ekstroja kattelemaan taikka sitten venailee dvd boxia..

Tässä jaksossa oikeastaan häiritsi nopea tahti vielä enemmän kuin ensimmäisessä. Hyvä, että ehtivät suutaan avata. Mutta matkailuohjelmana edelleen kärkeä, vaikka kahdesta aiemmasta onkin laskettu fiiliksessä :/

Ja Tsernis oli juurikin samainen paikka kuin CoD4:ssa päästään riehumaan. Tunnalla ja Rikulla oli nähtävästi täysin sama opasreitti kuin meilläkin viime kesänä, sillä täsmälleen samoja nähtävyyksiä nuo tuolla tuntuivat filmailevan kuin mekin :) Ja puheen vähyydestä päätellen kiesi oli täsmälleen yhtä lyhyt (~3h ml. ruokailu ja infotilaisuus reaktorin vieruksessa).

Paikkana kyllä suosittelen Tsernoa lämpimästi, ja suosittelenkin menemään vielä kun sinne pääsee. Paikat alkavat rappeutumaan, eikä sinne kohta enää pääse rakennuksiin sisään. Mutta yksi maagisimmista paikoista, jossa itse on tullut vierailtua. Villiketun näkeminen "keskellä keskustaa" oli aika jännä kokemus:)

En oo codin yksinpeliä vielä pelannu läpi mutta heti kun näin altaan niin tuli moninpelinkenttä mieleen :D
mut muuten oli kyllä parempi kun eka jakso, tiedä sitten mut mad cookin ksp oli aika ennalta arvattava että tunna tietenki joutu syömään ne kaverin verellä täytetyt iilimadot :D

Kyllähän nämä paikat tunnisti jo codi nelosta pelatessa (se maailmanpyörä kerrostalolähiössä). Tuskin viimeinen kerta kun tätä kuollutta kaupunkia kulissina lainaavat. CCCP:n ulkoilmamuseona kiinnostaisi käydä myös itse paikan päällä ihmettelemässä. Sopisi hyvin Itä-Euroopan kierrokseen, siitä mihin viimeksi jäätiin Budapestin ja Bratislavan kieroksella. Ukrainaan tuskin voi autoa viedä ilman vakuutusyhtiön lupaa? Entäs viisumin laita?

Muuten kyllä nämä nähdyt osat olleet tuttua tavaraa kaksikolta. Vähän ammutaan yli, mutta ehkä tätä pitääkin tarkastella sellaisten silmin jotka eivät ole sarjaa aiemmin nähneet. Se mikä tästä tietty puuttuu, on se lahjakas verbaalinen iloittelu suomeksi, joka oli osa sitä reseptiä jolla sarja löi läpi meillä. Enemmän voisivat näyttää myös ihan normaalia tsillailua mestoilla, eikä pelkästään extreme-osioita tiukalla leikkauksella.

Kyllä on perkele pojat lyöneet "kovat piippuun" tälle kaudelle. Kun kuulin, että uusi kausi alkaa, mietin, että varmasti aika moista vanhan kertailua tulee olemaan. Mutta uskomatonta kyllä, Tunna & Riku jaksavat aina yllättää.

Aika hurjaa menoa on ollut tämä kausi. En väitä että edellisissä kausissa tempaukset olisivat olleet jotenkin laimeita... mutta rikollisjengien kanssa hengailu, saunominen venäjän mafian kanssa ym. Täytyy nostaa hattua. Ovat saaneet tähän asti kiinnostavimman kauden kasaan (mitä nämä ensimmäiset osat nyt antavat ymmärtää).

Homma on muuttunut virkistävästä matkailuohjelmasta äärimmäisyyksiä tavoittelevaksi gonzojournalismiksi, jolla on enää hyvin vähän, jos ollenkaan, annettavaa _tavalliselle_ travellerille.
Samoilla linjoilla. Letkeät chillailut ja aidot hetket paikallisten kanssa tuntuvat jääneen taka-alalle ja tilalle on survottu näitä slummijengi/mafia-juttuja. Stories-osio on myös näemmä jätetty pois, mikä on sääli, sillä tavallisten ihmisten elämästä kertovat pätkät olivat useimmiten erittäin mielenkiintoisia. Englanninkielisyys häiritsee yllättävän vähän, mutta harmittaa silti, että makeasti käytetty kotimaan kieli kuumotuksineen ja tsaikedeelisuuksineen on poissa. Ja missä on loistava "Traveller"-biisi?!

Itseänikin häiritsee myös nopea tahti, paikasta mennään seuraavaan liian nopeasti ja jutut jäävät pintapuolisiksi. Päällimmäinen fiilis ohjelman jälkeen on kiire. Ohjelman pituus on lyhentynyt koko ajan, siinä missä ekalla kaudella jaksot olivat (mainokset pois luettuna) reilut kolme varttia, ovat ne nyt noin puoli tuntia. Leikkauskin on turhan nopeaa, mutta silti löysänoloista, esim. Rikun spiikkien jälkeiset tuijotuskuvat tuntuvat häiritsevän pitkiltä. Visuaalinen ilme on edelleen kyllä pirun tyylikäs, siitä ei pääse mihinkään.

Mutta siis. Tähän mennessä sarja on ollut paha pettymys. Eka kausi viehättää maanläheisyydellään ja toka tyylikkyydellään, molemmissa kuitenkin ollaan lähellä paikallisia ja kerrotaan puhdasta matkailufaktaa. Kolmas on ADHD-extremehäröilyä. Aion kitinästä huolimatta kuitenkin katsoa joka jakson.

Homma on muuttunut virkistävästä matkailuohjelmasta äärimmäisyyksiä tavoittelevaksi gonzojournalismiksi, jolla on enää hyvin vähän, jos ollenkaan, annettavaa _tavalliselle_ travellerille. Johtuuko kansainvälisen levityksen asettamista haasteista vai mistä, mutta itse näen kehityksen kielteisenä. Onneksi ykköskausi löytyy hyllystä.

Kuulostaa siltä, että kuulun siihen vähemmistöön, joka on eri mieltä kanssasi. Siis siinä mielessä, että mielestäni on vain positiivista, että tyyli on muuttunut. Kuulun myös niihin, jotka eivät koskaan ole katsoneet sarjaa matkailun merkeissä. Jos seuraa matkaohjelmia, niin uskoakseni sitä varten on huomattavasti laajempia, monipuolisempia sekä vähemmän mässäileviä ohjelmia. On totta, että ensimmäinen tk oli silkkaa chillailua, huulenheittoa ja kaikkea muuta -kivaa-. Meno on nyt vakavempaa. Hyvä vain. Ja kyllä vieläkin saa nauraa itseään hengiltä MadCookin sekä muiden läppien parissa.

Esimerkillinen MadCook!! Muutenkin jakso oli varsin katsottavaa tasoa! Rikun puhui varsinkin loppupuolella TODELLA asiaa; länsimaissa liha kasvaa supermarkettien hyllyillä. Niin sitä vieraantuu niin luonnollisistakin asioista. Ja maissa, joissa ei ole ihmisoikeuksia, ei tietenkään myöskään ole eläinoikeuksia!

Eläinten teurastamiseen kiinnitettiin joka tapauksessa mielestäni jaksossa ehkä vähän turhankin paljon huomiota. Puhumattakaan lasten kasvojen viiltelemisestä. Täyttä itkevä lapsi tai inisevä kuoleva koira.... ovat monelle varmasti äärettömän rankkaa katsottavaa.

Saapa nähdä, minkälaisen vastaanoton jakso saa ulkomailla. Joka tapauksessa, loppujen lopuksi, erittäin hyvä, varsin filosofinen Mad-jakso!

Muuten hieno jakso, mutta tosiaan tämä inisevä koiranpentu ja parkuva lapsi oli liikaa. Onneksi kaukosta löytyy mute.

Esimerkillinen MadCook!! Muutenkin jakso oli varsin katsottavaa tasoa! Rikun puhui varsinkin loppupuolella TODELLA asiaa; länsimaissa liha kasvaa supermarkettien hyllyillä. Niin sitä vieraantuu niin luonnollisistakin asioista. Ja maissa, joissa ei ole ihmisoikeuksia, ei tietenkään myöskään ole eläinoikeuksia!

Tämä ärsyttää minua ehkä eniten Madventuresissa kiireen jälkeen. On toki selvää, että länsimaisella ja afrikkalaisella kulttuurilla on eroja. He tekevät omassa maassaan asioita omalla tavallaan. Ok, mitäpä me olemme siihen puuttumaan - siitä olen samaa mieltä. Mutta ei lasten kasvojen viiltely ole täällä luonnollista.

Tämä ärsyttää minua ehkä eniten Madventuresissa kiireen jälkeen. On toki selvää, että länsimaisella ja afrikkalaisella kulttuurilla on eroja. He tekevät omassa maassaan asioita omalla tavallaan. Ok, mitäpä me olemme siihen puuttumaan - siitä olen samaa mieltä. Mutta ei lasten kasvojen viiltely ole täällä luonnollista.

Mutta onko moisilta asioilta kuitenkaan mitään syytä myöskään ummistaa silmiään? Madventureshan perustuu juuri meidän kannaltamme MADIEN asioiden tarkasteluun. Pakkohan ei ole katsoa.

Mutta onko moisilta asioilta kuitenkaan mitään syytä myöskään ummistaa silmiään? Madventureshan perustuu juuri meidän kannaltamme MADIEN asioiden tarkasteluun. Pakkohan ei ole katsoa.

Ei tietenkään, mutta välillä jauhavat liikaa tuota omaa poliittista viestiään. Minulle se ei ole ongelma. Hyvä sarja ja aion jatkaa seuraamista. Eikö täällä saakaan arvostella muuta, kuin leikkaustyyliä? :confused:

West Afrika jaksoa en ole vielä ehtinyt katsomaan. Elän aina noin viikon myöhässä - sunnuntaina ei ole aikaa katsoa uusinta jaksoa ja netistä en sitä viitsi katsoa, koska jostain syystä Subin sivut haluavat avata videon automaattisesti Windows Media Playerillä, joka suostuu bufferoimaan ainoastaan minuutin verran videota eteenpäin. Tämä meinaa tämän hetkisellä nettiyhteydelläni ja koneellani tökkivää videokuvaa, kun en saa ladattua koko videota kerralla. Jos joku tietää miten hoidan tuon ongelman, niin ei tarvitsisi odotella perjantain/lauantain uusintoja. Selaimena Mozilla Firefox.

Tähän asti jaan mielipiteet aika monen muun Konsolifiniläisen kanssa - maanläheisestä chillaamisesta, paikkojen ja tapojen esittelystä ollaan menty extreme kokemuksien hakemiseen. Juuri siihen, jota en itse Madventuresilta hae. Kirjan perusteella olin myös siinä uskossa, ettei se ole myöskään Rikun ja Tunnan tarkoitus. Viimeisempien tietojeni (Helsingin Sanomien haastattelu) mukaan mielipiteet ovat kuitenkin muuttuneet sen verran, että Madventuresin heput olisivat nykyään valmiita lähtemään myös kriisialueiden keskelle, joihin hakevia extreme-turisteja itse moittivat kirjassaan. Mistä moinen suunnanmuutos? Ei ainakaan minua miellytä yhtään.

Ex-CCCP jaksossa oikeastaan ainoat oikeasti mielenkiintoiset osiot olivat Tshernobylin (aivan liian lyhyt) osio, katolta hyppääminen sekä tuttu ja turvallinen MadCook. Loppu tuntui olevan nopeasti paikasta toiseen vaihtelevaa yhdentekevää huttua, joka ei saanut kiinnostusta mihinkään suuntaan. Faktatieto oli myös muista kausista poiketen minimissä. Minuakin häiritsi suuresti tämä Rikun tuijottelu, jota tuntuu nykyään olevan jokaisen vähänkin pidemmän repliikin jälkeen, joka vie "vitsistä" kaikki mehut pois. Tuntuu kun Pasilaa olisi alkanut katsomaan, kun neljää eri vitsiä kierrätetään surutta. Ensimmäinen jakso kiinnosti jonkin verran enemmän, eikä siinä häirinnyt läheskään niin paljoa huumejengin haastattelu eikä huumaavien aineiden kokeilu, vaikka runsaasti aikaa ohjelmasta veivätkin. Anti jäi silti pieneksi - mitä MINÄ voisin tehdä, jos matkaisin kyseiseen maanosaan ja kaupunkiin?

Vinkunasta huolimatta minäkin seuraan kolmatta kautta mielenkiinnolla. Jospa nämä alkujaksot vaan pettävät. Ja onhan ohjelma edelleenkin hyvää viihdettä. Enää en vaan voi katsoa ohjelmaa matkailuohjelmana ja vinkkeinä ensimmäiseen omaan matkaani (suunnitteilla kesälle 2010)... Muilla matkailuohjelmilla taas ei tunnu olevan minulle mitään annettavaa, kun Madventuresin sanoin tälläinen "samsonite-matkailu" ei itseäni jaksa juuri kiinnostaa.

Meh... :(

Juu tosiaan oli eilisen jakson itkevä lapsi ja tämä koiranpentu minullekkin liikaa.. oli pakko vaihtaa kanavaa vähäksi ajaksi. Mutta Madventures on kuitenkin yksi lempisarjoistani ja tulen seuraamaan sitä jatkossa. Ensimmäinen ja toinen kausi oli mielestäni jotenkin parempia, englanti tässä kolmannessa kaudessa vähän häiritsee mutta eipä tässä muuten mitään vikaa ole.

Hyvä vaan, kun asiat näytetään ihan suoraan, kun nuo nykyajan koulun tietokirjat valitettavasti tykittää paskaa täydellä teholla mieliimme.
Saa ainakin jotain käsityksiä noista kulttuureista ja näkee ainakin puolet totuudesta.

Ylös Bottom