Vastaus: Madventures
West Afrika jaksoa en ole vielä ehtinyt katsomaan. Elän aina noin viikon myöhässä - sunnuntaina ei ole aikaa katsoa uusinta jaksoa ja netistä en sitä viitsi katsoa, koska jostain syystä Subin sivut haluavat avata videon automaattisesti Windows Media Playerillä, joka suostuu bufferoimaan ainoastaan minuutin verran videota eteenpäin. Tämä meinaa tämän hetkisellä nettiyhteydelläni ja koneellani tökkivää videokuvaa, kun en saa ladattua koko videota kerralla. Jos joku tietää miten hoidan tuon ongelman, niin ei tarvitsisi odotella perjantain/lauantain uusintoja. Selaimena Mozilla Firefox.
Tähän asti jaan mielipiteet aika monen muun Konsolifiniläisen kanssa - maanläheisestä chillaamisesta, paikkojen ja tapojen esittelystä ollaan menty extreme kokemuksien hakemiseen. Juuri siihen, jota en itse Madventuresilta hae. Kirjan perusteella olin myös siinä uskossa, ettei se ole myöskään Rikun ja Tunnan tarkoitus. Viimeisempien tietojeni (Helsingin Sanomien haastattelu) mukaan mielipiteet ovat kuitenkin muuttuneet sen verran, että Madventuresin heput olisivat nykyään valmiita lähtemään myös kriisialueiden keskelle, joihin hakevia extreme-turisteja itse moittivat kirjassaan. Mistä moinen suunnanmuutos? Ei ainakaan minua miellytä yhtään.
Ex-CCCP jaksossa oikeastaan ainoat oikeasti mielenkiintoiset osiot olivat Tshernobylin (aivan liian lyhyt) osio, katolta hyppääminen sekä tuttu ja turvallinen MadCook. Loppu tuntui olevan nopeasti paikasta toiseen vaihtelevaa yhdentekevää huttua, joka ei saanut kiinnostusta mihinkään suuntaan. Faktatieto oli myös muista kausista poiketen minimissä. Minuakin häiritsi suuresti tämä Rikun tuijottelu, jota tuntuu nykyään olevan jokaisen vähänkin pidemmän repliikin jälkeen, joka vie "vitsistä" kaikki mehut pois. Tuntuu kun Pasilaa olisi alkanut katsomaan, kun neljää eri vitsiä kierrätetään surutta. Ensimmäinen jakso kiinnosti jonkin verran enemmän, eikä siinä häirinnyt läheskään niin paljoa huumejengin haastattelu eikä huumaavien aineiden kokeilu, vaikka runsaasti aikaa ohjelmasta veivätkin. Anti jäi silti pieneksi - mitä MINÄ voisin tehdä, jos matkaisin kyseiseen maanosaan ja kaupunkiin?
Vinkunasta huolimatta minäkin seuraan kolmatta kautta mielenkiinnolla. Jospa nämä alkujaksot vaan pettävät. Ja onhan ohjelma edelleenkin hyvää viihdettä. Enää en vaan voi katsoa ohjelmaa matkailuohjelmana ja vinkkeinä ensimmäiseen omaan matkaani (suunnitteilla kesälle 2010)... Muilla matkailuohjelmilla taas ei tunnu olevan minulle mitään annettavaa, kun Madventuresin sanoin tälläinen "samsonite-matkailu" ei itseäni jaksa juuri kiinnostaa.
Meh...