Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mafia II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xxhen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mafia II

Eikö tossa tehtävässä ollut myös jonkinlainen bugi, mikä ei päästänyt pelissä eteenpäin, vaikka sen tarvittavan rahan olisi kerännyt? Jotain ei muistaakseni saanut tehdä rahan keräämiseksi tms.

Eikö tossa tehtävässä ollut myös jonkinlainen bugi, mikä ei päästänyt pelissä eteenpäin, vaikka sen tarvittavan rahan olisi kerännyt? Jotain ei muistaakseni saanut tehdä rahan keräämiseksi tms.

Eiköhän moinen ole sit jo korjattu? Itse ainakin ryöstin huoltoaseman, vaatekaupan, aseliikkeen ka vein vielä autoja.

Ensin tein mokan vaan, kun en älynnyt niitä rahoja ottaa sieltä toimistosta. Puuttui 27 tonnia. :D siinä iski epäuskoisuus ja vetäisin tehtävän alusta.

Voi hyvinkin olla korjattu. Muistelin vaan, kun itse pariinkin kertaan tehtävän pelasin "väärin" ja uusiksi meni. :D

Tuli iteki ladattua tämä peli kun ilmaseks sai ja aattelin sopivan lämmittelyks GTA5 odotellessa. Aikaisemmin en oo Mafia sarjaan koskenu, mutta kehuja toki kuullut. Alussa ehkä vähän liian nihkeetä menoa mun mieleen ja peli tuntui aukenevan hitaasti. Nyt chapter 4 tai 5 menossa ja ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa. Lähinnä tulee vain peliä pelattua eteenpäin. Samanlaista kaupungilla kruisailua ja yleisen kaaoksen luomista ei tässä pelissä jaksa tehdä ala GTA4. Tunnelmaa on ihan kivasti ja pelaaminen tuntuu hyvältä. Peli on myös ainaki mulle normalilla sopivan haastava ja kuolemia tulee tehtävissä aina välillä. Onneksi ei tarvi koko tehtävää aina uusiks vetää vaan checkpointeja on tarpeeks tiuhaan.

Ajaminen on kivaa ja autot ylipäänsä se cool juttu tässä. Otin simulaatio ajamisen ja hyvältä tuntuu, varsinki talvella oli mielenkiintoista ajaa satalasissa poliisia karkuun. Autoja on myös kiva parannella ja autotallia täyttää mitä kivemmilla kulkupeleillä. Mitäs muuta? Juoni on ihan mielenkiintoinen, ykkösen juonesta ei mitään hajua, mutta eipä sitä tässä oo tainnu tarvita taustalle sen kummemmin. Eiköhä tämä tuu vejettyä läpi :) Ihan jo vaan juonenki takia. Mikäs sen tunnelmallisempaa ku rankan tehtävän jälkeen käydä huurteinen hörppäämässä ja sen jälkeen kotia voileivälle?

Menee kyllä omissa kirjoissa yli hilseen, jos ihan oikean elämän liikennesääntöjä pitäisi alkaa leikkimään Toki joku asetus halukkaille olisi pelkkää plussaa, mutta pakolliseksi en tahtoisi. Vois kyllä alkaa itsekin pelailemaan ennen Vitosta tätä hitusen, sillä tuskin kovin monesti enää tuota sen jälkeen pelaa. Platinakin suoritettu jo pitkän aikaa sitten.

Ajaminen on kivaa ja autot ylipäänsä se cool juttu tässä.

Mun mielestä just toi autolla rälläily oli isoimpia miinuksia tässä pelissä. En ymmärrä mitä järkeä tehdä noin iso maailma kun siellä ei voi tehdä mitään muuta kuin ajella paikasta A paikkaan B minuuttitolkulla. Ite ainakin kyllästyin tuohon edestakas ajamiseen kun siinä välilläkään ei tapahdu yhtään mitään. Esim. tosi usein aina tehtävän jälkeen seuraava "tehtävä" on: aja kotiin. Sit ajelet autolla kaupungin toisesta päästä toiseen himaan nukkumaan ja sit aamulla taas matkaan rälläämään johonkin toiseen paikkaan. L.A. Noirissa mun mielestä sama ongelma, mitä järkeä tehdä noin iso kaupunki niin suoraviivaiseen ja ohjattuun peliin? Siinä oli onneksi se "anna kaverin ajaa" vaihtoehto joka toimi vähän niinkuin fast travelina.

Mut ihan ok peli Mafia 2 muuten vaikka jäi kyllä itellä ainakin toistaiseksi kesken. Ehkä joskus jos jaksaa ni vois pelailla loppuun.

Juuri tuon ansiosta juoni piti otteessaan, kun ei päässyt rönsyilemään tekemisen paljouden vuoksi. Ajelut taas toi kivaa rauhoittumista itse tehtävien välillä. Kuunnellen hyvää musaa, cruisaillen kaupungilla jenkkiautolla. Mikäs sen parempaa.

Ite huomannut et pelit joissa voi tehdä kaikkea muuta kuin päätehtäviä, ei itse peli etene lopulta minnekään ja sen jälkeen peli jää kesken. Etenkin peleissä joissa koko alue ei ole avoinna heti, kuten RDR. Peliä oli pakko pelata, jotta sai lukitut alueet auki, mutta kun mielummin tekisin juuri kaikkea muuta.

Gta:ssa aina ollu sama ongelma. Surkea juoni pelkällä räiskinnällä joka ei kiinnosta. Vaihtoehdot: joko pelata tuntikaupalla ihan tolkutonta pakkopullaa, tai käyttää koodeja, jotta saa koko alueen auki ja sit alkaa tekemään sitä kaikkea muuta. Mafia on normaali avoimenmaailman pelistä täysin poikkeava ja erittäinkin suoraviivainen elokuvamainen peli, joka kyllä toimii loistavasti omaan makuun. Selkä taas ei kuulu, eikä kyllä edes tee mieli touhuilla muuta.

Jos tämä upposi ja jäit kaipaamaan lisää niin suosittelen ensimmäistä osaa, parhaimpia pelejä ikinä tuo ensimmäinen Mafia. Mafia 2:ssa oli toki potentiaalia mutta ei tää pääsee lähellekkään ensimmäisen osan tunnelmaa.

Menee kyllä omissa kirjoissa yli hilseen, jos ihan oikean elämän liikennesääntöjä pitäisi alkaa leikkimään Toki joku asetus halukkaille olisi pelkkää plussaa, mutta pakolliseksi en tahtoisi. Vois kyllä alkaa itsekin pelailemaan ennen Vitosta tätä hitusen, sillä tuskin kovin monesti enää tuota sen jälkeen pelaa. Platinakin suoritettu jo pitkän aikaa sitten.

Kaasu pohjassa vaan ja sit poliisin kohdalla jarrua vaan.

Jos tämä upposi ja jäit kaipaamaan lisää niin suosittelen ensimmäistä osaa, parhaimpia pelejä ikinä tuo ensimmäinen Mafia. Mafia 2:ssa oli toki potentiaalia mutta ei tää pääsee lähellekkään ensimmäisen osan tunnelmaa.

AI että tuli hienot muistot mieleen. Harmi kun ei saa konsoleille käsittääkseni?

Viimeksi muokannut moderaattori:

AI että tuli hienot muistot mieleen. Harmi kun ei saa konsoleille käsittääkseni?

PC:lle alunperin kehitetty. Ps2 ja Xbox porttaukset löytyy, mutta taitavat porttaukset olla sitä luokkaa varsinkin nykypäivänä tarkasteltuna, että ainut varteenotettava vaihtoehto on PC-versio.

Kevythän tuo on kuin mikä niin pyörii vanhemmallakin raudalla. Harmi vaan että vetivät oikeussyistä pelin pois Steamista niin saatavuus ei ole paras mahdollinen.

PC:lle alunperin kehitetty. Ps2 ja Xbox porttaukset löytyy, mutta taitavat porttaukset olla sitä luokkaa varsinkin nykypäivänä tarkasteltuna, että ainut varteenotettava vaihtoehto on PC-versio.

Kevythän tuo on kuin mikä niin pyörii vanhemmallakin raudalla. Harmi vaan että vetivät oikeussyistä pelin pois Steamista niin saatavuus ei ole paras mahdollinen.

Ei löydy pc:tä. :/

Toivottavasti next gen koneille saatais joskus kolmonen. Mafia kaksi on nimittäin ainut! peli nykykonsoleilla jonka olen jaksanut pelata läpi..jopa kahdesti.

Juuri tuon ansiosta juoni piti otteessaan, kun ei päässyt rönsyilemään tekemisen paljouden vuoksi. Ajelut taas toi kivaa rauhoittumista itse tehtävien välillä. Kuunnellen hyvää musaa, cruisaillen kaupungilla jenkkiautolla. Mikäs sen parempaa.

Ite huomannut et pelit joissa voi tehdä kaikkea muuta kuin päätehtäviä, ei itse peli etene lopulta minnekään ja sen jälkeen peli jää kesken. Etenkin peleissä joissa koko alue ei ole avoinna heti, kuten RDR. Peliä oli pakko pelata, jotta sai lukitut alueet auki, mutta kun mielummin tekisin juuri kaikkea muuta.

Gta:ssa aina ollu sama ongelma. Surkea juoni pelkällä räiskinnällä joka ei kiinnosta. Vaihtoehdot: joko pelata tuntikaupalla ihan tolkutonta pakkopullaa, tai käyttää koodeja, jotta saa koko alueen auki ja sit alkaa tekemään sitä kaikkea muuta. Mafia on normaali avoimenmaailman pelistä täysin poikkeava ja erittäinkin suoraviivainen elokuvamainen peli, joka kyllä toimii loistavasti omaan makuun. Selkä taas ei kuulu, eikä kyllä edes tee mieli touhuilla muuta.

Joo kyllä mä voin yhtyä noihin sun kommentteihin siinä mielessä että itsekään en ole mikään huonojen sivutehtävien ystävä varsinkin ku joissain peleissä ne on todellakin aika pakkopullaa. Paras vaihtoehto onkin mun mielestä että sivutehtäviä on tarjolla mutta niitä ei ole pakko tehdä vaan voi edetä pääjuonta aika suoraan jos itse niin haluaa. Tosin yleensähän noilla sivutehtävillä on jokin porkkana eli hahmon kehittäminen, lisärahan ja xp:n hankkiminen tms. Joissain peleissä taas sivutehtävät on sen verran mukavia suurimmaksi osaksi (esim. Borderlands 2 tai Fallout 3) että niitä tekee ihan mielellään. Jos peli on itsessään tarpeeksi hyvä ja maailma mielenkiintoinen ja siellä on tekemistä niin mun puolesta peli saa edetäkin verkkaisesti. Mihinkäs sitä on kiire jos homma maistuu.

Mafian 2:sen maailma oli taas niin kuollut ja tyhjä että lähinnä mun kritiikki koski sitä että miksi tehdä noi iso alue kun peli on muuten täysin ohjattu eikä vapautta ole juuri yhtään. Tai olis edes laittanut fast travel mahdollisuuden että jos ei tykkää ajella nopeudensäädin pohjassa että poliisit ei hae heti talteen niin voi skipata suosiolla.

jos ei tykkää ajella nopeudensäädin pohjassa että poliisit ei hae heti talteen niin voi skipata suosiolla.

Eihän ne poliisit perään lähde elleivät satu ajamaan samaan suuntaan kuin sinä. Silloin säädin päälle et pääsee ohi ja taas kaasu pohjaan.

Ja ei ne myöskään tee muuta kuin sakottaa, eli eipä iso vaiva sekään. Tuo poliisien tekemättömyys esim GTA:ssa ärsyttää, kun voi painella miten vaan ilman riskiä sanktiosta.

Tuli hommattua tämä tekeles, kun sen plussan kautta ilmaiseksi sai ladata. Olen kyllä positiivisesti todella yllättynyt siitä, miten hyvä peli tämä on. Tämä on jäänyt itseltä huomaamatta aivan täysin. Tarina on erittäin hyvä, playboy-lehtiä ja wanted ilmoituksia oli mukava keräillä ja pelin musiikki oli aivan timanttista. Suosittelen kokeilemaan, jos muiltakin on jäänyt kokematta. :D

Tuli hommattua tämä tekeles, kun sen plussan kautta ilmaiseksi sai ladata. Olen kyllä positiivisesti todella yllättynyt siitä, miten hyvä peli tämä on. Tämä on jäänyt itseltä huomaamatta aivan täysin. Tarina on erittäin hyvä, playboy-lehtiä ja wanted ilmoituksia oli mukava keräillä ja pelin musiikki oli aivan timanttista. Suosittelen kokeilemaan, jos muiltakin on jäänyt kokematta. :D

Täysin samaan yhdyn.

Juuri tuli vedettyä hardilla läpi mikä sekään ei nyt erityisen vaikea ollut. Jostain syystä paras tarina peli mitä olen pelannut (piste). Jos olet PSN:stä tämän "ilmaiseksi" ladannut niin ehdottomasti suosittelen kokeilemaan. Vie mennessään. GTA on itseltä jäänyt väliin jostain syystä joten en pysty vertaamaan joten siihen verrattuna (varmaankin) suppea mutta jotenkin erityisesti se kuinka 40-50 luvun henki ja Mafia henki on Chigacoon toteutettu vaan iski. Pelattavuus, maisena, autot, henkilöt ja etenkin äänipuoli kun radiosta kuuluu taustalla legendaarista musiikkia, WW2 uutisia yms.

Hieno peli. Parasta PSN+:ssä ovat olleet todellakin nämä "never heard" löydöt. Kannattaa liittyä!

Pakko mainostaa. Storessa "Mafia II Additional Content Bundle" jossa kaikki mahdolliset DLC paketit yhtenä bundlena "summer sale" tarjouksessa 4,95€ ja Plus jäsenille 3,96€. Tarjous voimassa 28.8.2014 saakka (normi 22€). Pelihän oli vuosi sitten ladattavissa PSN+ jäsenille ja itsellä kolahti sen verta että DLC pakettien 3 lyhyempää tarinaa (Joe's Adventures, Jimmy's Vandetta ja Betrayal of Jimmy) menee myös läpipeluu listalle.

Huhuiltua Mafia III:sta odotellessa PS4/X1:lle...

Varoitan että nuo DLC:t eivät ole lähellekkään sitä tasoa mitä pää peli oli. Pää pelihän oli suoraan sanottuna loistava, DLC:t ei niinkään.

Varoitan että nuo DLC:t eivät ole lähellekkään sitä tasoa mitä pää peli oli. Pää pelihän oli suoraan sanottuna loistava, DLC:t ei niinkään.

Joe's Adventures oli ihan kelpo tavaraa, eikä juurikaan eronnut juonitehtävien osalta emopelin laadusta. Jo siitä ilosta kannattaa maksaa nuo roposet.

Jimmyt puolestaan olivatkin heikkoja, joten niitä on tosiaan vaikeampi suositella.

Ylös Bottom