Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mafia II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xxhen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mafia II [PS3]

Tuon RDR varjoon jääkin, ja ihan syystä, itse olen molemmat pelannut läpi ja kyllä se RDR on kaikin puolin parempi (ja ei en ole mikään rockstar fanipoika) Varsinkin Bflops on sitte asia ihan erikseen

Mielipide kysymys ja niistähän ei voi perinteisesti kiistellä. Suurin syy siihen, miksi Mafia 2 oli itselleni viime vuoden toiseksi paras peli oli se, että pelatessani innostuin kyseisen aikakauden kulttuuriin. Länkkärimeininki ei vaan oikeen iske ja muutenkin kyseinen peli on hiukan yliarvostettu. Hyvä peli RDR on, en sitä kiellä, mutta ei niin hyvä mitä siitä sanotaan. Mutta niinkuin sanoin: makuasioista ei voi kiistellä.

Ehkä vähän yllättäen tämä peli saa uuden julkaisun "Mafia II: Director's Cut", jossa DLC-paketteja mukana..

Ilmeisesti se on nyt samalla Platinum-versio pelistä:
http://p.playserver1.com/ProductImages/5/8/9/5/8/7/9/1/19785985_500x500_1.jpg

Mukana pitäisi siis olla..
•The full edition of Mafia II.
•The Betrayal of Jimmy - Players take on Empire Bay through an alternate perspective of the mob through the eyes of Jimmy, a mercenary. Jimmy is the guy the other guys call when they need to finish the job. The Betrayal of Jimmy features dozens of intense arcade-style, city-based missions that keep Jimmy driving, shooting and rampaging through Empire Bay.
•Jimmy’s Vendetta - Once the mob’s most effective ally, Jimmy is now its greatest enemy. Fueled by rage, Jimmy takes on Italian and Irish mobsters in a slew of unlockable city quests, including assassination and timed vehicle pursuits ending in dramatic shootouts.
•Joe’s Adventures - Play as Joe Barbaro as he rampages through Empire Bay in the wake of Vito Scaletta’s prison sentence. Joe must uncover the traitor who betrayed Vito while overcoming the challenges of moving up the ranks in the mob.
•Four Style Packs including Vegas, Renegade, Greaser and War Hero — each with two cars and two suits for in-game use.
Laitoin nyt sitten tilaukseen.. Toivottavasti DLC ym ovat oikeasti "levyllä"..

Eipä ole ennen tullut vastaan peliä, jonka tekninen toteutus on keskinkertaista/huonoa (PS3) ja tekoäly todella huonoa, mutta pelkän tarinan ja tunnelman takia kaiken sen on valmis antamaan anteeksi.

Kaiken lisäksi peli jumittui yhdessä kohdassa n. 10 kertaa putkeen, mutta jenkkityyliin viimeisellä kerralla peli päätti edetä, eikä erinomaista loppuratkaisua tarvinnut katsoa Youtubesta.

Kaiken lisäksi peli jumittui yhdessä kohdassa n. 10 kertaa putkeen, mutta jenkkityyliin viimeisellä kerralla peli päätti edetä, eikä erinomaista loppuratkaisua tarvinnut katsoa Youtubesta.

No kyllä, itte myin pelin pois kun olin hirveellä vaivalla hommannu ne rahat ja sitte se jääki jumii latauksee.. Olin vaivalla kaiken tehnyt viä vaikeusaste hard ja se ajaminen simulaattorilla... Sain mä siitä hyvät rahat ja tilalle taisi tulla RDR...

No kyllä, itte myin pelin pois kun olin hirveellä vaivalla hommannu ne rahat ja sitte se jääki jumii latauksee.. Olin vaivalla kaiken tehnyt viä vaikeusaste hard ja se ajaminen simulaattorilla... Sain mä siitä hyvät rahat ja tilalle taisi tulla RDR...

Mulla oli ne velkarahat jo kerättynä, mutta sitten päätin vähän viritellä autoa ennen sitä viimeistä tallennusta. Sitten aina, kun peli jumittui jouduin ryöstämään liikkeitä muutaman tonnin edestä. Siinä tulikin sitten esille pelin tekoälyn taso, kun ensin pisti kylmäksi liikkeen myyjän ja asiakkaat ja sen jälkeen muutaman poliisin. Sitten tiskin taakse odottamaan 5-10 sekunniksi ja sen jälkeen vaan kävelee toisten poliisien ohi autoonsa. Usein tuli myös ajettua sen minkä auto kulki punaisissa valoissa odottavan poliisin ohi, eikä mitään mielenkiintoa.
Itsekin aloin pelata Mafian jälkeen RDR:ää, mutta ainakaan alussa sen tarina ei ole noussut tämän pelin tasolle

No sanon vaan näin että RDR loppu, (kun viimenenkin ''bossi'' on tapettu)
ja alkaa farmi tehtävät niin loppu on todella dramaattinen varsinkin kun on ollu koko ajan juonessa kiinni.
Ite tosissaan rakastin Mafia I & II juonen takia.
Hakkasin vahingossa kerran II aamu kuuteen asti. En päässy irti ohjaimesta kun halusin vaan hakata lisää, olin niin kovasti juonessa kiinni.

Tuli toissapäivä peli vedettyä läpi :)
Peli loppu ehkä mun mielestä vähän tökerösti, mutta muuten AIVAN mahtavaa mättöä.
Menee omasta mielestä arvosteluissa helposti GTA'iden ohi.

Tuli toissapäivä peli vedettyä läpi :)
Peli loppu ehkä mun mielestä vähän tökerösti, mutta muuten AIVAN mahtavaa mättöä.
Menee omasta mielestä arvosteluissa helposti GTA'iden ohi.

Itsellä ei ensiksi tule mieleen mättö, vaan itse tarina. Peli loppuu juuri sopivasti mafia-tyyliin, eli ei kannata odottaa onnelista loppua.

Chapter 15; Oon koettanut jotain kymmenen kertaa tuota kohtaa jossa täytyy
tappaa observatoriossa lymyilevä Carlo Falcone.
Pleikka jäätyy siis jossain vaiheessa tuon aikana. Parin minuutin googlettamisen perusteella melko yleinen ropleema.

EDIT: Tähän vielä ratkaisu: Eli chapterin uudelleen aloittaminen pitäisi jeesata.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Nostetaas ikivanha ketju ylös.

Tämä pelihän on nyt plussalaisille ilmaisena. Aikanaan tämän läpi pelasin ja yön aikana latailin taas koneelle. Aamupäivällä piti koittaa, mutta aivan koukussa taas olin ja kaltoin lopettaa vasta kasi chapterissa, eli puolivälissä.

Kyllä tää vaan on omaan paluun paras avoimen pelimaailman peli.

Vanhat jenkkiautot, vanha aito musiikki, koko kaupunki tuo niin uskomattoman fiiliksen ettei mitään rajaa. GTA on sellainen, että siinä tulee vain kaahattua, tässä on niin uskomaton fiilis, että pysähdyn jopa liikennevaloihin, noudatan nopeuksia ja nautin vain vanhasta ajasta. Autojen tankkailut jne. En myöskään juoksentele kaupungilla, vaan kävelen rauhasta. Kotiin päästyä otan huikopalaksi oluen ja voileivän. Voi että mikä fiilis.

Itse tarina nappaa myös mukaansa ja tuntuu kuin katsoisi yli pitkää leffaa. Kyllä GTA sarjalla olisi paljon opittavaa monessa asiassa. Onneksi uus GTA tulee kuitenkin kohta, sillä mafia on taas huomenna viimeistään läpi.

Onkos jotain huhuja ollut kolmos osasta?

Jäsenen Omenanraato kanssa samaa mieltä ja Mafia III kelpaisi kyllä. Harmi, kun oman kopioni menin myymään, sillä ketjun noston seurauksena tekisi kovasti mieli peliä pelata... :p

Plus jäsenyyttä kehiin, kun tosiaan voi storesta nyt ladata sen. Sain juuri chapter 11 loppuun. Alkaa peli loppumaan.

Mitäs noissa DLC:ssä on tarjolla? Mitä sisältävät ja onko ostamisen arvoisia?

Pelkkiä turhauttavia aikarajallisia tehtäviä ja muutamat autot ja vaatteet.

Plus jäsenyyttä kehiin, kun tosiaan voi storesta nyt ladata sen. Sain juuri chapter 11 loppuun. Alkaa peli loppumaan.

Mitäs noissa DLC:ssä on tarjolla? Mitä sisältävät ja onko ostamisen arvoisia?

Joe's Adventures oli laadukas ja suosittelun arvoinen. Siinä oli pari tehtävää, jotka vetivät vertoja varsinaiselle pelillekin. Ne kaksi muuta DLC:tä sen sijaan... Noh, en suosittele. On ne ostettuna, mutta kumpaakaan ei jaksanut. Pisteiden keruuta driftaamalla, tappamalla ja niin edelleen, eli suunnilleen kaikkea sellaista mikä ei ole Mafia-peleille tyypillistä.

Mafia 3 on ollut toiveissa jo pitkään. Kenties seuraavalle sukupolvelle...

Vanhat jenkkiautot, vanha aito musiikki, koko kaupunki tuo niin uskomattoman fiiliksen ettei mitään rajaa. GTA on sellainen, että siinä tulee vain kaahattua, tässä on niin uskomaton fiilis, että pysähdyn jopa liikennevaloihin, noudatan nopeuksia ja nautin vain vanhasta ajasta. Autojen tankkailut jne. En myöskään juoksentele kaupungilla, vaan kävelen rauhasta. Kotiin päästyä otan huikopalaksi oluen ja voileivän. Voi että mikä fiilis.

Itse tarina nappaa myös mukaansa ja tuntuu kuin katsoisi yli pitkää leffaa. Kyllä GTA sarjalla olisi paljon opittavaa monessa asiassa. Onneksi uus GTA tulee kuitenkin kohta, sillä mafia on taas huomenna viimeistään läpi.

Onkos jotain huhuja ollut kolmos osasta?

Samaa mieltä lähes kaikesta. En ymmärrä miten oon voinu missata jotain näin hienoa, ja tummennettu kohta on tullut mieleen monta kertaa peliä pelatessa. Joka tapauksessa kiitos Sonylle Playstation Plussasta, niin hieno palvelu on kyseessä, ja uutta GTA:ta odotellessa tää on huikeeta pelattavaa!:)

Vastaus: Mafia II

Intouduin kanssa plussan myötä tämän lataamaan ja pelaamaan, vaikka olen tämän jo aiemmin pari vuotta takaperin läpi pelannutkin. Aattelin sitten kun ei ole muutakaan täytettä hyllyllä (kunnes tulee syyskuu), että vedetäänpä platinum -trophy pois kuljeksimasta. Sieltä puuttui sitä sun tätä, minkä eteen pitäisi nähdä vähän vaivaa. Peli vaikeimmalla läpi, kerättävät yms.

Pelistä jäi lämpimät muistot ja heti huomasi kyllä miksi kun aloitti tuon uudelleenpeluun. Ihan jotain mahtavaa tuo alku, jossa maailma on saatu näyttämään niin eläväiseltä. Päähahmoon samaistuu helposti ja pelin koko tarinassa ja tunnelmassa ei ole moittimisen sijaa. Dialogi on erinomaista ja sinne on ihan mukavasti ripoteltu huumoriakin sekaan. Kyllä sitä jälleen hyvin nopeasti kuvitteli olevansa mafioso 40-50 -luvun taitteen Ameriikassa luomassa omaa onneaan. Peli ja koko ympäröivä maailma on niin hemmetin realistinen, eikä siellä ole mitään yliampuvaa edes tehtäväpuolella. Pelistäkin oli jo ehtinyt parissa vuodessa unohtaa lähes kaiken, paitsi ikimuistoisen alun ja vaikeahkon lopun. Palkitsipa peli vielä ekan osankin pelanneet ja ainakin itsellä meni siinä kohtaa iho kananlihalle ja suu virneeseen kun asia selkeni.

Harmi, ettei peliin ole loppuun asti viety läpi noita liikennesääntöjä. Ylinopeuttakin seuraavat hieman löysästi ja rauhassa saa kolaroida kaikkeen muuhun, paitsi ihmisiin ja autoihin. Eikä liikennevaloja, tai stop-merkkejä seurata ollenkaan vaikka niitä löytyy ja punaisia päin ajelusta jopa kanssamatkustajat saattavat huomauttaakin. Parkkimittaritkin on olemassa, mutta ei pysty/tarvitse maksaa parkkeerauksesta. Siinä olisi ihan mukavia elävöittäjiä yleisestikin näihin saman tyyliluokan peleihin. Lisäksi vilkut pitäisi saada jostain päälle! Toki joillekin on jo tuo ylinopeuskin liikaa, mutta eipä tuo itseä haittaa. Helposti pääsee karkuun poliiseilta niin halutessaan, tai lähes yhtä helposti pysähtyy ja maksaa sen sakon. Rahalle ei ole tässäkään pelissä oikein kummemmin käyttöä. Tehtävistä kun vieläpä saa tarvittavat aseet ja panokset, sekä asukokonaisuuksia on vähän ja autojen tuunaaminen ymmärrettävästikin aika rajattua. Ruokakin on halpaa ja kotona saa syödä ilmaiseksi ( :) ).

Nyt ei ole enää mitään muita trophyja jäljellä kuin tuo pelin läpäisy vaikeimmalla. Piti ensin lämmitellä helpoimmalla ja sai samalla rauhassa suorittaa vähän helpommin nuo puuttuvat saavutukset. Hieman hikoiluttaa nuo lopun tehtävät, mutta eiköhän ne sieltä luonnistu viimeistään muutaman retryn kautta. Ei tämä kuitenkaan, niin vaikea ole kuin ykkösosa. Ja ykkönen oli ehkä vielä enemmän tunnelmallisempi, mutta hermoja raastavan vaikea.

Ehdottomasti täytyy toivoa, että se Mafia 3 sieltä saadaan noille seuraavan sukupolven konsoleille. Tässä on yksi takuuvarma ostaja. Saa nähdä keksivätkö siihen uuden rungon kuin tämä jo kaksi kertaa nähty "ryysyistä rikkauksiin" ja hyppäisivätkö nykyaikaan, vai luottavatko tekijät edelleen menneiden aikojen hohtoon enemmän. Kaikki kelpaa kuitenkin jos taso säilyy.

Tulipa taas pelattua läpi ja huh huh mitkä fiilikset. Vaikka muistin miten tulee käymään, oli loppu jälleen sellainen että tärisen ja hoen "ei ei ei".

Upea peli kertakaikkiaan. Voi pojat sentään.

Tulipa taas pelattua läpi ja huh huh mitkä fiilikset. Vaikka muistin miten tulee käymään, oli loppu jälleen sellainen että tärisen ja hoen "ei ei ei".

Upea peli kertakaikkiaan. Voi pojat sentään.

Tämä on todella hyvä peli olen tämän pelannut sekä PS3 että PC laitteilla konsolilla kahdesti ja pc:llä kerran ja hyvä peli on, itse en pidä hirveästi peli lopusta kauheasti mutta kyllä se loppujen lopuksi tähän sopii :)

Pelattu joskus aikoinaan boksilla läpi. Nyt PS3 alustalla, hieno pelihän tämä on.
Nyt meinaa hermo mennä. Chapter 13, earn 27.500$ for Brunio, mulla rahaa alle 26.000$ ja pitäis huoltamoja ryöstellen kerätä. Onkos tähän jokin helpompikin keino?, 30-50$ per ryösty, menee ikä ja terveys!

Ylös Bottom