Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mafia II

Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

No kyllä tuo mun päätökseen vaikutti sen verran tarpeeksi, että miksi en hommaisi parempilaatuista versiota tietokoneelle? Noh tuli ennakkotilaus nyt peruttua, eipähän tarvitse siitä enään murehtia.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

No kyllä tuo mun päätökseen vaikutti sen verran tarpeeksi, että miksi en hommaisi parempilaatuista versiota tietokoneelle? Noh tuli ennakkotilaus nyt peruttua, eipähän tarvitse siitä enään murehtia.

No tuossa sun viestissä ei ollut mitään mainintaa PC-version hommaamisesta. Jos kerran kunnon PC löytyy, niin eikö valinta ole muutenkin aika selvä mille alustalle ostaa. Jopa ilman yllä mainittuja seikkojakin. Tottakai PC:lle.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

No tuossa sun viestissä ei ollut mitään mainintaa PC-version hommaamisesta. Jos kerran kunnon PC löytyy, niin eikö valinta ole muutenkin aika selvä mille alustalle ostaa. Jopa ilman yllä mainittuja seikkojakin. Tottakai PC:lle.

No ei tuokaan nyt noin yksinkertaista ole. Itse ostaisin konsolille, vaikka kotoa löytyisi minkälainen teho-PC.

Mafia 2 ei ole hiekkalaatikkopeli, vaan avoimelle näyttämölle sijoittuva lineaarinen tarinavetoinen peli, kuten esim. Bioshock tai Batman: Arkham Asylum(kehittäjät ovat kertoneet tämän). Arvostelija siis haluaisi pelin olevan GTA:mainen ei-lineaarinen hiekkalaatikko?

Itse asiassa minäkin oletin, että pelissä on haettu GTA:maista hiekkalaatikkomaisuutta. Mutta tosiaan hyvä tietää, että tekijätkin ovat olleet tekemässä tarinavetoista peliä. Tuossa arvostelussa peliä verrattiin vielä Red Dead Redemptioniin, joka tuntui vähintäänkin oudolta...
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

?

Mafia 2 ei ole hiekkalaatikkopeli, vaan avoimelle näyttämölle sijoittuva lineaarinen tarinavetoinen peli, kuten esim. Bioshock tai Batman: Arkham Asylum(kehittäjät ovat kertoneet tämän). Arvostelija siis haluaisi pelin olevan GTA:mainen ei-lineaarinen hiekkalaatikko? Vaikka se ilmiselvästi heikentäisi tarinankerrontaa. Tarvitseeko hän myös sivutehtäviä? Tarvitseeko jokaisen avoimeen maailmaan sijoittuvan pelin tarjota 40 tuntia tekemistä. Laatu on se mikä merkitsee, en hanki Mafia 2:sta 40 tunnin tekemisen vuoksi, vaan hienon tarinan. Jos tarina pettää, niin pelikin pettää.

Miksi hiekkalaatikkopelejä syytetään GTA:n kopioinnista ja konseptin väsymisestä, mutta sitten kun jotain yritetään tehdä erilailla niin sekin lytätään?

Nyt kun on katsottu arvosteluja, niin ymmärrän kyllä valituksen aiheen. Ei pelin tarvitse olla GTA klooni, mutta jos puhutaan valtavasta kaupungista jossa pitää ajaa kaupungin laidalta toiselle useaan otteeseen, koko kaupungin ollessa lähes kuollut...jossain on menty vikaan. Siihen lisätään vielä screen tearingit niin kyse on seiskan pelistä. Seiskalta se demokin tuntui, alelaarista mukaan jossain vaiheessa.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Miksi ihmeessä?

Esim pädiohjauksen takia, monesti pc pelit ei taitu pädille kun sitä ohjausta on sen vert muutettu hiirelle sopivammaksi, samoin pelaamisen helppous, ei tarvi asennella, mahdollisesti jopa kesken pelin voit vieressä koneella irkata tms :)

Itse 8v sitten siirryin mäkkeihin ihan sen vuoksi, et ennemmin konsolilla pelaan, ja tietokone on sit tietokoneena
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Esim pädiohjauksen takia, monesti pc pelit ei taitu pädille kun sitä ohjausta on sen vert muutettu hiirelle sopivammaksi, samoin pelaamisen helppous, ei tarvi asennella, mahdollisesti jopa kesken pelin voit vieressä koneella irkata tms :)

Itse 8v sitten siirryin mäkkeihin ihan sen vuoksi, et ennemmin konsolilla pelaan, ja tietokone on sit tietokoneena

No kyllähän PC:lläkin pystyy pelaamaan padilla. Tämän pelin kohdalla vaan hölmöä hommata konsoliversio, jos kotonta löytyy teho-PC.

Itsekin siirryin jo vuosia sitten konsoleilla pelailemaan, ei jaksa sitä jatkuvaa päivitysrumbaa joka nielee rahaa aivan tolkuttomasti. Myöskin se ainainen säätäminen ja kikkaileminen, että saa pelit toimimaan ja pyörimään alkoi kyllästyttämään.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Miksi ihmeessä?

Siksi, että en todellakaan halua peli/leffahuoneeseen videotykin kaveriksi PC:tä. Haluan läsähtää sohvalle pädin kanssa ja olla samantien pelin alkuvalikossa tuijottelematta jotain Windowspalkkeja ja virustorjuntapäivityksiä.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

PS3 ja PC kun tappeli, moderaattori viestejä roskiin nakkeli.

Teitä on varoitettu.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

ihmellisesti nämä kritisoivat viesti säilyy aina mutta puolustavat viestit sitten katoaa
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Itse jätin demot testaamatta ja arvioit lukematta. Vajaan kymmenen vuoden odotus päättyy piakkoin, sillä hyvissä ajoin ennakkotilattu CE on lähtenyt kanaalin saarilta Suomea kohti! :) Ja pahoitteluni hehkutuksesta.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Vähän aikaa tuota testailin eilen ja oikein hyvältä kyllä alun perusteella vaikuttaa. Peli on komea ja hahmot/tarina vaikuttaa siltä, että vetää varmasti äkkiä syövereihinsä. Ykkösenä mieleen jäi kuitenkin musiikki, joka loi ehdottomasti suurimman osan tunnelmasta. Radiossa soivien iloisten 40/50-lukujen biisien rinnalla valikoissa ja välinäytöksissä soiva kaihoisan komea ja elokuvamainen musiikki toimii mainiosti kontrastista huolimatta.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Peliin oli heti 1.01 päivitys (17mb).
Mukana tuli myös koodi, jolla saa ladattua Storesta The betrayal of Jimmy pacin (299mb).

Musiikki kyllä kuullostaa mahtavalta ja tuo lisä fiilistä.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Itse pelasin PC:llä, jolla nyt ei pitäisi tarinankerrontaan olla mitään vaikutusta joten heitämpä pari kommenttia pelistä. Laitan varmuuden vuoksi spoilereihin, vaikka mitään juonispoilereita ei ole luvassa.
Tarina on ehkä yksi mielenkiintoisimmista ja mukaansavetävistä mitä olen itse pelannut. Teki mieli seikkailla kaupungissa mutta mielen valtasi joka kerta "jos vielä seuraavan tehtävän katsoisi..." ja ennen kuin sitä tajusikaan, lopputeksit vierivät ruudulla. 10h meni läpipeluuseen ja mittari näytti 72%, liekö loput prosentit sitten kiinni playboy-lehdistä tai postereista joita itse en löytänyt yhtäkään.

Kaupunki on hienosti toteutettu, vuodenajan ja vuorokaudenajan vaihtelut tuovat eloa peliin. Eloa peliin tuo myös radiosta kuuluva autenttinen musiikki sekä "uutiset" pelin tapahtumista juonen kulkiessa eteenpäin. Eräässä tehtävässä kyytiläiset jopa lauloivat radion musiikin mukaan :p Hahmojen väliset suhteet on hienosti rakennettu ja peliin on helppo uppoutua mukaan. Uusia, toinen toistaan kierompia ja mielenkiintoisempia mafiapomoja tulee vastaan sitä tahtia että tylsistymistä hahmosaralla on turha pelätä.

Ja viimeisenä juonta spoilaava pikkuosuus, jota ei todellakaan kannata lukea jos peli ei ole läpäisty:
Pelin lopetus jätti :eek::confused::( fiilikset päälle. Joe ja Vito olivat koko pelin ylimmät ystävykset ja viimeisessä tehtävässä Joe uhraa unelmansa pelastaakseen Viton ja kuinkas viimeisessä cut-scenessä sitten käykään.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Peli kolahti tännekin ja ensi vaikutelma on lupaava. Rauhassa aloitellaan ja tutkitaan paikkoja. Yksi kysymys: Missä tuossa on se bensamittari ja mistä tietää koska auto on tankattava? EDIT: Löytyi
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Juu tänne peli tuli myös. ja täytyy sanoo että toimii paremmin ku demo. ruudunpäivitys on minusta ainakin paljo parempaa
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Onko tohon tähtäykseen mitään "automaattivaihtoehtoa"? Ainoa asia mikä tossa pelissä rupesi jotensakin vituttamaan.
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Peli saapui itselleni eilen ja aika paljon on tullut pelailtua. Mielestäni kaikki toimii hyvin tarina on mukava ja 40/50-luvun ilmapiiri on todella hieno. Ajaminen on sujuvaa vaikkakin vähän erillaisempaa kuin esim. GTA:ssa. Ampuminen on ihan ok vaikka se ei olekkaan niin hyvä mitä odotin. Itse pelasin juuri pelasin tuon 10chapterin(en ole ihan varma oliko kymppi, mutta se oli se hotellijuttu) läpi ja sen jälkeen tuli ikävä juttu: Peli rupesi jumittamaan lataus ruutuun. Olen nyt monta kertaa yrittänyt käynnistää pelin uudelleen, mutta aina se jää siihen samaan kohtaan jumiin tai ei se kirjaimellisesti jää jumiin, koska tuo lataus-kuvake pyörii pyörimistään ja noita tekstejä tulee ruutuun koko ajan, mutta peli ei vaan jatku. Onko jollain sattunut samallaista?
 
Vastaus: Mafia II [PS3 Hype]

Voiko tässäkin ostella uusia asuntuja kuin esim. GTA:sa? Ja onko se alue iso (Verrattuna vaikka ensimmäiseen osaan)?
 
Ylös Bottom