Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mafia: The Old Country

Jos on Mafia 3 onnistunut pelaamaan läpi niin se on sinällään jo saavutus Ainakin oma muistikuva pelistä on se, että siinä on muutama eri tehtävätyyppi jota sitten toistetaan hamaan tappiin asti. Välivideot ja tarina taisi kyllä olla ihan ok.
Nelisen kertaa vetänyt tuon kolmosen läpi ja olen tästä The Old Countrystä kanssa tykännyt, vaikka alku olikin todella hidas.

Viimeksi muokattu:
Minullekin lyhyt kesto on ehdoton plus ja sen lisäbonuksena kohtuullinen hinta.

Olen Mafia-fani henkeen ja vereen, eli uuden Mafia-pelin skippaaminen ei olisi muutenkaan mikään vaihtoehto. Mafia 1 ja 2 ovat suosikkipelejäni kautta aikojen.

Jopa Mafia 3:sta tykkäsin todella paljon, vaikka tunnustan, että avoimen maailman rakenne ja geneeriset sivutehtävät olivat huonosti toteutettuja ja turhaa fyllinkiä. Mutta silloin kun pääsi pelaamaan oikeaa tarinaa, kolmonenkin oli ihan täyttä timanttia.

Kuulostaa siis erittäin hyvältä, että Old Countryssä etenemistä on taas linearisoitu ja kestoa tiivistetty. Ostin pelin heti julkaisupäivänä ja pelasin intron, joka ei vielä ihan sataprosenttisesti kolahtanut, mutta harva tutoriaali nyt yleensäkään tarjoaa erityisempiä säväreitä.

Nyt pitäisi kiirehtiä TLoU2 loppuun, että pääsee tämä pariin kunnolla.

Pelimekaniikat ovat auttamatta vanhentuneita ja tuo semi-avoin maailma on ikävystyttävä, mutta tarina ja tunnelma ovat molemmat niin vahvoja, että pidin tästä paljon. Kestoakin oli juuri sopivasti. Tuli ihan 2000-luvun puoliväli mieleen, kun Xbox 360 tarjosi vastaavanlaisia pelejä melkein kuukausittain. Näitä ottaisi mielellään lisää.

Läpi meni PS5. 10 tuntia meni. Sopivan mittainen peli ja oli kyllä hyvä peli. Yksi tämän vuoden parhaista. Mielenkiinto pysyi koko tarinan vaikka joitain juttuja arvasi etukäteen. Pelattavuus hyvää, samoin grafiikat. Yli puolet trophyistä jäi saamatta, katotaan jaksaako niitä keräillä. Toivottavasti seuraavaa Mafiaa ei tarvii 9 vuotta odotella. 8/10.

Toivottavast Free roam -pelimuoto saapuu pian, sekä Photo mode. Olisi mukavaa päästä rauhassa ihastelemaan maisemia. Samoin olisi mahtavaa jos osat 1 & 2 saisi vihdoinkin 60 fps päivityksen…

Toivottavast Free roam -pelimuoto saapuu pian, sekä Photo mode. Olisi mukavaa päästä rauhassa ihastelemaan maisemia. Samoin olisi mahtavaa jos osat 1 & 2 saisi vihdoinkin 60 fps päivityksen…
Free roam ollut julkaisusta asti valittavissa sieltä päävalikosta jos on pelannut hieman tarinaa ensin. Chapter replay ja sieltä explore vaihtoehto.

Ja kun pelin aloitusvalikosta menee Carcyclopedia ja sitten valitsee auton millä ajaa ja painaa drive niin pääsee ajamaan vapaasti ja keräämään keräiltäviä. Itse aloitin nyt kuitenkin kerättävien keräämisen.

Onko tuolla maailmassa muuta tekemistä kuin keräilyesineet? Vissiin ei? Vaikka ei ihan täysillä peli sytytäkkään niin pitäähän tämä varmaan jossain vaiheessa hankkia, kunhan ensin pikkuisen hinta laskee.

Onko tuolla maailmassa muuta tekemistä kuin keräilyesineet? Vissiin ei? Vaikka ei ihan täysillä peli sytytäkkään niin pitäähän tämä varmaan jossain vaiheessa hankkia, kunhan ensin pikkuisen hinta laskee.
Juu, ei tätä taida kyllä iljetä täyteen hintaan ostaa. Sisältöä varsin vähän, vaikka sinänsä aika kiinnostavaa sellaista. Itselleni ei riitä julkaisuhinnan peliksi tuollainen 10 tunnin tai alle rykäisy, vaikka kuinka laadukasta sisältö sitten olisikin. Niin kiire ei ole tätäkään peliä päästä pelaamaan, että enempää kuin kolmisen kymppiä olisin valmis maksamaan. Muuta pelattavaa kun on pilvin pimein. Jossain vaiheessa tämä tulee toki käytännössä varmuudella ostettua ale-hintaan. Tunnelmaa pelissä varmasti riittää, kuten ainakin aikaisemmissa Mafia-peleissä on ollut. Se on itselleni varsin iso juttu sinänsä.

Viimeksi muokattu:
Juu, ei tätä taida kyllä iljetä täyteen hintaan ostaa. Sisältöä varsin vähän, vaikka sinänsä aika kiinnostavaa sellaista. Itselleni ei riitä julkaisuhinnan peliksi tuollainen 10 tunnin tai alle rykäisy, vaikka kuinka laadukasta sisältö sitten olisikin. Niin kiire ei ole tätäkään peliä päästä pelaamaan, että enempää kuin kolmisen kymppiä olisin valmis maksamaan. Muuta pelattavaa kun on pilvin pimein. Jossain vaiheessa tämä tulee toki käytännössä varmuudella ostettua ale-hintaan. Tunnelmaa pelissä varmasti riittää, kuten ainakin aikaisemmissa Mafia-peleissä on ollut. Se on sinänsä itselleni varsin iso juttu sinänsä.
Itse olisin voinut maksaa tästä täyden hinnan. Mahtava peli.

Itse olisin voinut maksaa tästä täyden hinnan. Mahtava peli.
En epäile etteikö ole mukavaa pelattavaa, mutta tiedän, että kun peli on ohi jossain kymmenessä tunnissa, niin minua harmittaa. Ja sitten sen lisäksi, että hyvä peli loppui liian aikaisin, harmittaisi, että olisin niin lyhyestä kokemuksesta maksanut viisikymppiä tai ylikin. Tähänkin asiaan voi ja saa toki suhtautua eri tavoin.

En epäile etteikö ole mukavaa pelattavaa, mutta tiedän, että kun peli on ohi jossain kymmenessä tunnissa, niin minua harmittaa. Ja sitten sen lisäksi, että hyvä peli loppui liian aikaisin, harmittaisi, että olisin niin lyhyestä kokemuksesta maksanut viisikymppiä tai ylikin. Tähänkin asiaan voi ja saa toki suhtautua eri tavoin.
Itse olen sitä mieltä, että mielummin hyvä kompakti tarina eikä venytetä sitä venyttämisen takia. Toki sivutekemistä voisi olla enemmän, mutta sitten tarinan rytmitys kärsisi.

Tämä ei ole tosiaan Open World peli, eikä kannata verrata muihin Open World peleihin tätä. Mafia 3 on ainoa sarjassa mitä voi verrata.

Free roam ollut julkaisusta asti valittavissa sieltä päävalikosta jos on pelannut hieman tarinaa ensin. Chapter replay ja sieltä explore vaihtoehto.
En ole vielä itse peliä pelannut, mutta jotain eroa täytyy olla Exploren ja Free Riden välillä, sillä pelinkehittäjät kertovat Twitterissä, että uusi Free Ride -pelimuoto on tulossa. Mukana tulee jotain uusia aktiviteetteja ja pelillisiä elementtejä.

Ylös Bottom