Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kylläpä paluu MAGin pariin on tuntunut hyvältä. Sitä on monesti vitutuksissaan muihin peleihin tullut manailtua kuinka MAG on se omiin reflekseihin ja tottumuksiin tehty peli.Nyt on sitten huushollista ajettu kaikki turhake räiskinnät romukuppaan jotta paluu saisi sen ansitseman huomion.

Viime viikkoina tullut pienissä erissä lämmiteltyä tuota uutta ja mullistavaa lisäsisältöä varten. On myönnettävä että jonkin verran on meno muuttunut alkuajoista, mutta ei missään nimessä huonoon suuntaan. Touhu tuntuu jotenkin tasaväkisemmältä ja SVER ottaa nykyään ihan mukavasti pataan myös Dominationissa. Vannoutuneimmat pelaajat takaavat hyviä matseja mutta uusille pelaajille olisi kyllä tilaa. Hyvä henki on meillä edelleen läsnä mutta turhan paljon tuntuu olevan hannarihousuja liikenteessä jotka jättävät pelejä kesken. Päiväsaikaan, pelaaja kadon ansiosta on myös melko vaikea löytää domi ja akustiikka matseja, and that sucks! Lukuisat tauon aikana ilmestyneet päivityksetkin ovat varsin tervetulleita. Onneksi sen yhden päivityksen mokia on korjattu ja rynnäkkökiväärillä voi taas piestä sakkia oikealta ja vasemmalta.

Toivotaan oikeasti että tuo iso "DLC" herättää pelin uudestaan ja koemma taas näitä kultaisten aikojen loistohetkiä.
Mikäli Zipperin suuret lupaukset osoittautuvat perättömiksi, voimme hyvin lopettaa loukkaantuneen eläimen kärsimyksistään.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Päivityksen myötä tullut peliin palvelinongelmia. Yleisimmät virhekoodit ovat 5:5 ja 10:4, jotka muistaakseni molemmat viittaavat palvelinpään ongelmiin. Veikkaisin, että tasoittuu kunhan pelaajat saavat pätsin ladattua, joten taidan passailla huomiseen.

Jonkin verran sain testailtua kuitenkin. KK ei ainakaan tällä hetkellä ole weapon-of-choice, mutta taitaa enemmän johtua siitä että porukka kokeilee mitä vehkeet tekee, kuin oikeasti laitoksen siirtämisestä syrjään. Odotellaan.
Ampuma-aukot ei olleet aivan sitä mitä toivoin, eli sais sohia omalla pyssyllä ulos autosta. Sen sijaan kolme runko-KK:ta asennettu ajoneuvoon ja taitavat olla samat vehkeet kuin jeepeissä.
Muuten vielä vaikea sanoa pätsin toimivuudesta, koska mitään asetta, johon se vaikutti en ole kokeillut.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

ja mikä fiilis?... täytyy kyllä myöntää että hiukan pettynyt... onks se nyt niin vaikeeta tehä uusia karttoi esim. Saboon.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Valitkaa puolenne!
Todellakin, erityisesti nyt olisi tärkeää saada mahdollisimman paljon lössiä yhteen puolueseen(SVER). Meinaan tätä on toivottu ja vihdoin sellainen lisätään peliin;
For starters, one of the new features will be "Clan Wars". Clans will be able to challenge other clans in a best of three battle. Challengers will attack first and then roles switch until an overall winner is declared. Clans will also be associated with leaderboards which will give players a chance to back out of a challenge if they see the opposing team is too strong.
Nuo lupaukset tulevasta kuullostavat todellakin hyviltä, toivotaan että Interdiction saa MAG-kansan taas jaloilleen ja
Zipperin suunnitelmat toteutuisivat tulevaisuudessa hieman nopeammin kansoituksen ylläpitämiseksi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

ja mikä fiilis?... täytyy kyllä myöntää että hiukan pettynyt... onks se nyt niin vaikeeta tehä uusia karttoi esim. Saboon.

No eipä se kovin vaikeaa olisi. Sehän olisi itse asiassa puolet helpompaa tehdä jo tuttuun pelimuotoon, joka on kaiken lisäksi pelin pienin varsinainen pelimuoto, uusia mappeja. Zipper valitsi kuitenkin suuremman urakan, itse en ainakaan koe pettymyksenä, päinvastoin.

Tulevat päivitykset vaikuttavat myös todella hyviltä. Ja tämä eilenkin tullut päivitys oli todella hyvä jo pikaisen testinkin perusteella. Loadouteja pystyy nyt creditien pienenemisen ansiosta muokkaamaan huomattavasti monipuolisemmin ja tätä kautta LMG:kin sai edes pientä nerfausta.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jahas ja se uusi dlc ilmaantuu sitten juurikin kesälomani alkuun. :eek: Olen ihan tarkoituksella odottanut tuon julkaisemiseen asti, että sitten kun se tulee, niin syön, nukun ja paskon MAGiaa. Muuten tulisi hypittyä kattoon tuon loman ajoituksen suhteen, mutta kun heti loman ekallviikolla on vaikka mitä menoa (häät, muutto). Kohtalon ivaa sanoisin.

Mitkäs muilla on fiilikset? Osa tänne onkin jo kirjoitellut sen suuntaista, että dlc:tä on pidetty pienenä merkkipaaluna peliin palaamisen suhteen.

Saas nähä näkyykö tuttuja linjoilla kun taistot taas alkaa osaltani. Yritän päästä vielä Sverin käymään läpi ja siellä se porukka vissiin lymyää. Ravenille sitten joskus jos peli jaksaa viihdyttää niin pitkään.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kuvittelenko vain, vai tuliko tänään päivityksen mukana uutta tauhkaa peliin? Uusi suoja joku kehittynyt komposiittikerrasto(askeleen huonompi raskastavarustetta. Ainakin tuolla näkyi jo sen uuden pelityypin bonustiedot (pelityyppiä valitessa). APC oli ainakin ravenilla saanu lisää tykkejä ja valorilla taisi olla autossa ohjus tai joku räjähde... tai sitten olin jossain omassa maailmassani pelin aikana.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Acidbrain, et ole uneksinut. MAG tosiaan sai lisävarustuksia panssaripuolelle. Myös APCt saivat sivukonekiväärit tulevan DLCn vuoksi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mielestäni ok päivitys. Varsinkin uudet äänet toimi hyvin. Pelailin eilen Ravenillä ja ei pahemmin muita klaanilaisia näkynyt.

Taidan vaihtaa takaisin Sverille kun pääsen levelille 60 kun täällä Ravenillä ei tunnu pahemmin olla tiimipelaajia esim. verrattuna Sveriin. Mikä meininki Valorilla on onko porukka pelkkiä John Ramboja täynnä?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Heitelkää lisää kokemuksia ja kommentteja viimeisimmästä patchista. Olisi kiva kuulla mm. juuri tuosta, että onko KK:n käyttö vähentynyt taistelukentillä. Itse en pääse vielä hetkeen testaamaan, on sellainen YLOD-niminen este...
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Heitelkää lisää kokemuksia ja kommentteja viimeisimmästä patchista. Olisi kiva kuulla mm. juuri tuosta, että onko KK:n käyttö vähentynyt taistelukentillä. Itse en pääse vielä hetkeen testaamaan, on sellainen YLOD-niminen este...

KK:n käyttö on vähentynyt ja mikä oleellisinta, varsinkin kuoleminen tuohon aseeseen alkaa olla enää yhtä todennäköistä kuin mihin muuhun tahansa aseeseen. Ainakin näin saboissa, domeja en ole pelannut kuin muutaman ja aquja en yhtään, joten niistä en vielä uskalla johtopäätöstä tehdä.

SMG ja haulikko ovat ainakin todella hyviä nykyjään, tai ainakin itse saan, varsinkin Viperalla paljon nopeammin ukon hengiltä mitä ennen patchia. Kuolemat ovat vähentyneet huomattavasti LMG:n vähentyessä / huonontuessa. Ainoana miinuksena voi pitää pieniä bugeja mitä on ilmaantunut, mutta ne eivät itseäni ainakaan juuri hidasta.

Kaiken kaikkiaan loistava patchi.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

...oliko minun tekstini oikeasti trollaavaa vai asiallista?
Mitä olen seurannut tuota foorumia, niin tuon tyyliset sisällöt nuijitaan trollilaatikkoon aikalailla välittömästi ilman sen suurempaa syytä. Osittain johtuu siitä, että noita tuon tyylisiä aiheita oli varsinkin pelin alkumetreillä ihan helvetisti. Osin juuri tuon fanituksen takia.

Muutama kommentti tuohon MAG-foorumin postiin. Noihin viime syksyn betan ongelmiin en ota kantaa, koska en sitä pelannut ja open beta nyt oli vain palvelimen kuormitustesti.

Tuo Interdiction-pelimuodon mukanaolo jo alunperin on vähän niin ja näin. Ymmärrän toki, jos tuo tuntuu rahastamiselta ja saa aikaan ohimosuonen pullistelua. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että tämä on ensimmäinen konsoleille oleva iso sotapeli, jossa homma vielä toimii. PC-puolella noita on ollut jo aiemmin, mutta toimivuus on sitten niin ja näin, esimerkkinä WW2 Online. Hieno idea, joka käsittääkseni sortui resurssipulaan. Johonkin siis on resurssit pitänyt kanavoida ja MAG:n tuotantopuolella on kaiketi katsottu pelin laadun olevan tärkeämpi, kuin monipuolisuuden.
Minun mielestä onnistunut ja oikea ratkaisu. Nyt se sitten näkyy pelaajien kukkaron kevenemisellä. Mutta jos sama taso pysyy Interdiction DLC:ssä, kuin varsinaisessa pelissä, niin mielelläkin maksan sen vajaan kympin tuosta. Ja nyt tehty työ kantaa varmasti jatko-osan/-osien myötä hedelmää tulevina vuosina.
Aikataulu olisi minun mielestä tuossa DLC:ssä olla hieman parempi. Jotenkin sellainen olo, että tuli ainakin kuukauden, ellei kaksi, liian myöhään. Mutta aika näyttä kumpi oli oikeassa, minä vain Zipper.

Maksuista ja hinnoista sen verran, että tuskin kukaan on enää pitkään aikaan ollut niin sinisilmäinen, että pelinkehittäjät antaisivat mitään oikeaa sisältöä tuovaa lisämateriaalia ilmaiseksi. Varsinkaan konsoleilla. Mikromaksut ovat tulleet jäädäkseen. Jokainen voi kuitenkin äänestää lompakollaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

En tiedä onko tämä oikea topikki, mutta laitetaan nyt silläkin uhalla, että ei ole :) Eli uudet pelaajat, suunnatkaa Sverille ja konsolifinnin klaaniin. Isot kiitokset kaikille siellä pelanneille Sveriläisille, ja mitä todennäköisimmin itsekkin Valori kierroksen jälkeen päädyn sitten sinne pelailemaan.

Ettei ihan offtopikiksi mene, niin osaako kukaan neuvoo Valorin aseista. Olen lukenut, että SMG olisi nallipyssy ? SMG on itselleni ollut Ravenilla ja Sverillä lempiaseeni, joten harmittaa jos nyt ei sillä sitten pysty pelaamaan. LMG:tä elkää ehdotelko, koska sillä ei kehtaa vaan pelata :D Eli millainen Valorin AR:t ovat tai sitten se SMG, vai päädynkö MAG foorumeiden mukaan uuteen noob aseeseen, eli haulikkoon ?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Maksuista ja hinnoista sen verran, että tuskin kukaan on enää pitkään aikaan ollut niin sinisilmäinen, että pelinkehittäjät antaisivat mitään oikeaa sisältöä tuovaa lisämateriaalia ilmaiseksi. Varsinkaan konsoleilla. Mikromaksut ovat tulleet jäädäkseen. Jokainen voi kuitenkin äänestää lompakollaan.

Minusta se on vain niin vastenmielistä että ensin ostat 50€ pelin, ja lähes heti joudut maksamaan taas 10€ että olet ajan tasalla tai uusimman materiaalin haltija, tuohan alkaa meneen ihan johonki World of Warcraft (menikö oikein?) tyyliin, että kohta varmaan maksetaan peleistä vuokraa että niitä pystyyn pelaan, toki ne pitää ensin kuitenkin ostaa. HUH HUH! :mad:
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Minusta se on vain niin vastenmielistä että ensin ostat 50€ pelin, ja lähes heti joudut maksamaan taas 10€ että olet ajan tasalla tai uusimman materiaalin haltija, tuohan alkaa meneen ihan johonki World of Warcraft (menikö oikein?) tyyliin, että kohta varmaan maksetaan peleistä vuokraa että niitä pystyyn pelaan, toki ne pitää ensin kuitenkin ostaa. HUH HUH!

Itse olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla, kun puhutaan yksinpeleistä, jotka kestää sen 10-15h, että niihin lisäsisällöt, jotka tulevat maksullisena, on silkkaa rahastusta. Tässä tapauksessa kuitenkin, kun itsellänikin jo Magin peluuaika on lähellä 150h (noin 10-15 kertaa enemmän kuin suurimmassa osassa peleistä) ei minusta laadukkaan lisäsisällön maksaminen tunnu niin kamalalta vääryydeltä. Täytyy ymmärtää, että puhdas nettipeli vaatii pelinkehittäjiltä aivan toisenlaisia kustannuksia, kuin normaalin pelin.

Tämäkin sanottuna, lisäsisällön täytyy todellakin olla laadukas, ja tuoda paljon uutta peliin, että se ei mene tähän turhan päiväiseen rahastukseen. Tuleva DLC vaikuttaa lupavalta, mutta todellisen onnistumisen näkee siinä, kuinka moni kyseisen DLC:n ostaa, koska tunnostaa, että näihin ilmaisiinkin pelimuotoihin Saboa lukuunottamatta, joutuu peliseuraa hiukkasen ajan odottamaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Minusta se on vain niin vastenmielistä että ensin ostat 50€ pelin, ja lähes heti joudut maksamaan taas 10€ että olet ajan tasalla tai uusimman materiaalin haltija, tuohan alkaa meneen ihan johonki World of Warcraft (menikö oikein?) tyyliin, että kohta varmaan maksetaan peleistä vuokraa että niitä pystyyn pelaan, toki ne pitää ensin kuitenkin ostaa. HUH HUH! :mad:
En tarkoittanutkaan, että asia pitäisi purematta niellä. Totesin vain sen mikä on tämän hetken tilanne pelaamisessa. Ja ei tuo lisämaksujen periminen harrastuksista välinehankintojen jälkeen ole mikään uusi idea, esim. laskettelussa rinnemaksut, keilailussa ratamaksut, kamppailulajeissa lisenssi- ja vakuutusmaksut jne.

Mutta kuten Haaso sanoi, niin tärkeintä on se laatu. Edellämainituista esimerkeistä monien pelien lisäsisällöt on kaukana jäljessä. Rinteitä ja ratoja hoidetaan, lisenssimaksuilla saa laadukasta opastusta. Tähän pitäisi pelienkin pyrkiä, jos tuolle halutaan jatkuvuutta ja pitää se rahastuksen tuntu poissa. MAG:n kohdalla tuskin tulee olemaan ongelmaa, eihän noista parista aiemmasta DLC-paketista rahaa peritty ja tulevan hinta on minun mielestä kohtuullinen.
Jos jollakin tuli mieleen, että rinteiden ja keilaratojen rakentaminen maksaa rahaa ja siksi niiden käytöstä voidaan periä, niin samoinhan se lisäsisällön luominen maksaa.

Mielikuvistahan tässä kaikessa on lopulta kysymys. Pelaajilla, samoin monilla muilla sohvankuluttajilla, on edelleen ajatus, että omassa olohuoneessa viihteestä ei tarvitse maksaa enää sen jälkeen kun se on kotiin tuotu. Kun maksat rahaa kaupassa tai vuokraamossa, niin se on "oikeutettua" rahastusta. Luottokortilla tai PS Store-setelillä maksaminen taas ei ole. Varsinkaan sisällöstä, josta et saa fyysistä kopiota itselle. Tuosta syystä itsekin ostan edelleen elokuvat ja musiikin levyillä. Peleissä on ainakin minulla alkanut raja hälvenemään ihan vain PS Storen takia. Sieltä on tullut ostettua useampikin peli ajan myötä.

Ja tumppi86 ei ole aivan väärässä tuossa World of Warcraft-vertauksessa. Tuskin mennään kuukausimaksuihin, ainakaan ihan kaikissa peleissä, mutta jossain vaiheessa MAG:n tyylisiin peleihin tulee isompia lisäosia, joista voi joutua maksamaan kohtuu suurenkin summan pelin alkuperäiseen hintaan verrattuna. Näinhän WoW saa nykyään nuo isommat laajennukset. Ja tuskin ne huonosti on toteutettu, koska käytännössä jokainen WoW:n pelaaja ne on tainnut hankkia. Käyttömaksuista taas, ActivisionBlizzard on jo virallisesti ilmoittanut, että sitä kiinnostaisi ottaa COD-sarjassa käyttöön vastaava järjestelmä.

Tulipas pitkä ja meni aiheen ohi, anteeksi. kthxbye.
 
Ylös Bottom