Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Juu nyt voi pelata kunnolla, kun tänään kävin lahes ostamas mikin. Nyt vain pistän DLC:n lataukseen ja peli pyörimään. Olisko täksi illaksi ravenille peliseuraa? Pitäis tuo mikki testata ja se toteutuu parhaiten suomiporukassa.:)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Yhteislähtöjä on testailtu saman factionin sisällä jo pitemmän aikaa, mutta nyt tulee Interdiction ja varmasti hyvällä prosentilla pelaajia kaikista factioneista on liikkeellä. Saataisiinko yhteislähtöjä aikaa siten, että molemmin puolin olisi Konsolifinin porukoita?

Makein peli ikinä on edelleen hyvässä muistissa, jossa kaksi KFS/KFP-ryhmää taisteli KFR:n kumipukuisia "sotilaita" vastaan. Samaa voisi testailla Interdictionissa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tänään pääsin ensimmäistä kertaa kolmeen viikkoon testaamaan MAG:ia. En tiedä tekeekö muisti tepposet, mutta minusta jotenkin tuntui, että äänet olisi vähän muuttuneet. Jotain tähtiä oli ilmestynyt myös väen päälle ja en tiedä onko nykyään tuo lääkintämiehen risti kaikilla vaikkei olisi henkiin herättämistaitoa, vai sattuiko vain äärimmäisen huono porukka peliin. En muista koskaan ennen, että olisin Sverillä objectivella vuotanut kuiviin vaikka ympärillä on miestä kuin meren mutaa. Kukaan ei nostanut ylös. Sitä en myöskään muista, että olisi aiemmin tullut osumaindikaattori ruutuun jos joku juoksee jalkaväkimiinaan muttei siihen kuole. Oli helppoa käydä pudottamassa tuossa vaiheessa jo vajailla energioilla juokseva jantteri.

Vähän harmittaa, kun en pääse saattuesodan kimppuun aivan vielä, toivottavasti heti ensi viikolla.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tänään pääsin ensimmäistä kertaa kolmeen viikkoon testaamaan MAG:ia. En tiedä tekeekö muisti tepposet, mutta minusta jotenkin tuntui, että äänet olisi vähän muuttuneet. Jotain tähtiä oli ilmestynyt myös väen päälle ja en tiedä onko nykyään tuo lääkintämiehen risti kaikilla vaikkei olisi henkiin herättämistaitoa, vai sattuiko vain äärimmäisen huono porukka peliin. En muista koskaan ennen, että olisin Sverillä objectivella vuotanut kuiviin vaikka ympärillä on miestä kuin meren mutaa. Kukaan ei nostanut ylös. Sitä en myöskään muista, että olisi aiemmin tullut osumaindikaattori ruutuun jos joku juoksee jalkaväkimiinaan muttei siihen kuole. Oli helppoa käydä pudottamassa tuossa vaiheessa jo vajailla energioilla juokseva jantteri.

Vähän harmittaa, kun en pääse saattuesodan kimppuun aivan vielä, toivottavasti heti ensi viikolla.
Kaikki noi muutokset (äänet, osumaindikaattori räjähteissä) mitä mutulla arvailit pitää paikkansa ja ovat tulleet viimeisen pätsin (v.1.06) myötä.

Toi lääkintämiehen ruksi taas tais muuttua jo jossain 1.03:ssa tms. sellaiseksi, että näkyy vain, jos lääkintämies osaa parannella.

Tähti meinaa, että on keikannut veteraanina ainakin kerran.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Keljun korpivaelluksen, katteettomien lupausten, salajuonien, petosten ja pettymysten jälkeen takaisin pyhään huppariin huolittuna, haluaisin illalla kostaa noille kapitalisti ramboille ja hifistelijöille.

Saataiskos illalla taistelijoita linjoille? Ihan kaikki ei kumminkaan ole paennut maalle tai festareille haureuksia harrastamaan.

Jos Papat lähtee taistelemaan pankaa mulle joku frendi kutsua, voin tulla täytteeks jos tilaa on ja lupaan hoitaa perunateatterin ja keittää korvikkeet.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Lisätkää listoille jos peliseuraa haette. Mikki löytyy.

PSN: Rammari
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kun veteranisoituminen tulee ajankohtaiseksi, harkitsen vahvasti Ravenia: heillä on jotain kummallisia superaseita ja ennen kaikkea 5-10 metrin päästä tappava puukko. Mulle kans. Tai sitten kyse on lagista.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kun veteranisoituminen tulee ajankohtaiseksi, harkitsen vahvasti Ravenia: heillä on jotain kummallisia superaseita ja ennen kaikkea 5-10 metrin päästä tappava puukko. Mulle kans. Tai sitten kyse on lagista.

Kyllä, kummasti juuri puukotustilanteissa kaveri hyppää matkan päästä vierelle ja ruudussa lukee puukotustappo. Vastaavanlainen ei ole vielä itseltäni onnistunut. Lisäksi on näitä seinän taakse tapahtuneita kuolemia, joten osumat tuntuvat ainakin välillä rekisteröityvän myöhässä. Ja tuntuu välillä siltä, että jokaisella on nykyisin 120 terveyspistettä, joten puukko ei teilaa yhdestä osumasta. Tulee monesti ammuttua pari kutia vihuun ja vasta sitten puukotan, muuten kaveri ehtii kääntymään nopeilla tähtäysasetuksilla ja puukottamaan takaisin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kun veteranisoituminen tulee ajankohtaiseksi, harkitsen vahvasti Ravenia: heillä on jotain kummallisia superaseita ja ennen kaikkea 5-10 metrin päästä tappava puukko. Mulle kans. Tai sitten kyse on lagista.


Itse pelaan Raveneilla ja taas vastaavasti minua on tapettu samalla tavalla, joten taitaa olla kyse lagista ;)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Itse olen täysin riippuvainen puukottamiseen ja se on se juju minkä takia jaksan pelata tätä peliä niinkin paljon mitä pelaan. Lagia tai ei, niin se puukottaminen on paljon muutakin kuin vierelle ja nappia. Itse ainakin muistan alkuaikoja kun menin vaan periaatteella, että kunhan osun ja juuri näitä kaveri-kääntyy-ja-puukottaa-minut tilanteita tuli joka pelissä useita. Nyt kun 2600 tappoa puukolla on takana, ei noin käy enää juuri koskaan, ja nekin kerrat kun käyn, uskon vastassa olevan 120hp heavy armori kaveri, tai sitten vain pienoinen tapaturma.

Elikkä kuten varmaan kaikkia tietää, niin puukko tappaa kerrasta, kunhan lyöt sen takaa päin. Tämä on se sääntö mitä varjelkaa. Lisäksi elkää puukottako ylhäältä päin tuleviin vihollisiin kuin pakon edessä. Ja itse olen ainakin huomannut, että kurotuksen kanssa ei kannata mennä liian lähelle vihollista vaan heilauttaa sieltä vähän kauempaa. Mikä on sitten se oikea etäisyys, on ikuista treenaamista, mutta itsellä se alkaa luistamaan jo kohtuu hyvin.

Nykyään tulee saboissa sellaista 30-50 tappoa ja 10-20 kuolemaa yleensä per peli. Tappoja saisi toki lisää, jos vaan malttaisi välillä ampuakkin karkuun juoksevia :D Paras pelini on se 50 tappoa pelissä, joista aivan muutama oli muulla kuin puukolla. Huomattava asia tosiaan on se, että en pelaa edes Ravenilla.

Tulipa pitkä teksti pikku pienissä, mutta puukottamista ei vaan voi hehkuttaa liikaa. Oman pelistrategiani kertoo melko pitkälti se, että seuraavaksi eniten tappoja olevalla aseella on reilusti yli 1000 tappoa vähemmän, mitä puukolla :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Täytyy lopettaa pelaaminen, jonka tarkoituksena on metsästää mitaleja ja nauhoja: siinä ei mene kuin hermot ja hyötyni joukkueelle on sellaisessa matsissa pyöreä nolla. Yksi Motor pool / Mortar / Sensor Array on helppo tuhota, mutta toinen mokoma samassa matsissa melkein mahdoton tehtävä. Eilen sain MELKEIN 4 kertaa Sensor Arrayn, 3 kertaa krh:n ja 3 kertaa Motor Poolin räjäytettyä sen tarvittavan toisen kerran. Ja paino sanalla melkein.:mad:
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Täytyy lopettaa pelaaminen, jonka tarkoituksena on metsästää mitaleja ja nauhoja: siinä ei mene kuin hermot ja hyötyni joukkueelle on sellaisessa matsissa pyöreä nolla. Yksi Motor pool / Mortar / Sensor Array on helppo tuhota, mutta toinen mokoma samassa matsissa melkein mahdoton tehtävä. Eilen sain MELKEIN 4 kertaa Sensor Arrayn, 3 kertaa krh:n ja 3 kertaa Motor Poolin räjäytettyä sen tarvittavan toisen kerran. Ja paino sanalla melkein.:mad:

Noita piti muistaakseni ennen päivitystä räjäyttää se 3 että sai nauhan. Myöskin mitalit oli täysin utopistisia, tais olla 100 räjäytystä ja sata korjausta.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

musta vaatimukset oli paremmat ennen päivityst pistooli ampuja nauhojakin sain 5 kpl vaikka ne vaatikin 15 vara ase tappoo matsis :D MAG kadotti ison osan haastavuudesta sen myötä:( Kaikki nauhathan hankin jo ennen helpotus päivitystä
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

musta vaatimukset oli paremmat ennen päivityst pistooli ampuja nauhojakin sain 5 kpl vaikka ne vaatikin 15 vara ase tappoo matsis :D MAG kadotti ison osan haastavuudesta sen myötä:( Kaikki nauhathan hankin jo ennen helpotus päivitystä

Kyllähän ne ois varmaan jokanen joka niitä ehdoin tahdoin tahtoo keräillä voinut suorittaa, joten ei tuo vielä mikään amerikan-temppu ja leijunnan riemu-voitto ole.

Ei noiden mitallien ja nauhojen pitäisi kannustaa pelin ulkopuolella tapahtuvaan "huorailuun". Niiden pitäisi kannustaa pelin tavoitteita palveleviin suorituksiin ja olla "bonusta" ja "plussaa" hyvin menneestä erästä. Tämä on kumminkin tiimi-peli, mielestäni palkinnot joita ei voi suorittaa vahingossa pelin rullatessa eteenpäin ovat turhia tämmöisessä pelissä.

Kolme squadista kun kikkailee palkintojahdissa pelin ulkopuolella on jäljelle jäävä squadi rampa-ankka...

Kommenttiin "MAG kadotti ison osan haastavuudesta päivityksen myötä" on vain todettava et mä oon sitten kait käsittänyt tän pelin tarkotuksen väärin. Luulin et täs on tarkotuksena voittaa joukkueena peli, eikä mahollisimman nopeasti kerätä kaikkia rautoja rintaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Luulin et täs on tarkotuksena voittaa joukkueena peli, eikä mahollisimman nopeasti kerätä kaikkia rautoja rintaan.

Tätäkin peliä voi pelata monella tapaa, tuo on kuitenkin se tapa jolla itse pelaan. Jos oot huppari päällä Jamppi liikenteessä niin paas inviä ^^

-T
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kyllähän ne ois varmaan jokanen joka niitä ehdoin tahdoin tahtoo keräillä voinut suorittaa, joten ei tuo vielä mikään amerikan-temppu ja leijunnan riemu-voitto ole.

Ei noiden mitallien ja nauhojen pitäisi kannustaa pelin ulkopuolella tapahtuvaan "huorailuun". Niiden pitäisi kannustaa pelin tavoitteita palveleviin suorituksiin ja olla "bonusta" ja "plussaa" hyvin menneestä erästä. Tämä on kumminkin tiimi-peli, mielestäni palkinnot joita ei voi suorittaa vahingossa pelin rullatessa eteenpäin ovat turhia tämmöisessä pelissä.

Kolme squadista kun kikkailee palkintojahdissa pelin ulkopuolella on jäljelle jäävä squadi rampa-ankka...

Kommenttiin "MAG kadotti ison osan haastavuudesta päivityksen myötä" on vain todettava et mä oon sitten kait käsittänyt tän pelin tarkotuksen väärin. Luulin et täs on tarkotuksena voittaa joukkueena peli, eikä mahollisimman nopeasti kerätä kaikkia rautoja rintaan.


Tarkoitin pääasiassa haasteiiden vaativuutta mutta ilman vaikeita mitalleja/ haasteita multa putos puolet kiinostuksest MAGii kohtaan melkein heti... Yli 150 tunnin peli kokemuksella se tuntu vaa niin turhalt muuttaa niitä haasteit... Mut minkäs sille mahtaa jos jotkut haluu helpontaa trophyjen vaatimukset naurettavan helpoiks jotka kuka vain voi hankkia. En mä todellakaan MAGia surkeeks hauku voittaa se silti codit ja bad companyt menne tullen
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

musta vaatimukset oli paremmat ennen päivityst pistooli ampuja nauhojakin sain 5 kpl vaikka ne vaatikin 15 vara ase tappoo matsis :D MAG kadotti ison osan haastavuudesta sen myötä:( Kaikki nauhathan hankin jo ennen helpotus päivitystä

Tästä muistuu mieleen episodi teinivuosilta 90-luvulta. Olin juuri täyttänyt 18 ja pari päivää aikaisemmin saanut ajokortin. Lainasin sitten vanhempieni autoa ja vein sen "naapurin tytön" ajelulle Tampereen laitamille. Huristelun jälkeen olin viemässä mimmiä takaisin ja kysyin ohimennen: "No mitäs mieltä olet ajamisestani?" Ja vastaus kuului: "Tommi ajaa paremmin kun sä." Otin tämän vihjeenä enkä enää toiste liehitellyt kyseistä muijaa.

MAGiin liittyen: jos olen juuri manaillut, kuinka joidenkin nauhojen hankkiminen on vaikeaa ja vaikuttaa sekä joukkuepelaamiseen että henkilökohtaiseen peliviihtyvyyteen, en todellakaan halua kuulla huomautusta siitä, kuinka helppoa nauhojen kerääminen nykyään onkaan ja oi niitä aikoja, kun se oli vielä haastavaa.:D

EDIT:
Mut minkäs sille mahtaa jos jotkut haluu helpontaa trophyjen vaatimukset naurettavan helpoiks jotka kuka vain voi hankkia.

Juuri se siinä pointti onkin. Jos vaatimuksena on "tapa 1000 vihollista konekiväärillä / rynkyllä / konepistoolilla jne." se rohkaisee kokeilemaan erilaisia aseita, mutta ei vie painopistettä pois tiimipelaamiselta. Jos taas vaatimuksena on "tuhoa 5 bunkkeria yhdessä taistelussa", on helppo kuvitella puolet joukosta juoksevan koko matsin ajan bunkkerilta toiselle veisaten viis tavoitteista ja käskyistä.

MAGin kaltaisessa pelissä palkinto on silloin hyvin suunniteltu, kun se tukee tiimipelaamista. Vauhtikallo-trophy on malliesimerkki pieleen menneestä suunnittelusta: Saattuesota-matsit voitetaan nimenomaan pysymällä aloillaan ja puolustamalla tiettyä paikkaa (ja luottamalla muiden tekevän samoin), mutta pystin metsästäjät juoksevat koko ottelun ajan päättömästi pisteeltä toiselle toivoen parasta.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jos taas vaatimuksena on "tuhoa 5 bunkkeria yhdessä taistelussa", on helppo kuvitella puolet joukosta juoksevan koko matsin ajan bunkkerilta toiselle veisaten viis tavoitteista ja käskyistä.

Vähän irti aikaisemmasta sisällöstä, mutta jos jostain sais tollasen joukkueen (tai edes ryhmän) niin alkas taas voittamaan matseja :p

Toki olis hyvä että jengi menis sinne Frag0lle, mutta usein ongelma on siinä että deffafrag0lle pyrkimällä (burn-off towerit) peli hävitään.

Idioottimaiset nauhat & trophyt on just nuo tappojuitsat. Mun puolesta planteista, miinojen munimisesta ja aakkosten/autojen kaappaamisesta pitäis saada joka kerta rantapallon kokoinen ritarinristi sapelein ja salaatein. Tolkutonta hommaa hyökätä jos toinen puoli tiimiä istuu teltoilla haulikon ja jammerin kanssa että saa haulikkotapot ja toinen puoli suorittaa spawnilla snipamitskua. Jos taas kaadetaan bunkkeriketjua ja panostellaan ilmatorjuntaa ollaan matkalla kohti voittoa. Mulle on ihan sama posauttaako ne bunkkerit ja ilmatorjunnat sooloileva mitalimagneetti vai kellopelitiimi, tärkeintä on että alas menevät ja matsi voitetaan...

-T
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Idioottimaiset nauhat & trophyt on just nuo tappojuitsat.

Täysin totta, mutta mielestäni domissa ja aquissa. Mielestäni sabo on niin yksinkertainen pelimuoto, että siinä tappojuitsat ovat mahtava piriste metsästää. On varmasti turha väittää, että kaveri, joka hommaa 40-60 (tai enemmän) tappoa sabossa, ei auttaisi koko pelin voittamisessa. Sabo on juuri se ainut pelimuoto, missä itse keskityn välillä itsekkäästi tiettyjen ribboneitten metsästykseen, mutta silti joka ikinen kerta jos kirjain on hyökkäyksen alla, sitä menen puolustamaan. Domissa keskityn sitten pelkästään käskyihin, ja siinä pelimuodossa huomaa heti, että jos jengi sooloilee, niin tappio on itsestään selvyys.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Minun mielipide on aika jyrkkä noihin ribboneihin, palkintoihin, trophyihin ja etenkin levelipaukutukseen: syvältä ja poikittain. COD4 aloitti ton buumin, jossa jo näki mitä se tekee pahimmillaan; vaikka olisi ollut porukka pelaamaan reilustikin privamatseja, niin suoraan tuli vastausta, että ei kiinnosta. Sieltä ei saa expaa. Näin ollen privaa en COD4:ssä tai WaW:ssa pelannut oikeastaan kuin klaanimatseja. Vitutti ja vituttaa edelleen.

Idioottimaiset nauhat & trophyt on just nuo tappojuitsat. Mun puolesta planteista, miinojen munimisesta ja aakkosten/autojen kaappaamisesta pitäis saada joka kerta rantapallon kokoinen ritarinristi sapelein ja salaatein.
Mutta et voi Traject0ry sinäkään sanoa, etteikö noi MAG:n pränikät aika tehokkaasti aja suorituspelaajat tekemään omiaan. Oli sitten kyse bunkkereiden tuhoamisesta tai eri aseiden käytöstä. Huonosti suunniteltuja suurin osa tai melkein kaikki, vaikka enemmän noissa on yritystä kuin monen muun pelin prenikoissa.

Tosiasia, valitettava sellainen, kuitenkin on, että jos pelissä ei ole tarjolla präniköitä ja ennenkaikkea leveleitä, niin ei sitä kukaan pelaa. Eihän se tietysti minulta pois ole, jos joku noita haluaa. Mutta se vaikuttaa minun pelinautintooni. Joka taas on minulta pois.
 
Ylös Bottom