Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Oliskohan tähän tulossa kaupunki ja yö kenttiä DLC:nä? Näkyi olevan ainakin consept artina semmoisia. Muistelenko väärin, mutta näytettiinkö vuosi sitten yökenttiä joissain kuvissa, taisi olla joku urheilukentän tapainen tjsp?

Todella hyvä peli on, etteikö olisi jopa paras FPS-peli mitä olen pelannut.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Hitsi ku Ravenin porukka ottaa turpaa koko ajan kun nää heput ei tajuu pysyä yhdessä ilman mikkejä ja lagi aiheuttaa harmaita hiuksia kun vihollinen on kylki minuun päin ja ampuu headshotin KK ilman että on edes selvästi kääntynyt minuun päin ja puukon heilautukset eivät mukamas osukaan.
Ja SVERin mappi APC kaappauksessa on edelleen ihan syvältä kun se suosii SVERiä ihan koko ajan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Heh, ei ihme, ettei pelistä löydy paljoa mediccejä, kun ei se oo kovin kannattavaa olla vain medic. Kovin moni ei tunnu odottavan hetkeäkään, vaan painaa välittömästi kuoltuaan sitä x:ää. Ne harvat, jotka odottaa, on yleensä 10 vihollisen keskellä 200 metrin päässä. Tossa tuli yks peli pelattua niin, että aattelin käydä kaikki mahdolliset revivet repimässä itelle, mutta hyvin se päättyi. 1 revive kokonaisen sabo-matsin aikana.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Heh, ei ihme, ettei pelistä löydy paljoa mediccejä, kun ei se oo kovin kannattavaa olla vain medic.

Riippuu todella paljon missä seurassa pelaat. Omat kokemukset ovat melkolailla päinvastaiset, sillä usealla alkaa jo olla ainakin perus-elvytyspaketti matkassa, ja kaatuneet ymmärtävät odotella elvytystä, ja yleensä porukka myös ymmärtää pysytellä siinä kohdealueen lähettyvillä, eikä juoksentele missä sattuu. Näin ainakin SVER joukoissa. Uudet pelaajat eivät välttämättä vielä ole näitä asioita tajunneet, mutta eiköhän suurin osa nämä asiat sisäistä melko pian.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Heh, ei ihme, ettei pelistä löydy paljoa mediccejä, kun ei se oo kovin kannattavaa olla vain medic. Kovin moni ei tunnu odottavan hetkeäkään, vaan painaa välittömästi kuoltuaan sitä x:ää. Ne harvat, jotka odottaa, on yleensä 10 vihollisen keskellä 200 metrin päässä. Tossa tuli yks peli pelattua niin, että aattelin käydä kaikki mahdolliset revivet repimässä itelle, mutta hyvin se päättyi. 1 revive kokonaisen sabo-matsin aikana.

Toi vähän vaihtelee. Niin mediccien, kuin tuleen makaavaan jäävien määrässä. Toi Bleedoutin painaminen on pahin synti uusilla pelaajille, jotka on tottuneet nopeaan respawniin. Yleensä noiden nopeiden napinhakkajien suusta kuulee eniten valitusta noista pitkistä respa-ajoista.

Oma tapa on, että yritän parantaa kaikki, mutta koetan myös katsoa tilannetta minne kannattaa piikkiä survoa. Ei se paljon lohduta jos kaveri nostetaan pystyyn, kun hyökäyshekon tykkitornin gatling laulaa suoraa linjaa siitä yli. Toisaalta itse painan Bleedoutia aina noissa kohdissa suoraan. Turha tulla tapetuksi uudestaan ja pahimmassa tapauksessa tapatettua lääkintamieskin.

Lääkintamiehiin liittyvä toinen asia on, että hankkii sen paremman Resuscitationin mahdollisimman pian. Rynnäkköjääkäri kiittää, kun ei tartte lähtä puolikuntoisena taisteluun.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Toisaalta itse painan Bleedoutia aina noissa kohdissa suoraan. Turha tulla tapetuksi uudestaan ja pahimmassa tapauksessa tapatettua lääkintamieskin.

Omasta mielestäni tämä on juurikin se miten pitäisi toimia. Eli tavallaan vastuu on enemmän sillä joka makaa maassa vuotamassa. Joskus toki kamera menee äijän sisään tms, mutta yleensä siinä kuitenkin pystyy katselemaan ympärilleen. Tämän vuoksi olen ottanut sen linjan, että kaveri joka makaa maassa eikä paina bleedoutia = haluaa että herätetään henkiin. Eli vastuu katsoa minkämoinen paikka on enemmänkin sillä joka on kuollut. Joskus on tullut makoiltua itsekin pitkään jossain nurkalla ja sitten kun on medic tullut kohti, niin olen nähnyt kuinka nurkan takaa tulee 4-5 vihollista respa-aallon vuoksi. Siispä ei muuta kuin äkkiä bleedoutia, etten tapata molempia.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Linkki: MAG – Mature Action Game? | Platform Nation

Erittäin osuva kirjoitus MAGista. Tämä voisi toimia pohjustuksena niille, jotka vielä harkitsevat pelin hankkimista. Peli on "aikuisille", joka ei tarkoita fyysistä ikää vaan kykyä/halua toimia yhteistyössä tuntemattomien kanssa päämäärään saavuttamiseksi. Jatkuvasti auki oleva mikrofoni ja toimintasi kertoo karua kieltään viimeistään siinä vaiheessa, kun tilanne rintamalohkollasi kärjistyy. Tuleeko sieltä muiden haukkumista ja oman edun tavoittelua tiimikavereiden kustannuksella. Ovatko muut pelaajat sinua varten vai sinä muita varten. Kypsyyttä on painaa oma yliminä taka-alalle.

Kirjoittaja on myös MW2-fani, ja erottaakin nämä pelit aika osuvaan analogiaan: Jos Modern Warfare 2 on tammi, olisi MAG shakki. Joku vääräleuka lisäsi vielä perään BFBC2:n dominoksi tähän sarjaan :D
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kerrassaan erinomainen summaus MAGista. Ja hyvä vertaus :D
Tuo FPS kolmikko on niin erilainen , että jokaiselle on tilausta. Hyvä että VIHDOIN saatiin jotain tällaista kuten MAG. FPS peleissä on tekninen puoli ollut kunnossa jo tovin mutta sisältö on ollut vähän niin ja näin. Samoin kuin tiimipelaaminen. Kyllä BF 1943/BC:ssä oma pikku squadi toimi suht hyvin semminkin ku pelissä on squad spawni. Vaan silel tasolel se vähän jääkin. MAGissa olisi syytä olla kunnossa ryhmien & joukkueidenkin välinen kommunikaatio. Jännä nähdä mitenkä pelityylit tulee kehittymään tuossa ajan myötä. Kauanko nähdään wannabe-Rokka vs. joukkueellinen vihuja -skenuja...
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jossain patchissa toivoisi olevan päivitys joka järjestäisi klaanisivulla kaikki onlinessa olevat peräkkäin, sekä jokin merkki ketkä ovat lobbyssa ja ketkä pelissä, ilman että pitäisi jokaisen nimen kohdalle mennä erikseen. Helpottaisi IMO squadien keräämistä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mä väittäisin että MAG on paljosta velkaa BF2:lle, tässä asiat on vaan tehty isommin. BF2:ssa (siis tietokoneella, ei ps2:lla) on myös valtava ero sillä onko joukkue publalla yksinäisiä ramboja vai esim. puoli joukkuetta squadeissa yhteen pelaavia ja komentajan käskyjä tekeviä. Lisäksi pätevät johtajat ja komentaja ovat iso etu ja avain voittoihin. Harmi et konsoli bäfät on tehty yksinkertasemmiks
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Miten teillä on pelit menneet suhteessa puolustus/hyökkäys? Itseäni harmittaa kun hyökkäämään pääsee niin harvoin, nyt viimeisimmistä peleistä suhde on jotain 8/2 puolustuksen hyväksi eli hyökkäyspelejä ei oikein pääse pelaamaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Luin jostain että se pmc, joka viime aikoina on voittanut paljon tai omistaa "sopimuksen" siihen modeen, on oletuksena puolustaja.

Eli ne palkit ja vilkkuvat valot ja tekstit siinä ruudun sivuilla (ite kattonu vain pelaajamääriä lievällä mielenkiinnolla) ei olekaan vain koristeita, vaan niistä voi päätellä/veikata onko tiedossa hyökkäys vai puolustushommia.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jossain patchissa toivoisi olevan päivitys joka järjestäisi klaanisivulla kaikki onlinessa olevat peräkkäin, sekä jokin merkki ketkä ovat lobbyssa ja ketkä pelissä, ilman että pitäisi jokaisen nimen kohdalle mennä erikseen. Helpottaisi IMO squadien keräämistä.

Joo rasittavan vaikeaa tuo tiimin kasaaminen on, kun se voisi olla tehty paljon paremminkin. no onneksi tuo pelaamis puoli onkin sit aikalailla loistavasti toteutettu, en edes muista milloin viimeksi joku peli olisi ollut niin koukuttava ettei malta edes duunissa olla... pari tuntia viel niin Hazuki san tulee tappamaan kaikki Ravenit ja Valorit.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jossain patchissa toivoisi olevan päivitys joka järjestäisi klaanisivulla kaikki onlinessa olevat peräkkäin, sekä jokin merkki ketkä ovat lobbyssa ja ketkä pelissä, ilman että pitäisi jokaisen nimen kohdalle mennä erikseen. Helpottaisi IMO squadien keräämistä.

Joo näin vois olla.

Tämän takia ja osaksi varmaan siksi kun KFS on paisunut aika suureksi (tai sitten mua vaan dissaattiin pahasti :) jäi eiliset ekat kokemukset tässä 'klaanissa' kohdaltani aika laihoiksi, kukaan ei vastannut pelikutsuihini enkä saanut yhtään kutsua vaikka pari kertaa odottelin >20min lobbyssä, tässä pelin vaiheessa pää ei vaan kestä näin kauaa. Betassa tämä toimi tosi hyvin, liekö tuurista kiinni että silloin sain aina kutsun 0-max 10min odottelun jälkeen.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Sais tulla joku päivitys mikä mahdollistaisi kokonaisen joukkueen saamisen samaan grouppiin, elikkä sen 4x8 pelaajaa. Tällä hetkellä hieman vaikeeta saada monta grouppia samaan peliin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

jäi eiliset ekat kokemukset tässä 'klaanissa' kohdaltani aika laihoiksi, kukaan ei vastannut pelikutsuihini

Tähän vaikuttaa se, että jos olet jossain squadissa, niin muut kutsut eivät tule perille. Eli jos olet vaikka neljän hengen squadissa ja odottelette lisää väkeä ja joku muu koittaa kutsua sinua, niin kutsut eivät tule perille. On siis hyvin mahdollista, että moni ketä koitit kutsua ei koskaan sitä kutsua saanut. Huomattiin tämä yksi ilta kun tehtiin fuusio toisen squadin kanssa, niin kutsut tuli perille vasta kun lähdettiin edellisestä squadista. Ehdottomasti pitäisi olla joku systeemi, mistä näkisi ketkä on squadissa ja ketkä ei ja kuinka paljon kyseisessä squadissa on väkeä. Tähän vielä pisteenä i:n päälle pelin tarjoama klaanin sisäinen tekstichat klaaniaulaan, niin kaikki olisi täydellistä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tähän vaikuttaa se, että jos olet jossain squadissa, niin muut kutsut eivät tule perille.

Olin kyllä ihan yksinäisenä sutena koko ajan noiden parin yrityksen ajan, niiden jälkeen en sitten enää jaksanut odotella. Mutta kuten sanottu ehkä enemmänkin tuurista kiinni, tänään yritetään uudelleen kun tarvittavat levelit/perkit on jo saavutettu, ehkä kärsivälisyys riittää pidemmälle.

Mutta tosiaan toivomus kaikille 'klaanilaisille' että lähetelkää niitä kutsuja jos ryhmässä vain on yhtään tilaa vaikka ette olisikaan ryhmän perustajia.
 
Ylös Bottom