Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Olen käsittänyt asian sillein, että jokaisen objektiven läheisyydestä saa FRAGO pojoja. Esim. juuri Burn-Off Tower, Cooling tower, saboissa A, B ja C, ja domin kirjain alueet AB, CD, EF, GH. Ja sitten erikseen FRAGO:lla merkityt kohteet kuten bunkkeri, AAA, autot yms.

Ahaa! Eli se ryhmänjohtajan FRAGO onkin vain osotus, että mikä FRAGO-kohde maalina...
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Huhuh... Olipas hauska taistelu eilen n. 20:00 paikkeilla. Comppanypäälikkö otti taistelun haltuun. Kaveri puhui kuin lentokapteeni. Hyvät ohjeet ja ilmoitukset. 4 minsan kohdalla ( oli jäljellä siis) käski kaikkien jättää omat asemat ja ryntää yhteen kohteeseen. Oli aika hauskaa kun sata omaa ukkoa yhdessä talossa :) Pikku mäppi oli täynnä sinisä pisteitä. Voittohan siitä tuli.

Onko kukaan muuten kokeillut äänen vaimenninta rynkyssä. Hyötyä/haittaa??

Timppa mainitsikin jo klaani osiossa :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

YouTube - M.A.G. Review - PS3 Exclusive
Tältä varsin asialliselta kanadalaiselta tiimiltä ilmestynyt videoarvostelu otsikon pelistä.

Alussa käydään hyvin selkeällä tavalla pelimuodot läpi. Headsetin merkitystä tuodaan myös esille moneen kertaan, eikä turhaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Onko kukaan muuten kokeillut äänen vaimenninta rynkyssä. Hyötyä/haittaa??
Itse täräytin tänään heräteostoksena enkä ole katunut! AG-94, foregrip, ironsight ja äänenvaimennin on tappava kombinaatio. 4x scopella en tuota testannut kuin pikaisesti mutta ironsight oli tykö istuvampi. Äänenvaimennin nopeuttaa tulinopeutta jonka ansiosta vihulaiset putoavat huomattavasti vikkelämpään. Rekyyli kärsii hivenen pitkillä matkoilla mutta bursteilla tuon saa tasattua nopeasti. Vaimennin myös helpottaa tulinopeutensa ansiosta lonkalta ampumista.

Jos loadautissa pisteitä riittää niin itse suosittelen vaimentimen ostoa.

EDIT: Rottamopolta hyviä ideoita! Tuollaiselle taktiselle ryhmälle olisi pelissä kyllä virkaa ja koska hiippailu pelissä on täysin mahdollista tällaisia seurueita näkisi mielellään tositoimissa. Noilla skilleillä jo itsessään saisi kasattua häive-operaatioihin erikoistuneita sotureita kun tuolta löytyy ties mitä sensori-vekottimia ja hiipailu-skillejä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Nyt kun alkaa olla MAGin pelailua takana vajaat pari viikkoa, niin peli on ruvennut maistumaan paremmalta. Alkuun olin hieman pettynyt, mutta jaksoin pakertaa pelin parissa ja ainakin tällä hetkellä tuntuu, että sinnikkyys palkittiin. Uskoisin, että suurin seikka, joka tähän mielipiteen muutokseen lopulta vaikutti, oli se kun pelituntien kasvaessa alkoi samaan yhä enemmän kykypisteitä ja sen myötä pelaaminen helpottui, esimerkiksi parannukset rynnäkkökivääritaitoihin helpottivat osumista kummasti.

Lisäksi pelin henkeen on päässyt jotenkin paremmin sisään, vaikka mielestäni alusta lähtien olenkin suunnilleen ollut kartalla sen suhteen, että missä mennään. Luonnollisesti ajan kanssa pelin kulkua alkaa hahmottaa kuitenkin entistä paremmin. Mikrofonia en ole vielä hankkinut, mutta mielessä on kyllä käynyt. Välillä nimittäin on tuhrauttavaa kun ei voi ilmoittaa muulle ryhmälle, että selustasta bunkkerin takaa rynnii ihan simona porukkaa! :D

Enimmäkseen on tullut pelattua sellaisella perusrynnäkköjääkärillä, jolta tietenkin SA-INT-tyyliin hihataskusta löytyy ensiaputarpeisiin medical kit halvemmalla ylösnostokyvyllä boostattuna. ;) Ryhmän tavoitteita on yritetty parhaan mukaan saavuttaa ja siinä ohessa koetettu auttaa omaa porukkaa kylmäämällä pari korppi- tai hunks-sotilasta matkan varrelta jaloista pyörimästä. Silloin tällöin joutuu tarttumaan myös hitsauspuikkoon kun muita puuha-petejä ei meinaa joukkueesta/ryhmästä löytyä. :p

Elikkä taitaa se MAG sittenkin jäädä meikäläisen pelihyllyyn, vaikka siihen tuleekin todennäköisesti saamaan Bäfän kaverikseen jahka se julkaistaan. Pitäähän sitä pleikkarillakin olla omat sotapelinsä. Tämän hetkinen level taisi olla joku 26, joten matkaa vielä on jäljellä. Pitääkin lähteä miettimään, että mihin sitä tulevat kykypisteet sijoittaa... hmmm... :rolleyes:
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Olivia Darby uutisoi twitterissään kryptisen viestin:
Conflict deep in southeast Asia is rumored to be the doings of PMCs. GNN correspondent is flying out there first thing in the morning.
Nouseekohan idästä keskuuteemme se huhuttu neljäs puolue? Vai viedäänkö taistelu suoraan viidakon ytimeen Aasian? Spekulointi alkakoon ;)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Itse täräytin tänään heräteostoksena enkä ole katunut! AG-94, foregrip, ironsight ja äänenvaimennin on tappava kombinaatio. 4x scopella en tuota testannut kuin pikaisesti mutta ironsight oli tykö istuvampi. Äänenvaimennin nopeuttaa tulinopeutta jonka ansiosta vihulaiset putoavat huomattavasti vikkelämpään. Rekyyli kärsii hivenen pitkillä matkoilla mutta bursteilla tuon saa tasattua nopeasti. Vaimennin myös helpottaa tulinopeutensa ansiosta lonkalta ampumista.

Kokeilimpa avata SMG:lle vaimentimen tämän innoitamana. Huh, tulipa siitä pirulline ase! :eek:
Puolustuksissa medkitti, korjaussarja, sinko ja kevyin panssari. Kädessä tuo SMG ja voi ihme ja kumma! Se äijjä paino ku aropupu pitkin taistelukenttää. Huonona puolena se, että piti jatkuvasti hakea ammustäydennystä bunkkerilta.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Olivia Darby uutisoi twitterissään kryptisen viestin:

Nouseekohan idästä keskuuteemme se huhuttu neljäs puolue? Vai viedäänkö taistelu suoraan viidakon ytimeen Aasian? Spekulointi alkakoon ;)

Kuulostaa siltä, että on tulossa vain uusi mappi. Mutta, parempi uusi mappi kuin uusi ryhmittymä, koska tälläkin hetkellä näyttää siltä, että on aika vähän pelaajia. Mahdollisesti myös jokin uusi pelimuoto.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Huomasin varsinkin publa puolella, että kick äänestäminen on lisääntynyt. Ymmärrän jos on syytä, mutta vain sen takia että pääsisi itse pääliköksi.... Esim eilisessä pelissä sain vastuun (jäljellä oli enää n. 10 min.) kun edellinen sankari potkittiin pihalle. Ei mennyt kun pari minsaa ja johan olin itsekin potkittavana. Ei näin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joo ja myös sitäkin on känyt, että omat tappaa että voisi ite purkaa pommin... Esim eilen juuri kaveri puukotti selkään, että sai sen +30pistettä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joo ja myös sitäkin on känyt, että omat tappaa että voisi ite purkaa pommin...

Juu, mulle kävi toi sama toissa iltana, onneks klaanilaisia oli 7 ja sitten se ulkomaan vihu, niin heti vain pistettiin äänestys käyntiin, että saadaan tollaset tollot pois tappamasta omia. Onneksi kerkesin itse asettamaan/purkaa sen pommin :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eilen pääsin ottamaan ensipuraisun MAG:n ihmeelliseen maailmaan sver:n joukoissa. Pakko sanoa, että peli on kyllä aika vakuuttava. Ainoa miinus mikä pisti silmään, tai oikeastaan korvaan oli tuo ryhmän/joukkueen toiminta. Äijät juoksivat kuin päättömät kanat sinne sun tänne eikä pelissä ollut minkäänlaista koordinointia ns. johtajien puolesta. Tietysti ei tuon eilisen muutaman tunnin kokemuksella kannata suurempia päätelmiä tehdä, mutta kyllähän tuo syö hieman ensivaikutelmaa kun ryhmänjohtajana on "suuri ranskalainen sotalordi", jonka ainoat sanat on puolen minuutin välein "eat pussy". No ehkäpä tuo hieman helpottaa peliin sisäänpääsyä, kun saa kutsun KFS:ään ja pääsee paikallisten faittereiden kanssa jauhamaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eilen pääsin ottamaan ensipuraisun MAG:n ihmeelliseen maailmaan sver:n joukoissa. Pakko sanoa, että peli on kyllä aika vakuuttava. Ainoa miinus mikä pisti silmään, tai oikeastaan korvaan oli tuo ryhmän/joukkueen toiminta. Äijät juoksivat kuin päättömät kanat sinne sun tänne eikä pelissä ollut minkäänlaista koordinointia ns. johtajien puolesta. Tietysti ei tuon eilisen muutaman tunnin kokemuksella kannata suurempia päätelmiä tehdä, mutta kyllähän tuo syö hieman ensivaikutelmaa kun ryhmänjohtajana on "suuri ranskalainen sotalordi", jonka ainoat sanat on puolen minuutin välein "eat pussy". No ehkäpä tuo hieman helpottaa peliin sisäänpääsyä, kun saa kutsun KFS:ään ja pääsee paikallisten faittereiden kanssa jauhamaan.
Aivan, juurikin näin. Hienoimmat kokemukset pelistä on juuri silloin kun KFS on painanut menemään ja jengi on pelannut ryhmänä. Olisiko vain yhden kerran käynnyt niin, että on ollut todella noheva jenkkijohtaja, joka on oikeasti ohjannut ryhmän toimintaa ja ryhmä on jopa totellut pomoaan. Great!

Mutta jos on joku animalshooter_96 rj:nä rääkymässä medicciä ja hakumassa muita, niin suosiolla offline ja uutta matoa koukkuun. Tuo päättömät kanat sinne tai tänne, niin ei hyvä. Silloin vain kannattaa itse hakeutua selustaan ja poimia vihuja yksitellen pois päiviltä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joo sai siinä muutaman pelin missä olin pelkässä jenkki-ryhmässä niin silloin tuo kommunikointi toimii, mutta valitettavan paljon on pelaajia, jotka eivät tuota lontoota taita edes pientä määrää. Mahdoton se on yrittää missioita voittaa jos ryhmässä on 3 ranskalaista, 2 idän ihmettä ja 2 venäläistä, joista kukaan ei puhu sanaakaan englantia.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

huomasin muuten eilen, että painamalla ensin start ja sitten r3 pystyy spawnaamaan uudestaan. Itse en ennen tiennyt, vaan harmitti kun väärä kitti mukana ja ei voi vaihtaa ennen kun on kuollut.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

huomasin muuten eilen, että painamalla ensin start ja sitten r3 pystyy spawnaamaan uudestaan. Itse en ennen tiennyt, vaan harmitti kun väärä kitti mukana ja ei voi vaihtaa ennen kun on kuollut.

'spawnaamaan uudestaan'= itsemurhaksikin kutsuttu, tästä tulee merkintä tilastoihin jos niillä nyt on jotain väliä :)

EDIT, oma pelimoraali ei tähän pysty, jos on pakko vaihtaa niin sitten mennään mielummin kamikazella ja yritetään tehdä jotain sankarillista ennen kuolemaa :)
Kerran jouduin tosin tyytymään tähän ratkaisuun kun koko domi-mapilla ei näkynyt vihuja kuin toisella puolella kenttää...
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joo ja myös sitäkin on känyt, että omat tappaa että voisi ite purkaa pommin... Esim eilen juuri kaveri puukotti selkään, että sai sen +30pistettä.

Itse olen todistanut samanlaista tapahtumaa. tosin olin asentanut sen pommin.Paikalle juossut "taistelupari" otti pikku matsin siitä, kumpi sen pommin purkaa. Keskinäisen välienselvittelyn jälkeen asensin voittajalle kuulan päähän kun hän kumartui sammuttelemaan räjähdettä.

Puheet SVERin aseiden ylivoimasta voidaan unohtaa. Nappasin eilen viholliselta Sabossa täysin lisäosattoman M4 kiväärin, tuloksena 41 tapon putki. Supertarkka ja tappava kuin mikä. Odotan innolla että pääsen "loikkaamaan" Valorin puolelle kunhan sais joskus sen lvl 60 täyteen.

Joku jantteri oli sitten keksinyt oivallisen jäynän. Kaappauksessa Ravenia vastaan kannattaa ajaa alussa se BTR sinne konttiin jemmaan. Siinä on "jätskiauton" kuljettaja ihmeissään kun pitäisi toimittaa ajoneuvoa kopterille, mutta 16 tonnia terästä tukkii tien.
Amerikkalainen joukkueenjohtaja huusi mikkin lähes falsetissa.
Peli tietysti hävittiin vain sen takia että kun se kuljetusvaunu vihdoin saatiin pois kontista ja uusi kärry kaapattua oli pelikellossa tehokasta jäljellä 18 sekuntia. Missään vaiheessa ei selvinnyt, kuka ajatusten tonava sen källin oli tehnyt, mutta pelin jälkeen kuului kommentti "Go back to Call of Duty", mikä aiheutti melkoista huutonaurua.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Puheet SVERin aseiden ylivoimasta voidaan unohtaa. Nappasin eilen viholliselta Sabossa täysin lisäosattoman M4 kiväärin, tuloksena 41 tapon putki. Supertarkka ja tappava kuin mikä.

Niinpä niin! Sverin pyssyillä pitää mennä lähelle mutta Valorin ja varsinkin Ravenin pyssyillä voi ampua kauas ja tarkasti sarjalla. Minusta M4 on pelin paras (hinta/laatusuhde) AR. Ellei sitten betan jälkeen ole säädelty rankasti ominaisuuksia.

Minusta pelissä ei ole huonoja aseita. Eri keissit vaati erilaisen aseistuksen.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Joo ja myös sitäkin on känyt, että omat tappaa että voisi ite purkaa pommin... Esim eilen juuri kaveri puukotti selkään, että sai sen +30pistettä.

Valitettavasti tässä ei taida olla kyse pelkästään noista pisteistä, vaan ah niin monen online-pelin syövästä, eli trophyistä. Vaikuttaa siltä, että metsästävät ribboneita trophyjen toivossa. Ääliömäistä tästä tekee se, että luulen ettei monikaan tajua sitä, kuinka paljon tämän pelin platinoiminen oikeasti vaatii. Silti lähdetään ensimmäisestä matsista lähtien hakemaan niitä ribboneita. Vai voiko joku tunnustaa ettei ole nähnyt juuri näitä jotka puukottavat toisia purkamisen/plänttäämisen toivossa tai ajavat ajoneuvolla rinkiä ees taas yliajojen toivossa? Voisin jotenkin ymmärtää sen, että jos rupeaa kaikki mitalit olemaan kasassa ja muutama ribbon uupuisi, että siinä vaiheessa keskittyisi pelissä hankkimaan noita. Jos kerta sen pystin saaminen on niin elintärkeää. Mutta kun ensimmäinen asia mitä taistelukentällä keskittyy tekemään on nuo ribbonit, pilaten samalla ryhmätyöskentelyn ja muiden peli-ilon, niin kyllä pistää vihaksi. Voisi melkein kirjautua ps3trophies.org sivustolle ja käydä vähän avautumassa...
 
Ylös Bottom