Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Magic: the Gathering

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Magic: the Gathering yrittää löytää tiensä myös XBOXin omistajien sydämiin:

Wizards of the Coast uutisoi aihetta näin:

Atari Introduces Magic: The Gathering - BattleGrounds for Xbox and PC

Xbox Live! Support Highlights Strategic Fighting Game Based on
Wizards of the Coasts Premier Trading Card Game...
(jatkuu...)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Kuka tunnustaa pelaavansa MtG:tä tai vastaavia pelejä?

Enpä sitten varmana tunnusta. :p
Jos harrastaisin saisin luultavasti naurut päälleni ja valitettavasti myös omalta itseltäni!

on siitä jo monta vuotta vierähtäny kun viimeksi pelasin. viikko sitten löysin kansion jossa kaikki korttini ovat vieläkin. sobsob
pitäsköhän koota uus dekki ja lähtee ettii pelikaveria.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dekstar
on siitä jo monta vuotta vierähtäny kun viimeksi pelasin. viikko sitten löysin kansion jossa kaikki korttini ovat vieläkin. sobsob
pitäsköhän koota uus dekki ja lähtee ettii pelikaveria.
Sama täällä. Ehdin jo kirota koko pelin syvimpiin syövereihin ja unohdinkin sen sinne useaksi vuodeksi, kunnes nyt löysin pelin uudestaan.

Paljon on muuttunut siitä kun viimeksi pelasin, mutta hauskaa MtG on edelleen. Uusia kortteja tuskin enää ostan, kun vanhoistakin lapuista saa ihan kelvollisia casual-dekkejä kasailtua. Mitä nyt ehkä jotain uusia ja tuntemattomia commoneita...

Joskus lukiovuosina tuli vielä satunnaisesti turnattuakin, kunnes totesin sen olevan melko tyyristä puuhaa. Etenkin sealediin ja dräftiin upposi sekä aikaa, että rahaa.

Juha14:lla taitaa muuten olla jotain MtG-traumoja, kun tuolla tavalla flippailee :p

Yläasteella tuli pelattua "jokunen" tuokio. Kortit on kyllä vielä tallessa. Myyn ne sitten joskus pappana lätkäkorttien kanssa kun niistä saa ziljoonan ja rahoilla ostan jonkun "penis extender" mallisen auton:D

Magic Onlinea pelaan. Joskus 4th editionin aikaan pelasin korteilla, ja nyt löysin sähköisen version. Sama kuin ex- alkoholistin hanasta tulisi viinaa:rolleyes:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Woang
Magic Onlinea pelaan...[nips]
Hei, löytyihän täältä tosiharrastajiakin!

Mitenköhän MtG Online toimii ja mitä sen aktiivinen käyttö maksaa? Osaatko kertoa kokemuksistasi? En oikeastaan tiedä pelistä mitään muuta kuin olen mainoksista ja mtg.bore.org-saitilta lukenut.

Pelin voit ladata ilmaiseksi esim: Wizardin kotisivuilta, jonka jälkeen asennat sen ja voit pelata ilmaiseksi 5 valmiilla pakalla harjoitus pelejä. Rekisteröitymiseen tarvit luottokortin ja se onnistuu netissä n.15 dollarilla. Lisää kortteja voi ostaa joko suoraan pelaajilta tai net shopista boostereita ja startereita. Hinnat n 3 dollaria booster. Käyttö ei sinänsä maksa mitään jos et osta uusia kortteja. Niitähän voi vaihdella (yrittää huijata:eek: ) . Oon käyttänyt yhteensä n. 50 euroo ja kortteja on n 1000 joukossa myös erittäin hyviä rareja. Pelimuotoja on monia esim. 1 vs 1, draft, tournament ja loistava moninpeli 2vs2 tai 3vs 3 yhteisillä lifeillä.

Jos alotat pelaamaan niin lähetä ihmeessä privaa niin voin lahjoittaa sulle käyttökortteja joilla pääset alkuun.

Wau, Kuulostaa hienolta!

Mitenkäs tuo moninpeli on hoidettu? Tarkoitan nyt noita 2 vs2 ja 3 vs 3 -otteluita. Onko pelaajilla siis yhteinen attack-phase, yhteiset manat jne. vai miten homma toimii?

Moninpeleistäkin on eri versioita. Esim Two headed Giant, jossa 2vs2 ja yhteiset energiat, mutta omat manat ja vuorot, hyökätään vain vastapäätäolevaan.

Viidennellä luokalla aloitin pelailun. En koskaan pelaa turnauksissa vaa nkavereiden kanssa, oli tossa taas pientä tauko mutta pari viikkoa sitten kortit kaivettiin taás esiin ja tein uuden pakan ym.:cool:

Ei ole tullut muutamaan vuoteen pelattua Magiciä, mutta ajattelin tulla mukaan vaikkapa Sealedin kautta lokakuussa, kunhan Mirrodin-blokki starttaa. Sillä lailla kun saa kätsysti pelaamiseen tarvittavat kortit ja pääsee tutustumaan TosiHeebojen (tm) pelaamiseen. Hyvällä onnella saattaa aloittelijakin pärjätä Sealedissä, vaikken suurin odotuksin mukaan lähdekään. :)

Korttipelejä olen harrastanut aktiivisesti nelisen vuotta. Kaikki alkoi Poksumonstereilla, jonka jälkeen olen LotRitellut. Molemmissa peleissä on tullut pelattua turnauksissa melko hyvällä menestyksellä. Olen ollut myös yhdessä Pokémon-dräftissä ja LotR-sealedissä ennen tätä, joten ihan kylmiltään en ole mukaan hyppäämässä.

Tuosta nettipelaamisesta vielä...itse olen käyttänyt Apprenticea, joka on wanha kuin mikä ja täysin ilmainen.

Opas nettipelaamisen aloittamiseen:
http://www.magic-league.com/Guides/HowToStart.php

Ohjelman valmistajan kotisivut:
http://www.dragonstudios.com

Pff, vuosia sitte tuli vähä pelattua, nyt pitäs lähinnä myydä kortit pois tilantarpeen takia (ei niitä paljon ole, ne vaan on väärässä paikassa)

Iha hauska peli kyllä, mutta ehkä vähän karannut käsistä vuosi pari sitten, lähti mielestäni vähän väärään suuntaan. Toisaalta, kun on vaan pakko vääntää lisää sarjoja niin tulee keksittyä ufojakin kikkoja, mutta silti.

Vastaus: Magic: the Gathering

Nyt on vuosien aikana kertynyt pahvilaatikollinen rareja ja satunnaisia uncceja. Suurin osa kuraa, mutta myös ihan oikeasti hyvääkin kamaa on mukana. Ajattelimme kavereiden kanssa ottaa kortit pitkästä aikaa hyötykäytöön: Viime aikoina pelimuotona onkin ollut moninpeli, jossa kukin vetää randomilla korttinsa laatikosta tai valitsee haluamansa ländin maapakasta. Älytöntä hupia :)

Juu, kyllä tuota on tullut muutama vuosi lätkittyä. Kaveriporukassa nyt pääosin, mutta muutaman kerran ihan DCI-sanktioidulla tasolla. Pakkoja on ollut monenlaisia, mutta nyt löytyy vain tuommoinen Entomb-Animate Dead hengessä toimiva pakka.

Joskus pelattu paljonkin. Nykyään pelataan kavereiden kanssa pari kertaa dräfti turnaus, jonkun uuden sarjan merkeissä. Kun ostaa korit ulkomailta, niin usein saa huudossa kortit pois myymällä melkein omat rahat takaisin. Apprenticellakin on hauska joskus pelailla. Joka on siis netissä toimiva, ilmainen, tekijänoikeuksia rikkomaton versio mtg:stä.

Kyllä mätikkää tulee pelattua päivittäin aina kun vain pystyy. Koulussakin vaikka lukiossa ollaankin, niin vapaatunnit kyllä vierähtää nopeasti mtg;een parissa. Kolmisen vuotta olen pelannut ja muutamassa turnauksessa ollut. Jos täällä muuten porukalla on ylimmääräisiä lappuja ja ne ovat vain tiellä niin niitä voi lähettää minulle osoitteeseen: Joonas Ruokamo maaninkavaarantie 159A 97890 karjalaisenniemi. Otan mieluusti vastaan mitä vain sarjaa.

Pelaan myös MtG:ä sen minkä kerkiän, eli koulussa vapaatunnit menevät muunmuassa Edwardin kanssa pelatessa. Ite olen pelannu vissiin 1,5 vuotta. Siitä ajasta suunnilleen vuoden kavereiden pakoilla.
Nyt sitten joku aika sitten hommasin omia kortteja ja muuta kivaa ja koetan rakennella pelattavaa pakkaa. Tällä hetkellä työn alla Gruuli ja Artifacti pakka.
Minäkin otan mielelläni vastaan teille ylimääräisiksi jääneitä kortteja. Jos haluatte luopua niistä lähettäkää vaikka yv, niin pääsette mahdollisesti korteistanne eroon.:D

Ylös Bottom