Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Magic: the Gathering

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Magic: the Gathering

Svide kun ei tuo Pox halunnut lähteä koulun koneille tulille. Eikä kotona ole puuceeta :(

No palaillaan joskus. Ja asiasta kolmanteen...

Onkos joku tsekkaillut tuota uusinta MTG sarjaa ? Vaikken enää kerääkään kortteja niin sillointällöin käyn tarkastamassa korttien artteja jne... tuossa uusimmassa sarjassa näyttäisi tulevan meille "vaareille" melkoisia pyhäinhäväistyksiä :D

http://www.anycraze.com/showcard_full.asp?id=PCBR085&pp=magic_search
http://www.anycraze.com/showcard_full.asp?id=PCRR098&pp=magic_search
http://www.anycraze.com/showcard_full.asp?id=PCGR148&pp=magic_search
http://www.anycraze.com/showcard_full.asp?id=PCBR075&pp=magic_search
http://www.anycraze.com/showcard_full.asp?id=PCUR062&pp=magic_search

Mutta kyllä voiton vie "Torchling" :p

http://www.anycraze.com/showcard_full.asp?id=PCRR110&pp=magic_search

Niin ja se alkuperäinen vihreä Mirri, cat warrior on yksi kaikkien aikojen kovimmista MTG-öpöistä. On se vaan niin siisti ja hieno... muistan kun pentuna paskansin melkein housuuni kun sen ekan kerran näin.

Olen kyllä katsellut sitä ja ostanut sitä laatikollisen. Uusin sarjahan on joka on tulossa on tuo Future Sight, mutta uusin pelattava sarja on tosiaan tuo PC. Onhan se makia sarja ja eräännäisiä pommeja siinä kyllä on, esim Damnation.

edward sanoi:
Olen kyllä katsellut sitä ja ostanut sitä laatikollisen. Uusin sarjahan on joka on tulossa on tuo Future Sight, mutta uusin pelattava sarja on tosiaan tuo PC. Onhan se makia sarja ja eräännäisiä pommeja siinä kyllä on, esim Damnation.

Hieno kortti kyllä tuo Damnation. Mulla oli aikoinaan Kev Walker dekki siis jossa kaikki kortit olivat herran piirtämiä paitti ländit. Tuo kyllä passaisi Wrath of Godin kanssa aika passelisti siihen :p

Perkele kävin sitten huutelemassa huutiksesta pari settiä jotain legendalihoja käyttiksiä. En aio vielä ruveta pelaamaan enkä välttämättä keräämään, mutta hyllyn komistukseksi näin aluksi vaikka :)

4 Blastoderm
4 Skyshroud Ridgeback
(kooleimmat lihat ikinä)
4 Raging Kavu
4 Horned Kavu

Rancorit himottas kans ostaa vaan niistä saakin jo maksaa.

Saa nähdä jos joskus vielä MTG:tä pelaisinkin ;)

Makiata korttia näyttää olevan, Blastodermhän on shiftattu Calcidermiksi tuossa PC;ssä. Ridgepack on myös varsin hyvä ja horned kavu on kyllä suht pommi myöskin.

Jumalauta pojat tämä jätkä aloitti taas MTG:n kohta jo viiden vuoden tauon jälkeen! Ensimmäiseksi pakaksi on näillä näkymin muodostumassa G/R Aggro/Combo, jonka tarvittaessa voi muokata joko Kavuksi tai vaikka Anger-madnessiksi.

Hullun hauskaa oli jo selailla noita kortteja ja etsiä sopivia möllejä pakkaan. On se kyllä melkoista heroiini-crackia tämäkin.

Tällaisia lappuja on hallussa ny...

Thunderscape Familiarit
Blastot
Horned ja Raging Kavut
Skyshroud Ridgebackit
Fires of Yavimayat (tappoa pojat tappoa)
Armadillo Cloakit ("dont laugh, it works!")
Naturalizeja
Wild Cantoureja jne...

Eli paljon vielä puuttuu, mutta kyllä mä tuon pakan kasaan kokoan. Tietääkö kukaan onko olemassa enää mitään aktiivista suomalaista MTG-nettiyhteisöä ? Legendaarinen Macic-Castlehan kaatui jo ajat sitten (R.I.P.)

Pidettiin viikonloppuna neljän kaverin kanssa "Sealed Deck" turnaus yhdellä isolla pakalla ja kahdella boosterilla. Pelit kesti kaksi päivää ja oli kyllä parhautta. Viimeistään Future Sightin kohdalla on pakko vetäistä toiset turnaukset.

Ja voittohan sieltä heltisi ;) R/G öpö dekki johon piti jo pakan koon takiakin splashata sinistä Wizard shittiä. Toimi yllättävän hyvin ja häviöitä tuli lähinnä vain kun manat kusi.

On noi kortit muuttuneet niistä ajoista kun itse pelaillin. Mun aikaan joka jannun pakka sisälsi dual landeja, demonic tutoreita, wheel of fortuneita ja olipa yhdellä porvarilla Ancestral recall tjsp(maksanut varmaan sillon 800mk). Ne oli kovia kortteja. Noi nykyiset vaikuttaa :confused: :confused: :confused: .... :D

Piti taas aloittaa, nyt kätösessä (no ei sentään, mutta käden ulottuvilla nyt kuitenkin) pikkuinen valko-vihreä pakka. On se jalo laji, on.

Porukkahan alkaa pelaamaan uudestaan yhä tiheämpään tahtiin. Vanhat dualit ovat kyllä sellaisia kortteja ettei toista ja se jolla se Anssi joskus oli niin voi olla tyytyväinen jos ei ole sitä vielä kadottanut.

Ei mennyt Pox Nora mtg;een edelle, ei sitten mitenkään. Tosin ei tuokaan huono peli mutta kyllä mtg pesee sen mennen tullen ja palatessa. Kukaan muu menossa Futuresightin prelikkaan kunhan nuo tulevat?

Kortteja löytyy kenties noin tuhat kappaletta, varmaan ylikin. Tuli joskus noita kaverin kanssa hankittua iso läjä, hänen korttinsa ovat toistaiseksi jääneet haltuuni.

Kortteja löytyy seuraavista osista:

-9th Edition
-Ravnica: City of Guilds
-Ravnica: Guildpact
-Saviors of Kamigawa
-Betrayers of Kamigawa
-Champions of Kamigawa

Suurin osa korteista edustaa joko 9th editionia tai Ravnica: City of Guildsia. Pitkään aikaan ei ole tullut pakkaa tehtyä saatika pelattua, pelaaminen noilla jäi muutenkin kamalan vähälle. Harmillista sinänsä, mutta minulle se jäi lähinnä niin, että päässä naksahti kun oli niin upeita kortteja, sitten niitä tuli ostettua vähän liikaa. :P

Nyt tässä juuri asentelen Magic Onlinea, jos sen ilmaisella puolella jaksaisin jotain säätää. Sen myös muistan, että harvinaisen aloittelija olin noilla kyllä pelaamaan. Säännöt kuitenkin hallussa lähes täydellisesti.

Pääkaupunkiseudulta peliseuraa, joka ei odota turhan kovaa tai älyttömän mahtikortteja omistavaa vastusta?

edward sanoi:
Ei mennyt Pox Nora mtg;een edelle, ei sitten mitenkään. Tosin ei tuokaan huono peli mutta kyllä mtg pesee sen mennen tullen ja palatessa. Kukaan muu menossa Futuresightin prelikkaan kunhan nuo tulevat?

Itse olen menossa FS:n preleen Tampereelle. Viimeksi olin Planar Chaoksen prelikassa, ja aina yhtä mukaviahan ne on. Täytyy nyt pitää vähän aikaa taukoo korttien ostamisessa ja ostaa sitten Future Sightia enemmän kunhan se sieltä tulee. Ja kesällä sitten kymppiedikka.

Boostereiden ostaminen saa kyllä aina yhtä huonolle päälle mut, poikkeuksetta. Viimeksi eilen kävin kavereiden kanssa ostamassa parit. Ensin toinen kaveri avaa omansa ja nappaa sieltä ~10e Extirpaten ja muuta käyttistä, sitten toinen kaveri pistää vähän paremmaksi ja nappaa ~16e Damnationin ittellensä. Mun vuoro avata, ja tietenkin tulee taas joku paska tuhnurare jolla ei tee mitään. Käy niin huono säkä noiden kanssa aina.

On tullut pelattua hemmetisti nuorempana. Kiinnostus ei koskaan kuollut, mutta peliseura katosi ja sitten myin kortit.

Luin juuri että Magic Online versio 3 on mennyt betaan ja julkaistaan piakkoin (?).. Täytyypä laittaa hankintalistalle ja hakata ko peliä netissä :)

Tosiaan FS prelikkaan tästä pitää lähtiä kunhan tuo tämän kuun lopussa on, niin kuin täällä joku mainitsikin. Tässä muuten lisää tietoa kyseisestä sarjasta http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=20616.0 . Eipä kyllä tällä hetkellä mitään sen kummempaa lappua tuolla näy paitti ehkä Daybreak Coronet, Judge Unworthy, Mystic Speculation, Korlash Heir to Blackblade, Grave Peril, Mist of Rage, Nimbus Maze ja sitten vanhojen korttien kuten lanotontun tekijä. Toivotaan parempaa tavaraa vaikka tosin Korlash on jo hyvä kuin myös NImbus Maze.

Heitetääs nyt tännekin tämä kysymys. Olen mielestäni todella hyvin muuten perillä säännöistä ja etenkin Ravnica blockin korteista, mutta seuraava alkoi yhtäkkiä mietityttämään:

Kortti Hex sanoo "Destroy target six creatures". Useissa korteissa aikaisemmin olen nähnyt "up to" yhdistelmän välissä. Tarkoittaako tuo siis sitä, että jos vastustajalta ei löydy kuutta ökkimönkiäistä, joudun tuhoamaan myös omiani?

Entä mitä käytännössä tämä kortti tekee? Jotenkin loppui englannin ymmärrys tässä kesken.

Oli itelläkin tarkotus mennä prelluihin rolloon, mutta päätinki olla menemättä. Tämä TSP:n blokki ei oikein jaksa kiinnostaa, eikä FS sen enempää myöskään. Ostan jonkin määrän Future Sightia ja pelaan paikallisten MtG mättäjien kanssa blokkidraftin. 10th edikka kiinnostaa huomattavasti enemmän, sitä ois tarkotus ostaa puolikas boxi.

Edellisen kirjoittajan korteista.
Sulla pitää tuhota 6 creaturea sillä ei oo väliä kenen ne on, eli vastustajalta ja iteltäs siis, jos vastustajalla ei ole sitä vaadittua 6 mölliä.
Tuosta valkosesta kortista en kyllä itekkään ota selkoa. Mutta valkonenhan ei ole väri, joten sitä ei kannata pelata, jos ei sitten keksi jotain valkosta pakkaa, joka toimis.:p (mielipide, josta ei kannata pahemmin välittää)

Ps. Haluan Arcbound Ravagereita.:D

Oukkei. Voisikin vetästä toisen Hexin pois pakasta, se ei välttämättä toimikaan niin hyvin kuin oli tarkoitus.

Nyt tuli vielä yksi kysymys eteen (voi tavaton kun tuntuukin aloittelijalta :o ). Jos heitän Followed Footstepsin esimerkiksi Stinkweed Impiin, niin onko myös tällä kopioidulla tokenilla taito "Whenever Stinkweed Imp deals combat damage to a creature, destroy that creature."? Vai onko se kopioitu token vain 1/2 musta lentävä?

Ja varmistetaas vielä, eli eikös ollut niin, että Legendary creatureja (esim. Szadek, Lord of Secretsia) ei saa olla pelissä kahta samaan aikaan? Tai siis voi pitää pakassa, mutta toisen voi pelata vasta sitten, kun ensimmäinen on taistelukentältä lentänyt graveyardille. Vai voiko tällöinkään? Eli sanotaan nyt, että olen pelannut Szadekin, jonka toinen pelaaja tuhoaa heti omalla vuorollaan vaikkapa jollain "Destroy target creature, it cannot be regenerated" -tyylisellä taialla. Szadek lentää graveyardille. Omalla vuorollani voin näin ollen pelata peliin toisen Szadek, Lord of Secretsin?

^Ja vielä tuohon liittyen keksin kysymyksen, että voiko Followed Footstepsillä kopioida Legendary Creatureja? Tuskin, kun niitä ei kerta hyväksytä peliin kuin yksi kerrallaan.

----------------------------------------------------------------------

Tässä siis kuumeisesti yritän vääntää itselleni mustasinistä "hähää, pakkasi lentää muuten kokonaan graveyardille" -pakkaa kunnon pelaamista varten. Muutama aika kiero taktiikkani näemmä tuhottiin jo säännöillä (tarkoitus oli päästä vihollisen mököistä eroon lähinnä Hexillä, sekä luoda oma pieni Szadek -armeija Followed Footstepsin avustuksella), mutta eiköhän minulta löydy vielä muutama yllätys hihasta. Pitää ainakin sen verran muokata, että toinen Hex lähtee pois, mahdollisesti Followed Footstepsikin saa vaihtua esim. Dream Leashiin. Harmillista, etten omista Glimpse, the unthinkable kortteja kuin yhden. :)

Ylös Bottom