Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cobretti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Joohanh, muistaisin näin ja myös pikatsekki tukee tätä: Sentinelillä ei ole haulikkoa. Ainoastaan pistoolit ja konepistoolit. Vanguard sitten taas on tämä haulikkomise.

Jaahas jaahas, muisti teki tepposet. Itse just kuvittelin Vanguardin vetävän kevyttä flexibility-linjaa pienillä pyssyillä.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Huh, kiitos nopeista ja erittäin kattavista vastauksista!

Tällä hetkellä tuo Vanguard vaikuttaisi erittäin mielenkiintoiselta. Ilmeisesti snipu ei ikävä kyllä, tämän luokan asevarastoon kuulu, mutta muuten tuntuisi olevan aika kova valinta. No onhan tässä aikaa vielä tutkiskella.

Katselin äsken kun televisiosta tuli VGA, ja siellä esiteltiin world premier traileri ME3:sta. Toki en voinut kontekstia sen kummemmin tajuta, mutta aika eeppiseltä vaikutti. Täytyy toivoa myös, että se ME2:n uusi alkujuttu pleikkaversiossa, osaa todella pohjustaa tuota alkutarinaa tämän universumin aloittelijalle. Demossakin ilmeisesti tarinaa käytiin myös nopeasti läpi.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Mikäli Mass Effect ykköstä ei koskaan missään nimessä kuolleen ruumiin yli aio pelata läpi, koostin huvikseni Youtube-pätkistä viisi tärkeintä joiden avulla pitäisi päästä suurinpiirtein kärryille ykkösen luomasta big picturesta.

Tarpeetonta lienee sanoa että videoissa spoilataan koko pääjuoni. Samaan aikaan tuli noita katsoessa taas siihen malliin kylmiä väreitä että pitänee joulun jälkeen pelata taas uudella hahmolla ykkönen ja kakkonen lävitte :)

 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Tällä hetkellä tuo Vanguard vaikuttaisi erittäin mielenkiintoiselta. Ilmeisesti snipu ei ikävä kyllä, tämän luokan asevarastoon kuulu, mutta muuten tuntuisi olevan aika kova valinta. No onhan tässä aikaa vielä tutkiskella.
Vanguard on pirun hauska classi, mutta se sisältää jo oletuksena sen, että pelaaja pelaa koko ajan "veitsen terällä" ja kuolemiakin tulee. Jonkinlaista kuoleman balettia, joka onnistuessaan on erittäin palkitsevaa, mutta saattaa aiheuttaa myös turhautumisia. Tämä ei ole classi niitä varten, jotka haluavat kyykkiä suojassa. Vanguardin kaveriksi en suosittele vaikeimpia vaikeusasteita, mutta eivätpä ne taida ensimmäisellä kierroksella olla edes auki, saati että moni niitä valitsisi.

Noin pelin puolessa välissä tai 2/3:n jälkeen (riippuu miten on pelannut ja pelaa) on mahdollisuus valita uusi aseskilli luokalle kuin luokalle. Eli siinä vaiheessa saa Vanguardille snipun, jos haluaa. Toisaalta jos sniputuksesta tykkää, niin Vanguard kyllä edustaa lähes päinvastaista pelityyliä.

Tuossa se Vanguardin esittelyvideo, josta hyvin näkee, mistä hommassa on kyse:

[video=youtube;RWJE0smCPxE]http://www.youtube.com/watch?v=RWJE0smCPxE[/video]

Oikeassa reunassa ehdotuksissa (kunhan klikkaa Youtuben puolelle) myös noita muita esittelyvideoita, joita suosittelin jo aiemmin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Vanguard näytti hienolta classilta, tuota tekee mieli kokeilla pelin ilmestyttyä.

Niin tunnettu peli kuin taitaa ollakin, niin itse kuulin Mass Effect 2:sta vasta pari päivää sitten ja odotukset ovat jo nyt todella korkealla. Kiusaus katsoa ykkösen pääjuoni tiivistetynä on aika kova, mutta vielä en ole tohtinut, jos ME1:n pelaamiseen tulisi tilaisuus.

Demossa taistelut vaikuttivat jotenkin samanlaisilta, mutta demojen varaan en ole ennenkään kovin paljoa laskenut. Yleiset ja tutuilta kuullut mielipiteet merkitsevät eniten.

Julkaisupäivää odotellessa. Kiitokset Stammylle hyvistä esittelyvideoista!
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Mukava että voi auttaa. KonsoliFINissä on paljon innokkaita ja kokeneita Massan pelaajia boksin(/pc:n) puolelta, joten varmasti apua/vinkkejä/mielipiteitä on saatavilla lähes jokaiseen eteen tulevaan kysymykseen, pulmaan tai mietteeseen. Tämä on tietysti ajankohtaisinta pelin ilmestyttyä, mutta jo nyt kannattaa kysyä, jos mikä tahansa asia askarruttaa mieltä.

Laitan sokeriksi pohjalle epiikkaa tihkuvan Mass Effect 2:n Launch Trailerin, joka ei välttämättä uudelle yleisölle ole tuttu:

HUOM! Suosittelen vahvasti kääntämään pään muualle ja nauttimaan trailerin ainoastaan audiomuodossa. Traileri on nimittäin leikattu suoraan pelin välivideoista, jolloin itse peli menettää vaikutustaan, kun palasia on nähty sieltä täältä. Äänimuodossakin traileri toimii mielestäni loistavasti; ainakin itselläni tulee kylmät väreet ihan niinkin.

[video=youtube;sjOEmHEd2XM]http://www.youtube.com/watch?v=sjOEmHEd2XM[/video]
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Vastaan tuolla edellisellä sivulla ohi menneeseen viestiin.

Tarina vaikuttaa ihan hyvältä ja vuorovaikuttaminen toimii joissakin kohdissa hyvin mutta nämä "päätökset" miten toimia muiden kanssa kulkee samaan malliin kuin InFamouksessa että äärimmäisen mustavalkoisia joista pääsee siihen hyvään tulokseen melko helposti varsinkin kun ne ovat sinisellä ja punasella (Miksi?).
Mustavalkoisiahan asiat eivät missään tapauksessa kuitenkaan ole, vaan koko paragon/renegade-järjestelmä on rakennettu juuri sitä kuuluisaa harmaata aluetta palvellen. En muista, mitä kaikkia päätöksiä tuossa pleikkaridemon tehtävissä oli, mutta Mass Effectissähän päätökset linjautuvat juuri esimerkillisen ja hyveellisen sekä julman, tehokkaan ja välinpitämättömän kanssa. Ei ole suinkaan kiveen kirjoitettu, mitkä toimet ovat hyviä milloinkin, aina kun ei ole mielekästä olla partiopoika.

Jos juttu ei aukea vielä, voi vaikkapa ajatella Platonin Valtion paria ensimmäistä kirjaa, jossa Sokrates, Glaukon ja Trasymakhos keskustelevat oikeellisuudesta ja vääryydestä. Vaikka Sokrates tietysti dialektisella kikkailullaan näennäisesti osoittaa hyveellisyyden aina kannattavimmaksi, muistuttaa kuitenkin Glaukon, että näennäinen vääryys koituu usein sen tekijän hyödyksi. (Ei lähdetä kiistelemään, miten hyvin Sokrates sitten onnistui purkamaan tämän väitteen.)

Itsekin seuraan omassa elämässäni tiukkaa deontologiaa, mutta Mass Effectissä, kuten muissakin roolipeleissä, kyse ei ole omasta arkielämästä, vaan täysin toisesta eksistenssistä.

Olin ajatellut että olisi joku aika vastata joihinkin asioihin eikä jäädä mietiskelemään mitäs sanoisi.
On tietysti henkilökohtaisista fiiliksistä kiinni, minkä haluaa, mutta toisaalta rajoittamattomuus antaa aikaa fiilistellä vastauksilla ja toisaalta lisää sellaista kunnon dramaattista avaruusoopperaa kun keskustelijat tuijottavat toisiaan! :) (Huono perustelu!)

Miksi lisäkysymykset eivät voisi tallentua jotta aikaisempaa kysymystä ei tarvitsisi esittää aina jotta sen saisi esille.
Tarkoitatko tällä siis sitä, että tutkiessa jotain asiaa kyselemällä on dialogi aloitettava alusta, jos haluamansa tiedon tohtii kuulla uudelleen? Minkälaista ratkaisua ehdottaisit?

Taistelu oli hirveän könkköä ja animaatiot pelatessa myöskin. (Pelasin Normaalilla) Kertaakaan ei tarvinnut parantaa itseäni kun kökki vähän aikaa piilossa suojia ladatessa.
Miten muka itseäsi latautuvalla terveydellä parantaisit? Ja jos Normal on vaikea, niin astetta ylös vaan. En ikinä ymmärrä näitä "liian helppo" -kommentteja.

Taistelun kökköydestä useat jostain syystä puhuvat, minun mielestäni se on erittäin sujuvaa, eikä juurikaan häpeä genren kuninkaan, Gears of Warin, rinnalla. Jos kuitenkin tappelut potuttaa, niin muista toki, että kyseessä on hyvin pieni osa-alue Mass Effectin kokonaiskuvasta.

Mitäs sitten kun panokset loppuu kesken kaiken? Eipä nuo erikoisiskutkaan niin erikoisia olleet tai mahtipontisia.
No mitäs sitten, kun missä tahansa pelissä loppuu panokset kesken kaiken? Irrelevantti huomio.

Vaikka ne eivät sitten ehkä mahtipontisilta tai erikoisilta näytäkään, tarjoavat erikoisiskut kuitenkin mahdollisuuksia taisteluun aseiden lisäksi.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Kannattaa aloittaa peli kunnolla ja tehdä parin-kolmen tunnin jälkeen vasta ekoja johtopäätöksiä. Demot ovat amatööreille. ;)

Jos näin karkeasti ottaen tiivistäisin kokemuksiani, niin en odottanut peliltä paljoa, enkä saanut edes sitäkään. Ja eiköhän se ala olemaan jo aivan liian myöhäistä tehdä johtopäätöksiä vasta "parin-kolmen tunnin jälkeen"?

En kuitenkaan nyt aivan armottomaksi ja ehdottomaksi halua heittäytyä, joten olen valmis myöntämään pelin RPG elementtien olleen oikeastaan aika nannaa. Kuitenkaan ei tuota toiminnan toimimattomuutta demossa oikein pysty ohittamaan pelkällä olankohautuksella. Perusteluksi silmien sulkemiselle huonon toteutuksen suhteen ei kelpaa edes sekään kuinka amatööri sitten olen. Eräät nyt kaikesta huolimatta kuitenkin haluavat korostaa väkisin Massa 2:n muita jumalaisen hienoja osa-alueita jotka korjaavat kaikki vääryydet. Mutta kun niistä muista hienoista jutuista ei yksinkertaisesti voi nauttia kunnolla kun tietää, että äksön vaihteen päälle iskeytyessä meno muistuttaa kärpäsen viimeisiä hetkiä liimapaperin syleilyssä. Minun makuuni kun taas tällaista tai minkään muunkaanlaista saippuaa ei vain jumalauta yksinkertaisesti jaksa, jos ei saa aina välillä tappaa jotakin oikein tyylillä ja tunteella. Tällaisia edellä mainittuja elämyksiä Massa 2:n demo ei vain valitettavasti onnistunut tarjoamaan minulle.

Joitakin piileviä mahdollisuuksia pelillä saattaa kuitenkin olla. Nimittäin vaikken muuten naishahmoista peleissä perustakaan, niin Massa 2:n hahmoeditorin mahdollistama custom kissa varustettuna Renegade asenteella tuntuu jostain syystä aiheuttavan outoa vetoa pelin avaruussaippuaa kohtaan. Ehkäpä siis hinnanalennuksen jälkeen peliin voisi jopa tarttua?

Pitääpä vielä ohimennen kysäistä asiasta tietäviltä, että kuinka oleellista on kehittää noita tekoälyn ohjaamia maalitauluja, eli toiselta nimeltä joukkuetovereita ja heidän kykyjään pelin edetessä. Eli jos peliä tarpoo eteenpäin vaikka Veteranilla tai vielä vaikeammalla tasolla ja kaiken hahmokehityksen keskittää pelin päähahmoon, nouseeko jossain vaiheessa sitten seinä eteen vaikeustason osalta, koska tovereilla ei ole tarjota avuksi tarpeeksi tulivoimaa puuttuvien pisteiden takia?
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Pitääpä vielä ohimennen kysäistä asiasta tietäviltä, että kuinka oleellista on kehittää noita tekoälyn ohjaamia maalitauluja, eli toiselta nimeltä joukkuetovereita ja heidän kykyjään pelin edetessä. Eli jos peliä tarpoo eteenpäin vaikka Veteranilla tai vielä vaikeammalla tasolla ja kaiken hahmokehityksen keskittää pelin päähahmoon, nouseeko jossain vaiheessa sitten seinä eteen vaikeustason osalta, koska tovereilla ei ole tarjota avuksi tarpeeksi tulivoimaa puuttuvien pisteiden takia?

Siis Mass Effectin tasojärjestelmähän on toteutettu siinä mielessä hauskasti, että kaikki hahmot nousevat tasoja samaan tahtiin, osallistuivat ne sitten tehtäviin tai odottelivat Normandylla kalibroimassa. Pelaajan täytyy vain lyödä ne parit pisteet tiimikavereille levelien noustessa, eikä tuo ole varsinkaan Mass Effect 2:n roolipeliominaisuuksien puitteessa hankala tehtävä.

Veteranilla ja alemmilla vaikeustasoilla ei hirvittävästi huonoista tiimikaveri- tai kykyvalinnoista ole haittaa, kaikista taisteluista pääsee räiskien puskemalla läpi, mutta Insanitylla on parempi olla esimerkiksi biotic- ja sähkösuojakenttien poistamiseen kykenevää jannua lähes aina messissä, muuten alkaa itkettää. Vaikeustaso vaikuttaa siis erityisesti siihen, kuinka paljon ja vahvoja armoreita tai suojakenttiä vihulaisilla on. Normalilla lähinnä kovemmilla jannuilla on jonkinlaista suojausta, kun taas Insanitylla käytännössä jokaisella vihollisella on armor, suojakenttä tai molemmat. Näiden tehokas syöminen vaatii erikoiskykyjä / -ammuksia, mikä puolestaan vaatii oikeisiin kykyihin panostamista ja oikeiden hahmojen valitsemista. Esimerkiksi biotic-kykyihin luottava Shepard on melko avuton, ellei joku ota suojia vihollisilta ensin pois, sillä Pullin ja Singularityn kaltaiset muikeat biotic-voimat eivät tehoa suojattuihin vihuihin.

Eikä täällä todellakaan kannata pelätä kriittisen Massa-mielipiteiden laukomista, vaikka faneja peleillä piisaakin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Taistelun kökköydestä useat jostain syystä puhuvat, minun mielestäni se on erittäin sujuvaa, eikä juurikaan häpeä genren kuninkaan, Gears of Warin, rinnalla. Jos kuitenkin tappelut potuttaa, niin muista toki, että kyseessä on hyvin pieni osa-alue Mass Effectin kokonaiskuvasta.

Tehdään se nyt alkuun selväksi että olen pelannut läpi sekä ykkösen että tämän kakkosen ja ykköselle taisin antaa 9 ja kakkosella 8.5 eli tykkäsin molemmista peleistä.
Having said that ei viitsitä puhua paskaa näistä peleistä, jos et ylettömästi planeettoja skannaile niin kevyesti suurin osa ajasta kuluu noissa tappeluissa, mitkä eivät minustakaan kovin kummoisia ole (GoW en ole ikinä pelannut). Kuten sanoin aiemmin voit tietty kuluttaa loputtoman määrän aikaa hahmon pukua sommitellen tai muuten turhiin puuhiin mutta käytännössä tuohon malliin.
Kaikesta huolimatta suosittelen kyllä tätä peliä kaikille, harmi kun ykköstä ei tule koska siitä tykkäsin huomattavasti enemmän.
Spoileria juoneen liittyen:
Keskusteluvaihtoehdotkin tiimikaverien kanssa ovat erittäin rajattuja jos vertaa vaikka Dragon ageen ja läppää tiimikaverit heittävät loppupeleissä aika vähän, koitin kyllä lähes joka tehtävän jälkeen käydä porukat läpi jos olisi jotain uutta läppää mielessä. Tarina tässä oli ykköseen verrattuna säälittävän huono, kerättiin tiimi kasaan ja se olikin melkein siinä.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Kaikesta huolimatta, jos demon aiheuttamat negaatiot liittyvät nimenomaan taisteluun, voin vakuuttaa, että on etujesi mukaista sivuuttaa nuo ajatukset ja kokeilla kokopeliä rohkeasti, jos vain elämää suurempi avaruusooppera kiinnostaa noin konseptitasolla.

Taistelu on jo hyvin lähellä markkinoiden kärki third person shootereita, mutta kyllä Shepardin liikkeitä vaivaa yhä pieni (alku)kankeus, joka pistää silmään. Kyseessä on kuitenkin ainoastaan tottumiskysymys ja parin tunnin jälkeen taistelusta jo nauttii ja se tuntuu täysin luonnolliselta. Täytyy myös muistaa, että peli on paljon muutakin kuin räiskintä. Mitään prosentteja pelin eri osuuksista on vaikea heittää, mutta tuskin peli kantaisi sitä 30-40 tunnin läpipeluuta, jos se olisi pelkkää räimettä. Keskustelua ja hubeissa fiilistelyä on paljon.

Jos räiskintä ei maita, uskaltaisin myös suositella luokan valintaa sen mukaan. Mm. Adept ja Engineer ovat hyviä luokkia, jos haluaa hallita taistelukenttiä muutoin kuin aseet laulaen. Demossa tämäkään tuskin aukenee toivotulla tavalla, sillä hahmot ovat niin alhaisella tasolla, ettei kykyjä ole liiemmin käytettävissä.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Katalamieli sanoi:
Joitakin piileviä mahdollisuuksia pelillä saattaa kuitenkin olla. Nimittäin vaikken muuten naishahmoista peleissä perustakaan, niin Massa 2:n hahmoeditorin mahdollistama custom kissa varustettuna Renegade asenteella tuntuu jostain syystä aiheuttavan outoa vetoa pelin avaruussaippuaa kohtaan. Ehkäpä siis hinnanalennuksen jälkeen peliin voisi jopa tarttua?

Pitääpä vielä ohimennen kysäistä asiasta tietäviltä, että kuinka oleellista on kehittää noita tekoälyn ohjaamia maalitauluja, eli toiselta nimeltä joukkuetovereita ja heidän kykyjään pelin edetessä. Eli jos peliä tarpoo eteenpäin vaikka Veteranilla tai vielä vaikeammalla tasolla ja kaiken hahmokehityksen keskittää pelin päähahmoon, nouseeko jossain vaiheessa sitten seinä eteen vaikeustason osalta, koska tovereilla ei ole tarjota avuksi tarpeeksi tulivoimaa puuttuvien pisteiden takia?

Kuten olikin jo mainittu, niin kaikki hahmot nousee tasoja samaan tahtiin. Eli sitten vain poinsit jakoon. Tottakai Ai kaverit kannattaa pitää tip top kunnossa, koska niistä oikeasti on paljon hyöyä. Jos itse pelaat vaikka soltulla, niin pääset käyttämään kuitenkin biotic kykyjä, kun otat kaveriksi kunnolla tuunatun biotic jannun. Itse juuri pelin läpipelanneena peli tuntui todella pitkältä. Itse olisin jo tyytynyt pelkästään pääjuoneen ja kavereiden hankintaan ja jättänyt kaikki loyaltit pois. Jonkinlaista väsymystä alkoi olla lopussa ja siksi oikaisinkin vähän loyaltien kohdalla. Mutta kun sanottu, niin taistelu on todella lähellä fps kärkeä. Sama kait se on taistella jonkinlaisen juonen kanssa, kuin vain vetää irtonaisia tehtäviä läpi. Kyllä alkoi lopussa olla ilotulitusta, kun pari hemmoo heittelee area conc shottii ja siihen bioticit päälle. Itse tykkäsin. Ero veteraanin ja HC:n välillä on jo kohtuullinen ja insanity vaatii jo enemmän aikaa. Itse pystyn pelaamaan vain pieniä hetkiä kerrallaan, niin suosin sen takia veteran vaikeustasoa. Ehtii pelaamaan muutakin kuin vain pari taistelua.

Ja vielä siitä naishahmosta. Tein itselleni naisrenegaden ja jotenkin se antoi boostia peliin. Ainoo mikä vähän harmittaa on tuo biowaren vanhoillisuus naishahmoa pelattaessa. No ainahan on shadow broker tehtävä. Mut jännä et tässä ps3 demossa on ihan sama kuin dragon agessa, että peli tökkii todella paljon välianimaatioissa. Vähän syö fiilistä katsoa diashowta. Mut eihän siitä mihinkään pääse, että boksilla ekan osan pelanneet saa tästä paljon enemmän irti. Kyllä tämän ainakin sen kaksi kertaa pelaa helposti läpi. Ja kyllähän sekin kertoo jotain, että itse sain taisteluväsymyksen codeissa 5 tunnin kohdalla ja massassa siihen meni 28 tuntia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Ja eiköhän se ala olemaan jo aivan liian myöhäistä tehdä johtopäätöksiä vasta "parin-kolmen" jälkeen

Varmaan 2-3 h riittää jossain CoD:ssa, mutta ei mielestäni ME2:ssa. Mutta itse olen hyvin anti-demo tyyppi, joten ehkä osa saa näistä demoista enemmänkin irti.

Ja kuten sanoin, niin ME elää jo vähän omaa elämäänsä, joten kritiikki otetaan vähän sillä asenteella että ME:n ultimate hyvyys on jonkinlainen "fakta" jota ei voi kyseenalaistaa. Se ei tietty pidä paikkaansa, koska mielipiteitä on monia..

Mutta silti väitän, ettei pelistä saa koko kuvaa demon kautta.

Ps. Juu, pieni ajatusmoka aiemmin. Ei tietty fps, vaan 3rd person.. Sori.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Having said that ei viitsitä puhua paskaa näistä peleistä, jos et ylettömästi planeettoja skannaile niin kevyesti suurin osa ajasta kuluu noissa tappeluissa, mitkä eivät minustakaan kovin kummoisia ole (GoW en ole ikinä pelannut)

Eipäs kulu. Mulla ainakin menee leijonaosa ajasta just eri mestojen kiertämiseen, lukemattomien hahmojen kanssa keskusteluun, koodeksin tutkimiseen, planeettaskannailuun ja pukujen sommitteluun (!), ja yleiseen Sheppiksenä miehistelyyn, kuten vaikkapa juomataitojen osoitteluun.

Toki peliä voi vetää läpi tukka putkella kivääri sojossa, mutta pelin muu anti on tuolloinkin niin suurta, että pienen kömpelyyden ohittaa oikeaoppisella priorisoinnilla hyvin nopeasti.

Cobretin kanssa olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, ettei 2-3h riitä representaatioksi Mass Effectistä. Homma aukeaa ihan omaan tahtiinsa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Toivottavasti demo ei kuvaa kovinkaan hyvin valmista peliä: kaksi yritystä takana, molemmilla kerroilla peli hyytyy kranaatinheittimen saannin jälkeiseen kohtaan kun vihollisaalto on saanut hiaman liäkkiä (Agapio Racing Teamin Digimon-dubbaus tuli heti mieleen, sorry). Välivideoissa ikävää nykimistä ja ruudunrepimistä; tämä on kuitenkin tuttu efekti monesta demosta, yleensä valmis peli on pyörinyt pykimättä lukiessaan (suurimman) osan datasta levyltä.

Eeppistä avaruussaippuaa on PS3:lle tullut henk.koht. odotettua jo pidemmän aikaa. Hartaasti toivonkin että saisin edes demon puikotettua läpi jossain välissä. 360 on ollut pitkän aikaa ostolistalla vain ja ainoastaan Mass Effectien vuoksi, ehkäpä tämä säästää muutaman euron muutenkin tiukasta budjetista; edellyttäen, että julkaisupäivänä paketti pysyy kasassa :cool:
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Piti jättää demo kesken :eek: Ei nimittäin uskalla pelailla jos vaikka spoillaa jotain! :p
Ei ne jätkät turhaan tätä ole hehkuttaneet :D
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Boxilla mässyt läpäisty, mutta aion hankkia tämän myös PS3:lle lähinnä lisäreiden takia ja ihan vain mielenkiinnosta käännöksen laatua kohtaan. Tästä seuraakin hämmentävä kamppailu kummalle alustalle ME3 tulee hankittua, riippuu onko ´pleikkasheppiksestäni´ lopulta mihinkään.

Anyways, tämän demoon ei kannata suhtautua liian vakavasti, sillä se ei mielestäni oikein tuo oikeutta ME-universumille ja on oikeastaan hieman "epäreilu" itse peliä kohtaan. Kuten monet massaveteraanit ovatkin täällä maininneet, peli on huikean paljon enemmän kuin demosta voi koskaan irti saada. Jos ei ole aivan pakollista tarvetta pelata demoa, niin sen voi ongelmitta skipata ja keskittyä itse asian odotteluun.

Ja tätä odottelua varten suosittelen kovasti stammyn esiin tuoman launch trailerin lisäksi tätä varsin tyylikästä kuukausi ennen alkup. ME2:n julkaisua näytettyä traileria. Voi huoletta katsoa, sillä tehty Cinematicseilla eikä siis sisällä varsinaisia pelin välivideo-osuuksia tai muitakaan juonen yllätyksellisyyttä pilaavia ikävyyksiä. Ehdottomasti yksi suosikkitrailereistani jäätävän eeppisen loppuosan sävellystä myöten.

[video=youtube;jLhptv1yYMU]http://www.youtube.com/watch?v=jLhptv1yYMU[/video]
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Heh. Tuosta CG trailerista voi todeta, että toiminta oli paljon parempaa balettia, kuin monissa elokuvissa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Vaikka ME2:ssa on, valitettavasti, menty kohti enemmän 3rd person shootteria ja koitettu karsia RPG-elementtejä turhankin tehokkaasti, niin silti pelissä on muutamia asioita joissa se vie kaikkia muita pelejä kuin pässiä narussa. Ensinnäkin siinä on aivan helvetin laajasti materiaalia. Tällä siis tarkoitan sekä ns. taustaa, että hahmojen puheita, kerrontaa, jne. Codexiin edes menemättä...

Peli siis menee siinä ihan sinne missä kaikki tämän hetken ns. kovimmat RPG:t(Witcher varmaan vieläkin, Oblivionkin) ja vetää esim. Falloutteja nenään tässä suhteessa vahvasti.

Samalla toiminta on todella toimivaa RPG:n, kun tosiaan ei puhuta mistään shootterista jossa koko homma perustuu siihen toimintaan. Toiminta mielestäni toimii, se ei peliä kanna, muttei se sitä millään muotoa myöskään tuhoa. Videot, keskustelut, musiikit, ne vain saavat sellaisen fiiliksen tähän päälle, että ei toista ole.

Tässä pelissä vielä oikeasti on henkilöitä joista välittää. Tämä on todella harvinaista mielestäni nykypeleissä, missä kaikki hahmot ovat yleensä enemmän tai vähemmän burgerihahmoja.

ME2 on kuin interaktiivinen scifielokuva, joka kestää kymmeniä tunteja ja on syvyydeltään kirjan tasolla. Suosittelen jokaista vähänkin RPG:stä tai scifistä pitävää tämän hankkimaan. Mutta jos olet CoD/MW-fani ja harkitset peliä pelkäksi shootteriksi, niin jätä väliin.

PS: Vaikka nyt moni nousee barrikaadeille ja väittää vastaan, niin sen lisäksi että ne omat kaverit ovat sellaisia että niistä välittää, niin tämä on yksi harvoista peleistä missä oikeasti ne tiimikaverit ovat minut pelastaneet pulasta ja usein... varsinkin se one big ugly mofo.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Minä pidin aina ja poikkeuksetta Mirandaa tiimissä mukana enkä minkään taisteluun liittyvien strategioiden takia:o Ainoa asia mikä tässä on mielestäni paremmin kuin ykkösessä on tosiaan Miranda, ykkösessä taisin Liaran kanssa puuhastella mutta kivempi se on Sarahin eiku siis Mirandan eiku siis Yvonnen kanssa:cool:
Vaikka on siis tullut runsaasti tätä pelisarjaa hakattua niin tänään ensi kertaa pelasin vanguardin kanssa ja pentele kun alkoi tehdä mieli hakata uudestaan nämä läpi. Vielä kun pc:llä hakkaa niin voi hakea modit niin ei tarvitse umpipuuduttavia planeettaskannailuja suorittaa.
 
Ylös Bottom