Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360 Hype] - Biowaren avaruusseppojen hehkutusta

T4iZuuni on peliä pelaillut iloisesti jo keskiviikosta saakka. Pelikello näytää siis ihan normaaleja lukemia.


...peli on samaa vanhaa tuttua ME tyyliä.
Tämä pitää täysin paikkansa. Säännöissä on kuitenkin yksi poikkeus. Massa Kolmonen nimittäin onnistuu vihdoin siinä missä aikaisemmat osat ovat aina komapastelleet.

Toiminta on vihdoin sitä itseään: toimivaa.

Shepardin sprintti on oikeasti ainoa asia mikä toiminnassa kusee. Muuten ME3 vetää mielestäni monipuolisuudellaan vertoja jo alan parhaimpiin toimintapeleihin. Ensimmäisenä silmään pistää vihollisten vakuuttava tekoäly. Ne puskevat armottomasti päälle ja pistävät pelaajan hyvinkin nopeasti ahtaalle. Isohkojen kenttien ansiosta ne koukkivat ja keksivät mitä ilkeimpiä keinoja pelaajan savustamiseksi. Tekoälyn ja kenttien ansiosta hahmoluokat pääsevät vihdoin oikeuksiinsa. Selviytyäkseen taisteluissa on oikeasti käytettävä kaikkia arsenaalin vehkeitä eikä yksikään kyky jää käyttämättä. Tälläistä menon olisi pitänyt olla jo ensimmäisessä Massassa.

Tarinaan en vielä ota kantaa koska se on vielä kesken. Se tosin todettakoon että paremmalta tämä(ainakin toistaiseksi) maistuu kuin se menun toinen ehdokki.

PS: Kokemukset Import Shepardilla suoraan Hardcore-moodista.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Peli vaikuttaa hyvältä; tarina toimii, toiminta on oikeasti toimivaa (kuten muutkin ovat huomanneet - vetää vertoja ihan parhaimmillekin action-peleille), dialogi on ihan jees ja elokuvamaisuutta ei olla vedetty yli, mihin toisinaan sorruttiin kakkososassa. Ainoa mikä oikeasti mietityttää on tuo moninpeli. Toisaalta rakastan sitä todella paljon, mutta välillä pistää vihaksi. Se ei vaan aina tunnu Mass Effectilta, jokin siinä tökkii välillä vastaan enemmän, kuin reapereiden invaasio.

Eniten peli vakuuttaa kylläkin graafisesti. Varsinkin kasvot ja kasvoanimaatiot ovat kokeneet pienoisen parannuksen aikaisemmista osista ja valaistus sekä varjot ovat paljon realistisempia, kuin mitä UE3 peleissä yleensä. Pieni pessimisti sisälläni odotti rehashattua ME2:sta, mutta täytyy todeta, että sieltä tuli kunnon jatko-osa ME1:lle.

P.S Mahtavan suuri plussa siitä, että voi pelata ME1-aikaisella hahmolla. Vaikkakin jotkut valinnat eivät ole niin dramaattisesti toteutettuja ME3:ssa, kuin ehkä olisin itse toivonut, on mukavaa nähdä, kuinka paljon niitä viljellään siellä täällä. Game on!
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Noniin, vihdoin pääsin aloittamaan, ja tulihan niistä Shepardin kasvoistakin sitten onneksi lopulta ihan onnistuneet. Jos jotain kiinnostaa, niin BioWaren foorumeilta tuon sivun ensimmäisestä viestistä löytyy ohjeet ME 1:stä ME 2:een importatun Shepardin naamakoodin selvittämiseksi 360:llä ja PC:llä. Lopputulos näyttää paremmalta itse pelissä kuin mitä se näytti editointiruudulla.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

TUHOMURSU muuten arvostelee sitten pelin boxiversion, joten saapa nähdä tuleeko sieltä oikeudenmukainen tuomio sen perusteella, mitä tätä ketjua on seuraillut. :eek:

Vitsi, vitsi. :D
Arvostelukappale saapui minulle eilen ja jonkin verran sitä olen ehtinyt testailla - valitettavasti en niin paljoa kuin olisin halunnut, kun on ollu niin paljon muuta tekemistä. Sunnuntaihin asti ehtii vain ottaa parin tunnin sessioita iltaisin, mutta viimeistään maanantaina loppuu sosiaalinen elämä täysin ja avaruusseikkailu pääsee kunnolla vauhtiin.

Tällä hetkellä olen vasta päässyt Citadelilta pois, mutta hyvältähän tuo on maistunut tähän mennessä. Ainoa ärsytyksen aihe on kamera, joka kakkosen tapaan on liian lähellä. Ykkösessä se oli juuri sopiva. Kuten arvelinkin demoa testatessa, se oli keskeneräistä koodia valmiiseen tuotokseen nähden. Esim. animaatio on pelissä parempaa, vaikka sarjalle uskolliseen tapaan se on kaiken kaikkiaan kömpelöhköä. Se ei kuitenkaan menoa haittaa ja toimintapuolikin on parantunut edellisosasta. Tuskin maltan odottaa, että tarina käynnistyy kunnolla.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Fps on kyllä todella surkea ps3-versiossa ainakin tunnin pelaamisen jälkeen, onneksi tarina vaikuttaa rautaiselta ja ulkoasu on mielestäni hieno ps3-peliksi, joten eiköhän tuo mene, ärsyttää vaan taas vaihteeksi nuo fps-ongelmat ps3peleissä.. Hittokun ei muista yhtään miten ME2 edes päättyi ja olivatko nuo 2 jätkää ketkä joinivat tuonne Mars planeetalle mukaan, koko ME2:ssa? :D
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

ME3 on näköjään kokenut "call of dutyt" Metacriticissä. En ymmärrä, miten pienikin pettymys muka muuttaa pelin täysin surkeaksi. Osa haluaa tietysti vain ilmaista inhonsa Massaa kohtaan pelaamatta sitä. Kapinahenkeä jou.

En kyllä itse voi kommentoida pelin laatua, koska en ole vielä päässyt käsiksi siihen. Demo tuntui melko hyvältä, ainakin ensimmäisen osan tunnelma oli kohdillaan, ja Clint Mansellin musiikki kuulosti hyvältä. Toinen osa ei tarjonnut paljoakaan uutta, mutta kyllä se räiskiminen maistui yhtä hyvältä kuin ennenkin.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Tänään se päivä koitti, ovikello soi klo 13.15 ja olin odottanut postia jo klo 11 saakka. Siellä se oli, paketti cdonista ja sisältä löytyi Mass Effect 3 Collector's Edition xbox 360:lle. Kaikki tavarat peliin ladattuani pelasin tunnin pelin alusta, ruokahalua herättämään. Itselleni tarina on peleissä kaikki kaikessa ja tarina on kantanut trilogian päätösosaan saakka ja olo on ja oli kuin pikku lapsella jouluaattona. Kun yö alkaa niin alkaa seikkailu. Sitä ennen lueskellaan oheistavarat läpi ja odotetaan pari tuntia ja kun avopuoliso lähtee sitten unten maille ja aamulla töihin, minä lähden yöksi ja huomisen ajaksi töihin toiseen maailmaan kurittamaan Reapereitä on yritettävä pelastaa galaksi!
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Mitä nyt jokusen tunnin tätä hakannut, niin paragon/renegade:

Oikea yläkulma keskusteluissa = paragon
Oikea alakulma keskusteluissa = renegade

Sellainen hämärä muistikuva ettei ME1:sessä ollut ihan näin selviö :/
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Tässä on kyllä paljon asioita, jotka miellyttävät Mass Effect 1 -faneja ja jotka loistivat poissaolollaan 2:ssa. 1:n ja 2:n parhaat puolet on otettu huomioon ja laitettu samaan pakettiin. Taistelu toimi 2. osassa jo ihan okei, mutta tässä se rokkaa kyllä jo kunnolla. Loistavaa menoa.

Juoneen liittyvä kysymys noin 4-8 tuntia pelanneille. Kaidaniin liittyy.

Kuoliko Kaidan, jos ei käynyt pitämässä sitä motivaatiopuhetta siellä sairaalassa, kun mies makasi siellä? Kokiko Ashley sitten vastaavasti saman kohtalon, riippuu tietenkin kumman piti hengissä 1. osan save-filessä.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Mites muuten toi multiplayer? Muistanko ihan väärin, että moninpelin pelaamisella olisi vaikutusta itse tarinaan? Onko tosiaan näin, vai olenko unta nähnyt? Meinaan vaan, että jos on niin taidan pistää multiplayerit tulille. Mutta jos ei vaikutusta niin taidan jättää multit sitten tarinan jälkeen arvioitavaksi.. Itse en ainakaan IHAN HETI löytänyt vastausta pelin manuaalista
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Oletteko panneet merkille viittauksia Kanadaan? Peli alkaa Maasta, ja tarkemmin sanottuna Vancouverista (paljon kanadalaisia pelifirmoja). Myöhemmin voi ostaa Dragon Agesta tutun Blood Dragon Armorin, jonka logon mainitaan muistuttavan joukkueesta Edmonton Blood Dragons. BioWare on juurikin Edmontonissa.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Xboxilla DVD:n vaihtaminen on tehty selvästi kehnommin kun ME2:ssa. Tuntuu että jokaisella pelikerralla (á ~3h) joutuu levyä vaihtamaan jossain vaiheessa ainakin kertaalleen. Edellisessä osassa selvisi sillä yhdellä vaihdolla pelin puolivälissä.

Muulta osin sitten... Onhan Mass Effect nyt vaan parhaita juttuja mitä tehdä ne housut jalassa. Viimeksi taisin keskellä päivää pimentää kämppää (videotykkiä varten) samalla pieteetillä ME2:n aikaan.
Tämän päätösosan kohdalla alkaa olla tunne, että pitkälle on tultu. Varsinkin kun muistelee ME1:n alkuhetkiä Eden Primella, niitä viattomuuden hetkiä kun ainut huoli oli joku kapinoiva spectre. Pitääpi kesällä ottaa tiukka ME1->2->3 rundi!

Taistelu on tosiaan parasta massaa tähän asti. Aseet tuntuvat tosi hyviltä, ja powerit tuntuvat vihdoin olevan tasapainossa aseiden kanssa.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Taidan olla tyhmä, mutta miten tuota galactic readinessia voi nostaa? Kokoaika tuo 50% jokaisessa. Luulin aluksi, että normi tehtävät nostaisivat lukemaan, mutta ei.

EDIT: Ahaa multiplayeriä pitää pelailla. Noh onneksi tuli tuo parin päivän live gold niin tietää mitä pelailee ennen loppua.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Taidan olla tyhmä, mutta miten tuota galactic readinessia voi nostaa? Kokoaika tuo 50% jokaisessa. Luulin aluksi, että normi tehtävät nostaisivat lukemaan, mutta ei.

EDIT: Ahaa multiplayeriä pitää pelailla. Noh onneksi tuli tuo parin päivän live gold niin tietää mitä pelailee ennen loppua.

se laskee sitten vähitellen jos ei pelaa sitä multiplayeriä
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Mitä nyt jokusen tunnin tätä hakannut, niin paragon/renegade:

Oikea yläkulma keskusteluissa = paragon
Oikea alakulma keskusteluissa = renegade

Sellainen hämärä muistikuva ettei ME1:sessä ollut ihan näin selviö :/

jokusen tunnin enemmän hakanneena oon havainnut ettei olekaan ihan aina näin, eikä välttämättä vaihtoehdoistakaan sitä huomaa.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Taidan olla tyhmä, mutta miten tuota galactic readinessia voi nostaa? Kokoaika tuo 50% jokaisessa. Luulin aluksi, että normi tehtävät nostaisivat lukemaan, mutta ei.

EDIT: Ahaa multiplayeriä pitää pelailla. Noh onneksi tuli tuo parin päivän live gold niin tietää mitä pelailee ennen loppua.

Joo multiplayerillä nousee, ja Bioware on monta kertaa sanonut että sun ei tartte pelata koko moninpeliä jotta saat pelin parhaimman lopun, se vaan vie vähän enemmän aikaa pelkällä yksinpelillä mutta on silti enemmän kuin mahdollista. Itse en aio pelata moninpeliä, en oikein tykkää siitä horde-moodista. Ja mä oon siinä käsityksessä että jos et koske moninpeliin niin se ei tuosta 50% enempää laske.

Mutta joo, sain sitten pelin kuitenkin eilen, ja pyörrän puheeni ainakin osittain, tämä peli rokkaa iha hyvin :D Ja ei mullakaan ole vielä mitään aikarajallisia sivutehtäviä ilmestynyt. Kaikki on jo kertonut paljon hyviä juttuja pelistä, joten mitä niihin enää lisäämään. Eilen tuli nonstoppina hakattua 7 tuntia ja menin nukkumaan pää täynnä Shepardin seikkailuja joten enkö sitten nähny massasta unta :D

Siinä Shepard oli kuollut Sarenin käsissä ja Sheppiksen muistolle oli perustettu orjuutetussa maassa museo haha, siellä oli kaikkea reliikkiä kuten Sheppiksen silmä ja tämän N7 rintapanssari.

Myönnän kyllä että tuli hirveän helposti tartuttua foorumien viesteihin pelin sukkaamisesta. Kynnys oli matalampi uskoa että tämä peli sukkaisi huolella tuon säälittävän DA2 säädön jälkeen.

Joku kysy Kaidan/Ashleystä, älä lue jos et ole Marsia pitemmälle pelannut:

Mulla sit taas Ashley selvis hengissä, kävin tosin iha ekaks ku Citadeliin tulin niin moikkaamassa ja tsemppaamassa sitä. Sitten hain Protheanin tiimiin mukaan niin Ashiltä tulee meili että hän on herännyt ja Udina tarjoi tälle Spectre-statusta.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Ja ei mullakaan ole vielä mitään aikarajallisia sivutehtäviä ilmestynyt.
Mistäköhän tämä "huhu" on muuten lähtöisin?

Olen pelissä nimittäin sellaisessa kohdassa missä viimeistään luulisi joidenkin alkupään tehtävien umpeutuvan. Siellä ne edelleen odottavat suorittamista. Merkillistä. Joko olen suorittanut nämä "aikarajalliset" tehtävät ajallaan tai sitten ne ovat oikeasti todella harvassa. Tai sitten niitä ei ole olemassakaan...

Massa Kolmonen taitaa muuten olla sarjan pisin peli. Uskoisin olevani kolmosen alkutekijöissä mutta tuntuu että olisin pelannut jo puolikkaan kakkosen verran. Tekemistä on todellakin paljon ja tehtävillä on jopa mukavasti pituutta. Ainakin niillä joilla on skannausta suurempi merkitys. Erityisesti tarinatehtäville pitää nostaa hattua. Niissä on usein todella eeppinen meninki ja tunne galaktisesta sodasta on vahva. Kylmiä väreitä tykitetään sarjan faneille myös päätä huimaavalla tahdilla. Tehtäviä on myös pirullisen hauska pelata toiminnan monipuolisuuden ansiosta. Ensimmäistä kertaa Massassa huomaan pelaavani tehtäviä myös toiminnan takia.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Peliä en vielä omista, koska koko sarja on edelleen pelaamatta (ykkönen odottaa PC:llä ja kakkonen PS3:lla), mutta kysyn jo etukäteen: kuulin, että moninpeli vaikuttaa yksinpelin tapahtumiin tai jotain, mistä nyt sitten tietää, missä kohti sitä moninpeliä kannattaa pelata vai onko se ihan sama? Loogisesti ajatellen se ei ole ihan sama, jos aloitat moninpelin vasta yksinpelin loppuvaiheessa, jolloin mihinkään mennesiin tapahtumiin ei kerkeä enää vaikuttamaan... Toiseksi: ei taida olla jaetun ruudun co-opia tässä?
 
Ylös Bottom