Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Vastaus: Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Citadel on nyt pelattavana, ja oikeastaan varsinainen toimintaosuus, joka pituudeltaan vastaa aiempien DLC-pakettien kestoa, on jo suoritettu. Tätä viimeistä DLC-pakettia ei ole ihan vakavalla naamalla lähdetty tekemään, ja vitsejä sun muuta huumoria on koko paketti täynnä ajoittain ehkä jopa vähän liikaakin. Ehdottamasti kuitenkin pakko-ostos ja tasokkain ME 3 -lisäsisältöpaketti. Annetaan vielä lopulliset kommenti, kun kaikki on nähty.

Vaihda nyt ihmeessä se pelityyli pois siitä toiminnasta. Pelin isoin juttu on juuri se omien valintojen tekeminen, ja jos sen ottaa pois, niin aika vajaa paketti jää jäljelle. Lisäksi Mass Effect on sellainen pelisarja, että jos sen kakkosesta tai saati sitten kolmosesta aloittaa, niin kyllä siinäkin jo melko merkittävän osan hohdosta menettää.

Itse aloitin 3 ja sen ansiosta ostin muutkin. 1 on työn alla ollut voimakkaasti pääsiäisenä, mutta on huomattavasti hankalampi alussa pelaajalle kun 3 vaikka kummassakin pelaan Normal vaikeustasolla. Kyllä siinä kun 10h pelaili niin nyt vuorostaan miettii että pitäisikö nostaa vaikaustaso Hardille että olisi edes jotain haastetta.
 
Vastaus: Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Itse aloitin 3 ja sen ansiosta ostin muutkin. 1 on työn alla ollut voimakkaasti pääsiäisenä, mutta on huomattavasti hankalampi alussa pelaajalle kun 3 vaikka kummassakin pelaan Normal vaikeustasolla. Kyllä siinä kun 10h pelaili niin nyt vuorostaan miettii että pitäisikö nostaa vaikaustaso Hardille että olisi edes jotain haastetta.

Kyllä se kolmonenkin menee vielä loppupuolella älyttömän vaikeaksi parissa kohdassa, kun vihollista alkaa tulla aalloissa.
 
Vastaus: Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Joojoo tämäkin myöhään tullut korkattua, vaikka mielettömän kova fani olenkin. Ykkösosa on edelleen se kaikkien aikojen peli kaikella tapaa mitattuna, ja kakkonenkin oli loppupeleissä mieleeni - vaikkakin oli mielettömän yksinkertainen.

Jokin tässä mättää, jotenkin kiima ja eeppisyys ei ole sitä tasoa mitä odotin. Tuohon saadaan ensi läpipeluulla lisää kun heitetään pari pykälää vaikeutta lisää. Einstein kun en ole ja kirjoittelen tännekin vähän nykyään, niin jotenkin ulkoasukaan ei jaksa vakuuttaa. Pahoittelen jos oon täysnoob jatai näitä on täällä todettu tai nolaan itseni, mutta häiritsee paljon ajoittainen töksäyttely cutsceneissä. Ihankuin paskasta leffasta nuo em.; vikaan mennyt kohtaus ja uudelleen purkitettu editoitu huonosti jatkoksi.

Tottakai odotuksetkin oli mielettömän kovat, vaikka tiesi mitä odottaa kakkosen jälkeen. Sen verran loppuun vielä, etten ole edes loppuunkaan päässyt (25h), ja tällä hetkellä ei ole mahdollista edes noihin extendeihin tai muihin lisäjuttuihin. Lupaan etten nillitä kun pelaan kerran ilman. :) Ens läpipeluulla sitten kaikki jutut messiin.

- Randomina loppuun täytyy sanoa, että ME-yhteisö tekijöineen on jokseenkin mahtavaa porukkaa. Pari ironista läppääkin tullut pelin aikana. Parhaiten repesin kuitenkin romance-scenelle utubessa kun tietyssä kohtaa joku astetta hauskempi sälli kommentoi "Im commander Sheppard and this is the biggest dick in the universe".

Mass Effect, kaikesta huolimatta parasta mitä voi pelata.
 
Vastaus: Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Kieltämättä ME3 oli minulle viime vuoden paras pelikokemus, ME2 sitä edellisen. 2:sta ennen ykkösen läpipeluut tubesta seurattuna.
Kolmosen multiplayeriä tuli yksinpelin jälkeen hakattua rutkasti. Viikonlopun bounty-huntterien loppuessa paljon harvemmin mutta perushaasteiden takia nyt kerran-kaksi kuukaudessa.

Mutten silti ihan jummarra miksi olen lykännyt ykkösen ostoa ja kolmosen yksinpelilisäreitä PS-Storesta.
 
Vastaus: Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Kerran läpipelattu ja toinen melkein lopussa insanitylla. Tiedätte varmaan miksi melkein.

Mä en ymmärrä, miksi haukut kohdistuu loppuun. Ei se hyväkään ole, mut mun mielestä kuvastaa melko hyvin koko kolmososaa kokonaisuudessaan. Koko hoito on tehty niin vasemmalla kädellä, ja faneja sylkästään naamaan. QT-eventit? Pelaajat antaa palautetta, ja Bioware kuuntelee, no toki! Bullshit.

Kaikki lähtee jo ihan dialogeista. Keskustelu on puuduttavampaa kuin kakkosessa, täysin johdateltua ja vaihtoehdot ovat entistä enemmän samankaltaisia sammakoita mitä Sheppis päästi suustaan kakkososassakin. Tylsää säalotit-tasoista kinastelua kaikessa syvällisyydessään, ja typistetty entisestään liki olemattomaksi. Oikeastaan mitään isoja ratkaisuja ei pysty tekemään. Tiettyjä juttuja on leikattu entisestään pois, jotka varmasti pelaajat ovat itse halunneet pois. Kentät on sitä samaa tuubaa kuin kakkosessa, joskin ympäristö on omaan mieleen melko mitäänsanomaton.

Melko ontto teos jossa tanssitaan sentään edes. Ei oikeastaan missään vaiheessa tule mitään pientäkään syvyyttä, hätäisesti alusta loppuun samalla kaavalla. Loppu ei edes vituta, kun koko peli on niin perseestä. Ehdottomasti helpoin vaikeustaso vaikeimmalla mitä on tullut vastaan missään pelissä. Onneksi aina on ykkösosa. Siihen olis saanut jättää mun puolestani. Tästä mä en vain löytänyt mitään kiimaa.

Spoilereissa jotain satunnaisia angstin kohteita
Pelin alku: insanitylla mahdotonta läpäistä, jos käytössä ei ole tiettyä pistoolia quick timessa.
Ne unet. Mitä helvettiä ne on miettinyt peliä tehdessään?
Cerberus on jostain syystä karmea turnoff tässä osassa. Aivan liikaa esillä jatkuvasti. Kai Leng? Voi morjes jätkät oikeesti...
Dialogien naurettavuus: yksi juttelukerta, ja Sheppis pääsee panee.

Haistaisivat oikeasti ***** tän pelisarjan raiskaamisen takia.

E: Mun mielestä kakkonen oli jopa ihan ok, ellei hyväkin. Myönnetään, että asetelmat päättää peli noista lähtökohdista on hankalat,
mutta ei siinä oltu lähimaillakaan onnistumista.

Lopun hehkutusta
Marauder. Shields.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Olin nähtävästi unohtanut tulla tänne hehkuttamaan Citadel DLC:tä, maaliskuun koulukiireet lienevät siihen se suurin syy. :) Tässä kuitenkin mielipiteeni eräältä toiselta foorumilta.

Ennakko-odotukset Citadelia kohtaan olivat omalla kohdallani valtavat, sillä Mass Effect 3:n aikaisemmat DLC:t eivät olleet aivan legendaarisen Lair of the Shadow Brokerin tasoa. Ja olihan kaiken lisäksi kyseessä Shepardini viimeinen matka. En olisi uskonut sanovani tätä, mutta lähes kymmenen tunnin pelaamisen jälkeen on pakko: Shadow Broker on kohdannut arvoisensa vastustajan.

Lisäsisällön tarina alkaa amiraali Hacketin käskystä viedä Normandy huoltoon Citadeliin; sillä aikaa miehistö voisi pitää paljon kaivattua lomaa Silversun Stripin virkistyspisteissä. Meno alkaa rauhallisena, mutta kuten arvata saattaa, ei Shepard ehdi edes sushiin koskea, kun jo aseet alkavat paukkua. Tapahtumien kulku johtaa Shepardin selvittämään synkän salaliiton metkut!

Citadelissa esiintyvät lähes kaikki Shepardin taistelutoverit, ainakin jossain muodossa. Hahmojen kanssa menneiden muisteleminen sekä jatkuva läpän heitto ovatkin tämän DLC:n parhautta. Totta puhuen olin 90% peliajasta hymy huulilla / repeämässä huutonauruun. Näin hauskaa minulla ei ole ollut koskaan aikaisemmin videopelin kanssa.
Juustoisen ja itseironisen huumorin vastapainona on kuitenkin runsaasti herkkyyttä ja nostalgiaa. Tämä yhdistettynä kyynelkanavia hivelevään musiikkiin takaa kyrpäotsaisimmillekin pelaajille "hiekkaa silmiin". Citadelin viimeisen kappaleen, eli Farewell and Into the Inevitablen, kommenteissakin lukee terveiset Mass Effect -säveltäjä Sam Hulickilta: "You may cry now...". Minä ainakin nyyhkytin.

Citadel on Biowaren ultimaattinen fanservice; sen juoni on tahallaan irrallinen, ja huumoria sekä onelinereitä lentelee joka tuutista. Vertaus Expendablesin kaltaisiin tribuutti-leffoihin osuu aikalailla nappiin.
Minulle Citadel tarjosi juuri sitä mitä halusin, eli mahdollisuuden palata vielä yhdelle reissulle Mass Effectin immersiiviseen maailmaan tuttujen tovereiden kanssa.

"You know, for all the shit we've been through, we've had a damn good ride."
"The best."

Olen seurannut tässä lievällä mielenkiinnolla ensimmäistä pitempää Mass Effect -sarjista, eli Mass Effect: Foundationia. Ihan kivaa luettavaahan tuo on, vaikka Mac Walters tuntuu ottaneen Mass Effectistä sen Scifin pois ja laittaneen avaruustaikuuden tilalle. Tulevaa Mass Effect 4:sta odotan silti innolla, ehkä se ensikesän E3:lla julkistettaisiin. : )
 
Vastaus: Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Olen seurannut tässä lievällä mielenkiinnolla ensimmäistä pitempää Mass Effect -sarjista, eli Mass Effect: Foundationia. Ihan kivaa luettavaahan tuo on, vaikka Mac Walters tuntuu ottaneen Mass Effectistä sen Scifin pois ja laittaneen avaruustaikuuden tilalle.

Sama linja siis jatkuu kuin Mass Effect 3:ssa. Kaiken maailman avaruusninjat ja yli viljellyt bioticit yms. Sitten vielä moninpelin N7:t jotka veivät viimeisenkin uskottavuuden N-erikoisjoukoista.
 
Vastaus: Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Todellinen longshot-kyssäri mutta kysytään kuitenkin...

Olen tässä nyt toista kertaa pelaamassa tätä läpi Insanity-vaikeusasteella ja PS-storestakin on tullut kaikkea pikkusälää ostettua. Muistan kun hankkiessani pelin elokuussa 2012 mukana tuli mainos Kingdoms of Amalur-pelin demosta, jota pelaamalla sai avattua Shepardille Reckoner-haarniskan. Kyseinen haarniska näyttää aika siistiltä mutta en valitettavasti ikinä ehtinyt demoa pelaamaan. PS storestakin Amalurin demo on ilmeisesti poistunut aika päiviä sitten. Siitä huolimatta kysyn että onko kukaan saanut kyseistä armoria ja vieläköhän sen saisi kaivettua jostain vai oliko tuo demon peluu ainoa mahdollisuus?
 
Vastaus: Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Todellinen longshot-kyssäri mutta kysytään kuitenkin...

Olen tässä nyt toista kertaa pelaamassa tätä läpi Insanity-vaikeusasteella ja PS-storestakin on tullut kaikkea pikkusälää ostettua. Muistan kun hankkiessani pelin elokuussa 2012 mukana tuli mainos Kingdoms of Amalur-pelin demosta, jota pelaamalla sai avattua Shepardille Reckoner-haarniskan. Kyseinen haarniska näyttää aika siistiltä mutta en valitettavasti ikinä ehtinyt demoa pelaamaan. PS storestakin Amalurin demo on ilmeisesti poistunut aika päiviä sitten. Siitä huolimatta kysyn että onko kukaan saanut kyseistä armoria ja vieläköhän sen saisi kaivettua jostain vai oliko tuo demon peluu ainoa mahdollisuus?

Eipä taida olla mahdollista PS3:lla. Demo olisi pelattava ennen kuin armorin saa. Itse sen joskus hankin, mutta siistiä ulkonäköä lukuun ottamatta sillä ei juuri etua saa Insanityllä ainakaan.

PS3 owners will need to download and play the Kingdoms of Amalur: Reckoning demo before playing Mass Effect 3 for the Reckoner Knight Armor to unlock.
 
Vastaus: Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Trilogia on kyllä itsellä TOP-3 pelien joukossa. Kolmannen osan pelasin läpi kahteen iltaan jälkimmäinen pelisessio alkoi aamulla ja loppui kun peli oli loppu. Eniten tykkäsin ensimmäisestä osasta mutta kaikki osat oli tarinaltaan timanttia. Nelosta odotellessa. Muut pelit TOP-3 listalla on God of war trilogia ja The last of us. Tarinankerronta ja näyttely kunniaan myös peleissä. God of wareissa vielä pelattavuus kaiken päälle ehkä skarpeinta mitä ollu koskaan.
 
Tulinpa nostamaan iänkaikkisen vanhaa topiccia... Ihan mielenkiinnon vuoksi tuli läväytettyä ykkösmässy Xboneen ja pelattua läpi, sitten aloittelin kakkosta ja havaitsin että eipä toimi kakkosmässyn tallennus ollenkaan (edes pilveen). Onneksi on vanha uskollinen X360 edelleen täydessä iskussa. Siitä sitten kakkosen pariin, nyt on kakkososaa taas 32 tuntia takana, Legion vielä hakematta ryhmään... Ei vaan voi mitään, teknisistä puutteistaan huolimatta yksi. Mitä. En. Vain. Kykene. Käsittämään. on Andromedan animointi,

Heti julkaisussa ostin andromedan enkä kyennyt kahta tuntia enempää pelaamaan (en ole mielestäni grafiikkahoro mutta kun hahmoilta tuntuu puuttuvan yksi kromosomi tai olevan pari liikaa niin ei pystynyt, vei liikaa fiilistä). Otin nyt viimein myös Andromedan työn alle uudestaan ja kyllähän se ehkä menee kun pääsee alun Nexuksen ja Hyperionin välissä hyppäämisen yli. Ja löytyi EA:n sivulta Ryder-kokoelmasta sellainen sapluuna jota fiksaamalla pystyy jo pelaamaan :D

Mutta ei vain voi mitään, kyllä kokonaisuudessaan alkuperäinen trilogia on melkoisen hyvä suoritus teknisestikin kun vertaa millä vehkeillä se pyörii.

Olen kolmosen lopun pelannut kertaalleen ilman extendediä (ja myönnän suoraan, sen jälkeen en pelannut yhtään mitään kolmeen kuukauteen, oikeasti, mitään). Sen jälkeen sain pelattua lopun extendedillä. Nyt on sikäli onnellinen tilanne että tiedän mitä odottaa kolmosen lopusta ja boxilla odottavat kaikki kolmosen DLC:t jotka leviathania lukuunottamatta ovat vielä täysin kokematta.

Kyllä on pakko kaikenkaikkiaan nostaa hattua edelleen alkuperäisen trilogian tekijöille. Se että ykkösen julkaisusta on liki 11 ja puoli vuotta ja ei edelleenkään kirvele millään tavalla omaa silmää, on mielestäni melkoinen saavutus. Ja hatun otan päästä myös Marauder Shieldsin muistolle joka teki kaikkensa mihin turiaani vain pystyy :cool:
 
Niihin andromedan ongelmiin on helppo vastaus, frostbite, moottorilla on ihan helvetillinen työ yrittää saada mitään aikaan jos peli ei ole FPS.

Mutta kyllä Mass Effect trilogia kestänyt ajan hammasta erittäin hyvin ja jos saatais pieni 4K ehostus remaster olisi ne ihan kultaa nykypäivänä.
 
Nyt on lisärit boxilla hyvään hintaan tarjolla. Ainakin omega ja citadel maksaa vain 4.7e / kpl.
Itseltä nuo vielä puuttui ja leviathan on myös pelaamatta vaikka sekin tuli ostettua vuosia sitten. Samalla iski motivaatio aloittaa kakkonen ja ainakin itsellä toimi one x:lla tallennus kuten kuuluu.
Muutama viikko sitten tuli ykkönen pelattua eikä se kyllä ole vanhentunut kovinkaan arvokkaasti. Tuota tuli viimeksi pelattua silloin kun se oli vielä uusi ja se olikin itselle se paras mass effect, mutta ei ole enää.
Saas nähdä mikä fiilis on kakkosen ja kolmosen kohdalla. Ainakin ennen kakkonen oli se heikoin trilogian osa itselle ja kolmonen toiseksi paras.
 
Aika jännä tuo kakkosen tallennukset... Itse en niitä lopultakaan saanut toimimaan. Noooh, ei siinä, tässä nyt sitten trilogian loppupäässä ollaan, citadeliin vielä rellestämään jengin kanssa ja sitten loppurutistukseen :cool:
 
Ylös Bottom