Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect: Andromeda

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Eipä ole minulla ollut noita kippo76n bugeja. Nomuutamia tekstuurisekoiluja, mutta ei muuta.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Olen tämän joskus jonkin toisenkin bugisen pelin yhteydessä selittänyt, mutta otetaan kertauksena... "Bugs are social creatures", sanotaan, eli ne tahtovat kerääntyä yhteen. Monesti käy niin, että yksi bugi laukaisee toisen, toinen kolmannen jne. Joten kun sopivasti on onnistunut laukaisemaan tiettyjä bugeja, lähtee koko pakka hajoamaan aina vaan pahemmin. Toisaalta jos ne miinat onnistuu kiertämään, ei tuollaista ketjureaktiota välttämättä pääse syntymään. Mitä avoimempi pelimaailma ja mitä enemmän vaihtoehtoisia tapoja eri asioihin se mahdollistaa, sitä erilaisempia ihmisten pelikerratkin ovat.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Tuossa nyt jotain ja lisääkin on vaikka kuinka. Että turha valittaa liioittelusta.

Mitä versiota oikein pelaat? Yllä olevasta listasta, minulle (XOnella) osui vain yllättävä kaatuminen (1 kerta). Pelitunneissa käydään kuitenkin jo kolmattakymmenettä.

Hyvin vaikea tätä on bugiseksi syyttää. Tiettyä viimeistelemättömyyttä sen sijaan löytyy.
 
Juu siis pelaan PS4:lla. Toi latauksen jumitus meinas poltaa hermot [emoji2] Pari tuntia sai säätää ja ettii ratkaisua, kunnes Sonyn omalta foorumilta joku oli keksinyt tuon saven poiston ja sekin piti olla tietty save ja sit piti ladata tietty save, niin korjaantu [emoji2]

Edit: Ehkä pelin uudelleenasennus vois auttaa, mutta sit tarvis olla pelaamatta useita tunteja ja se ei oo vaihtoehto [emoji2]
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Jotkut ei ymmärrä tai tajua että jokin asia on bugi tai eivät välitä siitä. Ja sinä kuulut juuri tuohon porukkaan, koska on täyttä paska puhetta että ei sunkin pelissäs olisi bugeja, et vaan tajua sitä et joku on bugi.

Minullakaan ei tosiaan ole yhtään ainutta näistä luettelemistasi asioista tullut vastaan. Yksi listan ulkopuolelta on kuitenkin tullut eli en pystynyt puhumaan yhdelle ryhmäni tulevasta jäsenestä, koska hän jäi taistelun jälkeen liian lähelle seinää. Tempestiin meno ja paluu korjasi asian.

En kuitenkaan voi sanoa tuon yhden bugin perusteella, että peli on "täysin rikki", vaikka kuinka kriittinen olisi. Sinulla on tosiaan mennyt pelissä bitit pahasti vinoon jossain vaiheessa, kun tuollaisiin törmäät.
 
Minullakaan ei tosiaan ole yhtään ainutta näistä luettelemistasi asioista tullut vastaan. Yksi listan ulkopuolelta on kuitenkin tullut eli en pystynyt puhumaan yhdelle ryhmäni tulevasta jäsenestä, koska hän jäi taistelun jälkeen liian lähelle seinää. Tempestiin meno ja paluu korjasi asian.

En kuitenkaan voi sanoa tuon yhden bugin perusteella, että peli on "täysin rikki", vaikka kuinka kriittinen olisi. Sinulla on tosiaan mennyt pelissä bitit pahasti vinoon jossain vaiheessa, kun tuollaisiin törmäät.

Juu näinhän se on että sinä et voi sanoa, mutta minä voin. Kuten TT-2K sanoi, niin ne alkaa sitten vaan kerääntyyn joillain ja sillon voi puhua rikkinäisestä pelistä jos noin pääsee käymään, vaikka niin ei kaikille läheskään kävisi. Koska näihin peleihinkin pätee sama asia kun kaikkeen muuhunkin, jos vika esiintyy kaikilla se on erittäin helppo korjata, mutta jos sitä esiintyy harvoilla on peli huonosti tehty ja se on pahasti rikki.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Kannattaa muuten hommata varusteeseen Fusion mod of adrelanine.

Perkkinä

-50% All Power Recharge speeds
+100% On kill: Recharge all active powers.

Itse käytän Concussive shot poweria ja sitä saa heitellä jatkuvalla syötöllä jos vaan on vihuja ketä tappaa.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Juu näinhän se on että sinä et voi sanoa, mutta minä voin. Kuten TT-2K sanoi, niin ne alkaa sitten vaan kerääntyyn joillain ja sillon voi puhua rikkinäisestä pelistä jos noin pääsee käymään, vaikka niin ei kaikille läheskään kävisi.

Alkuperäisessä postauksessasi et puhunut itsestäsi vaan heitit yleiseltä totuudelta kuulostavan toteamuksen.

Tällä logiikalla käytännössä joka ikinen julkaistu peli on täysin rikki. Aina löytyy yksittäisiä pelaajia, joilla on peli täynnä harvinaisia bugeja. Esimerkiksi minulla oli Witcher 3 täysin rikki. Ihan paska peli. :p

No eniveis, toivottavasti esim. uudelleenasennus auttaa ongelmiisi.
 
En missään vaiheessa puhunut yleisesti se on vaan sinun oma päätelmäsi. Vaikka niin voisi kyllä sanoa, koska foorumeilta löytyy paljon väkeä keillä on samoja ongelmia. Ja kuten sanoin mitä harvinaisempi bugi sitä huonommin peli on koodattu. Ja missään vaiheessa en ole peliä paskaksi haukkunut vaan täysin vastakohdaksi, eli loistavaksi peliksi vaikka rikki onkin.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Mikäs tässä pelissä on tuo terveyden regenerointi,... missään ei ole mainintaa siitä, joissain kamppeissa on health regen +5% tai jotain mutta nyt kun ei generoidu ollenkaan niin 5% _lisää_ nollaan = 0 edelleen??? (en ole raaskinut tuhlata pointseja gearin tekemiseen jos ei vaikka teekään mitään.. )
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Giant Bombin arvostelusta bugeihin liittyen:

I just can't overstate how buggy this game is, nor can I remember ever playing a full-priced, marquee video game from a major publisher with such an embarrassingly wide array of glaring issues. I could fill the entire space of this review with nothing but the bugs I ran into, which tended to affect practically every aspect of the game, from conversations to NPC animations to quest logic, sound effects and dialogue triggers, combat encounters, character collision, crashes and infinite loading screens, and more. Some quests refused to complete when I satisfied their conditions; on the other hand, one particular early-game quest I'd already completed kept reasserting itself as my active quest hours later. One relatively major quest line disappeared from my log entirely, never to be seen again. The game occasionally thought I was in combat on my ship, where combat isn't even possible, and popped up the combat UI and visibly recharged my character's shields.

NPCs get stuck in the wrong animation, teleport around during conversation scenes, clip through scenery, or snap into T-poses so often during cutscenes that you just learn to start ignoring it, provided you can stop laughing. Characters talked over themselves with a second line of dialogue triggering on top of the first one. Dialogue about your exploits will occasionally contradict your quest progress and at one point a character referred to a quest as both complete and in progress in the same conversation. One of the rooms of my ship frequently failed to load as I walked by it, making the doorway look like a gaping hole into deep space. Enemies frequently get stuck in the world, preventing you from advancing quest progress. Quest-critical talk prompts would occasionally just refuse to work until I quit and restarted the game. A couple of times, quest scripting and cutscenes broke in such spectacular fashion that words don't do justice to the chaos (though you can see one of them embedded above). I could go on and on (and on), and any one or two of these issues in an otherwise functional game would be forgivable, but there are times when it feels like you're hitting several of these problems every hour, and over the course of dozens of hours it just undermines your ability to take the game seriously at all. BioWare has an*alarmingly thin list*of known issues on its forums, but has also*pledged*to address the state of the game in the near future. For the sake of their customers their plan had better start with some intensive bug-fixing before any DLC rolls out, because as it stands right now this thing is a real mess. Andromeda shouldn't have shipped like this.


Muistuttaa vähän Bethesdan pelejä bugien osalta, mutta vaikuttavat olevan vielä isompia bugeja. Bugit on tosiaan helposti kertautuvia ja ei kaikki niistä kärsi edes Bethesdan peleissä, vaikka niitä on enemmän kuin peleissä dialogia.
 
Jaahas taas tuli tuo lataus bugi kun savet ei toimi. Miksi ihmeessä ne ei korjaa tuota, kumminkin aikas vakava vika.

Edit: Hitto pelästyin ettei sama kikka enään toimikkaan. Olin jo poistanut melkein kaikki savet ja oli 2 jäljellä ja ne onneks toimi [emoji2] 20min joutu pelaan uudestaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Ihan uteliaisuuskyssäri, että millaisiakos hahmoja porukka on alkanut Ryderista rakentamaan taitopisteiden puolesta nyt, kun julkaisun jälkeen on sen verran mennyt aikaa, että on ehditty kunnolla jo pelaamaan? Itsellä takana sellaiset noin 25 tuntia, level taitaa olla 22 tällä hetkellä ja "läpäistyinä" planeettoina tässä vaiheessa Eos ja Voeld. Käytössä oleva profiili on "tactical agent" tai jotain sellaista, eli pisteitä on kulunut jokunen combatiin ja loput eli suurin osa techin puolelle. Taidoista overload, cryo beam ja flamethrower on kaikki 5/6 ja olen noilla saanut aikaan aika kivaa jälkeä, kun overloadilla tai cryolla aloittaa ja sitten lieskarilla viimeistelee! Siihen sitten techin puolelta puolustusta ja vastaavia kehittäviä passiveja. Combatin puolelta concussive shot on vähän kehitetty ja aseisiin on tullut sijoitettua snipun ja kiväärin puolelle plus sitten pistoolin vahinkoa paranneltua ja toki passivet kehiteltyä osittain.

Alun perin oli ajatuksena sijoittaa aika vähän combatin puolelle, mutta väkisinhän noita aseita "joutuu" tässä käyttämään, niin toki sieltä tulee tietyt taidot kehiteltyä. Alussa oli pitkä pohdinta, ottaisiko perusvoimat bioticista vaiko techistä, mutta jotenkin tuo overload-cryo-flamethrower-kombo oli sellainen kutkuttava, että techin puolelle lähti meikäläisen Sara Ryder ja kivasti ovat tosiaan sopineet yhteen. Ihan hyvä ryhmäkombolle myös, kun Ryderin kanssa usein on mukana joko Cora tai Peebee bioticina ja sitten vähän soturimpaa kolmantena joko Drack, Vetra tai Jaal. Tuntuvat aika hyvin täydentävän toisiaan! Aikaisemmin ei nuo kroganit ole oikein kiinnostaneet, mutta ryhmädynamiikkaan Drack sopii kyllä tosi kivasti ainakin omassa setupissa.
 
Tulipa eilen tehtyä sitä XP clitch ja nostettua ukko L100 [emoji2](kesti joku 1h) Skill pisteitä tuli niin paljon, että sai kaikki auki. Varusteet ja aseet on Level 10 (taitaa olla maksimi) Samalla tein 5 miljoonaa rahaa siinä yhessä tehtävässä (ei ole clitch) Nyt voikin rakentaa ukosta ihan minkälaisen haluaa.

Edit: Tuossa se xp clitch jos haluaa tehdä. Se varmaankin korjataan seuraavassa päivityksessä.

https://youtu.be/_oWJdtErPH8
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Tulipa eilen tehtyä sitä XP clitch ja nostettua ukko L100 [emoji2](kesti joku 1h) Skill pisteitä tuli niin paljon, että sai kaikki auki. Varusteet ja aseet on Level 10 (taitaa olla maksimi) Samalla tein 5 miljoonaa rahaa siinä yhessä tehtävässä (ei ole clitch) Nyt voikin rakentaa ukosta ihan minkälaisen haluaa.

Edit: Tuossa se xp clitch jos haluaa tehdä. Se varmaankin korjataan seuraavassa päivityksessä.

https://youtu.be/_oWJdtErPH8

Heh, naurettavaa touhua. Menee kokonaan se ilo saavuttamisesta. Toki eri asia jos on pelannut pelin läpi, mutta ikinä en itse maksamaani peliä pilaisi tuolla tavalla, vaikka arvostankin sellaista juonta esim. elokuvamaailmassa, jossa yksi ylivoimainen hahmo on se voittamaton sankari ja "pelastaa maailman" esteistä huolimatta.

Olihan se tietty joskus kivaa, kun Dark Souls 3:ssa hyödynsin erästä glitchiä, jossa pystyi tietyllä näppäinyhdistelmällä käyttämään boss soulin lukemattomia kertoja ja nostin ukkoni soul levelin lähelle kolmeasataa. Ns. easy mode päälle ja pomotkin kuolivat 2-3 iskulla - eikä varmasti tullut saman soul levelin tunkeutujia omaan peliin. Mutta samalla se vei maun koko pelistä ja aloitin uudestaan toisella hahmolla edettyäni katakombeihin asti superukollani.

Huomenna pääsee viimeinkin tämän pelin pariin, kauan sitä on odotettu. Ollut välillä suorastaan tuskallista, kun en ole katsonut kuin yhden ainoan trailerin ja keskustelufoorumeita on pitänyt välttää kuin ruttoa spoilereiden pelossa. Onneksi spoiler-tageja on käytetty kiitettävästi. Kaverilta kuulin, että 33% pelistä tutkittu ja peliaikaa reilut 40 tuntia. Kuulostaa antavan vastinetta rahoille. Saapa nähdä, miltä tämä maistuu, viimeksi pelasin ME3:sta PS3:lla muutamaa trophyä vaille platinumiksi.
 
Millähän tavalla tuossa peli menee pilalle tai ilo saavuttamisesta, ei tietenkään mitenkään. Peli parantu potenssiin 10 heti kun sai kokeilla mitä kannattaa käyttää, mitä mikin tekee ja mihinkä kannattaa panostaa että pelaaminen on vieläkin kivempaa, tuohon ei aikaisemmin ollut mitään mahdollisuutta. Kun ei tuolla se pelaaminen helpotu edes mitenkään ainoastaan saat enemmän valinnanvaraa. Toki jos tuon vois tehdä heti alkuun, niin sit se olis ehkä vähän hölmöö, mutta mullakin oli 60h takana kun tuon tein.

Edit: Tuo rahan teko ei ole mikään glitch tai huijaus vaan se kuuluu siihen yhden tehtävän "palkintoon" Toki eihän sitä tarvi käyttää jos ei halua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Millähän tavalla tuossa peli menee pilalle tai ilo saavuttamisesta, ei tietenkään mitenkään. Peli parantu potenssiin 10 heti kun sai kokeilla mitä kannattaa käyttää, mitä mikin tekee ja mihinkä kannattaa panostaa että pelaaminen on vieläkin kivempaa, tuohon ei aikaisemmin ollut mitään mahdollisuutta. Kun ei tuolla se pelaaminen helpotu edes mitenkään ainoastaan saat enemmän valinnanvaraa. Toki jos tuon vois tehdä heti alkuun, niin sit se olis ehkä vähän hölmöö, mutta mullakin oli 60h takana kun tuon tein.

Edit: Tuo rahan teko ei ole mikään glitch tai huijaus vaan se kuuluu siihen yhden tehtävän "palkintoon" Toki eihän sitä tarvi käyttää jos ei halua.

Lähinnä sitä haastetta tässä hain, eli pelistä tulee mielestäni liian helppo jos kyvyt on nostettu tappiin asti. On huomattavasti mielenkiintoisempaa, kun saa käyttää omaa intuitiota ja rakentaa hahmoa pala kerrallaan kertyvän kokemuksen myötä kuin hujauttaa kaikki kerralla tappiin asti. "Peli menee pilalle" oli ehkä liian voimakkaasti sanottu, mutta silti odotan, että peli tarjoaa myös kiperiä tilanteita ja myös kuolemia eikä vain tarinan, näyttävän ulosannin ja vapaan seikkailun tunteen.

Tiedä sitten, nousevatko vihollisten tasot kumulatiivisesti oman hahmon kehittämisen myötä - sitä en tiedä, kun en ole peliä vielä pelannut.
 
Juu tosiaan sen ekan 60h pelasin niin että tarvi tarkkaan käyttää skill pisteet. Mutta nyt voi kokeilla kaikkia mahdollisia yhdistelmiä ja hakee sen mieleisensä. Näyttäis skaalaatuvan vihut leveliin, eli on ihan sama ootko L1 vai L100 damagen kannalta, joka on tottakai vaan hyvä asia. Nyt 68h mittarissa ja 45% tehty. On tässä kyllä paljon tekemistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Tähän peliin on tunkemalla tungettu #content "sisältöä" niin paljon, että ymmärrän jos glitchaamalla tai muuten hankkii itselleen keinot kokeilla kaikkea mahdollista. Yksinpelissä täysin sallittua. Itse en kuitenkaan sitä ensimmäisellä pelikerralla tee, ellei kyse ole Skyrimin kaltaisesta täydestä hiekkalaatikosta, josta saa enemmän irti "rikkomalla sääntöjä" esimerkiksi modien avulla.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Sain pelin tänään viimein läpi, meni noin 88h tuntia (96%) ja suurimman osan sivutehtävistäkin sain tehtyä, lukuunottamatta joitakin task:eja, joihin en jaksanut kauheasti panostaa. Huumorinaisella mentiin ja pääasiassa sniputtaen, en oikein jaksanut erilaisiin taitoihin panostaa tai testailla :D Normaalilla aika helppo peli, ei mitään suurempia ongelmia päässyt syntymään.

Mitä tulee pelin teknisiin ongelmiin, niitä oli välillä häiritsevyyteen asti. Joitakin tehtäviä en saanut päätökseen ja joitakin en saanut edes aloitettua. Onneksi mikään ei ollut oleellisia tehtäviä,mutta ärsyttää, kun en saa niitä listoilta pois. Hahmot katoilivat ja välispiikeissä toista ei välttämättä näkynyt ollenkaan, eikä hänen puhettaan kuulunut, joten oli pakkosulkea peli ja ladattava uudestaan. Aluksesta katoili seiniä ja waypointeja ei näkynyt välillä ollenkaan, mikä on vähän huonoa pelisuunnittelua, en usko tuollaista glitchiksi kuitenkaan. Ruudunpäivitys tahmasi välillä TODELLA pahasti ja hahmo jäi jumiin ties minne. Peli tuntui ajoittain todella keskeneräiseltä. Kaikesta tästä huolimatta selvisin kunnialla läpi ja on sanottava, että pidin tästä todella paljon. Antaa hyvän pohjan jatkoa varten ja hahmot olivat oikein kivoja, Jaal varsinkin vei sydämeni <3 Mutta niin kauan kuin nämä ongelmat ovat olemassa, jätän mieshahmon ja New Game+ myöhempään ajankohtaan.

Pääjuoni oli yllättävän lyhyt, suurin osa ajasta meni sivutehtäviä tehdessä. Planeettojen skannaaminen tuntuu edelleenkin täysin turhalta, kun vain muutamassa oikeasti käydään, eikä niistä löytynyt edes mitään kivoja uusia pikkutehtäviä. Architecteja olisi saanut olla enemmän tai niissä olisi voinut olla enemmän haastetta, tämä tosin voi johtua myös omasta hahmosta, en tiedä skaalautuvatko viholliset? Lojaliteettitehtävät ovat Mass Effecteissä aina pelin parasta antia, niin tälläkin kertaa. Lisäksi oli kivaa, että ne kestivät ikään kuin koko pääjuonen ajan mennen välillä tauolle, sen sijaan, että ne olisi rykäisty pikaisesti läpi. Pelin viholliset ja pääpomo olivat laiskoja, vähän liian samantyyppisiä kuin reaperit. Liekkö loppunut ideat kesken vai säästetäänkö parempi materiaalia tulevaa varten, en tiedä, mutta petyin silti. Paljon jäi vielä auki ja odotankin mielenkiinnolla tulevia pelejä :) Kyllä tälle kasin antaa helposti arvosanaksi.
 
Ylös Bottom