Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect: Andromeda

Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Ei taida mennä kaupaksi mitenkään erikoisesti, kun jopa Gigantista saa 35 euroon?
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Ei taida mennä kaupaksi mitenkään erikoisesti, kun jopa Gigantista saa 35 euroon?

No eihän tuo nyt herranjumala kerro mitään [emoji2] Ei taida myöskään office mennä kaupaksi kun gigantti myi sitä 19€.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Ei se paljon kerro, mutta kyllä se jotain kertoo jos uutuus pelit menee lyhyen ajan sisällä alennukseen, kertoo se nimenomaan sitä että ei myy tarpeeksi ja laitetaan alennukseen että menis enemmän. Sama ilmiö tapahtui Watch_Dogs 2sen kanssa, joka oli jatkuvasti alennuksessa tyyliin kuukaus julkasusta ja itse tekijät kertoi että ei saavuttanut tavoitettua voittoa. Yleensä jos peli on erittäin menestynyt, pidetään myös hinnat ylhäällä että kun se jokatapauksessa menee kaupaks. GTA5 hinta pyörii edelleen siinä 39.90 paikkeilla, alunperin julkastu 2013 ps3 ja myöhemmin uusille alustoille.

Että kyllä mä nyt voisin väittää että kyllä se nyt jotain kertoo.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Jos se on lähes joka paikassa alennettuun hintaan, niin sit se kertoo jotain. Se että gigantti myy sitä, ei kerro yhtään mitään.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Jos se on lähes joka paikassa alennettuun hintaan, niin sit se kertoo jotain. Se että gigantti myy sitä, ei kerro yhtään mitään.

Lähin cittari myy sitä hintaan 45€. Että joo ja silleen. Tietty joku VPD varmaan pyytää tästä 250€ ja Gamestopissa ikinä ole mitään alennuksessa, mutta näyttää kovin et ns. perinteiset liikkeet myy siitä "alehintaan".
 
Juu ja huuto netissä joku myy 576€ joten hinta on vaan kallistunut. Tsiisus mitä ylivetoja taas tulee keskusteluun. Storessa 69.95€ ja kyllä sekin jotain kertoo.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Ylivetoja? Siis millä perustein? Jos pelin hinta laskee melko nopeasti julkaisun jälkeen, se tarkoittaa ettei se ole saavuttanut tarpeellisia myyntejä. Aiemmin esitetty Watch_Dogs 2 on tästä hyvä esimerkki. Ei kai nyt se salaisuuskaan ole, että tämä on Mass Effect pelisarjan heikoin osa, joka on saanut myös samalla pelisarjan heikoimmat arvostelut kautta linjan. Storen hinnat nyt on mitä on, kun joku Onen julkaisupeli Ryse maksaa sielläkin se 30€, kun jopa lähicittarista sitä on saanut vuoden päivät 15€ hintaan. Ymmärrän toki, että harmittaa jos pelistä on mennyt täyden hinnan maksamaan ja jo tässä vaiheessa se on melkein puolittunut, mutta ei se nyt mikään yliveto ole.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Itse taisin maksaa 59 gigantista julkaisupäivänä. Ihan tarpeeksi oli pelattavaa siihen hintaan. Ja jopa ihan hyvä peli.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Pätsi versiolla 1.06 tuli ladattavaksi, ja pieniä parannuksia on taas lukuisia. Peli alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä kuin sen olisi pitänyt näyttää julkaisussa, vaikka mistään taideteoksesta ei vieläkään voi välinäytösten osalta puhua. Alla joitakin hahmoanimaatiomuutoksia käsittelevä video. Vertailua voi katsoa hyppäämällä kohtaan 1:55.

[video=youtube;OzVAClWI4UU]https://www.youtube.com/watch?v=OzVAClWI4UU[/video]

Pätsin nootit voi lukea täältä tai alta spoilereista.

Mass Effect: Andromeda Patch 1.06 Notes

Fixed issue that caused singleplayer difficulty to impact multiplayer

Improved performance and stability

Various improvements to cinematic scenes

Fixed issue where SAM would mistakenly tell Ryder they have new email

Conversation options will no longer appear “greyed out” if new content is available

Improved legibility of subtitles

Maximum Nexus Level increased to 29

Single player balance improvements at higher difficulties.

Fixed issues with player animations getting stuck when jumping or changing direction repeatedly

Increased the number of autosaves allowed

Special items will not carry over into New Game+

Fixed issue where subtitles would not appear while waiting at the dialogue wheel if subtitles were disabled

Fixed issue that could cause AVP to reset to zero for all planets except Kadara

Weapon and armor vendors now carry inventory once player reaches Level 61

Chest armors now have level restrictions

Bonus items—such as Pathfinder Armor—can now be deconstructed

Fusion Mod of Resistance no longer continues to apply evade damage once unequipped

Improved responsiveness of control sticks

Fixed clipping issue on Sara Ryder’s casual jacket

Added graphics options to toggle Motion Blur and Depth of Field

Fixed issue where Remnant VI would stop attacking

Turbocharge will not deplete spare ammo when used on a weapon with the Vintage Heat Sink augmentation

Fixed interaction with datapad in the Search for the Remnant Drive Core mission.

Fixed issue where squadmate could not be revived if killed by a fiend at Site 2

Swapping a dead squadmate at a loadout will not cause them to die permanently

Nexus tram now operates during Nexus Reunion mission even if player has not completed Prologue

Fixed issue where player could romance both Cora and Peebee

Fixed issue where player could romance both Vetra and Peebee

Taking the left path in the Havarl dungeon will not block progression on Remnant Scanner mission

Fixed issue on H-047C where enemies could get stuck inside a rock, making them unkillable

Fixed issue where player couldn’t hide Ryder’s helmet after completing Ark Natanus mission

Fixed broken Nomad Shield Crafting mission

Fixed health issues with Architect’s leg that prevented completion of the fight

Frequency mission on Voeld is no longer blocked if player leaves the area after scanning the meteorite.

Missing Science Crew mission no longer blocked if Ryder kills the Architect before finishing objectives

Leaving the Nomad while falling out of bounds no longer results in infinite loading screen

Fixed issue where Nomad jump control was not remapping

Fixed issue where Cora slowly fell back to the ground after charging an airborne enemy

Improved performance on Eos when approaching or fast travelling to Prodromos

Loading auto-save will not block progress after kett encounter near Site 1 power relay station

Eliminated player fall through on Tempest after loading autosaves in space

Reduced the cost of Strike Team equipment and improved its effectiveness

A default Ryder name can now carry over to New Game+

PC – Fixed issue where dialogue choices would auto-select when using mouse and keyboard

PC – Improvements to display when running at different resolutions

PS4 – Fixed a crash that occurred when sitting in main menu for more than two minutes

PS4 – Fixed crash that occurred when moving from multiplayer back to the main menu

Multiplayer

Fixed issue where player would crouch repeatedly while interacting with device

Player’s deceased character no longer falls through the floor after an Ascendant attack in the extraction zone on Firebase Icebreaker

Improvements to reduce lag for players and hosts
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Näinhän se menee jokaisen pelin kohdalla. Että usemman patcin jälkeen sanotaan et tämmönen sen olisi pitänyt olla julkaisussa. Tuo on totta ja pitäis vaan enemmän olla beta testejä ja tehdä ne pelit laakista valmiiksi. Tosin julkaisu aina vähän myöhästyis, mutta onko se sit huono asia.

Jos peli on julkaisussa tosi buginen ja saa arvosanaksi 6/10. Mutta vaikka 2kk muutaman korjauksen jälkeen peli saakin 8/10. Niin kumpi on parempi. Omasta mielestä jälkimmäinen tottakai ja varmaan samaa mieltä on 80-90% pelaajista, mutta tekijät on erimieltä.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Kotakulta mielenkiintoinen pitkä artikkeli pelin kehityksen vaiheista ja ongelmista: https://kotaku.com/the-story-behind-mass-effect-andromedas-troubled-five-1795886428

In 2012, as work on Mass Effect 3 came to a close, a small group of top BioWare employees huddled to talk about the next entry in their epic sci-fi franchise. Their goal, they decided, was to make a game about exploration—one that would dig into the untapped potential of the first three games. Instead of visiting just a few planets, they said, what if you could explore hundreds?

Five years later, it’s hard to find anyone who’s happy with the results. Mass Effect: Andromeda, released in March 2017, disappointed even the biggest fans of BioWare’s longrunning series. The game was widely pilloried, with critics slamming its uneven writing, frequent bugs, and meme-worthy animations (although our own review was just lukewarm). The PS4 version of Andromeda has a 70% on Metacritic, lower than any BioWare game to date, including the ill-advised Sonic Chronicles.

Almost immediately, fans asked how this happened. Why was Andromeda so much worse than its predecessors? How could the revered RPG studio release such an underwhelming game? And, even if the problems were a little exaggerated by the internet’s strange passion for hating BioWare, how could Andromeda ship with so many animation issues?
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Kotakulta mielenkiintoinen pitkä artikkeli pelin kehityksen vaiheista ja ongelmista: https://kotaku.com/the-story-behind-mass-effect-andromedas-troubled-five-1795886428

Tämä oli kyllä mielenkiintoista luettavaa jopa ihan noin yleisesti liittyen videopelien tekemiseen. Taitaa olla aika yleistä että tekijöillä on liian isot suunnitelmat ja sitten matkan varrellaa tullaan alas ja rytäkällä. Voisin veikata että esim. No Man Sky ja vaikkapa Watch Dogs ovat kokeneet saman kohtalon. Toki Mass Effect Andromeidan taustalla paljon muutakin säätöä mutta varmaan menee just helposti esim. Watch Dogsin kohdalla niin että tekijät kelanneet että "nyt tehdään graafisesti niin näyttävä ja päräyttävä avoimen maailman peli että huhhuh". Sit tehdään lyhyt ja suppea demo-esittelyt mikä näyttää upealta ja näytetään koko maailmalle. Sitten matkan varrella huomataankin että niin, tää maailma on tosiaan aika iso ja ei oikein tehot riitäkään pyörittämään koko hommaa niinkuin kaavailtiin ja sitten aletaan karsimaan ja lopputulos on aivan jotain muuta kuin aluneperin suunniteltiin.

Onhan se tietty kun pelien luomiskäyrä alkaa olla jotain 4-5 vuotta niin siinä ajassa ehtii tapahtua aika paljon nykypäivänä kun teknologia menee niin hurjaa vauhtia eteenpäin. Kun tätäkin peliä alettiin suunnittelemaan niin oliko PS4 edes tullut vielä ulos? Tai ei ainakaan ollut kauaa ollut markkinoilla. Ei tekijöillä mitään kokemusta eikä varmaa näyttöä mihin uus rauta edes pystyy.

Olisivat vaan suosiolla rajanneet maailman pienemmäksi ja tehneet suppeamman kokonaisuuden, muutama hieno planeetta käsin tehtynä. Väkisin pitää tehdä niin isoja näistä avoimen maailman peleistä että lähtee lapasesta ja onhan noita nähty tässä että ei homma oikein toimi. Väkisinkin laatu kärsii.

Hype ja keskustelu tän pelin ympärillä kyllä loppui kuin seinään heti pelin julkaisun jälkeen. Tais olla pahimpia floppeja pitkään aikaan.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Tämä ketju on yhtä kuollut kuin Mass Effectin tulevaisuus...

ME:A ei Kotakun lähteiden mukaan tule saamaan yksinpeli-DLC:tä. Päätös ei sinänsä yllätä, kun BioWare Montreal ehdittiin jo hajottaa, ja peli on myynyt ilmeisesti melko huonosti ja vastaanotto oli korkeintaan laimea. Ainakin pari selvää DLC-alustusta löytyy pääpelistä, mutta nämä taitavat nyt jäädä pienenevän fanijoukon fanfictionin varaan.

Pelille saadaan sentään vielä patcheja, joista viimeisin on 1.09. Nootit alla.

For patch 1.09, we’ve continued to improve facial animations in Mass Effect: Andromeda, as well as fixing a number of player-reported issues. We’ve also added Platinum difficulty to Multiplayer, featuring a new mixed enemy faction.

You can find a full list of notes below. For notes in other languages, click here.

Various improvements to facial animations and cinematic scenes
Improved stability
[MP] Platinum difficulty added
Fixed issue where certain hair textures could disappear from female custom heads when using Facial Reconstruction Suite
Fixed issue where negative AVP could be displayed after reaching Nexus level 20
Fixed various quest progression blockers
Fixed issue where Ryder could be killed even when following directions during the guarded walk through Aya
Fixed issue where player could commit to relationships with both Jaal and Cora concurrently
Fixed issue where the “Reach the Signal Source” objective in Peebee’s quest line could fail to trigger
Fixed issue where player could get trapped on a ledge in the Elaaden Vault, causing an infinite load screen
Fixed save/load issues with the final battle area in Peebee’s Loyalty mission
Fixed issue where the “Speak to Sid” objective on the Nexus could persist indefinitely
Fixed issue where quest marker could disappear during the final step of the “Reformation” quest on Voeld
Addressed issue where it was possible for the player to be attacked during initial conversation with Bain Massani on Eos
Fixed issue where save/load could cause final platform to disappear in Drack’s Loyalty Mission
Fixed issue where the player can’t progress through the final story mission if the Nomad is broken from the “Out of Gas” quest
Added a confirmation prompt before changing Ryder’s appearance on the Tempest
Fixed issue where player could become trapped by NPCs in the APEX HQ on the Nexus
X5 Ghost can now be dismantled.
Fixed issue where TAB (keyboard) and Start/Options (Controller) no longer served as shortcuts to close the pause menu
Fixed issue where auto-level could assign skill points into loyalty-locked squadmate skills
Tactical Cloak melee damage bonus now applies to jump-melee as well.
Fixed issue with Fusion Mods displaying incorrect stats
[PC] Improved HDR functionality on Windows 10 Creators Update
[PC] Photo mode now supports Ansel’s depth-of-field controls.
[PC] Fixed issue where Logitech keyboard rebinding would cause key lighting to work improperly

Sen sijaan usko on kova Edmontonin studion Anthemiin, jonka Destiny-wannabeismi menee niin pitkälle, että julkaisija EA kertoo sillä olevan "10 vuoden suunnitelma" Anthemille. Kuulostaako tutulta?
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Tämä ketju on yhtä kuollut kuin Mass Effectin tulevaisuus...

ME:A ei Kotakun lähteiden mukaan tule saamaan yksinpeli-DLC:tä. Päätös ei sinänsä yllätä, kun BioWare Montreal ehdittiin jo hajottaa, ja peli on myynyt ilmeisesti melko huonosti ja vastaanotto oli korkeintaan laimea. Ainakin pari selvää DLC-alustusta löytyy pääpelistä, mutta nämä taitavat nyt jäädä pienenevän fanijoukon fanfictionin varaan.

Sinänsä harmi, että yksi heikompi peli pilaa koko pelisarjan. Itse olen nauttinut täysin siemauksin myös Andromedasta, vaikkei se Shepard-trilogian tasolle ylläkään. Tykkäisin, että palattaisiin ykkösen tunnelmiin, niin tarinassa kuin pelimekaniikassakin. Nythän Mass Effect on toisesta osasta eteenpäin kokoajan laantunut yhä geneerisemmäksi kolmannen persoonan räiskinnäksi, kun taas ykkönen tarjosi statseihin perustuvaa ammuskelua. Peli tuntui paljon enemmän roolipeliltä. Vähän sama asia kuin Falloutien V.A.T.S. - osut paremmin jos ase ja statsit ovat paremmat. Mielestäni tässä oli jotain hienoa ja erilaista. Olisivat vaan jatkaneet tämän mekaniikan kehittämistä kakkos- ja kolmososissa. Myönnän toki sen, että ykkönen oli teknisesti raakile, mutta juuri siksi harmittaakin, ettei kehitystä samojen pelimekaniikkojen parissa jatkettu. Silloin meillä voisi olla käsissä massasta erottuva avaruusooppera, eikä geneerinen kolmannen persoonan räiskintä roolipelielementein. Kärjistin tässä hieman, pahoittelut siitä.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Hieman kärjistäen sanottuna pelisarja joutui rahastuksen uhriksi. Biowarelta alkoi häipymään niitä alkuperäisiä työntekijöitä ja pelisarjan siirtyminen EA:lle, tarkoitti pelien yksinkertaitaistamista. Lähdettiin kosiskelemaan isompia massoja ja siinä toki onnistuttiin, mutta avaruusroolipelien faneja muutokset eivät sitten niin hyvin palvelleet.

Kyllähän EA:llakin selvästi tiedettiin mitä heillä on käsissä Andromedan kanssa, kun katsotaan pelin ennakkomainontaa sekä hypettämistä. Peli ei saanut missään vaiheessa kunnon mainostamista ja muistan kuinka vielä tammikuun alussa ihmeteltiin pelin hiljaiseloa. Ajateltiin, että sieltä tulee sitten viiminen kuukausi hirveätä rummutusta. Sen sijaan ne muutamat harvat traileritkin ennen julkaisua jo jakoivat pelaajaväestön kahtia.

Sitten, kun Andromedan mainostamista vertaa ME 3 yliampuvaan mainostamiseen joka tavoitti jatkuvasti myös ei pelaajia niin ero on aika valtava. Jälkikäteen ei tarvitse ihmetellä miksi ei Andromedaa hypetetty vuoden verran ennen julkaisua. Kenties maailma ei edes tarvitsee uutta Mass Effectia vähään aikaan. Ja sitten, kun paluu tapahtuu niin peli tuntuisi tuoreelta ja uudelta peliltä, eikä vain venytettäisi sitä 10 vuotta vanhaa peliä moderniin päivään ala Andromeda.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Voiko hahmon ulkonäköä muuttaa alun jälkeen...... tai pääseekö tässä edes parturiin? Mun hahmo näyttää sini tukkaiselta Uuno Turhapurolta.
En ole ennen tätä pelisarja pelannut ja alun perusteella tässä on huima potentiaali, mutta kaikki on vähän kuin vasemmalla kädellä sutaistu.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Voiko hahmon ulkonäköä muuttaa alun jälkeen...... tai pääseekö tässä edes parturiin? Mun hahmo näyttää sini tukkaiselta Uuno Turhapurolta.
En ole ennen tätä pelisarja pelannut ja alun perusteella tässä on huima potentiaali, mutta kaikki on vähän kuin vasemmalla kädellä sutaistu.

Ei voi muuttaa ulkonäköä kesken pelin.

Jos tämä kolahtaa yhtään, niin suosittelen kiinnittämään huomiota myös alkuperäisen trilogian suuntaan. Siellä potentiaali on lunastettu paremmin kuin tässä.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda

Ei voi muuttaa ulkonäköä kesken pelin.

Jos tämä kolahtaa yhtään, niin suosittelen kiinnittämään huomiota myös alkuperäisen trilogian suuntaan. Siellä potentiaali on lunastettu paremmin kuin tässä.

Itseasiassa voipas, patch 1.08 toi tämän toiminnon. En vaan tiedä missä sen voi tehdä, varmaan jossain omassa aluksessa.
 
Ylös Bottom