Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect: Andromeda

Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Siellä on väkeä päässyt pelaamaan 4+ tuntia peliä kutsuvieraina. Mukana ollut niin tubettajia kuin myös "pelialan ammattijournalisteja". Seuraavassa 18 minuutin katsaus siitä, mitä tuo 4+ tuntia on tarjonnut tubettajan silmin. Positiivisia kommentteja enimmäkseen :)

[video=youtube;dICKvec9Ges]https://www.youtube.com/watch?v=dICKvec9Ges[/video]
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Ilmeisesti joissakin previkoissa on ollut spoilereita pelin alusta, joten kannattaa olla lukiessa tarkkana.

Levelcappia ei tosiaan ole pelaajan hahmolle, mutta entäs squadikaverit? Squadin merkitys näyttää vähentyneen entisestään, kun pelitempoa on nopeutettu ja pelaajan hahmosta tehty voimakkaampi.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Ykkös mässi on omalla listallani kaikkien aikojen paras peli. Läpipeluukerrat on useissa kymmenissä. Kakkonen jätti kylmäksi ja kolmosen paskeeseen en edes koskenut, onneksi tuli katsottua aikoinaan kolmosen loppu ratkaisut netistä ennen ostamista ja näin säästyin laittamasta rahojani siihen Ultimate Piece Of Shittiin. Tämänkin kohdalla tullaan tsekkaamaan videot ensin ja sitten katsotaan onko tämä uusin ostamisen arvoinen tekele vai ei. Jos kolmosen käsikirjoittajat on edelleen mukana niin eipä kyllä luottoa löydy etukäteen tähän tekeleeseen.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

...Ultimate Piece Of Shittiin...

Voisin nimetä suoralta kädeltä pari sataa peliä, jotka ovat huonompia kuin ME3. Itsekin olen paukuttanut kaksi ekaa Mässyä useaan kertaan läpi ja kolmosenkin kahteen, mutta en vieläkään käsitä tätä älämölön määrää koskien ME3:n käsikirjoitusta. :confused:
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

ME3:n käsikirjoitus on täynnä laiskaa fanserviceä, hölmöjä skenaarioita, pelaajan päätösten väheksymistä, ja pääjuoni on pelin profiiliin nähden surkea. Ei se kässäri kokonaisuutena sivujuonineen täysin surkea ole, mutta ei myöskään pääse lähellekään ME1-2 tasoa. Ykkösosan juonikaari on aivan eri tasoa kuin jatko-osissa.

Tässä uudessakin häärii ohjaajana ja luovana johtajana Mac Walters, jota minä pidän henkilökohtaisesti vastuussa ME3:n huonoudesta. Siksi odotan tarinaa erittäin suurella skeptisyydellä, mutta toivon silti että uusi ympäristö ja uusi lähtökohta (ei yhtä suurta pahaa?) mahdollistavat hyvän tarinan. Käsikirjoittajana Andromedassa on Halo 4:n kirjoittanut Chris Schlerf.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Ennakkot katsottua ja luettua tuli se vahvistus omalle mielipiteelle. Andromeda on varmaan loppujen lopuksi ihan hyvä tai kelvollinen peli, mutta siitä on viety se Mass Effect pois. Omalla kohdallani taitaa Mass Effectien upea tarina päättyä kolmeen ensimmäiseen peliin ja olen oikeastaan sitä mieltä, että se kyllä riittääkin itselleni. Toki olisi hieno saada uusia kokemuksia Mass Effect universumissa, mutta tämä vaikuttaa fiiliksen osalta enemmän joltain spinoffilta.

Juuri tuli ostettua pari viikkoa sitten ME1 PC:lle ja onhan se heti viennyt mennessään vaikka onkin jo kohtalaisen vanha peli nykyään. Ne hahmot, tarina, fiilis ja rytmitys vievät mennessään ensimmäisestä sekunnista lähtien. Itse pelattavuus on toki aika kehnoa, jos vaikka vertaa ME2:seen.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Juuri tuli ostettua pari viikkoa sitten ME1 PC:lle ja onhan se heti viennyt mennessään vaikka onkin jo kohtalaisen vanha peli nykyään. Ne hahmot, tarina, fiilis ja rytmitys vievät mennessään ensimmäisestä sekunnista lähtien. Itse pelattavuus on toki aika kehnoa, jos vaikka vertaa ME2:seen.

ME1 tulee pelattua vähintään kerran vuodessa. Tuntuu etttä se on kaikesta kankeudestaan huolimatta vanhentunut parhaiten ainakin PC:llä. Cinema Mod ja korkearesoluutioiset tekstuurit ovat kuitenkin pakollisia lisiä.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

pääjuoni on pelin profiiliin nähden surkea.

No tämä osuu täysin asian ytimeen ja juuri siksi en ymmärrä, miksi ME3 on "ultimate piece of shittiä". Peliä arvottaessa moni tuntuu elävän jossain ihmeen Mass Effect -tyhjiössä. Odotukset olivat korkealla ja loppu oli huono, joo, mutta kolmosmässyn dissaamisesta tuntui tulevan coolia ja siksi ainakin minusta se lipesi lapasesta.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Olenko mä ainoa, jonka mielestä kasvoanimaatiot on aika hirveät kaikissa Andromedan trailereissa? Siis oikeasti, kuminaamoja. Tulee mieleen sillä huonolla tavalla Oblivion. En tiedä johtuuko se siitä, että tuo Frostbite ei ehkä ole Biowarelle se ykkösjuttu tai mikä, mutta jotenkin nuo kasvot eivät vaan mielestäni toimi. Vaikka aiemmissa osissa oli omat ongelmansa, niin kakkosta pelatessa kiinnitin huomiota siihen et kasvoanimaatiot ja ihan yleisesti kasvot näyttivät kaikkineensa paremmalta kuin Andromedassa.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Olenko mä ainoa, jonka mielestä kasvoanimaatiot on aika hirveät kaikissa Andromedan trailereissa? Siis oikeasti, kuminaamoja. Tulee mieleen sillä huonolla tavalla Oblivion. En tiedä johtuuko se siitä, että tuo Frostbite ei ehkä ole Biowarelle se ykkösjuttu tai mikä, mutta jotenkin nuo kasvot eivät vaan mielestäni toimi. Vaikka aiemmissa osissa oli omat ongelmansa, niin kakkosta pelatessa kiinnitin huomiota siihen et kasvoanimaatiot ja ihan yleisesti kasvot näyttivät kaikkineensa paremmalta kuin Andromedassa.

Minusta näissä viimeisimmissä videoissa (vaikka tämä edelliselle sivulle postaamani) kasvoanimaatiot näyttävät jo melko hyviltä. Muiden kuin ihmislajia edustavien hahmojen animaatiot ovat selvästi ihmisiä parempia. Mitään isoa sukupolviloikkaa ei tässä suhteessa ole kuitenkaan tehty, se on selvää. Ero ME3:n on pieni. BioWaren pelimoottoriosaaminen vaatisi selkeästi parannusta, mutta toisaalta myös vertailukohteiden animaatiot ovat parantuneet viiden vuoden aikana niin paljon, että nämä perinteisesti (ei motion capturella) tehdyt animaatiot eivät näytä hyviltä.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Pelin viralliset laitteistovaatimukset PC-pelaajille:

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS


OS: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 and Windows 10
PROCESSOR: Intel Core i5 3570 or AMD FX-6350
MEMORY: 8 GB RAM
VIDEO CARD: NVIDIA GTX 660 2GB, AMD Radeon 7850 2GB
HARD DRIVE: At least 55 GB of free space
DIRECTX: DirectX 11


RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS


OS: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 and Windows 10
PROCESSOR: Intel Core i7-4790 or AMD FX-8350
MEMORY: 16 GB RAM
VIDEO CARD: NVIDIA GTX 1060 3GB, AMD RX 480 4GB
HARD DRIVE: At least 55 GB of free space
DIRECTX: DirectX 11

Oma kone asettuu täsmälleen minimivaatimuksiin :D
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Aika prossu painotteinen peli taitaa olla, tosin muutenkaan tarvi kummonen kone olla että peli pyörii näköjään. Hyvin on sit ainakin optimoitu.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Kyllähän nuo kasvoanimaatiot on aika kankean näköisiä munkin mielestä. Minä tykkäsin kolmosesta kaikista eniten. En pelaa pelejä juonen takia vaan tärkeämpää on pelattavuus ja maailma. Kolmosessa oli taistelu ja pelattavuus vihdoin sellaisella tasolla että pystyi täysin siemauksin nauttimaan siitä. Kolmosesta tuli mulle unohtumaton kokemus ja haravoin kaikki tehtävät. Kahden ekan osan taistelu oli niin kökköä että se söi aika paljon fiilistä, kakkosen juoni oli mun mielestä tylsä. Itellä ei ainakaan yhtään kiinnostanut tehdä jotain tehtäviä niille eri crew membereille ja hankkia luottamusta.

Nyt kun on kattellut noita videoita niin vähän kaksijakoiset fiilikset tästä uudesta on. Onko kamera jotenkin kauempana pelaajasta? Jotenkin näyttää että on ja en tykkää siitä. Samoin tuo taistelumeininki on jotenkin vähän turhan karkkimaista, tsekkasin tubesta vertauksen kolmosen gameplayta niin mun mielestä kyllä se taistelu näytti siinä paljon paremmalta. En tiiä miks nykyään peleissä vaan toi taistelu on jotenkin niin munatonta ja kauheesti tapahtuu mutta jotenkin ei vaan tuu noistakaan videoista sellaista fiilistä että olis jotenkin "sisällä" siinä vaan jotenkin tuollaista vaan kohkaamista. Vaikee selittää mutta kattokaa vaikka kolmosen taistelua niin jotenkin paljo parempi tunnelma niissä.

Onko muuten tässä luovuttu siitä että tiimikavereita voi käskyttä tekemään jotain? Se oli mun mielestä hauska lisä taisteluun aiemmissa osissa.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Minusta näissä viimeisimmissä videoissa (vaikka tämä edelliselle sivulle postaamani) kasvoanimaatiot näyttävät jo melko hyviltä.

Niin sitä tässä mietin et onko vika siinä, et muut osaa tehdä paremmin vai oikeastiko Bioware ei vaan osaa? Ensimmäiset kolme Mass Effectia olivat kuitenkin aikakauteen nähden erittäinkin onnistuneita muutamaa hassua ylilyöntiä lukuunottamatta. Nämä ovat vaan jotenkin... bleh? En osaa oikein sanoa mikä tuossa on vialla, kun hahmojen kaikki muut liikkeet ja animointi näyttävät olevan varsinkin laadukasta kamaa.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Onko muuten tässä luovuttu siitä että tiimikavereita voi käskyttä tekemään jotain? Se oli mun mielestä hauska lisä taisteluun aiemmissa osissa.

Tiimikavereiden ensisijaista kykyä voi ilmeisesti edelleen käyttää, ja käskyttää lennosta siirtymään suojaan. Mutta koska ajanpysäytys on poistettu pelistä kokonaan, on myös iso osa taktisuudesta hävinnyt. Pelattavuuden nopeuttaminen on oikeastaan vain jatkoa viimeistään ME3:n kampanjasta ja moninpelistä alkaneeseen toimintapainoitteiseen kehitykseen.

Niin sitä tässä mietin et onko vika siinä, et muut osaa tehdä paremmin vai oikeastiko Bioware ei vaan osaa? Ensimmäiset kolme Mass Effectia olivat kuitenkin aikakauteen nähden erittäinkin onnistuneita muutamaa hassua ylilyöntiä lukuunottamatta. Nämä ovat vaan jotenkin... bleh? En osaa oikein sanoa mikä tuossa on vialla, kun hahmojen kaikki muut liikkeet ja animointi näyttävät olevan varsinkin laadukasta kamaa.

Ilmeisesti eivät vain osaa. Jos osaisivat paremmin niin luulisi tällaisessa hahmovetoisessa pelissä näkyvän. Trilogiassa grafiikkaongelmat olivatkin pääasiassa muualla, kun katselee kenttien taustoja ja muita grafiikoita.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Ilmeisesti eivät vain osaa. Jos osaisivat paremmin niin luulisi tällaisessa hahmovetoisessa pelissä näkyvän. Trilogiassa grafiikkaongelmat olivatkin pääasiassa muualla, kun katselee kenttien taustoja ja muita grafiikoita.

Itse asiassa olen jäänyt eniten kaipaamaan Mass Effect 1:n todella hienoja taustoja. Yleensä Makolla ajaessa oli niitä isoja tähtiä, planeettoja, syvän avaruuden kohteita ym. Niitä oli eniten niillä random-kikkare-planeetta-wannabe-tutkimiskohteilla. Mutta hitto et ne oli kipeää settiä. Edelleen lähtemättömän vaikutuksen teki lähitähti, joka oli taustalla animoitu aivan uskomattoman hienosti. Esimerkkinä tämä. Tai esim. Shadow Brokerin ympäristö, jossa oli tuulta, objekteja, salamointia yms. Vastaavaan en ole törmännyt muissa peleissä kertaakaan (ok, shadow broker oli toisessa...).
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Itse asiassa olen jäänyt eniten kaipaamaan Mass Effect 1:n todella hienoja taustoja. Yleensä Makolla ajaessa oli niitä isoja tähtiä, planeettoja, syvän avaruuden kohteita ym. Niitä oli eniten niillä random-kikkare-planeetta-wannabe-tutkimiskohteilla. Mutta hitto et ne oli kipeää settiä. Edelleen lähtemättömän vaikutuksen teki lähitähti, joka oli taustalla animoitu aivan uskomattoman hienosti. Esimerkkinä tämä. Tai esim. Shadow Brokerin ympäristö, jossa oli tuulta, objekteja, salamointia yms. Vastaavaan en ole törmännyt muissa peleissä kertaakaan (ok, shadow broker oli toisessa...).

Joo, skyboxit ovat säilyttäneet tehonsa. ME1:n avaruustaustat, ME2:n kaupungit ja ME3:n taustalla häärivät Reaperit. Aiemmalla kommentilla tarkoitin kuitenkin tekstuureita ja rakennelmien ja taustahahmojen laatua. ME3:ssakin taustalla näkyvät hahmot on koostettu noin kolmesta polygonista.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Joo eihän se yllätyksenä tule varmaan kenellekään että tätä(kin) peliä viedään toiminnantäyteisempään suuntaan. Tosin olihan niissä edellisissäkin osissa paljon sitä taistelua mutta vähän pelkään että tää uus Mass Effect tulee olemaan kans sellainen Ubisoft-tyyppinen missä maailma on avoimempi ja joka kulmalla on kaikenmaailman asemia missä saa tulittaa vihollisia kyllästymiseen asti. Ja sit keräillään kukkia ja ties mitä tilpehööriä että voi päivittää aseita. Onko tässä muuten niitä planeettojen skannauksia ollenkaan? Omalla tavallaan se oli ihan hauskaa puuhaa vaikka sitä olikin vähän liikaa. Jotain tuollaisia minipelejä pelin sisällä vois muutenkin harrastaa peleissä enemmän ettei kaikki olis vaan joko välivideoiden kattelua tai sit äijällä liikkumista ja ampumista. Mahdollisuuksia olis tämänkin tyyppisessä pelissä vaikka mihin ja luoda uusia ideoita mutta aika samalta näyttää kuin kaikki muutkin viime vuosien 3-persoonan räiskinnät.
 
Vastaus: Mass Effect: Andromeda [23.3.2017]

Mahdollisuuksia olis tämänkin tyyppisessä pelissä vaikka mihin ja luoda uusia ideoita mutta aika samalta näyttää kuin kaikki muutkin viime vuosien 3-persoonan räiskinnät.

Ehkä EA effect on nyt virallisesti saavuttanut Mass Effectin. Se vähä mitä tämän kehitystä on seuraillut niin ei kauheasti ole vakuuttanut. Toki olen nähnyt pelistä vain murto-osan, jos sitäkään, mutta se on vain se yleinen fiilis, joka joko iskee tai sitten ei - nyt se vain ei oikein iske, ainakaan vielä, toisin kuin jo heti ensimmäisen Mass Effectin ensimmäisistä kuvista. Kyllä tämä varmasti tulee ostettua ja pelattua, mutta nyt vain on pohdinnan alla, että ostaako uutena vai käytettynä tai alelaarista. Ensimmäisen Mass Effectin suuruuden päiviin tuskin koskaan tullaan enää pääsemään.
 
Ylös Bottom