Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Vihdoinkin! Toinen läpipeluukerta menossa ja hahmona on tosiaankin femShep. Ääninäyttely melko mainiota kautta linjan (parempi kuin äijän) ja tosimeininkiä rulaa. Ensimmäistä kertaa kokeilun alla on Soldier, joka on nyt saavuttanut levelin 45. Noveriaan tuli juurikin laskeuduttua... Mutta mikä parasta, kaiken tämän jälkeen... Renegade achievement! On monesti tullut aloitettua pelaamaan kusípäisellä hahmolla, mutta joka kerta on leikki jäänyt täysin kesken kun omatunto kolkuttaa jokaisen pahan valinnan jälkeen. Onneksi tällä kertaa takapiruina toimivat Wrex ja Garrus ovat olleet hyvin menossa mukana ja suorastaan kannustavat enemmän suoraan toimintaan, kuin mihinkään muuhun. Katsoo sitten, josko tällä saisi sen lvl50 rikki yksinpelin aikana.

Sellaista.:cool:

Ja edittiä eli peli on vihdoinkin läpi. Lopuksi sitten kun Saren otti ja kuoli, taso 51 kilahti. Ihan jees tämä soldier, todella paljon erilainen kuin nuo biotic -pohjaiset hahmot millä on tullut pelailtua... raakaa voimaa vaan kehiin ja menoksi eikä keinoja kaihdeta. Onkin nyt sitten jännää, että mitenköhän tämä toimii ME2:ssa, jossa tuota pelattavuutta on parannettu vielä entisestäänkin. Noh, Laura Shepardin seikkailut jatkuvat uusien lisätehtävien kera.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Bumpataan nyt vanhaa topickia..

Ekaa pelikertaa ME:ssä ja oon jumissa siinä sinisessä naisbossissa. Nimi(?) Aluks tulee cutscenet, sit se lähettää niitä sen sotilaita ja ite heittelee jotain taikoja sieltä. Miten vitussa tän pääsee läpi? Oon soldierilla pelaamas, ja muutamat kaverit sano, että alota koko peli alusta, että kyseinen bossi kannattais hoidella vasta myöhemmin.

Edit: Niin siit omat tiimikaverit kuolee melkeen instana tossa, ja itellä ei oo mitään hajua miten pitäis edetä, jos satun saamaan noi ekat pikkupahikset tapettua niin seuraavassa aallossa kuolen varmasti.

Kiitokset.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Bumpataan nyt vanhaa topickia..

Ekaa pelikertaa ME:ssä ja oon jumissa siinä sinisessä naisbossissa. Nimi(?) Aluks tulee cutscenet, sit se lähettää niitä sen sotilaita ja ite heittelee jotain taikoja sieltä. Miten vitussa tän pääsee läpi? Oon soldierilla pelaamas, ja muutamat kaverit sano, että alota koko peli alusta, että kyseinen bossi kannattais hoidella vasta myöhemmin.

Kiitokset.
Itse tein muistaakseni silleesti, että taistelun alkaessa siirryin välittömästi koko porukalla huoneen oikeaan laitaan, jolloin se lasituubi suojaa Benezian powereilta. Sieltä on iisimpää nitistää kahdesta ovesta tulevat asari commandot, ja kun ne loppuvat, voi rauhassa käydä Benezian kimppuun.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Bonitoz

Säädä vaikeustasoa pienemmälle jos on vaikea. Noveria on minun kirjoissani se viimeinen kolmesta ekasta planeetasta missä käydä (feros, se kaivos ja Noveria)

Mutta ite bossiin. Se lähettää niitä vartijoita. Tapa aina ne vartijat jolloin bossin "power level" (saatto olla toisellakin nimellä) aina putoaa. Toista tätä kunnes on aivan nollassa. Kun hän ei enää lähetä vartijoita (Tässä vaiheessa tulee kai cut-scene, en muista tarkalleen) hänen tappaminen on aika helppoa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kiitokset näistä, toivotaan nyt, että menee läpi eikä tarvi alusta lähtee vetämään.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kiitokset näistä, toivotaan nyt, että menee läpi eikä tarvi alusta lähtee vetämään.

Juu ei tuota tarvitse alusta asti lähteä pelaamaan. Itse menen tuon kohdan läpi siten,
että parkkeeraan itseni heti edessä näkyville portaille siten palkki tai joku vastaava jää Shepardin ja Benezian väliin. Sitten niiltä sijoilta hoitelen asari commandot, jotka muuten myös hyvin harvoin hyökkäävät siihen kohtaan. Välillä lähetän tiimiläiset raidaamaan commandojen nurkkauksia jos pirulaiset eivät muuten meinaa tulla esille.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kiitokset näistä, toivotaan nyt, että menee läpi eikä tarvi alusta lähtee vetämään.

Mää vedin tätä varmaan joku 30 kertaa "normal" tasolla, alta 5 sekunnin henki pois. Meinasin hylätä koko pelin. Sit vaan raakasti vaikeustaso casual tasolle, ja olisko mennyt tokalla läpi.

Nyt peliä muutenkin sellaiset 12 tuntia takana, nyt vasta alkanut tykkäämään pelistä ja alkanut pääsemään perille pelin saloista.

Edit: Nyt peli läpi, aikaa meni 15 tuntia, pitkälti menin pääjuonen mukaan. Muutamia sivujuonia tein. Tänään sitten ME2 koneeseen.
Jonkinlaista tutorial olisi kaivannut kun pelin aloittaa lähinnä aseisiin ja hahmon kehitykseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jälleen kerran kuulin kutsun. Tuli aika kaivaa avaruuspuku vaatekaapista ja heittäytyä Massan vietäväksi. Hahmoksi valittiin miespuolinen katujen kasvatti "Jeremiah Shepard", joka palvelusaikanaan todisti sotilaalliset kykynsä Elysiumin taistelussa. Hyvä hyville, paha pahoille, tämä avaruuden "Tuomari" rankaisee heitä, jotka ovat Häntä/Neuvostoa vastaan rikkoneet (tahi muuten vaan ärsyttäneet:p). Apua tietysti tarjotaan galaksin vähäosaisille, sillä eihän nämä nössöt mitään itse saa aikaiseksi. Antaa ammattilaisen hoitaa.

Todella hyvin maittaa näin hieman pidemmän tauon jälkeen. Hisseissä seisoskelu lähinnä hymyilyttää, MAKOilu maittaa "probettamisen" jälkeen entistä enemmän ja muutenkin on vain kivaa:D Weee! Etenkin musakit hivelevät korvia, "ihan kuin silloin ensimmäisellä kerralla". En tiedä onko mahdollista luoda "täydellistä" soundtrackia, mutta perkuleen lähelle BioWare on kyllä päässyt. Vastaavanlaisia fiiliksiä sain viimeksi BioWaren Jade Empiren soundtrackista.

Ja nyt pitää mennä, Amiraali Hacket tarvitsee Tuomaria.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Sainpas pelin vihdoin läpäistyä. Reilu kuukausi siihen kaiketi meni ja tunteja kertyi 40+. Normal-vaikeustasolla ja hyvin pitkälle muutenkin defaultti asetuksilla. Mass effectin pariin löyttäydyin, kun ME2:nen julkaistiin ja nyt noin vuosi myöhemmin tuli ykkösosakin ostettua.

Makoiluista ja hisseilystä olin lukenut enkkoon, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut kuin väitettiin. Toki Makon ohjaus on aivan järkyttävän huonosti toteutettu, mutta sen kanssa tuli kuitenkin toimeen. Tarinakin oli eeppisyydessään huikea, eikä oikeastaan haitannut vaikka olin pelannut kakkososan noin vuosi sitten.

Ainoaksi suuremmaksi kompastuskiveksi osoittautui ryhmäläisten järkyttävä toiminta ja vihujen käyttäytyminen. Molemmista oli kyllä järki kaukana.

Ehdottomasti kyllä kaiken hypetyksensä ansainnut peli. Sitten vain seuraavan osan pariin, että on kolmosta ajatellen tallennukset kunnossa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Toki Makon ohjaus on aivan järkyttävän huonosti toteutettu, mutta sen kanssa tuli kuitenkin toimeen. Tarinakin oli eeppisyydessään huikea, eikä oikeastaan haitannut vaikka olin pelannut kakkososan noin vuosi sitten.

Ainoaksi suuremmaksi kompastuskiveksi osoittautui ryhmäläisten järkyttävä toiminta ja vihujen käyttäytyminen. Molemmista oli kyllä järki kaukana.

- Nimenomaan, kun puhutaan jonkin pelin olleen huonosti toteutettu liikkumisessa, tähtäyksessä ja muussa, niin yleensä kapula lentää seinään ja peli ohi. Tässä tapauksessa kuitenkin kyse on vain siitä, että tuohon TOTTUU.
Toisinkuin monien pelien ohjauksiin (menee varmaan fps-peliin tämä vertaus), jotka ovat tehty täysin kelvottomiksi tuoden vaikeusastetta, kauhua ja ties mitä pelityylistä riippuen. Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut Makon kanssa, ja aina se rymistely sillä on niin kutkuttavaa et pelkään ME:tä pelatessani erakoituvani totaalisesti. EPIC WIN.

- "Well let me tell u somethin", kakkonen oli karmea pettymys tältä osin. Peli meni entistäkin intensiivisempään suuntaan ja ryhmä isommassa roolissa. Ei kyllä toiminut yhtään. Taas, sen sijaan ykkösessä ei ollut mitään ongelmia. Ja vaikeusasteen ollessa tapissa tämän huomasi bugeissa, pitenevissä combateissa. Siinä missä pitkälti yksin taktikoi ykkösen läpi, kakkosta ei vain voinut mun tapauksessani pelata em. bugien takia. Yksin siitä oli tehty käytännössä täysin mahdoton, kun tiimikaverit kiipesi laatikoiden päälle ja syöksyivät kuolemaan. Eivätkä yksinkertaisesti totelleet käskyjä, ja olivat aivan helvetin huonoja verraten mahtaviin vastustajiin (eihän nämä paskiaiset edes kutia saaneet aikaan, kun kurkkivat vain ja parista ovat paskana jo).

Tottakai ykkösen tehtävissä auttoi hillitön Mako-osaaminen... ;)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

- Tässä tapauksessa kuitenkin kyse on vain siitä, että tuohon TOTTUU.

- "Well let me tell u somethin", kakkonen oli karmea pettymys tältä osin. Peli meni entistäkin intensiivisempään suuntaan ja ryhmä isommassa roolissa.

No sanotaanko Makon ohjaukseen TOTTUMISESTA, että ei se nyt järjen tai pelitestauksen riemuvoitto ole. Etenkin ampuminen ja ammusten väistely samaan aikaan on välillä tuskaa. Vaikka siinä voikin kehittyä, niin välillä ei voinut kuin ihmetellä, että miksi Makon pyörät pyörii suuntaan x vaikka selkeästi kaasutan suuntaan y.

Kakkosen pelaamisesta on tosiaan se vuosi aikaa ja normalilla se tuli pelattua, joten suurimmillata haasteilta tietysti vältyin. Insanellä tulen varmasti tuskailemaan molemmisa peleissä. Eipä ne ME2:sen ryhmäläisetkään mitään penaalin terävimpiä kyniä ole ja niille kyllä löytyisi käyttöä, mutta normalilla ei kummoista merkitystä. ME1:ssä osasin jo jopa hyödyntää ryhmäläisiä paremmin ja bioticit+techit jopa osuivat vihuihin. Mutta molemmissa kyllä vaikuttaa ryhmäläisten ainoana tehtävänä olevan pelaajan tielle meneminen tai tyhjän toimittaminen. ME2:ssa tämä tietysti korostuu juuri intensiivisten taisteluiden ja ammusten rajatun määrän takia.

Mutta siis suurinta raivostusta aiheutti tekoälyn liikkuminen. Vihut liikkuvat kuin kiskoja pitkin rushaten viereesi seisomaan. Kun pelin aloitin yritin käyttää suojautumista hyödykseni -> virhe, jolloin kun vihu tuli viereeni roiskimaan oli todella vaikea kääntyä ja ampua nopeasti. Ryhmäläiset taas jättivät usein menemestä minne osoitin ja jos ne jätti vähän taaemmaksi, että voisi sniputella rauhassa, niin eiköhän kohta ollut lihamuuri seisomassa vieressä ja vetämässä kaikki raketit siihen stnan saman neliömetrin sisään. Arvatenikin siinä sitten vähän tähtäin heitteli.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Toinen läpipeluu menossa, eka läpäisy pari vuotta sitten. Vanguardilla mennään, ekalla kerralla soldierilla. Kaikkineen makoiluineen ja tönkköine taisteluineen tämä on aivan huikea peli! Mielestäni hahmon kehitys on pelisarjan parhaiten toteutettu tässä ykkösosassa. Hardcorella olen pelannut, mitään ylitsepääsemättömiä vaikeuksia ei ole ollut.

Aiempia kirjoituksia lukiessa kehkeytyi "sairaalloinen" mielenkiinto Pinnacleen. :D Niin paljon se on saanut kuraa niskaansa, että tekisi mieli ostaa se. Saapa nähdä kuinka käy...
 
Pinnaklea voi kyllä lämpimästi suositella Mass Effect -sarjan historiasta kiinnostuneille. Biowaren tiimi oli siirtynyt jo ME2:n kehitykseen, mutta dlc oltiin faneille luvattu, joten homma ulkoistettiin jollekin nollastudiolle tunnetuin seurauksin. Sellainen kasa höyryävää itseäänhän Pinnakle oli, että itku oli helposti verrattavissa ME3:n lopun aiheuttamaan. Tragikoomisen huono Pinnakle on ja siinä ominaisuudessa jättänyt erittäin hyvät muistot.
Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
Muistan kanssa joo, että ongelmiin jouduin kun oli Insanity-runi kesken silloin kun Pinnakle tuli. Sinä taisi olla joku muoto, jossa piti tappaa tietty määrä vihollisia tietyssä ajassa tms? Ja insanityllä et ehtinyt sitä tekemään, vaikka tapoit kaikki viholliset puolessa sekunnissa ja sprinttasit aina seuraavien luokse jne.

Laitoksen johtajan "No pain no gain" tyyppiset toistuvat lausahdukset ovat myös saavuttaneet legenda-statuksen. Niihin paloi totaalisesti käpy.
Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
Ylös Bottom