Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

NviperO sanoi:
Aika haipakkaa olet tosiaan mennyt. Itse olen saanut kulutettua jo melkein kymmenen tuntia ja hyvä jos olen päässyt tarinassa alkuun. Tosin kun tulee luettua kaikki codexit ja tehtyä sivutehtäviä runsaasti niin aikaa palaa.
Joo, haipakkaaan tuli mentyä. Keskityin pelkästään pääjuoneen ja paikkojen tutkiminenkin jäi aika vähälle. Seuraavalla kerralla sitten syvällisemmin. Ihan vekkuleilta nimittäin vaikuttavat nuo sivutehtävät:

Yhdessä pääsee jopa käymään kuussa :D.

Pari tuntia pelannut ja tuntuu kyllä erittäin lupaavalta. Dialogia tosiaan piisaa paljon mutta se sopii kuin nyrkki silmään. Paljon enemmän tämän ropelta tuntuu kuin räiskinnältä.
Ja mielestäni räiskintä on myös tehty ihan mukavasti. Ihan nopeatempoista räiskintää ja pientä taktikointia. Oli ihan mukava yllätys, että tästä löytyy myös suojien käyttö ala: R6 vegas.

Pelistä kyllä näkee selvästi KOTOR-vaikutteita, mutta tämä ei tietenkään ole huono asia.
Melkoisesti huomaa myös, että vaikutteita on otettu Star Warseista. Jedi = Spectre, Alliancea löytyy, council jne jne.
Maailma tuntuu olevan erittäin uskottava ja taustaa ja historiaa löytyy vaikka kuinka.

Pelin pientä hidastelua joskus ja tekstuurien latailua ei mielestäni todellakaan tapahdu siinä määrin, että se haittaisi. Itse kiinnitä edes huomiota moiseen, ei tämä mikään CS kuitenkaan ole niin ei haittaa.

Kyllä tätä suosittelee. :)

"Vasta" noin seitsemän tuntia takana ja peli tuntuu vain paranevan mitä pidemmälle pelaa. Olin erittäin positiivisesti yllättynyt siitä, miten hyvin räiskintä on toteutettu. Kaverien käskyttäminen toimii mukavan simppelisti ja kaikeksi onneksi tekoälykin jopa osaa jotain. Hauska pikku yksityiskohta on se, että kypärän voi halutessaan ottaa päästä pois. Itse tietysti kovis-johtajana juoksen ilman kypärää, mutta alaiset suojaavat omat päänsä. Kyrsii vain vähän kun oma hahmoni (vanguard, olen kaikissa roolipeleissä niin lähellä battlemaagia kuin vain pääsee :)) ei sniperiä osaa käyttää, mutta pitänee sitten toisella läpipeluusuoritteella ottaa solttu.

Tätä voisi kyllä varauksetta suositella kaikille, paitsi pitkiä ja moninaisia keskusteluja vierastaville.

olge sanoi:
Voiko tiimikavereita käskeä tutkimaan tai avaamaan juttuja joihin omat taidot ei riitä? Esim. jos electronics skill ei riitä. Tuli nimittäin innostuksissa hiukan hätäisesti ohjeet luettua :p

Tosiaan. Aivan mahtava teos kyseessä. Pääjuonessa en ole kovin pitkälle edennyt ja suurin osa ajasta on menny sivutehtävissä ja planeettojen tutkimisessa.

Tarkoitan tällä myös arkkuja yms mihin oma decryption skill ei riitä. Eli voiko tiimiläisiä käskeä avaamaan näitä?

olge sanoi:
Tarkoitan tällä myös arkkuja yms mihin oma decryption skill ei riitä. Eli voiko tiimiläisiä käskeä avaamaan näitä?
Ei voi. Mutta jos porukassa on joku jolla on tarpeeksi skilliä, sitä käytetään automaattisesti. Eli itsellä ei tarvitse olla kaikki skillejä.

Haukifile sanoi:
Ei voi. Mutta jos porukassa on joku jolla on tarpeeksi skilliä, sitä käytetään automaattisesti. Eli itsellä ei tarvitse olla kaikki skillejä.

Jaajaa. Kiitos infosta. Ihmettlin vaan, kun yhdellä tiimiläisellä oli jo suht korkea decrypt -skill, mutta ei nähtävästi tarpeeksi korkea.

Pakkohan tää oli korkata tänään kun ei enää kestänyt vain katsella sitä tossa vieressä. Eka tehtävä ei heti napannut mut annas olla kun alkoi juonikuvio rullata. Sit pelasinkin ekaan counsil-meetingiin asti josta ei enempää etten spoilaa mutta sen sanon että tällästä tunneskaalaa ja eläytymistä ei ennen oo tullut kuin urheilupeleissä. Tää on kuin elokuvaa katselis!

Voiko muuten pelissä eksyä? Eli siis aina tietää minne mennä seuraavaksi jne.

Mitäs sanotte, kannattaako sellaisen henkilön tätä peliä ostaa, joka ei niiin paljoa ropeja ole pelaillut, vaan enimmäkseen FPS-pelejä? Eli saako tästä silti irti jotain, vaikka ei aivan tuo roolipelaus iske? Käsittääksenihän tässä on myös melko paljon räiskintää, vai?

Mintenkä arvioisitte pelin kliseisyyden / ainutlaatuisuuden. Ihan vaan siksi kyselen, koska tämä "vain yksi mies voi pelastaa universumin, mutta kukaa ei ota tosissaan hänen horinoitaan tulevasta tuhosta" -yhtälö nyt on vaan niin vanha kuin taivas.

Kiinnostais muuten et miks tää peli on saanut k-18 leiman, ei näytä kyllä Halo 3:sta pahemmalta?

Alkuun aika vakuuttavan tuntuinen peli ja mahtavaa musaa. Ainut miinus tähän mennessä tulee täysin surkeasta pää-ääninäyttelijästä... Aivan sairaan neutraali ja monotonisen kuuloinen tekstin lukija. Muuten kaikin puolin mahtavaa meinikiä !

THA sanoi:
Kiinnostais muuten et miks tää peli on saanut k-18 leiman, ei näytä kyllä Halo 3:sta pahemmalta?

"For those who may have missed the news Mass Effect has been rated Mature by the ESRB. It was rated Mature for Blood, Partial Nudity, Sexual Themes, and Violence."

HALO3 rated Mature : Blood and Gore, Mild Language, Violence

Muistaakseni halo oli suomessa K-16, joku heittänyt noppaa ja arponut ikärajat

Vaahtomuovi sanoi:
Mintenkä arvioisitte pelin kliseisyyden / ainutlaatuisuuden. Ihan vaan siksi kyselen, koska tämä "vain yksi mies voi pelastaa universumin, mutta kukaa ei ota tosissaan hänen horinoitaan tulevasta tuhosta" -yhtälö nyt on vaan niin vanha kuin taivas.

Ottaen huomioon, että Bioware on onnistunut luomaan kokonaisen universumin uusine lajeineen ja hahmoineen, niin kyllä pitäisi tätä tuotosta erittäin ainutlaatuisena. Verrataan nyt sitten maailman pelastusta vaikka haloon, niin nyt ollaan aivan eri tasolla.

Halossa oli jotain epämääräisiä avaruusolioita, joista jotkut olivat ilmeisesti hyviä ja jotkut pahoja, ja sitten se ihme flood-posse ja kenttien välilllä matkustettiin sinne sun tänne ja mistään ei oikein ottanut mitään selvää. Mainoksissa luvattu taistelu ihmisten kohtalosta jäi kyllä näkemättä.

Hattara sanoi:
Mitäs sanotte, kannattaako sellaisen henkilön tätä peliä ostaa, joka ei niiin paljoa ropeja ole pelaillut, vaan enimmäkseen FPS-pelejä? Eli saako tästä silti irti jotain, vaikka ei aivan tuo roolipelaus iske? Käsittääksenihän tässä on myös melko paljon räiskintää, vai?

Räiskintää on, mutta et voi kyllä tässä pelissä vaan juosta räiskimään. Ainakaan normal-tasolla tulee noutaja itselleni aika pikaisesti, jos juoksee "tultapäin" tosin en olekkaan mikään "tankki".

Vaahtomuovi sanoi:

Onjoo totesikin jo, mutta lisätään vielä itse. Pelissä on kyllä muutama klise mukana, mutta muuten juoni&galaksi on tehty niin hyvin, että ainakaan itse on välitä kliseistä tai muutamista muuten ehkä häirisevistä asioistakaan. Galaksi tempaa mukaansa ja muutenkin näyttely, kerronta ja galaksin(sekä rotujen) syvyys tuntuu niin hyvältä ettei ehkä pienestä kliseisyydestä välitä.

Ainoa mikä harmittaa on se että MS ei ole sallinut sitä kovalevyä, sen avulla olisi päästy tuosta tyhmästä(ei tosin minua ärsyttävästä) muutaman sekunnin "lataa tekstuurit alussa" kestävästä alkujutusta. Onneksi MS ei sillä muuten ole onnistunut peliä vesittämään ja esim. jossa mainittu taistelujen tökkiminen ei ole minulle vielä tullut vastaan ~20h pelin jälkeen.

Onjoo sanoi:
Ottaen huomioon, että Bioware on onnistunut luomaan kokonaisen universumin uusine lajeineen ja hahmoineen, niin kyllä pitäisi tätä tuotosta erittäin ainutlaatuisena. Verrataan nyt sitten maailman pelastusta vaikka haloon, niin nyt ollaan aivan eri tasolla.
Tarinankerronnan puolesta Mass Effect on kyllä aivan eri tasolla kuin mikään peli ikinäkoskaanmissään. piste. Ei paljon tee mieli klikkailla mitään tekstinpätkiä jonkun kuvan alla kun on pelannut mass effectiä.

Haukifile sanoi:
Tarinankerronnan puolesta Mass Effect on kyllä aivan eri tasolla kuin mikään peli ikinäkoskaanmissään. piste. Ei paljon tee mieli klikkailla mitään tekstinpätkiä jonkun kuvan alla kun on pelannut mass effectiä.

Itseäni on tähän mennessä eniten miellyttänyt tuossa keskustelusysteemissä vielä se, että aiemmin on voinut 110% varmuudella tietää mitä toinen sanoo vastaan. Eli jos sanot itse tyyliin "shut up and die", niin sen on tiennyt aina mitä toinen tähän vastaa. Nyt tuntuu siltä että hahmot on saatu hyvin herätettyä henkiin ja ovat persoonallisia, eivätkä tunnu liian skriptatuilta(vaikka tietenkin sitä ovat, koska kyseessä on peli).

Pibe sanoi:
Alkuun aika vakuuttavan tuntuinen peli ja mahtavaa musaa. Ainut miinus tähän mennessä tulee täysin surkeasta pää-ääninäyttelijästä... Aivan sairaan neutraali ja monotonisen kuuloinen tekstin lukija. Muuten kaikin puolin mahtavaa meinikiä !

Kyllähän se äänensävy ainakin omassa korvassa kuulostaa erilaiselta, riippuen vastaako neutraalisti vai aggressiivisesti.

T4iZuuni sanoi:
Voiko muuten pelissä eksyä? Eli siis aina tietää minne mennä seuraavaksi jne.
Ei voi eksyä. Journal pitää ylhäällä kaikki pää- ja sivutehtävät.

Talwar sanoi:
Ei voi eksyä. Journal pitää ylhäällä kaikki pää- ja sivutehtävät.

Tosin sitten tehtävien sisällä voi eksyä, vaikka ei se olekkaan kovin helppoa, mutta olen onnistunut;)

Ylös Bottom