Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

On kyllä mahti peli. Ei tälläsii kiksejä oo tullu mistää pelistä sitte KOTOReitten :D Ihan uskomaton peli. Juoni imasee kyl aika pirun nopeesti mukaa ja toi keskustelu systeemi on todella toimiva. Pikkase latautuu välillä pinta tekstuurit myöhää mut eipä oo moinen häirinny kaiken muun loiston seassa :) Allussa säikähin et mitä ihme puuroa tos näytössä on mut homma parani ku otti film grain valinnan pois päältä, ei muhun oikee se efekti iskeny. MAHTAVA PELI ! kyl nyt oon tyytyväine et päädyin ostaa XO:n ps3:n sijasta :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Voisikohan iskeä minuun, joka en hirveästi Fablea tai Diablo 2:ta lukuunottamatta ole roolipeleistä kiinnostunut, eikä myöskään sci-fi hirveästi iske? Laatupelit sen sijaan on mieleen. =) Ja dialogin paljous tuskin on ongelma, molemmat Phoenix Wrightit tuottivat suurta nautintoa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mimmo sanoi:
Voisikohan iskeä minuun, joka en hirveästi Fablea tai Diablo 2:ta lukuunottamatta ole roolipeleistä kiinnostunut, eikä myöskään sci-fi hirveästi iske? Laatupelit sen sijaan on mieleen. =) Ja dialogin paljous tuskin on ongelma, molemmat Phoenix Wrightit tuottivat suurta nautintoa.
Tuo dialogi on vielä helkatin hyvin toteutettua tavaraa, ei tuota peliä voi kuin suositella.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mimmo sanoi:
Voisikohan iskeä minuun, joka en hirveästi Fablea tai Diablo 2:ta lukuunottamatta ole roolipeleistä kiinnostunut, eikä myöskään sci-fi hirveästi iske?
Voisi, sillä Mass Effect on roolipelinä enemmän Kotorin ja Fablen tyylinen kuin Oblivionin kaltainen. Ainakin itselleni tämä tosin maistuu jopa enemmän kuin Kotor. :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

NviperO sanoi:
Voisi, sillä Mass Effect on roolipelinä enemmän Kotorin ja Fablen tyylinen kuin Oblivionin kaltainen. Ainakin itselleni tämä tosin maistuu jopa enemmän kuin Kotor. :)
Ainiin, se unohtukin mainita, että Oblivionista tykkäsin kans kovasti. :) Se on kova valinta tämän ja CoD4:n ja AC:n välillä... Onko tulossa arviota Konsolifiniin lähiaikoina?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mimmo sanoi:
Onko tulossa arviota Konsolifiniin lähiaikoina?
Arvostelu on tulossa, mutta peli saatiin testiin vasta pari päivää sitten joten varmaan n. viikon päästä on saatu galaksia tutkittua tarpeeksi.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No niin nyt kun peli on hankittu niin kenelläkään ollut tuossa ongelmia? nimittäin tuolla vanhalla putki tv:lläni on kyllä sen verran häiriötä ettei viitsi edes pelata?? onko muilla ollut samaa? siis erottuu sellaista sinista pixeli "usvaa" varsinkin hahmojen reunoilla yms. todella ärsyttävä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

junnu20 sanoi:
No niin nyt kun peli on hankittu niin kenelläkään ollut tuossa ongelmia? nimittäin tuolla vanhalla putki tv:lläni on kyllä sen verran häiriötä ettei viitsi edes pelata?? onko muilla ollut samaa? siis erottuu sellaista sinista pixeli "usvaa" varsinkin hahmojen reunoilla yms. todella ärsyttävä.
Mahtaako olla asetuksissa "Film grain" päällä? Kyseessä on siis efekti, joka näyttää teräväpiirtona hyvältä, mutta ilmeisesti muuten aika suttuiselta. Onneksi sen saa tarvittaessa pois päältä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

junnu20 sanoi:
No niin nyt kun peli on hankittu niin kenelläkään ollut tuossa ongelmia? nimittäin tuolla vanhalla putki tv:lläni on kyllä sen verran häiriötä ettei viitsi edes pelata?? onko muilla ollut samaa? siis erottuu sellaista sinista pixeli "usvaa" varsinkin hahmojen reunoilla yms. todella ärsyttävä.

NviperO ehti ensin. Minua kyllä ärsyttää nuo efektit teräväpiirrollakin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kaverilla tuota ensin kokeiltiin ja siinä juuri huomasimme tuon film grainin ja laitoimme pois mutta omalla kohdalla tuo on ihan sinistä saman tyylistä mutta ei mene pois :mad: jotenkin ääriviivat loistaa tai jotain. esim alun keskusteluissa hahmojen naamoissa menee sininisia viiltoja...
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

ja nyt alkaa pelottaa Ring of death... koitin piruuttansa boottia ja nyt toimii kunnolla :confused:
jos tulee uudemman kerran niin ei kiva,
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jees, läpi meni.

Normal tasolla aikaa vierähti yli 16 tuntia. Sivutehtäviä en tainnut suorittaa kuin yhden, eli jos peliin haluaa uppoutua täysillä, niin uskoisin että helposti aikaa menee melko reippaasti. Tekemistä todellakin riittää.

Itse pelistä haluaisin ilman mitään spoilailuja todeta näin hetki läpäisemisen jälkeen: ylivoimaisesti paras, vaikuttavin ja mahtavin pelikokemus itselleni koskaan. Aivan uskomatonta, että tälläisiä pelejä voidaan tehdä.

Itse en tykkää normaalisti scifistä ollenkaan ja pyrin aina välttämään roolipelejä, mutta tästä ei vaan voi olla pitämättä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

hain omani juuri EB:stä, ja ilokseni sain huomata, että antoivat limited editionin vaikken ollut sellaista mielestäni varannutkaan. :)
Olin vissiin ensimmäisiä listalla jotka olivat varanneet ko paikasta.

Jos yöllä aloittelisi kun tuo puoliso menee unille. Mites pelin vaikeustaso? Onko normalilla haastettakin vai täytyykö aloitella vaikeammalla.
Sekä sisältääkö se sitten läjäpäin latailua aiemmista kohdista.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tuttaa kun saan vasta omani ensi viikon alussa, kiitos Tampereen GS :(.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Decap sanoi:
hain omani juuri EB:stä, ja ilokseni sain huomata, että antoivat limited editionin vaikken ollut sellaista mielestäni varannutkaan. :)
Olin vissiin ensimmäisiä listalla jotka olivat varanneet ko paikasta.

Jos yöllä aloittelisi kun tuo puoliso menee unille. Mites pelin vaikeustaso? Onko normalilla haastettakin vai täytyykö aloitella vaikeammalla.
Sekä sisältääkö se sitten läjäpäin latailua aiemmista kohdista.

Normal on varsin passeli vaikeustaso.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Poro24 sanoi:
Normal tasolla aikaa vierähti yli 16 tuntia. Sivutehtäviä en tainnut suorittaa kuin yhden, eli jos peliin haluaa uppoutua täysillä, niin uskoisin että helposti aikaa menee melko reippaasti. Tekemistä todellakin riittää.
Aika haipakkaa olet tosiaan mennyt. Itse olen saanut kulutettua jo melkein kymmenen tuntia ja hyvä jos olen päässyt tarinassa alkuun. Tosin kun tulee luettua kaikki codexit ja tehtyä sivutehtäviä runsaasti niin aikaa palaa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Poro24 sanoi:
Jees, läpi meni.

Normal tasolla aikaa vierähti yli 16 tuntia. Sivutehtäviä en tainnut suorittaa kuin yhden, eli jos peliin haluaa uppoutua täysillä, niin uskoisin että helposti aikaa menee melko reippaasti. Tekemistä todellakin riittää.

Itse pelistä haluaisin ilman mitään spoilailuja todeta näin hetki läpäisemisen jälkeen: ylivoimaisesti paras, vaikuttavin ja mahtavin pelikokemus itselleni koskaan. Aivan uskomatonta, että tälläisiä pelejä voidaan tehdä.

Itse en tykkää normaalisti scifistä ollenkaan ja pyrin aina välttämään roolipelejä, mutta tästä ei vaan voi olla pitämättä.
Oho. Melko hyvä sen sitten täytyy olla. Ihmetyttää vain, kun puhutaan kuinka valtava galaksi tässä on jne., mutta silti tuon läpäisee noin ryökäleen nopeasti...

V2 moitti arvostelussaan (http://www.v2.fi/arvostelut/pelit/90/Mass-Effect/) tehtäviä "simppeleiksi". Mitäköhän tuolla tarkoitetaan? Entä, onko se räiskintä minkälaista? Mitä nyt videoita kattonut, niin näytti aika kömpelöltä ja tylsältä. Miten on?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

NviperO sanoi:
Aika haipakkaa olet tosiaan mennyt. Itse olen saanut kulutettua jo melkein kymmenen tuntia ja hyvä jos olen päässyt tarinassa alkuun. Tosin kun tulee luettua kaikki codexit ja tehtyä sivutehtäviä runsaasti niin aikaa palaa.
Sama täällä, kaikki tulee paikat tulee koluttua kunnolla ja codexien taustatekstit luettua/kuunneltua, sillä sen verran hyvä crpg/seikkailupeli on kyseessä. Todella vakuuttava scifi-maailma ja ihan hämmentää mieltä, että mitä on jatko-osilta luvassa (ymmärsin, että trilogia olisi tulossa). KOTOR ei jostain syystä juuri iskenyt, mutta tässä on sitä jotain: sellaista magiaa, joka tempaa mukaansa heti alkumetreiltä lähtien. En halua spoilata, mutta tarinankerronta ja ääninäyttely on ensiluokkaista, joten parhaimmillaan tuntuu kuin interaktiivista elokuvaa sohvaltaan pelaisi ja oma pelihahmo tuntuu todella heräävän henkiin. Myös hahmon kustomointi on riittävän monipuolinen menemättä kuitenkaan nippelitasolle.

Noin päivän intensiivisen pelailun jälkeen voin sanoa, että ollaan kyllä meikäläisen all-time-listalla jo todella korkealla. Yli 20v pelailua takana ja sanoisin, että tämä nousee sinne Fallouttien sekaan jo nyt hyvin helposti... Frameraten yskiminen ja ns. "tieraus" (v-sync puuttuu?) voisivat tietysti olla viilatumpia, mutta muuten pelin graffat ovat ihan omalla tasollaan (ja omassa genressään aivan suvereeneja).

Vinkkinä, että kannattaa välillä kokeilla hieman renegade-meininkiä jeesustelun sijaan ja rohkeasti vastailla eri tavalla. Valintavaihtoehdot kuvaavat tunnetiloja, ei suoraan hahmon suoltamia repliikkejä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No niin nyt kun teknisten ongelmien jälkeen on päässyt pelailemaan niin peli pääsi yllättämään vielä pienen odotuksenkin jälkeen. :D Todella mahtavasta pelistä on kyse. Ja minun mielestäni tuossa on juuri ideana tutkia sitä galaxia eikä vain mennä eteenpäin. Minä ainakin katson jokaisen asteroidin että jos olisi jotain kivaa siellä.

Ja taistelun vaikeudesta voin sanoa että ainakin itselleni normal on ihan tarpeeksi. juuri löysin planeetalta jonku Pirate basen ja ne kyllä antoivat turpaan pari kertaa.(sitten oli pakko oppia kaikki skillien käytöt kunnolla jotta pärjäsi) taisin olla liian matala tasoinen sinne vielä :cool:

ja sitten taas seikkailemaan asteroideilla.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Voiko tiimikavereita käskeä tutkimaan tai avaamaan juttuja joihin omat taidot ei riitä? Esim. jos electronics skill ei riitä. Tuli nimittäin innostuksissa hiukan hätäisesti ohjeet luettua :p

Tosiaan. Aivan mahtava teos kyseessä. Pääjuonessa en ole kovin pitkälle edennyt ja suurin osa ajasta on menny sivutehtävissä ja planeettojen tutkimisessa.
 
Ylös Bottom