Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Itse Makolla ajelemista enemmän minua häiritsi planeettojen geneerisyys ja pinnanmuodot. Voi jumaliste, ei kai nyt jokainen planeetta ole yhtä vuorta oikeastikin. Kyllähän joillakin planeetoilla oli vähän taasaisempaakin, mutta kyllä suurin osa oli naurettavan vuoristoista.
Niin, no jos makosta löytyisi enemmän potkua, niin ei tarvitsisi vuoristojen kanssa hikoilla. Lisäksi ainakaan tähänastisista koluamistani planeetoista ei ole yhdelläkään ollut erilaista painovoimaa...Mutta totta puhut, hermot menee aina niissä pystysuorien kallioiden jurruttelussa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

ei minulla vaan hermoille ne vuoristot käyneet.
toisaalta on tullut pleikkarin smuglers runeista asti kokeiltua että mihin sillä autolla pääsee kiipeämään ja mihin ei.

ja makollahan oli kiva ajaa kun se tuntui kiipeävän ihan mihin vaan.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

ja makollahan oli kiva ajaa kun se tuntui kiipeävän ihan mihin vaan.
Muuten ei hommassa ollut mitään vikaa, mutta muutamalla planeetalla oli niin jyrkät vuoret ettei niitä päässyt yli. Ja tietenkin mukavasti ympäröi jotain aluetta niin että piti heittää useamman minuutin kiertotie että pääsi kohteeseen joka oli "juuri nyppylän takana". ;)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Pientä spekulaatiota tulevasta. Ei siis tuosta lisäosasta tähän ykköseen, vaan trilogian(tai ketjun) jatkosta. Eli alunperinhän puhuttiin että toisessa osassa pääsosa/pääpaino olisi avaruustaisteluilla ja lentelyillä avaruudessa. Mitä mieltä porukka on tästä ideasta tai aiheesta?

Itse koen ainakin, että voisi sille tuoda selvästi uuden ulottuvuuden. Esim. pienellä pelimoottorin viilailulla voisi jatkaa tarinaa planeetoiden pinnalla, mutta sitten tuoda "laajennuksena" sitten avaruustaistelut ja lentelyt. XBOX 360:lla ei kunnon avaruuspelejä itse lentämisen näkökulmasta ja kun kuitenkin puhutaan avarus Sci-fistä, niin sitä tosiaan kaipaisin. Tosin ehkä olen vähän puolueellinen koska vieläkin muistelin Privateerit, X2, X3, jne. Tämä toisi myös uusia mahdollisuuksia esim. rooleihin mitä tehdä. Voisi käydä laajemmassa mittakaavassa kauppaa. Laajentaa esim. mineraalien keräämistä, ehkäpä muutenkin rahtaamista, salakuljettamista ja miksei jopa vähän rosvoiluakin avaruudessa... mikäs sen kivempaa kun käydä allianssin&citadelin vaikutuspiirien ulkopuolella vähän nyysimässä tavaraa...

Eli miten vähän uusi suunta tuntuisi muista? Pitäisikö kuitenkin jatkaa "vain samaa rataa" ennemmin? Entäs jos seuraava peli olisikin täysin lentämiseen ja avaruustaisteluihin painottuvaa? Itselleni kävisi tuo yhtä hyvin kuin tuo ylempänä mainittu "mixi". Kuitenkin koen, että kun tästä vähän puhuttiin jo aikoinaan, että se olisi oikea suunta. Tuntuisi tyhmältä jos jatkettaisiin "täysin samaa" juuri itse tarinan ja sen mihin se sijoittuu takia.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

ei minulla vaan hermoille ne vuoristot käyneet.
toisaalta on tullut pleikkarin smuglers runeista asti kokeiltua että mihin sillä autolla pääsee kiipeämään ja mihin ei.

ja makollahan oli kiva ajaa kun se tuntui kiipeävän ihan mihin vaan.

Näimpä, näimpä. Ei löytynyt kiveä minkä yli en jotenkin päässyt. Ja muutenkin pidän siitä että planeetat ovat samantuntuisia kivirapakoita, jotenkin henkilökohtaisesti söisi pelin tunnelmaa muuten. Tuntuvat mukavasti rentouttavilta sivuhommilta ja pikkuhubailuilta, eivätkä taas miltään uudelta scifikokonaisuudelta mikä voisi sekoittaa vähän päätä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eli miten vähän uusi suunta tuntuisi muista? Pitäisikö kuitenkin jatkaa "vain samaa rataa" ennemmin? Entäs jos seuraava peli olisikin täysin lentämiseen ja avaruustaisteluihin painottuvaa? Itselleni kävisi tuo yhtä hyvin kuin tuo ylempänä mainittu "mixi". Kuitenkin koen, että kun tästä vähän puhuttiin jo aikoinaan, että se olisi oikea suunta. Tuntuisi tyhmältä jos jatkettaisiin "täysin samaa" juuri itse tarinan ja sen mihin se sijoittuu takia.

En kyllä näkisi Biowaren noin radikaaleihin muutoksiin ryhtyvän. Kun näkee, kuinka muuntautumiskykyinen firma on ollut menneisyydessä (vertaa KOTOR <-> ME), niin ei taida mitään ihmeempää perusropelluksen lisäksi tulla. Itse toivoisin lähinnä enemmän kaupungeissa pyörimistä ja "sitä oikeaa roolipelaamista" toiminnan sijaan emmän. KOTOR:ssa oli minusta hyvä suhde noilla, mutta ME:ssä taas ei ollut oikeastaan kuin yksi kunnon kaupunki tutkittavana.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

En kyllä näkisi Biowaren noin radikaaleihin muutoksiin ryhtyvän. Kun näkee, kuinka muuntautumiskykyinen firma on ollut menneisyydessä (vertaa KOTOR <-> ME), niin ei taida mitään ihmeempää perusropelluksen lisäksi tulla. Itse toivoisin lähinnä enemmän kaupungeissa pyörimistä ja "sitä oikeaa roolipelaamista" toiminnan sijaan emmän. KOTOR:ssa oli minusta hyvä suhde noilla, mutta ME:ssä taas ei ollut oikeastaan kuin yksi kunnon kaupunki tutkittavana.

Niin pelintekijät itse näin vain aikanaan vihjailivat. Mutta eri asia sitten tosiaan kuinka todellisuudessa mennään. Ja kyllä, juurikin lisää kaupunkeja missä oikesti voisi kierrellä kyllä saisi pistää. Mielestäni hyvä lähtökohta olisi sisällyttää nykyiset kaupungit/avaruusasemat sellaisenaan mukaan ja sitten lisätä tämän päälle lisää. Eikä siis ainakaan lähteä "tyhjästä tekemään".
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Hehe, tuli tuossa mieleen... Oma pelilevyni tuossa ihan normiversiossa on molemmin puolin kirkas. Siis ei mitään printtiä kummallakaan puolella, ja olen muilla printattuja levyjä nähnyt. Onko muille sattunut tälläistä? Vai joku superharvinainen keräilykappale? ;)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Hehe, tuli tuossa mieleen... Oma pelilevyni tuossa ihan normiversiossa on molemmin puolin kirkas. Siis ei mitään printtiä kummallakaan puolella, ja olen muilla printattuja levyjä nähnyt. Onko muille sattunut tälläistä? Vai joku superharvinainen keräilykappale? ;)

On tainnu ton levyn kohalla printtauskone pieneen vikaan :)

Kyllähän ME2 vois sisällyttää pientä avaruustaistelua, olis vähä vaihtelua :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Onko kukaan vielä ladannut sitä lisäriä ja pelannut sitä? Oliko mistä kotoisin?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Luultavasti perjantaina tulee ostettua. Ehkä kirjoitan jotain, ehkä teen videon.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Purin hieman tuntojani Mass Effectistä, Mass Effect Revelationista ja Bring down the Skysta:

http://www.konsolifin.net/juttu.php?site=xbox&id=133

Tuohon liittyen voisinkin todeta, kun Halosta puhut jutussa, että onneksi Mass Effectin itse peliin on sisällytetty kunnolla syvyyttä ja juonta sekä erilaisia ulottuvuuksia. Halo(varsinkin ykkönen) pelisarja on mainio, mutta hyvin pinnallinen raapaisu ja pelimaailma tuntuu todella "päälleliimatulta" tai "yksiulotteiselta". Mass Effectin yksi parhaita ominaisuuksia juuri on se, että tietoa on ns. uskottavasti paljon ja sitä kautta pelimaailmaan pääsee todella syvälle, käyttäen vielä omaa mielikuvitustaan. Pelimaailmassa tuntuu, että olet vain pieni osa ja näet vain pienen osan, mutta sitä muutakin on ja siihen voi käyttää pelin antamaa materiaalia ja mielikuvitusta. Halossa taas(ainakin itselleni) tuli vain fiilis, että "tässä nyt ollaan ja muuta ei olekkaan oikeastaan". Toki toinen peli onkin toimintapeli ja toinen rope, joten ymmärrettävää. Pitipä nyt vain todeta, kun oli tuossa puhuttu peleistä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Voi perhana, kun tuo lisäsisältö tuli juuri, kun ME lähti vaihtoon:P
Kait se pitää ostaa sitten joskus alekorista, kun kiinnostaisi tuokin Paavin pohdinnat luettuani.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mistäs löytäisi Quarian-panssareita? Tali tuppaa kuolemaan lähes joka taistelussa, kun ei ole kunnon varusteita.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mistäs löytäisi Quarian-panssareita? Tali tuppaa kuolemaan lähes joka taistelussa, kun ei ole kunnon varusteita.

Sellaisilta kauppiailta on hyvä ostaa, jotka tarjoavat non-human armor sarakkeen dialogi-rinkulassa. Noista löytää yleensä parhaitan quarian-varustusta. Eli varmaan Citadel ja mahdollisesti Noveria ovat hyviä vaihtoehtoja vastaaville kauppiaille. Kyllähän noita myös tulee seikkauilun aikana vastaan, mutta parhaimmat mahdollisudet on saada noita panssareita myyjiltä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Terve kaikki! Ensimmäinen postini foorumille, joten saattaa ehkä osua hieman hassuun kohtaan co-threadia.
Noh, pistetääs yritystä vetämään.

Eli nyt on kaunis viikko kulunut, kulumista näin lukion loppumisen aiheuttamaa tyhjää aukkoa täydentänyt hieno 32:n tunnin pelisessiot BioWaren uutukaisen (aikakäsite tosin hieman suhteellinen, taisipas peli ilmestyä jo aikapäiviä sitten) parissa. Eli tasan viikko Mass Effectä takana ja hyvillä mielillä mennään (sikäli se ketään liikuttaa suuntaan taikka toiseen).

On aika ihmeellistä miten tätä on tullut jo puolisen vuotta välteltyä, suurena roolipelien ystävänä en tullut kuunnelleeksi kaverien ja pelikauppiaiden suuria puheita pelistä, vaan omapäisenä tuli valittua ties mitä muuta täytettä pelihyllyn täytteeksi. Toki CoD:it ja Assassins Creedit ovat hupaisaa viihdettä, mutta,mutta. Eivät ne kyllä kauaa käyttöä kestäneet (tarkennetaan vielä, moninpeli on minulle hyvinkin vieras käsite, lisää yhtälöön vielä Xbox Live niin ollaan jo aika kaukana minun maailmastani).

Näin alkajaisiksi, on muuten kerrassaan mahtava vuorovaikutustoiminto saatu ympättyä peliin. Vaikkei tämä mikään hiekkalaatikko Oblivionin tapaan(varmasti yksi parhaista peleistä mitä on tullut pelattua Fallout 2:n ja kumppaneiden kera) , mutta olipas tässäkin sitä tekemistä välillä liiaksi asti. Ja tarina sen voiton vie, harvoin sitä peliä tahkoaa näin innolla tarinan perässä :). Edellisen kerran taisi olla The Darkness sellainen tarinan vuoksi pelattu tekele, mutta tässä oli kaiken lisäksi paljon muutakin. Ja kun kerta on trilogian aloitus (jatkumon kyllä aistii ihan jo loppuun pelatessaankin, tosin tässä sen verran hienovarainen lopetus että voi hetkeksi lopettaa pelaamisen ihan hyvillä mielin) niin mikäs sen makoisempaa.

Sitten pieni parjauksen sana. Täytyy kyllä myöntää että tämä peli oli kaikessa ehtaa BioWarea, harmi vain että sen huomaa myös käyttöliittymästä eikä ruudunpäivitys aina ollut ihan ajantasalla. Noh, toivottavasti sitä aletaan hoidella viilojen kera seuraavaa painosta varten sillä johonkin malmiesiintymään juuttuminen oli hieman ärsyttävää samaten kuin tekoälyn jatkuva komentojen (pois lukien erikoiskyvyt, tosin annoin niiden toimia aktiivisesti niiden kanssa) niskuroiminen. Noh, pientä huutelua jolle ei kaikua löydy kuitenkaan joten turhaa lienee pieni kitinä :D

*****

Sitten olisi hieman kysyttävää. Oliko kenelläkään pelin aikana oikeasti kunnolla käyttöä rahalle? Tuntui siltä että uutta ja parempaa tavaraa tarjottiin pelaajan eteen sellaisena jatkumona että hyvä ettei jokaisen planeetan jälkeen ollut pakko tyhjennellä taskun pohjia kauppiaan luona että sai edes kohtuullisesti raivattua tilaa varustevalikkoon.
Itse taisin ensimmäisen kerran tarvita rahaa oikeasti vasta sen 20h pelitunnin kieppeillä kun kauppiaat tarjosivat sitä spectreillä erityisesti suunnattua tavaraa (mikä samalla taisi olla pelin tehokkainta tavaraa, ainakaan parempaa ei missään vaiheessa osunut eteen), jolla olikin hintaa monta sataa tuhatta per varuste.
Tuossa vaiheessa kuitenkin esimerkiksi allekirjoittanut oli jo monimiljonääri joten eipä siinäkään pahemmin tarvinnut säästellä.

Toinen ja samalla viimeinen päänavaus. Saatan olla hieman tahvo, mutta kun toisen kerran aloittelin ja tulin suunnitelleeksi uutta hahmoa tuli mieleeni kysymys koskien hahmoluokkien erikoiskykyjä. Ensimmäinen sankarini oli Infiltrator (Scarlet Shepard, tyjy punatukka jonka tarinaa tuullaan vielä viemään eteenpäin ;)) joten en kyseenalaistanut erikoiskyvyn valintaa, mielestäni tarkkuuskivääri on hahmoluokalle sopiva vaihtoehto.
Nyt sitten selailin eri hahmoluokkia ja tuli ihmeelliseltä tuntuva tulos: kahdella hahmoluokalla ei tainnut olla erikoiskykyä edes tarjolla ja lopuille oli valittavissa tarkkuuskivääri. -Joten olenko kädetön enkä osaa selata eri taitoja kun tuo "choose your specialisation" hämää vai onko oikeasti ainut erikoistuminen tuo sniper rifle? Ja jos on muitakin niin miten niitä saa valituksi via pitääkö ne jotenkin avata?

Kiitos valmiiksi niille jotka malttavat lukea edes osittain tämän viestin ja lisäplussaa jos saisin vielä vastauksia kysymyyksiini :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Sitten olisi hieman kysyttävää. Oliko kenelläkään pelin aikana oikeasti kunnolla käyttöä rahalle? Tuntui siltä että uutta ja parempaa tavaraa tarjottiin pelaajan eteen sellaisena jatkumona että hyvä ettei jokaisen planeetan jälkeen ollut pakko tyhjennellä taskun pohjia kauppiaan luona että sai edes kohtuullisesti raivattua tilaa varustevalikkoon.
Itse taisin ensimmäisen kerran tarvita rahaa oikeasti vasta sen 20h pelitunnin kieppeillä kun kauppiaat tarjosivat sitä spectreillä erityisesti suunnattua tavaraa (mikä samalla taisi olla pelin tehokkainta tavaraa, ainakaan parempaa ei missään vaiheessa osunut eteen), jolla olikin hintaa monta sataa tuhatta per varuste.
Tuossa vaiheessa kuitenkin esimerkiksi allekirjoittanut oli jo monimiljonääri joten eipä siinäkään pahemmin tarvinnut säästellä.

Toinen ja samalla viimeinen päänavaus. Saatan olla hieman tahvo, mutta kun toisen kerran aloittelin ja tulin suunnitelleeksi uutta hahmoa tuli mieleeni kysymys koskien hahmoluokkien erikoiskykyjä. Ensimmäinen sankarini oli Infiltrator (Scarlet Shepard, tyjy punatukka jonka tarinaa tuullaan vielä viemään eteenpäin ;)) joten en kyseenalaistanut erikoiskyvyn valintaa, mielestäni tarkkuuskivääri on hahmoluokalle sopiva vaihtoehto.
Nyt sitten selailin eri hahmoluokkia ja tuli ihmeelliseltä tuntuva tulos: kahdella hahmoluokalla ei tainnut olla erikoiskykyä edes tarjolla ja lopuille oli valittavissa tarkkuuskivääri. -Joten olenko kädetön enkä osaa selata eri taitoja kun tuo "choose your specialisation" hämää vai onko oikeasti ainut erikoistuminen tuo sniper rifle? Ja jos on muitakin niin miten niitä saa valituksi via pitääkö ne jotenkin avata?

Kiitos valmiiksi niille jotka malttavat lukea edes osittain tämän viestin ja lisäplussaa jos saisin vielä vastauksia kysymyyksiini :)

Tervetuliaistervehdys täältä Suomen Vatikaanista eli Kokkolasta.

Rahakysymykseen vastattakoon, että eipä tuolla rahalla hirveästi tehnyt pelissä. Olennaisimmat ostokset olivat juurikin nuo Spectre-kamat, päivitykset medigel- ja kraanaattivarastoihin (Näitä Upgradejahan voi ostella tietyiltä kauppiailta) sekä eri valmistajien lisenssien hankkiminen ihan huvin vuoksi.

Tuo Specialisation-tsydeemi menee käsittääkseni niin, että kun saat saavutuksen esimerkiksi tarkkuuskiväärin käytöstä, voit uutta hahmoa luodessasi valita tälle erikoiskyvyksi kyseisen aseen. Vastaava pätee myös näihin tech-juttuihin ja biotic-kykyihin. Olisiko näillä kahdella luokalla tuo snaippaus kuulunut jo luonnostaan kykyvalikoimaan?
 
Ylös Bottom