Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Aika mahtava tää pelin soundtrack. Pelin loppubiisi on kyllä mahtava. Muutenkin erittäin tunnelmallisia soundeja. Pitäisi kyllä hommata joko 5.1/7.1 kuulokkeet, että saisi enemmän irti. Vai saako niillä?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Pitäisi kyllä hommata joko 5.1/7.1 kuulokkeet, että saisi enemmän irti. Vai saako niillä?

En tiedä kuulokkeista, mutta kotiteatterisysteemillä varsinainen peli ei kummemmin muutu, mitä nyt matalammat taajuudet tulee syvemmin esiin. Demoissahan tämä näkyy sitten enemmän, juurikin LFE-kanavan takia sekä tietty selkeämmän kanavaerottelun (=mehevämpi musiikki) takia.

Lyhykäisyydessään itse pelivaihe ei siis hirveämmin jäänyt päähän audiopuolella (=sitä samaa kuin oikeastaan kaikki nykyiset 5.1-pelit, eli jokainen peli), mutta demo pätkät ja etenkin scorella varustetut sellaiset nostivat kivasti fiboja.

edit: tosin niin peleihin kuin leffoihin yleisesti ottaen, on 5.1/7.1-lisä ehdoton ja etenkin FPS-peleissä oiva tunnelmanluoja, sillä niissä äänimaailma käyttäytyy "realistisemmin". FPS-pelejä lukuun ottamatta ei varsinaiseen pelisisältöön ole omasta mielestäni tullut juurikaan mitään innovatiivisia lisiä, jonka avulla yksikään pelaamani peli olisi poikennut niin paljon mistä tahansa muustakaan. Myönnettäköön, että pelaan kuitenkin kovin harvakseltaan subwoofer päällä ihan vain naapureiden iloksi, joten - omasta mielestäni - ne parhaimmat tehokäytöt ovat usein sammutettuina. Välidemo, yms. matskuinahan tuo kotiteatterihyöty tulee parhaiten esiin, ja itse odottelen peliä, jossa äänimaailmaa osattaisiin käyttää nerokkaasti hyödyksi. Lynchimäinen äänimaailma (juurikin matalilla taajuuksilla leikittely ja "verkottaminen") ujutettuna kauhupeliin toimisi loistavasti. Kauhupeleistä puheen ollen, ne ovat myös yksi genre, jossa hyvin tehty äänimaailma on elintärkeä, ja mikäli ette usko, niin pelatkaa Condemnedia tai esim. Bioshockia. Etenkin jälkimmäinen on huomattavasti mielekkäämpi/pelottavampi kokemus surroundina kuin stereona. Klaustrofobiaa luomaan siihen olisi voitu tosin ottaa lainaa esim. Das Bootista ja sukellusvene/metalli + paine -yhdistelmästä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

M4 Part II
Siitä saa ladata creditseissä pyörivän biisin ihan ilmatteeksi ja laillisesti.

Löytyy tuo jo + loput muut.
Melko lyhyitä kyllä nää biisit on, mutta onhan näitä 37... Osa biiseistä melko samanlaisia toistensa kanssa, mutta eipä se haittaa. Sama tuli huomattua Halo3:sen kanssakin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Aika mahtava tää pelin soundtrack. Pelin loppubiisi on kyllä mahtava. Muutenkin erittäin tunnelmallisia soundeja. Pitäisi kyllä hommata joko 5.1/7.1 kuulokkeet, että saisi enemmän irti. Vai saako niillä?

Oli kyllä hyvä loppubiisivalinta. Jotenkin tuli vain niin hyvä mutta samalla haikea fiilis, kun tämä pärähti soimaan ja lopputekstit jyräsivät ruudulle. itse pelin aikanakin soi kyllä monia todella onnistuneita teemoja: Pelin pääteema, lopun Assault-teema, rakkausteema ja sitten tuo aikaisemmin hehkuttamani galaksikarttateema.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Nyt on kolmas pelikerta takana ja ei kyllä ihan heti tule mieleen peliä minkä on jaksanut tahkoa näin monta kertaa läpi ja vielä näin lyhyeen aikaväliin... ehkä Fallout 2 ja siitähän onkin jo aikaa :)

Nyt vain sitten jatko-osaa odottelemaan ja saa nähdä jatkuuko seuraava mihin ykkönen jäi ja mentäisiin samalla henkilöhahmolla vai tekevätkö radikaalimman muutoksen ja vaihtavat päähenkilön kokonaan.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ensimmäinen pelikerta takana, huikea peli kyllä. Sotilas tyyppisenä hahmona pelailin läpi, noin 20h reissu oli. Pelattavaa jäi toiselle kerralle vaikka kuinka paljon, sivutehtäviä kun tuossa riittää! Ajattelinkin kokeilla Biotic (ehkäpä Adeptia) kykyjä käyttävää hahmoa seuraavaksi, sotilaana pelaaminen oli todella helppoa.

Hieman OT: Osaisitteko sanoa onko samantyylisiä pelejä PC/xbox360 alustoilla, jäi niin hyvä maku tästä.

Seuraavaa osaa odotellessa!
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Hieman OT: Osaisitteko sanoa onko samantyylisiä pelejä PC/xbox360 alustoilla, jäi niin hyvä maku tästä.

Mitään yhtä eeppistä ja täydellistä lienee turha odottaa, mut Star Wars: Knights of the old republicit (1 ja 2) on tutustumisen arvoisia. Sekä ehkä Jade Empire. Kaikki Biowaren pelejä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ensimmäinen pelikerta takana, huikea peli kyllä. Sotilas tyyppisenä hahmona pelailin läpi, noin 20h reissu oli. Pelattavaa jäi toiselle kerralle vaikka kuinka paljon, sivutehtäviä kun tuossa riittää! Ajattelinkin kokeilla Biotic (ehkäpä Adeptia) kykyjä käyttävää hahmoa seuraavaksi, sotilaana pelaaminen oli todella helppoa.

Hieman OT: Osaisitteko sanoa onko samantyylisiä pelejä PC/xbox360 alustoilla, jäi niin hyvä maku tästä.

Seuraavaa osaa odotellessa!

Ehdin jo itse aloitella adeptina pelaamisen. Tällä kertaa menen myös pahislinjalla, ja muutamaa jantteria olenkin jo vetänyt turpaan. Vaikeustason nostin hardcorelle, minkä ansiosta taisteluihin tuli huomattavasti lisää fiilistä mukaan. Varsinkin loppupuolella oma soturi oli meinaan melkoinen jyrä superin snaipperinsa kanssa. Hardcorella adeptina pelatessa pitää hieman taktikoidakin, ja kykyjen käyttäminen nousee hyvin esille.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope


Jes! Kyllähän nuo ovat aika rumia pirulaisia, mutta sen kivempi niitä on sitten kurittaa ;)
Mutta kyllähän tämä on ladattava, saapahan vähän lisäseikkailua lvl 59 soltulle. Itseasiassa pidän aika hyvänä ratkaisuna tuoda Batarianit mukaan soppaan. Pelissähän niistä ei muuta mainintaa ole, paitsi Captain Andersonin menneisyydestä keskusteltaessa(?).
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

jee 400ms pojoa ja 1,5 tuntia pelattavaa.:mad:
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tänään aloitin normilla pelaamisen. On kyllä perhanan nätti peli ja tuo taistelu reaaliajassa on kyllä paljon parempi, kuin Kotorien vuoropohjainen mättö.
Ainoa vaan että hahmosta ei tullut niinkään mieleinen, mutta en kyllä jaksa enään alustakaan aloittaa, kun pääsin Citadelistakin pois.
Tähän varmasti uppoaakin mukavasti aikaa.

Keitä kannattaa muuten pitää mukanaan tiimissä?
Tällä hetkellä ajattelin sitä Wrexiä sekä Garrusta.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ite olen suosinu Kaidania ja Garrusta tällä hetkellä tai no varmaan sen takia et samalla sais ne ally achit
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Keitä kannattaa muuten pitää mukanaan tiimissä?
Tällä hetkellä ajattelin sitä Wrexiä sekä Garrusta.

Kannattaa pitää hahmoa jolla hyvä electronics taito (korjatkaa jos olen väärässä) jotta saat kaikki lukot auki, Garrus on siihen hommaan aivan pätevä.
Toinen toveri ketä pidät kannattaa suunnitella sen mukaan millainen oma hahmosi on. Jos on hirveä rambo niin ota kaveriksi joku biotic kykyjä omaava ja toisinpäin.

Itse olen tällä hetkellä suosinut Wrexia ja Garrusta, pelaan toista kertaa Adeptina läpi. Ensimmäisellä kerralla pidin Wrexia ja Talia, oli sotilas tyyppinen hahmo.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ekalla kerralla vaihtelin vähän liikaa porukkaa, joten ei Ally-saavutuksia tippunut lopussa. Nyt toisella kerralla pelaan Adeptina ja yritän ainakin pitää jatkuvasti mukana Garrusta ja Williamsia. Pakko se on vielä kerran ainakin pelata niin, että Wrex on kaverina. Hieno mies.

Kannattaa pitää hahmoa jolla hyvä electronics taito (korjatkaa jos olen väärässä) jotta saat kaikki lukot auki, Garrus on siihen hommaan aivan pätevä.
Toinen toveri ketä pidät kannattaa suunnitella sen mukaan millainen oma hahmosi on. Jos on hirveä rambo niin ota kaveriksi joku biotic kykyjä omaava ja toisinpäin.

Itse olen tällä hetkellä suosinut Wrexia ja Garrusta, pelaan toista kertaa Adeptina läpi. Ensimmäisellä kerralla pidin Wrexia ja Talia, oli sotilas tyyppinen hahmo.

Electroncis ja Decryption on kyl käytännöllisiä taitoja.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tällä hetkellä itselläni on Liara mukana aina, toisena on yleensä Garrus tai Tali.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ite pitäny melkeen aina Kaidania messissä... pätevät bioticit ja decryption skillit samassa paketissa.

Eli omalla kohalla ei oo mitään ongelmaa että kumman valitsee loppupuolella Ashleyn vai Kaidanin :)
 
Ylös Bottom