Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jos tarkemmin haluaa tietää, niin muistaakseni se tulee kun laskee sieltä tehtävälogista kaikki tehdyt sivu- ja päätehtävät yhteen ja luku alkaa olla 60 paikkeilla tai siitä vähän yli, niin se putkahtaa. Mutta tuskin kannattaa vetää pariakymmentä niitä monotonisia sivutehtäviä putkeen, syö peli-iloa aika hyvin. Paras taktiikka on ehkä tehdä joku 5 niitä sivutehtäviä aina yhden pääjuonitehtävän välissä. Sit ku se Ilos-planeetalle meno tulee vastaan, pitää grindata kaikki loput mitkä löytää ennen sinne menoa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jos suoritettujen tehtävien pitää olla 60 paikkeilla, niin kyllä minulla varmaan aika paljon jäi pois viime kerrallakin. Toisaalta, kun en jaksa niitä mineraaleja kerätä ollenkaan, niin voi olla, että jää haaveeksi jo sen takia. Enkä kyllä ole koskaan jaksanut etsiä niitä kaikkia tehtäviä citadelissakaan. Ja pelifiilis menee täysin, jos rupee jonkun guiden avulla vetämään. Joo se 5/1 tehtäväjoko on havaittu jo viime kerralla ihan passeliksi :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tulipas eilen vedettyä tämä läpi, mutta jäi lvl 50 haaveeksi, mikä oli tavoitteena. Taisi jäädä johonkin muutaman tuhannen päähän. Mutta femsheppis oli rautaa ja naisen ääninäyttely oli jotenkin äkäisempää kuin miehellä. Sitten pitää vielä jatkaa me2:seen. Kaksi kertaa olen sen aloittanut ja kaksi kertaa jäänyt kesken. Nyt pitää koittaa saada se läpi. Kyllähän toi adepti on me1:ssä aika paljon kovempaa ilotulitusta kuin me2:ssa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

aaaargh olisi pitänyt uskoa tuota tehtäväjakojuttua (5/1)... nyt boksin ostettuani (pcllä molemmat läpi) olen päättänyt pelata niin hyvin tällä kertaa läpi kuin mahdollista ja nyt alkaa jo tuntumaan puulta....lvl44 menossa ja tuntuu ettei levelit nouse enää yhtään :D mutta periksi en anna...kakkonen taas kyllä polttelis hyllyssä...
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kannattaa muistaa, jos tuota lvl50 yhdellä läpipeluukerralla haluaa, että kun tappaa Makolla niin saa tuplaten(?) vähemmän expaa. Itse tykkään jalkautua ja hoitaa homman kotiin ihan omin käsineni. Tosin soldieria kun ekaa kertaa pelaan, niin snipullahan nuo onnistuu satojen metrien päästä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kuten olen muutamaan otteeseen jo muissa yhteyksissä mainostanut, niin aloittelin uuden runin FemShep Vanguardilla. Pakko kuitenkin päästä henkuttamaan vielä lisää. Pelitunteja on takana vajaa neljä ja olen menossa vasta alun Citadelissa. Spectren status on jo kuitenkin hallussa. Tällä kertaa olen hieman tilanteen mukaan toiminut äkäisemmällä tavalla ja hyvin on sopinut naikkoseni tyyliin. Nuo tiukemmat kuittaukset tulevat tässä naisen suusta jotenkin luontevammin. Jos Sheppikselle meinaa kettuilla, niin sen saa varmasti tuntea nahoissaan.

En muistanutkaan enää, että tämä osaa napata näin vahvasti mukaansa. Alku on ollut pitkän tauon jälkeen todellista nautintoa. Suu venyy oikein leveään hymyyn, kun tiedossa on, että tätä nautintoa on tarjolla vielä kymmeniksi tunneiksi. Ainoa harmillinen homma on oikeastaan vain se, että mulla on tällä hetkellä niin paljon kaikkea muuta projektia käynnissä. Ei meinaa jäädä hirveästi aikaa pelailuun.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Vihdoinkin! Toinen läpipeluukerta menossa ja hahmona on tosiaankin femShep. Ääninäyttely melko mainiota kautta linjan (parempi kuin äijän) ja tosimeininkiä rulaa. Ensimmäistä kertaa kokeilun alla on Soldier, joka on nyt saavuttanut levelin 45. Noveriaan tuli juurikin laskeuduttua... Mutta mikä parasta, kaiken tämän jälkeen... Renegade achievement! On monesti tullut aloitettua pelaamaan kusípäisellä hahmolla, mutta joka kerta on leikki jäänyt täysin kesken kun omatunto kolkuttaa jokaisen pahan valinnan jälkeen. Onneksi tällä kertaa takapiruina toimivat Wrex ja Garrus ovat olleet hyvin menossa mukana ja suorastaan kannustavat enemmän suoraan toimintaan, kuin mihinkään muuhun. Katsoo sitten, josko tällä saisi sen lvl50 rikki yksinpelin aikana.

Sellaista.:cool:

Ja edittiä eli peli on vihdoinkin läpi. Lopuksi sitten kun Saren otti ja kuoli, taso 51 kilahti. Ihan jees tämä soldier, todella paljon erilainen kuin nuo biotic -pohjaiset hahmot millä on tullut pelailtua... raakaa voimaa vaan kehiin ja menoksi eikä keinoja kaihdeta. Onkin nyt sitten jännää, että mitenköhän tämä toimii ME2:ssa, jossa tuota pelattavuutta on parannettu vielä entisestäänkin. Noh, Laura Shepardin seikkailut jatkuvat uusien lisätehtävien kera.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Bumpataan nyt vanhaa topickia..

Ekaa pelikertaa ME:ssä ja oon jumissa siinä sinisessä naisbossissa. Nimi(?) Aluks tulee cutscenet, sit se lähettää niitä sen sotilaita ja ite heittelee jotain taikoja sieltä. Miten vitussa tän pääsee läpi? Oon soldierilla pelaamas, ja muutamat kaverit sano, että alota koko peli alusta, että kyseinen bossi kannattais hoidella vasta myöhemmin.

Edit: Niin siit omat tiimikaverit kuolee melkeen instana tossa, ja itellä ei oo mitään hajua miten pitäis edetä, jos satun saamaan noi ekat pikkupahikset tapettua niin seuraavassa aallossa kuolen varmasti.

Kiitokset.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Bumpataan nyt vanhaa topickia..

Ekaa pelikertaa ME:ssä ja oon jumissa siinä sinisessä naisbossissa. Nimi(?) Aluks tulee cutscenet, sit se lähettää niitä sen sotilaita ja ite heittelee jotain taikoja sieltä. Miten vitussa tän pääsee läpi? Oon soldierilla pelaamas, ja muutamat kaverit sano, että alota koko peli alusta, että kyseinen bossi kannattais hoidella vasta myöhemmin.

Kiitokset.
Itse tein muistaakseni silleesti, että taistelun alkaessa siirryin välittömästi koko porukalla huoneen oikeaan laitaan, jolloin se lasituubi suojaa Benezian powereilta. Sieltä on iisimpää nitistää kahdesta ovesta tulevat asari commandot, ja kun ne loppuvat, voi rauhassa käydä Benezian kimppuun.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Bonitoz

Säädä vaikeustasoa pienemmälle jos on vaikea. Noveria on minun kirjoissani se viimeinen kolmesta ekasta planeetasta missä käydä (feros, se kaivos ja Noveria)

Mutta ite bossiin. Se lähettää niitä vartijoita. Tapa aina ne vartijat jolloin bossin "power level" (saatto olla toisellakin nimellä) aina putoaa. Toista tätä kunnes on aivan nollassa. Kun hän ei enää lähetä vartijoita (Tässä vaiheessa tulee kai cut-scene, en muista tarkalleen) hänen tappaminen on aika helppoa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kiitokset näistä, toivotaan nyt, että menee läpi eikä tarvi alusta lähtee vetämään.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kiitokset näistä, toivotaan nyt, että menee läpi eikä tarvi alusta lähtee vetämään.

Juu ei tuota tarvitse alusta asti lähteä pelaamaan. Itse menen tuon kohdan läpi siten,
että parkkeeraan itseni heti edessä näkyville portaille siten palkki tai joku vastaava jää Shepardin ja Benezian väliin. Sitten niiltä sijoilta hoitelen asari commandot, jotka muuten myös hyvin harvoin hyökkäävät siihen kohtaan. Välillä lähetän tiimiläiset raidaamaan commandojen nurkkauksia jos pirulaiset eivät muuten meinaa tulla esille.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kiitokset näistä, toivotaan nyt, että menee läpi eikä tarvi alusta lähtee vetämään.

Mää vedin tätä varmaan joku 30 kertaa "normal" tasolla, alta 5 sekunnin henki pois. Meinasin hylätä koko pelin. Sit vaan raakasti vaikeustaso casual tasolle, ja olisko mennyt tokalla läpi.

Nyt peliä muutenkin sellaiset 12 tuntia takana, nyt vasta alkanut tykkäämään pelistä ja alkanut pääsemään perille pelin saloista.

Edit: Nyt peli läpi, aikaa meni 15 tuntia, pitkälti menin pääjuonen mukaan. Muutamia sivujuonia tein. Tänään sitten ME2 koneeseen.
Jonkinlaista tutorial olisi kaivannut kun pelin aloittaa lähinnä aseisiin ja hahmon kehitykseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jälleen kerran kuulin kutsun. Tuli aika kaivaa avaruuspuku vaatekaapista ja heittäytyä Massan vietäväksi. Hahmoksi valittiin miespuolinen katujen kasvatti "Jeremiah Shepard", joka palvelusaikanaan todisti sotilaalliset kykynsä Elysiumin taistelussa. Hyvä hyville, paha pahoille, tämä avaruuden "Tuomari" rankaisee heitä, jotka ovat Häntä/Neuvostoa vastaan rikkoneet (tahi muuten vaan ärsyttäneet:p). Apua tietysti tarjotaan galaksin vähäosaisille, sillä eihän nämä nössöt mitään itse saa aikaiseksi. Antaa ammattilaisen hoitaa.

Todella hyvin maittaa näin hieman pidemmän tauon jälkeen. Hisseissä seisoskelu lähinnä hymyilyttää, MAKOilu maittaa "probettamisen" jälkeen entistä enemmän ja muutenkin on vain kivaa:D Weee! Etenkin musakit hivelevät korvia, "ihan kuin silloin ensimmäisellä kerralla". En tiedä onko mahdollista luoda "täydellistä" soundtrackia, mutta perkuleen lähelle BioWare on kyllä päässyt. Vastaavanlaisia fiiliksiä sain viimeksi BioWaren Jade Empiren soundtrackista.

Ja nyt pitää mennä, Amiraali Hacket tarvitsee Tuomaria.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Sainpas pelin vihdoin läpäistyä. Reilu kuukausi siihen kaiketi meni ja tunteja kertyi 40+. Normal-vaikeustasolla ja hyvin pitkälle muutenkin defaultti asetuksilla. Mass effectin pariin löyttäydyin, kun ME2:nen julkaistiin ja nyt noin vuosi myöhemmin tuli ykkösosakin ostettua.

Makoiluista ja hisseilystä olin lukenut enkkoon, mutta ei ne nyt niin pahoja ollut kuin väitettiin. Toki Makon ohjaus on aivan järkyttävän huonosti toteutettu, mutta sen kanssa tuli kuitenkin toimeen. Tarinakin oli eeppisyydessään huikea, eikä oikeastaan haitannut vaikka olin pelannut kakkososan noin vuosi sitten.

Ainoaksi suuremmaksi kompastuskiveksi osoittautui ryhmäläisten järkyttävä toiminta ja vihujen käyttäytyminen. Molemmista oli kyllä järki kaukana.

Ehdottomasti kyllä kaiken hypetyksensä ansainnut peli. Sitten vain seuraavan osan pariin, että on kolmosta ajatellen tallennukset kunnossa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Toki Makon ohjaus on aivan järkyttävän huonosti toteutettu, mutta sen kanssa tuli kuitenkin toimeen. Tarinakin oli eeppisyydessään huikea, eikä oikeastaan haitannut vaikka olin pelannut kakkososan noin vuosi sitten.

Ainoaksi suuremmaksi kompastuskiveksi osoittautui ryhmäläisten järkyttävä toiminta ja vihujen käyttäytyminen. Molemmista oli kyllä järki kaukana.

- Nimenomaan, kun puhutaan jonkin pelin olleen huonosti toteutettu liikkumisessa, tähtäyksessä ja muussa, niin yleensä kapula lentää seinään ja peli ohi. Tässä tapauksessa kuitenkin kyse on vain siitä, että tuohon TOTTUU.
Toisinkuin monien pelien ohjauksiin (menee varmaan fps-peliin tämä vertaus), jotka ovat tehty täysin kelvottomiksi tuoden vaikeusastetta, kauhua ja ties mitä pelityylistä riippuen. Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut Makon kanssa, ja aina se rymistely sillä on niin kutkuttavaa et pelkään ME:tä pelatessani erakoituvani totaalisesti. EPIC WIN.

- "Well let me tell u somethin", kakkonen oli karmea pettymys tältä osin. Peli meni entistäkin intensiivisempään suuntaan ja ryhmä isommassa roolissa. Ei kyllä toiminut yhtään. Taas, sen sijaan ykkösessä ei ollut mitään ongelmia. Ja vaikeusasteen ollessa tapissa tämän huomasi bugeissa, pitenevissä combateissa. Siinä missä pitkälti yksin taktikoi ykkösen läpi, kakkosta ei vain voinut mun tapauksessani pelata em. bugien takia. Yksin siitä oli tehty käytännössä täysin mahdoton, kun tiimikaverit kiipesi laatikoiden päälle ja syöksyivät kuolemaan. Eivätkä yksinkertaisesti totelleet käskyjä, ja olivat aivan helvetin huonoja verraten mahtaviin vastustajiin (eihän nämä paskiaiset edes kutia saaneet aikaan, kun kurkkivat vain ja parista ovat paskana jo).

Tottakai ykkösen tehtävissä auttoi hillitön Mako-osaaminen... ;)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

- Tässä tapauksessa kuitenkin kyse on vain siitä, että tuohon TOTTUU.

- "Well let me tell u somethin", kakkonen oli karmea pettymys tältä osin. Peli meni entistäkin intensiivisempään suuntaan ja ryhmä isommassa roolissa.

No sanotaanko Makon ohjaukseen TOTTUMISESTA, että ei se nyt järjen tai pelitestauksen riemuvoitto ole. Etenkin ampuminen ja ammusten väistely samaan aikaan on välillä tuskaa. Vaikka siinä voikin kehittyä, niin välillä ei voinut kuin ihmetellä, että miksi Makon pyörät pyörii suuntaan x vaikka selkeästi kaasutan suuntaan y.

Kakkosen pelaamisesta on tosiaan se vuosi aikaa ja normalilla se tuli pelattua, joten suurimmillata haasteilta tietysti vältyin. Insanellä tulen varmasti tuskailemaan molemmisa peleissä. Eipä ne ME2:sen ryhmäläisetkään mitään penaalin terävimpiä kyniä ole ja niille kyllä löytyisi käyttöä, mutta normalilla ei kummoista merkitystä. ME1:ssä osasin jo jopa hyödyntää ryhmäläisiä paremmin ja bioticit+techit jopa osuivat vihuihin. Mutta molemmissa kyllä vaikuttaa ryhmäläisten ainoana tehtävänä olevan pelaajan tielle meneminen tai tyhjän toimittaminen. ME2:ssa tämä tietysti korostuu juuri intensiivisten taisteluiden ja ammusten rajatun määrän takia.

Mutta siis suurinta raivostusta aiheutti tekoälyn liikkuminen. Vihut liikkuvat kuin kiskoja pitkin rushaten viereesi seisomaan. Kun pelin aloitin yritin käyttää suojautumista hyödykseni -> virhe, jolloin kun vihu tuli viereeni roiskimaan oli todella vaikea kääntyä ja ampua nopeasti. Ryhmäläiset taas jättivät usein menemestä minne osoitin ja jos ne jätti vähän taaemmaksi, että voisi sniputella rauhassa, niin eiköhän kohta ollut lihamuuri seisomassa vieressä ja vetämässä kaikki raketit siihen stnan saman neliömetrin sisään. Arvatenikin siinä sitten vähän tähtäin heitteli.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Toinen läpipeluu menossa, eka läpäisy pari vuotta sitten. Vanguardilla mennään, ekalla kerralla soldierilla. Kaikkineen makoiluineen ja tönkköine taisteluineen tämä on aivan huikea peli! Mielestäni hahmon kehitys on pelisarjan parhaiten toteutettu tässä ykkösosassa. Hardcorella olen pelannut, mitään ylitsepääsemättömiä vaikeuksia ei ole ollut.

Aiempia kirjoituksia lukiessa kehkeytyi "sairaalloinen" mielenkiinto Pinnacleen. :D Niin paljon se on saanut kuraa niskaansa, että tekisi mieli ostaa se. Saapa nähdä kuinka käy...
 
Pinnaklea voi kyllä lämpimästi suositella Mass Effect -sarjan historiasta kiinnostuneille. Biowaren tiimi oli siirtynyt jo ME2:n kehitykseen, mutta dlc oltiin faneille luvattu, joten homma ulkoistettiin jollekin nollastudiolle tunnetuin seurauksin. Sellainen kasa höyryävää itseäänhän Pinnakle oli, että itku oli helposti verrattavissa ME3:n lopun aiheuttamaan. Tragikoomisen huono Pinnakle on ja siinä ominaisuudessa jättänyt erittäin hyvät muistot.
Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
Ylös Bottom