Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect -peliapu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marcos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Marcos

New Member
Auttakaa tyhmää.Aloitin pelaamaan MassEffectiä ja olen jo jumissa ensimmäisessä kentässä.Eli miten sen oven saa hakkeroitua auki,kun on munannut sen nappien painamisen ensimäisessä yrityksessä?Kone neuvoi hommaan jotain geeliä.Hommasin sen,mutta homma ei edennyt sen jälkeen.Odotan kauhulla jatkoa,koska englannin kieli ei ole vahvinta aluettani.:confused: :(

Vastaus: Mass Effect

Marcos sanoi:
Auttakaa tyhmää.Aloitin pelaamaan MassEffectiä ja olen jo jumissa ensimmäisessä kentässä.Eli miten sen oven saa hakkeroitua auki,kun on munannut sen nappien painamisen ensimäisessä yrityksessä?Kone neuvoi hommaan jotain geeliä.Hommasin sen,mutta homma ei edennyt sen jälkeen.Odotan kauhulla jatkoa,koska englannin kieli ei ole vahvinta aluettani.:confused: :(
Jos omnigeliä on vaan tarpeeksi mukana niin meet vaan avaamaan sen oven uudestaan niin siinä on x-napissa override with omnigel tai vastaavaa.

Vinkki : Voit muuntaa aseita ja muita tavaroita, joita et käytä geeliksi.

Esim. jos itse käytät pelkkää pistoolia, voit myydä muut aseet ja saat niistä jonkin verran geeliä. Toista sama muilla hahmoilla, mutta huomioi näiden ominaisuudet ennen muutnamista. Voit myös muuntaa geeliksi upgradeja ja kumppaneita.

Muistaakseni tuon oven avaamiseen ei tarvita suurta määrää omnigeeliä, joten tallenna, muunna turhat tavarat ja kokeile oven avaamista, jos ei geeliä löydy vieläkään tarpeeksi lataa viimeisin tallennus ja jatka eteenpäin.

Hmm, ongelma Noveriassa:

Eli olen kytkenyt kaikki tarvittavat jutut, jotta Tram toimii taas, mutta decontamination chamber on täynnä Rachneja, jotka pitäisi ilmeisesti jotenkin tuhota. Ongelma onkin niitten tuhoamisessa. Chamberin ovea en saa auki (descryption skill too low) ja siinä viereisessä control roomissa on se jokin plasma-juttu, mutta siinäkin sama ongelma (descryption skill too low). Ja koska tulee tuo herja niin en pääse edes käyttämään omni-toolia. Olenko nyt totaalisesti jumissa??

Ongelma voinee juontua siitä kun välttämättä halusin tiimiini Wrexin ja Liaran, ja itse olen Vanguard joten ainuttakaan tech-tyyppiä ei ole mukana... Ihmettelin kun en saanut mitään juttuja auki kunnes tajusin ettei decryption-skilliä ole nyt sitten kenelläkään... Muutama tavara on jäänyt taakse lojumaan :rolleyes: Etenemisen estettä ei ole kuitenkaan ennen tätä ollut. Toivottavasti ainoat vaihtoehdot eivät ole joko lisätappelujen etsiminen (jolloin Liara voisi oppia electronics skillsin, tosin vain siinä tapauksessa että kone haluaa sen automaattisesti ottaa käyttöön, ellei upgrade-asetuksia saa muutettua jo aloitetusta pelistä) tai palaaminen Normandylle, joka ketuttaisi hyvin paljon tässä vaiheessa....

Löytyykö apua??

ppsa_ sanoi:
Hmm, ongelma Noveriassa:
Itselläni oli sama homma, eli ei riittänyt juuri mukana olleilla jampolla taidot, niin käskin VI:tä avaamaan oven. Tottelee ihan kiltisti kun tarpeeksi määrätietoisesti vaatii :)

NviperO sanoi:
Itselläni oli sama homma, eli ei riittänyt juuri mukana olleilla jampolla taidot, niin käskin VI:tä avaamaan oven. Tottelee ihan kiltisti kun tarpeeksi määrätietoisesti vaatii :)

Jesh, kiitoksia erittäin paljon!! Ollut kaikkia kiireitä tässä enkä olekaan ehtinyt kohtaa enempää itse tutkia, niin tuli hyvään väliin tämä tieto. Ja kun tiesi mitä harhailuja olisin varmaan alkanut suorittamaan niin ei edes hirveästi innostanut pelin jatkaminen pienen ajan puitteissa... Nyt kun vielä löytäisi sitä aikaa jostain!! :p

Olen kohta aloittamassa tätä peliä, ja te pelin jo läpäisseet, kysymys:

Mitä kannattaa tehdä/välttää pelissä?

Tämä kysymys siis siksi, että usein eeppisen seikkailun jälkeen sitä kelailee, että olisipa tehnyt tuon toisin tai tämä tällä tavalla, mutta uutta seikkailua ei enää jaksa aloittaa. En ole hakemassa läpipeluuohjetta, vaan ihan paria kolmea perusvinkkiä, jolla pelaamisesta tulee huomattavasti mukavampaa eikä tarvitse kantapään kautta oppia.

Vaahtomuovi sanoi:

Tämä kysymys siis siksi, että usein eeppisen seikkailun jälkeen sitä kelailee, että olisipa tehnyt tuon toisin tai tämä tällä tavalla, mutta uutta seikkailua ei enää jaksa aloittaa. En ole hakemassa läpipeluuohjetta, vaan ihan paria kolmea perusvinkkiä, jolla pelaamisesta tulee huomattavasti mukavampaa eikä tarvitse kantapään kautta oppia.

Eikö tuo ole juuri se pelin suola ettei tiedä mitä odottaa ja jää miettimään ratkaisua hetkeksi? Toki omavalintainen asia mutta itse pelaisin ennemmin ihan "puskissa" näinkin laajaa seikkailua. Kaippa sitä kannattaa vaan jutella mahd. paljon ja jauhaa kuraa heh.

Vaahtomuovi sanoi:

Pelissä lähes kaikki pelaajan toiminta vaikuttaa tuleviin tapahtumiin ja keskusteluihin, joten vinkkejä on vaikea antaa.

Lähinnä neuvoisin laittamaan pisteitä charm/intimidate - taitoihin, sillä ne usein lisäävät mahdollisia vaihtoehtoja keskusteluissa ja lisäävät tätä kautta paragon ja renegade -pisteitä.

Suosittelen pitämään ryhmässä mukana aina jotain "teknikkoa", jolla on korkea decryption skill, niin paikkojen tutkiminen helpottuu suuresti.

Vaahtomuovi sanoi:

3. vinkki olkoon, että ei kannata ikinä olla täysin hyvä tai paha tilanteissa, joissa tarjotaan tehtävää, sillä itse tehtävässä voi olla sitten täysi ääliö tai hyvis oman maun mukaan. Useasti tarjotaan hyvä tai paha vaihtoehdossa suoraan sellaista valintaa, että koko tehtävä sysätään heti sillä kerralla. Eli jos haluaa satsata hyvään tai pahaan niin kannattaa kuitenkin olla eri tilanteissa myös oman tavoitteen vastakohta, jotta saa tehtyä kaikki tehtävät.

No niin, kiitos ja kumarrus teille. Eiköhän se universumin pelastaminen lähde käyntiin hyvin näillä eväillä. *fiilistelee Special Edition -boksiaan*

Kehitin hahmoni Ramboksi ja sen takia en saa kaikkia laatikoita auki.(Ei elektroniikkakykyjä)Muilla hahmoilla joukossa on kykyjä.Joten miten saan hyödennettyä muiden kykyjä käyttööni?Ja kuten arvostelussa sanottiin,niin ohjekirja olisi voinut olla paljon parempi!

Marcos sanoi:
Kehitin hahmoni Ramboksi ja sen takia en saa kaikkia laatikoita auki.(Ei elektroniikkakykyjä)Muilla hahmoilla joukossa on kykyjä.Joten miten saan hyödennettyä muiden kykyjä käyttööni?Ja kuten arvostelussa sanottiin,niin ohjekirja olisi voinut olla paljon parempi!

Siis riittää kunhan jollain ryhmän jäsenellä on riittävä esim. elektroniikkakyky.

Marcos sanoi:
Jos jollakin mukanasi olevista hahmoista on tarvittava kyky, sitä käytetään automaattisesti.

Vaahtomuovi sanoi:

Vinkkinä tuo on tosiaan hyvä että ottaa hahmon kehityksen siltä kannalta että ei tuuppaa pojoja samoihin taitoihin kaikille. Esim. Decryption ja electronics skilliä kun tuuppaa rohkeasti Garrukselle niin saa hahmon joka on ok taistelija, korjailee nopsemmin makoa ja lootat ym. aukee... Oman ukkelin charm ja intimidate on ollut kovassa käytössä, tosin välillä vaihtoehto riippuu ootko enemmän renegade vai paragon...

Kun Citadelissa on se hamar (this one likes to preach about Enkindlers) jolla on kismaa sen vartijan kanssa. Niin kun haluisin ostaa sille sen jonku evankelistaluvan, niin mistä kyseisiä lupia saa?

Mimmo sanoi:
Kun Citadelissa on se hamar (this one likes to preach about Enkindlers) jolla on kismaa sen vartijan kanssa. Niin kun haluisin ostaa sille sen jonku evankelistaluvan, niin mistä kyseisiä lupia saa?
Juttelehan sille vieressä kököttävälle vartijalle ja sitten taas uudestaan hamarille niin löytyy vaihtoehto että voit antaa sille rahat lupaa varten.

Noniin. Eli oon Eletania-planeetalla, ja täältä löytyy toi peilipallo Prothean artifakti. Siihen pitäis työntää se Asari Consortilta saatu kapistus, mutta jostain syystä tää ei onnistu. Kun valitsen examine, tulee ilmotus että tohon vaaditaan joku oudon mallinen avain ehkä, ja luultavasti en ikinä selvitä asiaa? Missä vika?

Jumissa Noveria, Benezia..
Beneziaa vastaan kun tapellaan kahdessa otteessa. Ensimmäinen yhteenotto käyty läpi, mutta jälkimmäinen jossa 3 Asari Commandoa ja Benezia, tuottaa ongelmia. Onko joitakin hyviä strategioita tilanteeseen? Aina kun Benezia otettu ensimmäiseksi hengiltä, niin Commandot hyökkäävät ja mahdollisuudet huonot.

Ainakin Benezian tainnuttavaa hyökkäystä vastaan toimi Immunity. Hänen suojansa heikentäminen auttoi hengiltä ottoa, mutta siinä se sitten olikin.....

Porukkana kaksi Sotilasta ja Quarian Machinist.

Vinkkinä kaikille ketkä joutunut hankaamaan jotakin tilannetta useaampaan kertaan, että X:llä pystyy skippaamaan keskusteluja. Itse huomasin tämän vasta yli kahdeksan tunnin jälkeen :D

Voiko pelissä aloittaa uuden pelin kovemmalla vaikeusasteella vanhalla hahmolla ilman, että vaikeusaste pitäisi vaihtaa itse pelissä?

Ei sillä, että achievement niin tärkeä olisi, mutta mietin vaan.

Ylös Bottom