Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect -peliapu

Vastaus: Mass Effect -peliapu

Jätkät perkule. Tuohan on ihan klassinen puzzle, Hanoin torni. Ei ole ees vaikia.
Pakko myöntää, että olin puzzlea ratkoessani todella väsynyt. Hanoin torni on kyllä ihan tuttu juttu, mutta jotenkin se "visuaalinen representaatio" aiheesta oli todella hämmentävä. Sen takia jäi ratkomatta.

Mutta nyt kun tuon Hanoin tornin mainitsit, niin se pelin käyttöliittymälogiikkakin aukesi saman tien ihan pelkkien mielikuvien varassa.
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Ihan mukava puzzle ja tosiaan aika nopeasti tuon kyllä ratkaisi, kunhan hahmotti vain miten homma toimii. Tyttöystäväkin tuon ratkaisi aika näppärästi, kunhan tosiaan neuvoin mikä siinä on ns. ideana.

Mielestäni tuollaisia(tai saman tyylisiä) puzzleja voisi olla ME2:ssakin ja toivottavasti onkin, mutta se on sitten toisen ketjun asia.
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Joo, tosiaan toi oli ihan alle minuutti ja valmis jo ensimmäisellä kerralla...Tosin jossain Aivopähkinäpelissä oli joskus aiemminkin ratkassu ihan vastaavia ongelmia, mutta onhan nuo tommoset puzzlet tosi mielenkiintoisia... (Kuten myös Rubiikin kuutio yms. Enkka vähän yli minuutin :D)
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

yritän suorittaa tehtävää missä pitää tsekata vanhan normandyn crash site. menen oikean planeetan luokse mutta en pysty laskeutumaan sinne kun ei ole semmoista toimintoa käytössä. ainoastaan mineraaleja pystyy etsimään
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

yritän suorittaa tehtävää missä pitää tsekata vanhan normandyn crash site. menen oikean planeetan luokse mutta en pysty laskeutumaan sinne kun ei ole semmoista toimintoa käytössä. ainoastaan mineraaleja pystyy etsimään
Pyöriikö siinä mineraalien scannausikkunassa tutka ja tutkassa viisari, joka osoittaa mihin päin pitää mennä? Sun pitää ettiä se oikea laskeutumiskohta.
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Pyöriikö siinä mineraalien scannausikkunassa tutka ja tutkassa viisari, joka osoittaa mihin päin pitää mennä? Sun pitää ettiä se oikea laskeutumiskohta.

no kappas olihan siellä anomaly...
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Saako tässä ketjussa kysyä Mass Effect 2 -apua? Ei viitsisi uutta ketjua tehdä tämän takia.

Onkohan pelissäni jokin bugi vai olenko muuten vain jäätynyt aivan täysin... Olen nyt pelin loppupuolen tehtävässä, jossa örrimöykyt ovat vallanneet Normandyn ja ohjastan Jokeria eteenpäin. Kun annan aluksen EDIn hallintaan ja lähden etenemään... vastaani tulee rappuset ja tasanteella on vasemmalla ovi. Tästä ovesta pitäisi ilmeisesti mennä sisään, mutta eihän se nyt ihan onnistu. Vaikka kipittelisin kuinka nopeasti, niin örrimöykky hyökkää juuri siinä oven kohdalla ja mission failed paukkuu ruutuun. Mitähän en nyt ymmärrä?

Viitisen kertaa yritin tuota uudestaan, enkä enää jaksaisi vetää noita samoja välianimaatioita ja muita juttuja vain sen takia, että pääsen tyssäämään tähän kohtaan.

Edit: Heh, aivan. Kiitoksia, liian helppo juttu taas oli. Siinä vaan tuli paniikissa ja turhautuneena edettyä eteenpäin ja samalla sulkien järkevät vaihtoehdot pois mielestä.
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Saako tässä ketjussa kysyä Mass Effect 2 -apua? Ei viitsisi uutta ketjua tehdä tämän takia.

Onkohan pelissäni jokin bugi vai olenko muuten vain jäätynyt aivan täysin... Olen nyt pelin loppupuolen tehtävässä, jossa örrimöykyt ovat vallanneet Normandyn ja ohjastan Jokeria eteenpäin. Kun annan aluksen EDIn hallintaan ja lähden etenemään... vastaani tulee rappuset ja tasanteella on vasemmalla ovi. Tästä ovesta pitäisi ilmeisesti mennä sisään, mutta eihän se nyt ihan onnistu. Vaikka kipittelisin kuinka nopeasti, niin örrimöykky hyökkää juuri siinä oven kohdalla ja mission failed paukkuu ruutuun. Mitähän en nyt ymmärrä?

Viitisen kertaa yritin tuota uudestaan, enkä enää jaksaisi vetää noita samoja välianimaatioita ja muita juttuja vain sen takia, että pääsen tyssäämään tähän kohtaan.

Siinä kuuluu odottaa että Collectorit menevät ensin ohi. Suosittelen kuuntelemaan mitä siellä pelissä sillon tällöin sanotaan, saa paljon enemmän edistystä aikaan!
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Itsehän olin tässä kohdassa niin paniikissa, että klenkkasin suoraan Normandyn päähissiin vaikka kaverit rääkyivät kurkku suorana. :D
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Jooh kysyn myös Massa 2 liittyvää asiaa.
Olen auttamassa Justicaria hänen lojaalius tehtävässään. Kun pääsen Vip afterlifeen ja puhun Morinthille saan musiikin ja Artin menemään oikein mutta mikä sitten eteen? Matkustamisessa ei hyödytä kun ei ole tarpeeksi tuotaParagonia siihen tiettyyn kohtaan. Osaako joku neuvoa?
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Vastaus yllä olevaan.
En nyt muista mistä keskuteluista tai tekstin pätkistä noi sai poimittua, mutta "oikeat" vastaukset ovat:
Art – Vaenia
Music – Expel 10
Drugs – Like Hallex?
Travel – I like danger.
Power – Power is its own reward.
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Kysymykseni Mass ykkösestä, ja Feroksesta. Heitän spoileriin koko roskan, kun tuo maalaushomma ei täällä ole käytössä. ;)

Eli missä järjestyksessä oikeen Feroksella pitäs assignmentsit käydä läpi? Viime läpipeluussa jäi Fai Fenille informointi väliin, ja nyt on Alpha-dogin mestausilmoitus, valvet, ja gethit tunnelissa tuhottu- ilmoittamatta. Kun niille paviaaneille koittaa puhua, niin ne sopertaa vaan ettei pysty tällä hetkellä puhumaan mitään, shokeeraa jne... :eek: Johtuuko mun renestä vai mistä?
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Eli missä järjestyksessä oikeen Feroksella pitäs assignmentsit käydä läpi?
Ei kai niillä mitään väliä ole järjestyksellä. Oletko jumissa vai muuten vain kyselet? Voi olla, että tuossa saattoi jotenkin skippaantua joku yksi dialogin pätkä, mutta jos vain eteenpäin pääse, niin ei pitäisi ongelmaa olla.

Itse olen tuon aina tehnyt niin, että ensin kaikki assut ja sitten puhumaan. On kyllä toiminut ihan normaalisti. Puuttuuko sulta se power cell(tms.)?

Täältä myös voi jotain apuja saada: http://masseffect.wikia.com/wiki/Feros
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Ei kai niillä mitään väliä ole järjestyksellä. Oletko jumissa vai muuten vain kyselet? Voi olla, että tuossa saattoi jotenkin skippaantua joku yksi dialogin pätkä, mutta jos vain eteenpäin pääse, niin ei pitäisi ongelmaa olla.

Itse olen tuon aina tehnyt niin, että ensin kaikki assut ja sitten puhumaan. On kyllä toiminut ihan normaalisti. Puuttuuko sulta se power cell(tms.)?

Kyllä viime läpipeluu-kerralla sain melkeen kaikki muut paitsi tuon Fei danin ilmoittamisen tehtyä. Nyt vaan jostain syystä ketään ei kiinnosta kuulla et oon suorittanut tehtävät. :confused:

Tosiaan, power cellin hain, mut akka vaan kiittelee kun ajoin gethit pois jne. Ja nimenomaan vielä juttelin sen kanssa ennen kuin lähin hakemaan sitä celliä.

En oikeen ymmärrä et miks nyt noita ei saa suoritettua, kun kerta vaan ilmoittamisesta on tosiaan kiinni! :D Mut toinen, jota tehtävää nyt en muista, on se siellä leirin sisätiloissa käytävällä oleva apina, mikä suhisee jotain tyyliin "en voi puhua nyt, shookeeraa jne". Ja sille kun pitäs ilmottaa juuri jostain alpha dogista tjsp.

Pure renegade, en mä muutakaan keksi.

E: Katellaan ens läpipeluu-kerralla sitte taas. Jos jaksaa, sen verta rasittava paikka kyseessä, Noven ohella... :p Sillon ollaan kilttejä poikia, voiko se vaikuttaa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Eräällä pelikaverilla on seuraava ME-ongelma: tarkoituksena olisi aloittaa uusi peli vanhalla hahmolla uudella Slim mallin kovolle (johon on muistitikulla siirretty tallennukset sun muut vanhalta kovolta) asennetulla pelillä mutta sitä vaihtoehtoa ei näy. Sen sijaan vanhan boksin kovolla se olisi mahdollista. DRM siirtokin on tehtynä mutta ei tuntunut auttavan. Sama ongelma sekä ME1 että ME2.
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Eräällä pelikaverilla on seuraava ME-ongelma: tarkoituksena olisi aloittaa uusi peli vanhalla hahmolla uudella Slim mallin kovolle (johon on muistitikulla siirretty tallennukset sun muut vanhalta kovolta) asennetulla pelillä mutta sitä vaihtoehtoa ei näy. Sen sijaan vanhan boksin kovolla se olisi mahdollista. DRM siirtokin on tehtynä mutta ei tuntunut auttavan. Sama ongelma sekä ME1 että ME2.

Muistitikulla ei saa siirrettyä ME1:hden lopussa tekemää tallennusta. Ainoa vaihtoehto on ilmeisesti siirtää virallisella kaapelilla tiedot kovolta toiselle.
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

Itselläni tuli juuri konkreettisesti eteen tuo sama homma.
Itse hoidin asian niin, että napautin ME1 levyn sisään, latasin viimeisimmän autosaven (heti Saren tappelun alussa), paukuttelin sen hengiltä ja katoin loppukuvat.
Tämän kun jaksaa tehdä niin saa sen importtitiedoston uudellekin koneelle ilman kaapeleita.
 
Vastaus: Mass Effect -peliapu

ME2 pulma.. :(

Alotin uuden läpipeluun äskettäin ja yritän saada renegade tasoa nostettua mahdollisimman ylös, mutta ne Shepardin arvet näyttää niin rumilta, että niistä pitäs päästä eroon.

Medical Bay Upgrade ostettu, jonka piti poistaa arvet ja estää niiden uudestaan tuleminen hyvä/paha valinnoista huolimatta, mutta ei oo sitten vissiin toiminut.

Tietääkö kukaan mitä tässä vois tehdä noille arville?
 
Ylös Bottom