Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Matkapuhelimen osto

Vastaus: Matkapuhelimen osto

Kabanossi sanoi:
Tavalliseen N73:een saa muistaakseni ME:n softan pienellä kikkailulla. Siinäpä ne erot ovatkin. :D

Itse asiassa oma isoveljeni sai N70:een ME:n softan laittamalla sen mustilla kuorilla huoltoon. Eihän ne siellä sitä älynneet ja laittoivat ME:n tulemaan. :p

Mutta ainoa merkittävä ero softassa olikin erivärinen teema. Jopa se soitin taisi olla yhtä kämäinen kuin jokaisessa Noksussa. IMO
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Motamoro sanoi:
Nykyinen puhelimeni on Nokia 6101. Nyt on taas se aika itsellä kun pitäisi puhelinta vaihtaa eli vanha luuri pian ollu 2 vuotta.
Vakavasti harkinnassa on Nokian 6131 simpukka, hinta yleisesti n. 190e. Itseäni kiinnostavina ominaisuuksina on mm. MP3-soitin. Bluetoothikin on hyvä asia joka edellisestä puuttui. Kamerakin ilmeisesti kohtuullinen vaikka itseäni se ei paljoa kiinnosta. Muistia taitaa saada MicroSD:llä lisää ainakin 2Gb asti.
Mimmoiset on kyseisen luurin wap/www-ominaisuudet? Puhelin käyttää ilmeisesti GPRS-yhteyttä? Pystyykö siihen lataamaan Opera-selaimen? Paljonko keskimäärin www-sivun lataus maksaa jos omassa liittymässäni on hinnoitteluna 1 Megatavu = 1,5e. Lähinnä teksti-tv:tä katselisin tienpäällä.

Kiitos niille ketkä osaavat vastata.
Itsellä on tuo 6131, ja maksoin siitä syksyllä 170 e, dna kaupasta. Puhelin tukee edgeä. Itsellä on asennettu tuo opera-selain, ja yhden kfin topicin aukaisu taitaa maksaa joku 2-3.5 senttiä, en ole varma.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Otkor sanoi:
Itse asiassa oma isoveljeni sai N70:een ME:n softan laittamalla sen mustilla kuorilla huoltoon. Eihän ne siellä sitä älynneet ja laittoivat ME:n tulemaan. :p

Mutta ainoa merkittävä ero softassa olikin erivärinen teema. Jopa se soitin taisi olla yhtä kämäinen kuin jokaisessa Noksussa. IMO

Muistaakseni ainoa ero on teema sekä se näppäimistön oikealla laidalla oleva "multimedia"-nappi. Perus-N70:ssä sen saa konffata itse tekemään mitä haluaa, ME:ssä se on aina musasoittimen avausnappi. Eli ME:n softa on jopa huonompi tavallaan :D
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Axe sanoi:
Uutta luuria olisin vailla. Kytkypuhelimet ei tällä hetkellä kiinnosta. Tarkotus olisi saada uus kännykkä mielellään 300:n. SItten ominaisuuksista pitäs löytyä bluetooth, ulkonen muistikorttipaikka ja mielellään vielä 3g. Kameran laadulla ei ole väliä, kun aion sen hommata erikseen. Niin ja kännyn tulisi olla yhteensopiva Applen Isyncin kanssa.
Ehdotuksia?

Ostin sitten SE:n w580i:n. 3G ominaisuudesta jouduin tinkimään, mutta puhelin oli sen verran hyvän näköinen, että lähti kaupasta mukaan. Isync ei ihan mutkattomasti lähtenyt toimimaan, koska puhelin ei sitä tukenut natiivisti. Onneksi googlen kautta löytyi sopiva plug-in, joten Isync toimii täydellisesti bluetoothin kautta. Musiikki ominaisuudet ovat puhelimessa huippuluokkaa ja kamera kohtuullinen. Opera Minikin asentui kitkatta, joten nettiä pääsee kätevästi selaamaan.
Suosittelen puhelinta, ellei nopea data-siirto ole ykköskrititeeri puhelinta hankittaessa.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

nokian 5610:n tilailin kun 6151 otti ja sanoi sopimuksen irti. muutenhan toimii siis ihan hyvin mut puhelin luulee että siin ois hf-kuuloke kiinni ja mikki, että puhelimen oma kuuloke on poissa käytöstä sen takia. huoltoon pitäisi lähetellä
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

No omia kokemuksia ei ole. Kämppiksellä on se, ja akku on kuulemma aina loppu. Toisen kaverin N73 ei lähetä läheskään kaikkia viestejä, vaan tallentaa ne luonnoksiin. "SIM-kortti hylätty" ei kuulemma ole harvinainen herja. Kummassakin on uusimmat softat. Luokkakaverin N73 kaatuu ja hidastelee. Tässä ei taida olla uusinta softaa. Ainahan jokaiselta tuotteelta löytyy tyytymättömiä käyttäjiä. Oma N76 toimii kuin unelma. Nopea, ei kaadu, akun kanssa ei ongelmia. Netissä on eniten valitettu N76:n kuorien huonosta laadusta. Maalit lähtevät, tämän olen itsekin huomannut. Muuten ei valittamista.

Tässä muuten hyvä suomalainen keskustelufoorumi kännyköistä.

En tajua mitä ihmeen maanantaikappaleita kavereillas on:confused: Oma N73 ME ei ole kertaakaan kaatunu saatikka sekoillu yhtään:) N73:n hinta/laatusuhde on parhaasta päästä ja olen vertaillut oikeastaan lähes kaikkia Nokian kännyköitä. Paljon ominaisuuksia halvalla, kun esim vertaa sairaan kalliiseen N95:een, jossa ei juurikaan ole hirveästi enempää ominaisuuksia:D
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

En tajua mitä ihmeen maanantaikappaleita kavereillas on:confused: Oma N73 ME ei ole kertaakaan kaatunu saatikka sekoillu yhtään:) N73:n hinta/laatusuhde on parhaasta päästä ja olen vertaillut oikeastaan lähes kaikkia Nokian kännyköitä. Paljon ominaisuuksia halvalla, kun esim vertaa sairaan kalliiseen N95:een, jossa ei juurikaan ole hirveästi enempää ominaisuuksia:D

Ainoa puute n73:ssa on WLANINn puute. Senkin tietty voi korvata liittymällä millä voi halvasti siirtää paljon dataa via 3g. Muuten aika täydelliset ominaisuudet. Officen tiedostot avautuvat varsin näppärästi, mutta niitä ei taida päästä käsittelemään. Kait.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

En tajua mitä ihmeen maanantaikappaleita kavereillas on:confused: Oma N73 ME ei ole kertaakaan kaatunu saatikka sekoillu yhtään:) N73:n hinta/laatusuhde on parhaasta päästä ja olen vertaillut oikeastaan lähes kaikkia Nokian kännyköitä. Paljon ominaisuuksia halvalla, kun esim vertaa sairaan kalliiseen N95:een, jossa ei juurikaan ole hirveästi enempää ominaisuuksia:D

Vanha viesti, huomasin vasta nyt. :p Sellaistahan se aina on kun puhelimia on miljuunia markkinoilla. Joillain toimii, joillain ei. Nuo jutut ovat tosin kuulopuheita. Tyyliin: "lainaa puhelinta, soitan yhen puhelun" johon on vastattu "Ei oo akkua, se loppuu täst paskast äkkiä". Toisen kaverin luuri ei aina lähettänyt viestejä, ihmettelin kun ei vastausta kuulunut pitkään aikaan ja soittelin perään. Oli kuulema vastattu, mutta luonnoksissa se lojui. Luokkakaveri valittelee oman luurin hidastelusta, en tosin tiedä mihin hän sitä vertasi. :p

Itselläni on tosiaan N76. Suurimpana ongelmana kosmeettiset virheet. Kromimaalit lähtevät varmaan jokaisesta luurista, kerran ollut huollossakin sen takia. Kuorien muut maalit säilyivät ekassa puhelimessani, tästä toisesta ne ovat nyt lähteneet rapistumaan. Muistarin luukkukin ihan löysä, yhellä tutulla pudonnut ja kadonnut. Ei oo varmaan yhtään kosmeettisesti virheetöntä N76:ta markkinoilla. Tässä ekassa kuvassa näkyy kromimaalien rapistuminen, tässä taas punainen maali on rapeillut pois.

Muuten oon ollu ihan tyytyväinen. Luuri on tosiaan nopea, ja loppusyksyn softapäivityksen jälkeen ei ole kaatunut kertaakaan. Ennen sitä liian nopeat valikoissa kikkailut sai luurin usein boottaamaan itsensä. Kannen musanäppäimet on kivat ja käytännölliset. Muutenkin ihan näppärän näköinen vehje. Aika törkeä Razr kopio tosin. :o

Applen iPhone on ehdottomasti seuraava ostos. Katsotaan josko jaksais odotella paranneltua mallia. Siinä on likimain kaikki mitä tarvitsen. Musiikkisoitin, nettiselain, puhe- ja tekstariominaisuuksia unohtamatta + kaikkea pientä ja silloin tällöin käytössä olevia ominaisuuksia, kuten Google Maps ja Mail. Ja kaikki vallankumouksellisen ja ilmeisesti toimivan käyttöliittymän kanssa. Varmaan pitää odotella, että sitä saa virallisesti Suomeen. Rajaton datapaketti on aika must have. :p Toinen vaihtoehto on odotella Nokian vastinetta.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Jos joku täällä etsii hyvää ja tyylikästä musiikkipuhelinta, niin kannattaa katsastaa Sony Ericsson W880i. Puhelin on poistumassa myynnistä, mutta nyt sen saa varsin halvalla, jopa alle 200.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Ostin noin viikko sitten Nokia E51:n, koska vanha Nokia 6101 meni rikki. Tosin, korjaamossa se saatiin korjattua, mutta siitä tulikin nyt varapuhelin.

Todella toimiva puhelin! Eniten pidän sen pienestä painosta ja sirosta ulkomuodosta. Ominaisuuksiakin on vaikka muille jakaa... WLAN, 2,0 megapixelin kamera, 3G, PDF - tiedostojen lukeminen, Flash - tuki jne...

Oli todella lähellä, ettei kotiin olisi tullut Nokia N81. Tykkäsin siitä enemmän, mutta miten tollasen tiileskiven saa edes taskuun? Kokoakin oli aika hillittömästi.

Jotain Sony Ericssoniakin katoin, mutta niissä oli aivan liian pienet näppäimet.

Ajattelin myös, että venaisin iPhonen tulemista Suomeen, mutta kun ei ole ollenkaan varmuutta, koska se tulee vai tuleeko ollenkaan.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Ajattelin tänään käydä ostamassa Nokia N8. Olisin kiitollinen kommenteista ko. puhelimesta. Mielellään sellaisilta jotka ovat puhelinta käyttäneet enemmän.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Minähän sitä olen tuolla toisessa kännykkä topikissa hehkuttanut. Omaan makuun luuri on ollut hyvä. Itse kun olen symbiania käyttänyt jo pian kuusi vuotta niin se monien haukkuma käyttiksen sekavuus tai hitaus ei pidä minun kohdalla paikkaansa. Enemmän olen androidin kanssa hukassa ja pidän sitä epäloogisena.
Symbianin hitaus taas on minusta liioittelua. Joo ei se kaikkea niin nopeasti avaa kuin vaikka ios tai vimpan päälle tuunattu android, mutta minulle on aivan sama jos joku valikko aukeaa heti tai "vasta" puolen sekunnin päästä. Niin kiire ei koskaan olekkaan. Lisäksi kun ne tärkeimmät softat voi kuitenkin heittää aloitus ruutuun niin en ole koskaan tajunnut miksi niissä valikoissa muka on pakko kokoajan olla.

Rakenteeltaan luuri on hyvä ja jämäkkä. Onhan se runko sentään alumiinia. Omaan käteen kylläkin jo hiukan liian ohut ja tuo alumiini tekee luurista kohtuu liukkaan. Ostin alkuperäisen nokian silikoni suojan niin alkoi luuri pysymään kädessä ja lisäksi tuli sen verran lisää paksuutta, että luuri tuntuu todella hyvältä kädessä. Itse siis inhoan tätä nykyistä trendiä jossa luureista tehdään niin ohkasia ettei niitä voi pitää normaalisti enää kädessä.

Liitännät on pelkkää herkkua ja näkee, että nokia on kerrankin miettinyt hommat kunnolla loppuun sillä luurissa on sekä micro usb lataus, että normi 2mm liitin joten jos vaikka katsoo leffaa usb tikulta tai pitää siinä usb hiirtä kiinni niin voi ladata luuria kuitenkin sen 2mm liittimen kautta.
Paketissa siis tulee adapterit mukana jolla saa luuriin HDMI piuhalla telkkariin kiinni sekä USB on the go adapteri jolla saa luuriin vaikka usb tikun tai normaalin usb näppiksen tai hiiren kiinni. Löytyypä youtubesta video jossa jollain on jopa piirtoalusta (vai mitä ne nimeltään on) luurissa kiinni ja piirtää sillä käyttäen luurin omaa piirto softaa.
Itsehän kytken tämän aina kaverin luona telkkariin kiinni ja USB hiiren luuriin kiinni kun surffailen netissä.

Kamera on sitä mitä odottaa saattaa eli hyvä. Jos haluaa videota nauhoittaa kohtuu nopeista kohteista niin suosittelen ostamaan storesta camerapro nimisen softan sillä sen kanssa voi nauhoittaa 30fps kun taas vakio softa nauhoittaa 25fps. Itse kuvailen rc autoja ja siinä kyllä huomaa jo sulavuudessa eron noiden kahden välillä. Ihmisiä kuvatessa tosin on jo se vakio softakin täysin riittävä. Lisäksi camerapro tarjoaa jatkuvan tarkennuksen videoon josta on iloa jos haluaa kuvata jotain kohtuu läheltä sillä vakio softa ei osaa lähelle tarkentaa.

Pari oma kuvaamaa testi pätkää josta näkee tuon tarkennuksen sekä sen kuinka paljon tuolla voi zoomata ja vaikka se on vain digitaalinen zoomi niin se ei vedä kuitenkaan kuvaa mössöksi kuten ne normaalisti tekee.
auto focus
zoom test

Softahan maksaa vaivaiset kolme euroa.

Sähköpostin käytöstä en voi sanoa mitään kun itse en sitä luurilla käytä. Joillakin toimii mukisematta kaikki ja joillakin on ongelmia. Itsellä kun käyttö on lähinnä puhelut ja tekstarit,valokuvaus, videointi, leffan katselua ja netissä roikkumista jolloin selaimena on opera mini joka riittää foorumeilla roikkumiseen mainiosti ja on nopea. Navigointia en ole vielä testannut, mutta jos se toimii yhtä hyvin mitä se minulla N97 minissä toimi niin eipä ole valitettavaa siinäkään.
 
Ylös Bottom