Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Matkapuhelimen osto

Vastaus: Matkapuhelimen osto

T-aneli sanoi:
Alkaa vanha kytky loppumaan pikkuhiljaa ja Elisan pojat soittelee vähän väliä ja tarjoaa uusia puhelimia. N95:sta tarjosivat ja nokian sivuilla pisti silmään E90 Communicator. Mitäs mieltä olette puhelimesta? Aikalailla puhelin tulisi omaan käyttöön ja sillä ei erikoisempia busineksia tehtäisi.

Jos N95 kiinnostaa, ota mielummin pian ilmestyvä 8Gb malli. Kaikin puolin paranneltu malli. Nokian älypuhelimet ovat kyllä kalliita, mutta niihin saa älyttömästi kivaa softaa, jos tuollainen leikkiminen siis kiinnostaa.

Itselläni on N76, Nokian vastine Motorolan Razr:lle. Tyylikäs, pieni, kevyt ja nopea puhelin. Jonkin aikaa oli käytössä N91 8Gb, boottasi 3 kertaa hitaammin kuin N76. Olin kesällä Nokian tehtaalla töissä, tuli käsiteltyä melkein 20:tä eri älypuhelinta. N76 on pienen kokonsa puolesta minun suosikkini. Vain 2 megapippelin kamera ei haittaa, sillä eihän puhelin voi korvata digikameraa. Musasoitin on tykki, häviää hieman äänenlaadussa N91:lle, mutta on pirun nopea vaihtamaan biisejä.

Mutta kannattaa kyllä käydä liikkeissä testaamassa. Mielipiteitä on niin monia, ja omahan sen ostopäätöksen ratkaisee.

Itse olen aina käyttänyt ja tulen aina käyttämään Nokian luureja. Design ja ominaisuudet ovat vailla vertaa. Ja kai se kotimaisuus painaa siellä vaakakupissa jonkin verran. :)
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Kiitos neuvoista. Nokialainen aina ollut puhelimena ja vanha koira ei kovin helposti opi uusia temppuja. Käyn vielä liikkeessä hiplaamassa nuita puhelimia.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Mulla on N95 ollut käytössä huhtikuusta lähtien (käyttö loppuu joulukuussa :P). Ensimmäinen softaversio 10.1.x.x akun kesto oli alle 8h + puhe särisi (mikki/kaiutin tyyppivika)-> päivitys 11.1.x.x softaan ja akun kesto parani hieman. Loppukesästä uusi päivitiys 12.1.x.x versioon jossa vaihdettiin etukansi (mikä korjasi särinän) ja akku kestää tehokäytössä ~2 päivää.

Se mikä mua jurppii n95 puhelimessa on C näppäimen sekä puhelunlopetusnäppäimen vierekkäisyys. Aika usein kun pitäisi sms kirjoittaa ja pyyhkiä tekstistä jotain niin avot painatkin punaista näppäintä -> viesti menee luonnoksiin.

Samaten jos sulla on joku sovellus auki niin tää perkuleen punaisen näppäimen painallus lopettaa sen sovelluksen. Jurppii erityisesti erinäisiä javakikkareita käyttäessä (JMirc esim).

Noh joulukuussa paluu takaisin SonyEricssoni käyttäjäksi. W900i löytyy mutta ostan uuden luurin joka on ollut markkinoilla jo yli vuoden (w850i). Huikeet musaominaisuudet + saan sen kivijalasta halvalla ilman kytkyä.

Työn takia käyttänyt Nokiaa ja viimeiset 8 vuotta vapaalla SonyEricssonia. Makuasioita ovat kumpi parempi. Kyllä mulla useammin Noksun luurit on ollu huollossa kuin SE. Samaten SE on mun merkki ei Noksu.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Työpaikan takia puhelimen pitää olla Nokia. Ihan kivoja ominaisuuksia, mutta kyllä kaikki viimeiset 3 Noksun puhelinta on käyneet huollossa, ja laatu muutenkin vähän niin ja näin. Kaiken lisäksi tää S60 kaatuilee, käynnistäminen kestää, tekstareiden kirjoitus välillä muuttuu todella tahmeaksi, ja muutenkin siis hidas. Jos omilla rahoilla pitäis ostaa olis puhelin tod näk SE.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

No lähti sitten kuiten E90 tulemaan. Aikalailla samat ominaisuudet kuin N95:ssa. QWERTY näppis oli ratkaiseva tekijä koska nyt voi heittää paperisen kalenterin veks.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Vinnie sanoi:
jos haluaa helppokäyttöisen ja kuitenkin suhteellisen "porhomaisen" SE-kännyn,
suosittelen lämpimästi K530i-mallia, toimii jopa MediaPlayerin kaukosäätimenä, hiirenä...
Mitenkäs sinä tuon teet? Olisko sitä softaa myös nokialaiselle javana?

The Great Samu sanoi:
Nokiat ei kestä enää mitään, Sony Ericssonissa on vara parempi. Vinnie ehdotti hinta-laatu suhteeltaan ihan hyvää puhelinta.

edit. kamerat tosin on Nokioissa paremmat, ainakin noissa halvemmissa malleissa.
No kyllä toi edellinen puhelin, Nokia 3220, oli ihan kestävä ja hyvin toimi vaikka paiskautu asfalttiin, kuoret tosin hajosivat. Ja sitten veli sai gigantista Nokia 3110:n siksi aikaa kun LG KU311 oli huollossa (ei löydetty mitään vikaa ja vika ilmeisesti heikossa 3G kentässä?) ja kyllähän se nokialainen toimi vaikka vähän lentelikin :D Ja kyllä tuo nykyinenkin on ihan hyvin toiminut tämän 2 kk aikana, vaikkei olekkaan lennellyt.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Vinnie sanoi:
...
suosittelen lämpimästi K530i-mallia, toimii jopa MediaPlayerin kaukosäätimenä, hiirenä...
...
On muuten komian näköinen luuri. Eikä kyllä ole pahan hintainenkaan. Millaisias noi SE:n nappikuulokkeet ovat? Jos ostaisin tollaisen veronpalautuksista ja ottaisi samalla parin gigan kortin ja napit niin pääsee jälleen yhdestä laitteesta taskussa eroon. Kaipa tohon sama USB-piuha menee mitä tohon mun nykyiseen J300i:n.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Talwar sanoi:
On muuten komian näköinen luuri. Eikä kyllä ole pahan hintainenkaan. Millaisias noi SE:n nappikuulokkeet ovat? Jos ostaisin tollaisen veronpalautuksista ja ottaisi samalla parin gigan kortin ja napit niin pääsee jälleen yhdestä laitteesta taskussa eroon. Kaipa tohon sama USB-piuha menee mitä tohon mun nykyiseen J300i:n.
4 SE:tä olen omistanut. Tällä hetkellä käytän K800i:tä. Ainut vika, minkä olen luureissa olen havainnut on ollu joystickin heikko luotettavuus(sinne pääsee likaa). K800 oli itseasiassa huollossa juuri sen takia äskettäin
MUTTA tuossa K530i:ssähän ei ole samanlaista joystickia. Itseasiassa jos käyt tuolta http://lohenette.fi/brand_18.html esimerkiksi katsomassa, niin tuohon hintaluokkaan mahtuu parikin vaihtoehtoa (K610 saattaa olla tuo heikkolaatuinen joystick).
Kuulokkeista voin varauksetta suositella noita http://www.klc.fi/products.php?p=a73bf2. Bassoa löytyy ja ovat mukavat korvissa.
 
Vastaus: Matkapuhelimet

Jiikax sanoi:
Mitenkäs sinä tuon teet? Olisko sitä softaa myös nokialaiselle javana?
bluetooth päälle > Viihde > Kauko-ohjain > Desktop.
vaatii koneessa bluetoothin, mutta on pirun näpsäkkä, hyviä källejä on tälläkin jo tehty työpaikalla :)

Talwar sanoi:
On muuten komian näköinen luuri.
Millaisias noi SE:n nappikuulokkeet ovat?
Kaipa tohon sama USB-piuha menee mitä tohon mun nykyiseen J300i:n.
on, miellyin itse tuohon ulkonäköön siinä määrin,että oli pakko ostaa kyseinen luuri.
mukana tulevat nappikuulokkeet on ihan hyvät, mutta silti jos kaiken haluaa irti musiikista, suosittelen samoja nappeja kuin karpaasi, eivätkä ole edes kalliita.
USB-johto ja SE PCsuite seuraavat luonnollisestikin myyntipaketin mukana,
on muuten noksun suitea huomattavasti kevyempi ja mukana ihan hyödyllisiä ohjelmiakin.

karpaasi sanoi:
MUTTA tuossa K530i:ssähän ei ole samanlaista joystickia.
joo, ei ole joikkaria, nelisuuntainen "navikehys" ja keskellä nappi.
 
Vastaus: Matkapuhelimet

Vinnie sanoi:
bluetooth päälle > Viihde > Kauko-ohjain > Desktop.
vaatii koneessa bluetoothin, mutta on pirun näpsäkkä, hyviä källejä on tälläkin jo tehty työpaikalla :)
No eihän mulla ole nokialaisessa tollassia hienoja juttuja, luulin että teet tuon jollain muulla softalla. Yksi hyvä hiiri källi on se että laittaa hiiren painikkeet väärinpäin eli vasenkätisille.

Hyvä sivusto jos kaipaa ilmaisia puhelinsovelluksia: http://getjar.com/software/
Esim. tässä sovellus jolla saat symbian-puhelimesta tv-kaken. Tuo on tosin demo, mutta voihan sen asentaa uudestaan ja uudestaan. Tässä taas hiiri sovelluksia: http://www.getjar.com/products/6837/JM2PCJavaMobiletoPCBluetoothEdition ja http://www.getjar.com/products/11466/WMouseXPBluetoothMouseRemoteMSWidcomm
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Hellou everybaadi!

Ois ongelmia Joosepilla. Kännykkä hajosi vähän niinkuin kokonaan ja kaikkien kulujen lisäksi en oikein jaksaisi laittaa rahaa uuteen kännykkään suurta summaa kerralla. Eli onko tuo orjaliittymä fiksutapa hommata tässä tapauksessa kännykkä? Vai pitäiskö sitä rahaa säästää ja kituutella pari kuukautta tällä lahoperseellä?

Nykyinen kännykkäni on Siemenssin S65. Uudelta kännykältä odottaisin ainakin yhtä hyviä ajanhallinta ominaisuuksia sekä mp3- ja radiosoitinta. Onko kellään mielessä hyvää mallia? Periaatteessa ei ole mitään väliä merkillä, mutta nokiaa suosin entisten hyvien kokemusten pohjalta.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Minä en haluaisi joutua kännykän kanssa naimisiin moniksi vuosiksi... Kyllä sylettäisi maksaa puhelimen "osamaksuja" vielä puolentoista vuoden jälkeenkin. Onhan tämä tapa jollekin se pelastus, kun saa kalliin puhelimen kouraan alkuun pikkurahalla...

Niin ja hintavertailua kannattaa tehdä. Jos et pelkää nettikauppoja niin sieltä saa riippuen mallista satoja tai kymmeniä euroja halvemmalla. Kivijalkakaupoissa pitää tinkiä ja tinkiä, kun tykkäävät myydä puhelimiaan ovh hinnoilla.

Motorola, SonyEricsson ja Nokia on hyviä merkkejä. Ulkonäkö ja design on mulle aika tärkeä valinnassa. Suurin osa Nokian halvemmista puhelimista on aika karun näköisiä. Jos tavoittelee hieman erikoisempaa niin HTC on ihan näppärä vaihtoehto, toimii myös himotekstaajalle liukuvan qwerty-näppiksen takia.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Smirre sanoi:
Niin ja hintavertailua kannattaa tehdä. Jos et pelkää nettikauppoja niin sieltä saa riippuen mallista satoja tai kymmeniä euroja halvemmalla. Kivijalkakaupoissa pitää tinkiä ja tinkiä, kun tykkäävät myydä puhelimiaan ovh hinnoilla.
No gigantista saa puhelimen aika halvalla kun vain sanoo että naapuriliikekkin myy siihen hintaan, koska he ovat mainostaneet itseään sillä että jos joku myy halvemmalla kuin he, niin sitten he myyvät samaan hintaan. Tosin siellä saattaa joskus joutua odottelemaan. Isäni tilasi sieltä puhelimen, sanoivat että se tulee ensi viikolla. Siinä taisi mennä sitten 3 tai 4 viikkoa kunnes he saivat puhelimia hyllyyn. Ja nyt kun on puhetta näistä kaupoista, sanon sen että älkää ostako mitään veikon koneesta! Savon Sanomissa oli mainos lauantaina tai sunnuntaina että 1 gb microSD- muistikortti 8 e. Menimme sitten sinne tiistaina ja he sanoivat että ne ovat loppuneet. Isä kysyi että oliko nuita nyt ihan 1000 kappaletta, johon myyjä vastasi: "Kyllä, koko Itä-Suomen alueella". Hieman harhaanjohtavaa mainontaa.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Nokian n73 tuli hankittua. Nyt tässä ohjelmia ettin ja päivittelen.Mukavaa puuhaa :)
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Kabanossi sanoi:

No hittokun suurin syy minkätakia vehkeen hommasin oli se että muutamalla kaverilla on kyseinen vehje ollut käytössä, ja ollut aika moitteeton heidän mielestään :o

Edittiä: Vai meinasitko että käsissä ois kasa pashaa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Jooseppi sanoi:
No hittokun suurin syy minkätakia vehkeen hommasin oli se että muutamalla kaverilla on kyseinen vehje ollut käytössä, ja ollut aika moitteeton heidän mielestään :o

Edittiä: Vai meinasitko että käsissä ois kasa pashaa?

No omia kokemuksia ei ole. Kämppiksellä on se, ja akku on kuulemma aina loppu. Toisen kaverin N73 ei lähetä läheskään kaikkia viestejä, vaan tallentaa ne luonnoksiin. "SIM-kortti hylätty" ei kuulemma ole harvinainen herja. Kummassakin on uusimmat softat. Luokkakaverin N73 kaatuu ja hidastelee. Tässä ei taida olla uusinta softaa. Ainahan jokaiselta tuotteelta löytyy tyytymättömiä käyttäjiä. Oma N76 toimii kuin unelma. Nopea, ei kaadu, akun kanssa ei ongelmia. Netissä on eniten valitettu N76:n kuorien huonosta laadusta. Maalit lähtevät, tämän olen itsekin huomannut. Muuten ei valittamista.

Tässä muuten hyvä suomalainen keskustelufoorumi kännyköistä.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Kabanossi sanoi:
No omia kokemuksia ei ole. Kämppiksellä on se, ja akku on kuulemma aina loppu. Toisen kaverin N73 ei lähetä läheskään kaikkia viestejä, vaan tallentaa ne luonnoksiin. "SIM-kortti hylätty" ei kuulemma ole harvinainen herja. Kummassakin on uusimmat softat. Luokkakaverin N73 kaatuu ja hidastelee. Tässä ei taida olla uusinta softaa. Ainahan jokaiselta tuotteelta löytyy tyytymättömiä käyttäjiä. Oma N76 toimii kuin unelma. Nopea, ei kaadu, akun kanssa ei ongelmia. Netissä on eniten valitettu N76:n kuorien huonosta laadusta. Maalit lähtevät, tämän olen itsekin huomannut. Muuten ei valittamista.

Tässä muuten hyvä suomalainen keskustelufoorumi kännyköistä.


Jep, kiitos linkistä. Hyvät sivut on.

Oma n73 on vissiin suht uutta sorttia, on nopea ja melkoisen toimintavarma. Kamera tulee paljon nopeemmin toimintakuntoon kuin entisen siemenssin. Ja soitin on ihan hyvä, gigasen muistikortin hommasin samalla jotta ajaa ihan oikeasti mp3-soittimen asiaa.

Tosin mulla on puhelin kaatunut 2 kertaa kuukauden sisällä, eilen viimeksi. Latasin uuden teeman ja se sitten kaatui valikossa :D Onneksi ei mitään viirusta ole vielä tullut kännyyn asennettua.... Kaikenkaikkiaan ihan laadukkaan oloinen luuri.

Onko sinulla mitään omia suosikkisoftia mitä olet nokialaiseesi ladannut?
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

minullakin oli n73 ja siinä ainakin akku kesti kuten kuuluu.
kerran testasin kuinka paljon se kuluu kun nauhoittaa tunnin videota.
sen akku indikaattorin mukaan ei ollenkaan, ei palkin palkkia lähtenyt vaikka koko sen tunnin tietenkin näkyy näytössä kuva ja salamavalo palaa.
kertoo jo jotain akun kestosta.

kertaakaan en myöskään firmistä päivittänyt ja hyvä vain kun on foorumeita lukenut.
nykyään siinä taitaa uusimmalla firmiksellä olla kameran laatukin ihan paska jostain syystä.
ja syy siihen miksi se nykyään käynnistyy nopeampaa on siinä että se on taustalla kokoajan päällä.
näin ollen myös akku kuluu nopeammin.

onneksi minulla on periaate "jollei se ole rikki, älä korjaa sitä"
jos olisin omaakin luuria päivitellyt aina kun uusi firmist tuli niin olisin varmasti kironnut sen alimpaan helvettiin monta kertaa.

nyt onkin n82 käytössä ja 73:een verrattuna nopeampi joka asiassa ja näppis paljon parempi käyttää ja lähes äänetön.
mutta minulla onkin semmoset pienet naisen kädet niin siksi se on mielestäni hyvä.
 
Vastaus: Matkapuhelimen osto

Tulipa hankittua uusi puhelin. Nokia 5300 Xpress Music. Ihan näppärältä luurilta tuntuu. Ja kuten nimikin jo sanoo, musiikin kuunteluun erinomainen laite. Eikä mikään kalliskaan. :rolleyes:
 
Ylös Bottom