Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto
Ok.. nyt ymmärrän. Mutta jos näytön resoluutiota kasvattaa ei grafiikan laatu siitä huonone vaikka polygoneja ei lisättäisikään. Grafiikan laatu pysyy samana. Suurempi resoluutio mahdollistaa paremman grafiikan, mutta ei kuitenkaan vaadi suurempaa polygoni määrää ja tarkempia tekstuureita kuiten edellisessä viestissä sanoit.
Olet tietysti täysin oikeassa. Tämä johtuu siitä, että nykyään polygonit tuppaavat näkymään, oli resoluutio miten alhainen tahansa. Siinä vaiheessa, kun konetehot kasvavat hieman lähemmäksi FF:n tasoista grafiikkaa, huonompi resoluutio voi näyttää paremmalta edellisissä viesteissä mainitsemieni syiden takia.
Otin final fantasy dvd:n esimerkiksi siksi että siinä on renderoitua grafiikkaa, mutta mikä tahansä filmattu elokuva olisi kelvannut myös. Yritin nimittäin sanoa sitä, että televisiossa ei kannata käyttää suurempaa resoluutiota kuin 640x512, koska silläkin voi teoriassa päästä yhtä näyttävään lopputulokseen kuin final fantasy dvd:llä. Yksikään peli ei vielä yllä lähellekään tuota. Resoluutio ei siis ole peli grafiikan suurin ongelma, niin kuin 1600x1200 resoluutiota käyttävät pc pelaajat monesti väittävät.
Tämähän on täysin totta. Ongelma on vielä suurempi PC:llä, koska pelaajat haluavat pelata tarkemmilla resoluutioilla, ja se kasvattaa edelleen grafiikan tehovaatimuksia. Konsoleilla onkin huomattavasti paremmat mahdollisuudet räjäyttää tajuntamme todella upeilla visuaalisilla peleillä, koska TV:n resoluutio on mikä on. En ainakaan Euroopassa näe minkään HDTV:n tai vastaavan järjestelmän yleistyvän vielä piiiitkäään aikaan. Niinpä konsolien käyttämät alemmat resoluutiot mahdollistavat tulevaisuudessa sellaisen ihmeen, ettet havaitse peleissä polygoneja lainkaan. Eikun odottamaan.

- Jussi
PS. Voihan PC:kin joskus päästä vastaavaan "polygonittomaan olotilaan" peleissään, mutta se tapahtuu huomattavasti konsoleita myöhemmin, veikkaan ma.