Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Medal of Honor [PS3]

Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]


Wikipediasta löytyy hienoja asioita ja tuo oli hyvä huomio, mutta kuten huomaat, minä puhuin Flash&Awe-taktiikasta mikä ei ole varsinainen militaari-käsite. Flash&Awe on AKETUS(Asutus Keskus Taistelu) taktiikoita ja sen perusperiaatteina on juuri se nopeus ja täsmällisyys. Tuo sinun liittämäsi Shock&Awe kuuluu vähän laajempaan käsitteeseen ja siihen kuuluu monien eri asevoimien yhteinen panostus ylivoiman käyttämiseen(panssarit, pommikoneet, hävittäjät, massatuhoaseet). Flash&Awe on pääasiassa jalkaväkeä ja pieniä erikoisryhmiä varten luotu malli. Alkujaan saanut Special Air Servicen kahdenneltakymmeneltätoiselta...olisikohan tuo ollut rykmenttiltä.
Niin, siis Flash&Awe ei ole vakiintunut nimi, minä satun käyttämään sitä sillä sen jostain englanninkielisestä opuksesta luin.
Anteeksi, nyt mentiin jo aika rajusti off-topic.
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Kyllä ehkä joo mutta tuo mitä Omier tuossa aimmin kirjoitti oli myös täyttä asiaa mitä tulee näihin taktiikoihin joita on yleisesti käytössä joista erityisesti crocstandin merkitys nykyisissä taktiikkamalleissa on korostunut koska taistelut pohjautuvat lyhyisiin tulenvaihtoihin ja ennalta kaavailtuun etenemisreittiin jonka etuna on nopeus mutta myös hitaus kumminkin minulle tuottaa vaikeuksia saada lähteitä tuolle sinun omakeksimällesi taktiikalle koska siinä on hyvin samankaltainen nimi kuin jo olemassaolevassa käsitteessä joka on yleisesti tunnettu erityisesti pienemmissä piireissä joissa asiat eivät ole niin tunnettuja.
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

*frägien teho tuntuu olevan aikalailla olematon.

Taivaan kiitos: se ainainen CoDien naattispämmitauti ei saa levitä muihin peleihin. Naattien pitäisi olla Gears of Warien malliin kentältä erikseen poimittava bonus eikä mikään jokamiehen oikeus.
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Kyllä ehkä joo mutta tuo mitä Omier tuossa aimmin kirjoitti oli myös täyttä asiaa mitä tulee näihin taktiikoihin joita on yleisesti käytössä joista erityisesti crocstandin merkitys nykyisissä taktiikkamalleissa on korostunut koska taistelut pohjautuvat lyhyisiin tulenvaihtoihin ja ennalta kaavailtuun etenemisreittiin jonka etuna on nopeus mutta myös hitaus kumminkin minulle tuottaa vaikeuksia saada lähteitä tuolle sinun omakeksimällesi taktiikalle koska siinä on hyvin samankaltainen nimi kuin jo olemassaolevassa käsitteessä joka on yleisesti tunnettu erityisesti pienemmissä piireissä joissa asiat eivät ole niin tunnettuja.

Joo, ei ole oma keksimäni, se ei vaan ole varsinainen militäärikäsite. So pohjautuu enempi softaajien ja pelaajien taktiikka valikoimaan. Ja kuten myös mainitsin niin sille löytyy pohja, mutta eri nimellä sillä jostain kirjasta olen tuon lukaissut. Nytten jotta tämä aihe ei jatkuisi niin toistan asian. Minun käyttämä Flash&Awe ei ole mikään oikea militääri-käsite, se vain perustuu erääseen aketuksen taktiikkaan mikä perustuu nopeuteen ja tarkkuuteen. Tätä varten on esimerkiksi konepistooleita suunniteltu esim: MP5 joka on ollut käytössä pääasiassa sen takia koska se on hyvä "lähitaistelu" ase. Lähitaistelulla tarkoitan tässä nyt sitä että kohteet ovat vain muutamien metrien päässä operaattorista. Ja jotta et aikaasi wikipediassa tuhlaisi niin mainitsen vielä kerran. Flash&Awe-taktiikka ei ole laajalti tunnettu käsite vaan se on lähinnä pienen porukan omakeksimä nimi eräällä taktiikalle joka keskittyy aketuksessa nopeuteen ja tarkkuuteen.
Comprende?

EDIT: Kävin vähän aikaa katselemassa ja huomasin että kyseistä taktiikkaa kutsutaan meillä Suomessa vyörrytykseksi. Ehkä nytten ymmärrät mitä tarkoitan?
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Vyörrytys on tuttu taktiikka ,koska siinä ASKETUssa potkitaan ovia sisään ja ovelta mies heittää tainnuttavan stun kraanaatin huoneeseen ,jossa olijat menevät taistelukyvyttömään kuntoon jolloin huone on helppo tyhjätä ilman tappijoita. (Ja sitten huudetaan CLEAR) Nyt kun tuon sanoit on minun helpompi ymmärtää mitä tarkoitat koska tuo aiemman viestisi sanoma ei minulle aukea ,ehkä se muille aukeaa ,mutta suomi on minulle toinen kieli ja olen sitä opetellut vasta muutaman vuoden ja puhun sitä ihan hyvin.

Tämä itse peli odotan sitä mielenkiinnolla koska call of duty (velvollisuuden kutsu) pelisarjassa on joitain selkeitä vikoja taktiikassa esimerkiksi hahmojen maastoutumisnopeus on liian huono kunnon dropshotteihin toivottavasti tämä korjataan ja räjähteiden teho ei ole realistinen kun kranaatin heittää niin se ei tuhoa esim koko bunkkeria kerralla eli kranaateihin lisää tehoa ja paremmat maastoutumiset ,jotta on realistista!
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Maastoutumis nopeuttaa saa tosiaan nopeuttaa, mutta maastoutumisen aikana tulitus tulisi tehdä mahdottomaksi, sillä sitä se on. GRAW2:ssa oli loistava esimerkki siitä kuinka se maastoutuminen tulisi tapahtua. Eli sekunnin murto-osassa olet vatsallasi suojan takana, ja jopa liut hiukan sen syöksyn aikana eteenpäin, sillä syöksyminenhän tehdään sen jälkeen kun ollaan juostu Usain Boltin tahtiin. Ja kranaatteihin saisi tosiaan laittaa munaa, mutta OMA ja Dangercloden tapaiset systeemit pois tai muuten se homma menee ihan hölmöksi. Sirpale ominaisuutta kaipaisin myös kranaatteihin. Ja sitten osumien pitäisi aiheuttaa vahingoittumisia(osuma jalkaan, juokseminen, nopeus kärsii; osuma käteen ja tähtäys alkaa heittää; osuma sisuskaluihin ja alat mennä shokkiin mikä johtaa ennenpitkää kuolemaan. Verenhukka olisi myös hieno asia. Mutta jos nämä toteutettaisiin oikeasti niin pelistä tulisi simulaatio ja koska suurin osa pelaajista rakastaa helppoa elämää niin pelifirmat tekisi tappiota joten turha toivo. Jospa seuraava Flashpoint kasvattaisi munat?
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Anteeksi nyt että satuin oman mielipiteeni antamaan. Toivottavasti KonsoliFINin puolesta alkaa kortti viuhumaan. Ja kyllä ymmärrän että kyseessä on peli, mutta haluan sellaisen pelin missä olisi hiukan realistisuutta, ja eiköhän aika moni muukin täällä sitä toivo sillä kaikki eivät välttämättä halua sitä Jonne Perusjampan helppoa elämää. Jotain vaikeutta pitää olla. Ja koska pelaan sotapelejä niin eiköhän se sitä osoita että haluan virtuaalirealistisuutta. Jos kerran pitäisi olla sellanen peli moodi että kun sinua ammutaan niin sinä saat oikeasti lyijymyrkytyksen niin saattaisi pelaajat vähentyä. Minä toivon jotain mikä pitää mielenkiintoa yllä ja hauskuutta, en kuolemaa. Ja uskoakseni tämä topicci on sitä varten että saa hypettää ja esittää toivomuksia pelin suhteen, älä pelkää, ei minun mielipiteeseeni perustu EA:n pelituotanto. Sanoin että OMASTA mielestäni(HUOM! oma mielipiteeni, se ei ole Jumalan sanaa tai ainoa oikea totuus) Ja kyllä, minusta on mukava pelata MW2:sta vaikka se ei sotilassimulaatio olekkaan, ja varmasti mitta intissä tulee täyteen koska oletan että se tulee olemaan hirveää pa*kaa, mutta se on minun valintani eikä se tule sinun elämääsi millään tavalla vaikuttamaan ellei sota syty, mitä epäilen sillä sit oltaisiin niin syvässä kusessa että ei mitään rajaa. Jos minun mielipiteeni sinun elämääsi noin paljon vaikuttaa niin uosittelen tämän foorumin hylkäämistä, tai jos valvoja katsoo minun olevan täällä se syntipukki ja tuhon aiheuttaja niin saa minulle banaania antaa, kunhan se on oikeasta syystä annettu ja oikeuden mukainen. Tämä on nyt todella paljon off-topic, mutta edelliset viestini eivät ole sitä olleet, saattaa kortti heilahtaa, mutta antaa tulla, sillä riitaan tarvitaan(lähes) aina kaksi osapuolta, eikö vain herrat?

EDIT: Iästäsi en tiedä koska sen ilmeisesti haluat salata, mutta jos intti-keikka on edessäsi niin mene suoraan sivariin. Siis minusta se olisi tuollaisesa tilanteessa hyvä ratkaisu, sillä sinulla vaikuttaa olevan jotain hampaankolossa armeijan suhteen. Tai kenties olet jo käynyt, mutta se ei sitten ollutkaan niin mukava kokemus. En nyt tarkoita että sen pitäisikään olla mikään piknik, mutta ei se nyt nain kamalaa voinut olla/tule olemaan?
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Sambyyn teksti oli kyllä sitä itseään. Taidat kuulua tuohon joukkoon johon Rauhanturvaaja vertasi, kunhan on mahdollisimman helppoa ampua jalkaan kaks panosta niin saat tapon. Realistisuus? Peli-into siinä menee.

Toivoisin itse ihan samanlaisia uudistuksia kuin Rauhanturvaaja, jos tosiaan otat osumaa jalkaan niin liikkuminen kärsii, käteen niin ampuminen kärsii. Ainoastaan keskivartaloon ja päähän ammutut tappolaukauksien kuuluisi tappaa 1-2 panoksesta, muihin ruumiinosiin ei. Tosin tätä on turha toivoa, koska peliyhtiöt eivät viiti alkaa tekemään peliä semmoisille jotka tahtovat realistisuutta, kunhan vaan noilla nuubituubihörhöillä on hauskaa niin rahaa virtaa yhtiön kassaan.
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Ja kyllä ymmärrän että kyseessä on peli, mutta haluan sellaisen pelin missä olisi hiukan realistisuutta, ja eiköhän aika moni muukin täällä sitä toivo sillä kaikki eivät välttämättä halua sitä Jonne Perusjampan helppoa elämää. Jotain vaikeutta pitää olla.
Itsekin haluan peliin vaikeutta, mutta epärealistisesta pelistä voi saada hauskan pelattavan sekä myös vaikean. Esim. joku cs, kuinka realistista se on? Silti vaikea peli. Codista vaan aim assisti pois ja vähän parempia mappeja niin on hyvä peli, vitut realistisuudesta.

Alempaa en jaksa kommentoida.

E: VVVILI! Itse toivon nimenomaan epärealistista peliä jossa ei kuole parista panoksesta jalkaan. Rauhanturvaajahan tässä edustaa nimenomaan realistisuutta ja sitä että kuolee parista kudista jalkaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

E: VVVILI! Itse toivon nimenomaan epärealistista peliä jossa ei kuole parista panoksesta jalkaan. Rauhanturvaajahan tässä edustaa nimenomaan realistisuutta ja sitä että kuolee parista kudista jalkaan.

Mikä minun tekstissäni ei mennyt perille, mietippä jos sinua ammutaan pari kertaa niin kuoletko heti? Et, verenhukkaan kuolet jos siihenkään, riippuu osuma kohdasta, pinta naarmut, niin no hätä. Vähän koskee, mutta niin se pitääkin, pari laatia reisivaltimon läpi niin saat joutua leikkauspöydälle aika äkäseen jos hengissä meinasit selvitä. äskösessä viestissä oli ideana sama systeemi kuin esim Fallout3:ssa oli, paranneltuna vain sillä se systeemi vähän kusi. Ja kyllä se verenhukka olisi ihan kiva asia, sillä tavalla cämppiminen loppus ku ei tartes ku vähä osua niin sen puskajussin pitäs ettiä lääkintämies tai sitten käyttää itse joakisen sotilaan henk.koht. ensiapupakkausta. Joka ei tosin vakavammalta vammalta pelastaisi, vain antaisi enemmän aikaa etsiä apua. Ja tosiaan näitä tuskin tulee sillä suurinosa pelifirmoista ajattelee rahaa, ei pelaajia, tai ei ainakaan paljoa pelaajia. Fläsärin jos muokkaisivat vielä parilla asteella realistisemmaksi niin siinä olisi varteen otettava vaihtoehto, vai mitä on kansa mieltä?
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Koska kyseessä on käynnissä oleva konflikti, jossa oikeasti tapahtuu asioita joista ei välittäisi tietää, on suhtautuminen myös tähän peliin hyvin kaksijakoista. Toisaalta ei haluaisi koko illan viihdepakettia tälläisestä aiheesta, toisaalta juuri ajankohtaisuus tekee tästä mielenkiintoisen.

Haluaako tästä iloisen rallattelun nappipohjassa ja tähtilippu salon nokassa, vai tylyn realistisen kuvauksen tämän päivän kaukopartiomiesten puuhista. Sieltä epäviralliselta alueelta, josta edes presidenttiä ei informoida. Sotaa ihannoiva, sankarimyyttejä luova vai voimakkaasti sodanvastainen eepos, jossa kaikki häviävät ja paljon.
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Koska kyseessä on käynnissä oleva konflikti, jossa oikeasti tapahtuu asioita joista ei välittäisi tietää, on suhtautuminen myös tähän peliin hyvin kaksijakoista. Toisaalta ei haluaisi koko illan viihdepakettia tälläisestä aiheesta, toisaalta juuri ajankohtaisuus tekee tästä mielenkiintoisen.

Haluaako tästä iloisen rallattelun nappipohjassa ja tähtilippu salon nokassa, vai tylyn realistisen kuvauksen tämän päivän kaukopartiomiesten puuhista. Sieltä epäviralliselta alueelta, josta edes presidenttiä ei informoida. Sotaa ihannoiva, sankarimyyttejä luova vai voimakkaasti sodanvastainen eepos, jossa kaikki häviävät ja paljon.

Tuo jälkimmäinen kuulosti jo runolliselta, ja niin mahtavalta. Huoh...ajatus niistä pimeistä operaatioista, ei tietoakaan tausta tuesta, elämä helvettiä, ammukset loppumassa, vettä vähän, sitä selviytymisen meininkiä. Taidankin mennä tästä unelmoimaan.
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Ja tosiaan näitä tuskin tulee sillä suurinosa pelifirmoista ajattelee rahaa, ei pelaajia, tai ei ainakaan paljoa pelaajia...

Ei nimenomaan näin! Kyllä, pelifirmat ajattelevat rahaa, ja pelaajat tuovat sitä rahaa, eli pelifirmat ajattelevat pelaajia, koska he haluavat rahaa. MW2-ketjussakin jengi itkee kuinka peli on liian helppo. Mutta myyntiluvut puhuvat puolestaan. Ihmiset haluavat pelata helppoja pelejä. Pelaajat haluavat pelata helppoja pelejä. Ja nyt on turha kenenkään itkeä, "mutq mä oon oikee pelaaja mä oon hoocee". Paskanmarjat, jokainen pelaaja on yhtä tärkeä, pelasi sitten 5 tuntia päivässä tai puoli tuntia viikossa, saman verran rahaa molemmat pelaajat tuovat pelifirmalle. Sehän olisikin typerää, kehittää isolla rahalla joku HC-sotasimulaattori ultrarealistisine vahingonmallinuksineen, jossa ampuminen vaatisi 150 tunnin harjoittelun että saa edes luodin lähtemään aseesta. Sitten peli haukuttaisiin kaikissa arvosteluissa paskaksi ja 5000 hc-nörttiä ostaisi sen, ja pelifirma menisi konkkaan ja pääsuunnittelija erakoituisi ja laittaisi superrealistisesti luodin päähänsä.

Eli pointtini oli se, että on turha valittaa, ettei pelintekijät ajattele pelaajia. Jos enemmistö ihan oikeasti haluisi vaikka kranaatinheittimet pois, niin kyllä ne otettaisiin pois. Mutta foorumien 50 elämänsä pelaamiselle menettänyttä hooceeta ei ole sama, kuin pelaajien enemmistö.

:)
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Huoh...ajatus niistä pimeistä operaatioista, ei tietoakaan tausta tuesta, elämä helvettiä, ammukset loppumassa, vettä vähän, sitä selviytymisen meininkiä. Taidankin mennä tästä unelmoimaan.

Realismi peleissä ei useinkaan ole hauskaa, ja lisäksi realismin tavoittelu hidastaa pelin tempoa todella radikaalisti. Sotilaan elämästä rapia 90% on valmistautumista ja odottamista => Ei kukaan halua pelata peliä, jossa valmistellaan hyökkäystä 55 minuuttia ja sitten soditaan kiivaasti 5 minuuttia. Huonolla mäihällä saisi vielä itse osuman jalkaan alle 20 sekunnissa ja joutuisi käyttämään loppuajan siihen, että ryömii ojassa kohti omien lääkintäpaikkaa.

Toistaiseksi ainoa simulaattoria tapaileva peli konsoleilla on Operation Flashpoint: Dragon Rising, ja veikkaan vahvasti, että sellaisena se pysyykin myös uuden Medal of Honorin jälkeen.
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Niin siis kysehän li vain mielipiteestäni. En minä halua että peli olisi kuin oikeaa elämää, vain sinne päin. Ja kyllä pointtisi siitä että Sotilaan elämästä 90% on paskaa ja loput sitä toimintaa ja sekin lykyllään menee päin ******. Mutta singleplayeriin saisi ottaa enemmän sitä realistisuutta. Multiplayeristä ei vain voi tehdä realistista sillä kuten tuossa mainittiin niin ei kukaan sellaista ostaisi. Tai vain harvat. Tosin en minä peliin itä valmistautumista haluaisi, ainakaan multiplayeriin siis, korkeintaan se miehekäs kuskaus sinne pelialueelle jonkin hekon tai miehistönkuljetusvaunun kyydissä oi jees. Tyhjästä syntyminen alkaa ottaa pannuun. ja tämähän on vain spekuloinia ja unelmointia siitä millaisena minä pelin haluaisin. Ja en ole edes varma tulisiko realistinen sotilassimulaatio edes olemaan hyvä peli. Kyllähän siihen pinna palaisi, mutta toisaalta, eikös se pala jo näihin nykyisiin supersotilas peleihin missä sotilaat ovat saanet Wolwerinen mutanttigeenin ja pienellä hengähdystauolla ollaan back in business. Kyllä tämä nykyinen pelisuuntaus on jees, en tarkoita että nykynen MW2 on perseestä ja kaikki jotka sitä pelaavat olisivat syntisiä. pelaanhan minäkin sitä. Jos nämä minun mietteeni ja ideani, toiveeni yms. ovat jonkun tunteita satuttaneet niin pyydän anteeksi, ensi kerralla pidän mölyt mahassa.
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Jos nämä minun mietteeni ja ideani, toiveeni yms. ovat jonkun tunteita satuttaneet niin pyydän anteeksi, ensi kerralla pidän mölyt mahassa.

Tuskin tässä kukaan loukkaantui tuota yhtä heppua lukuun ottamatta, joka saikin palkinnoksi banaania.

Realismin ja hauskuuden välissä tasapainoilu on asia, jota pelintekijätkin varmasti joutuvat miettimään silloin tällöin. Medal of Honor vaikuttaa betan perusteella kauniilta MW2:n ja BäFän hybridiltä, joten Flashpointin tyylistä hidasta menoa lienee turha odottaa.
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Kyllä olisi hauskaa realistinen sotasimulaattori kuin odotetaan ruokapönttöjen edessä ilmasuojassa polvillaan ja sitten saadaan sitä ruokaa jossa on aina liikaa maustetta tai liian vähän suolaa tai mitähän vielä ,ehkä sitten kuin tuo ruokahalu saadaan näihin peleihin että voi maistaa ja haistaa mitä pelissä tapahtuu ,niin saadaan myös tuo pakkilounas osaksi realistista pelaamista. Myös niitä pinkkoja tarvitsee opetella pelissä taittelemaan ,siihen tuo uusi liiketunnistava ohjain on paras.

Kyllä se niin on että pelaaminen on viihdettä ,ja liika realismi pilaa tuon viihteen kuin jos miettii oikeaa sodankäyntiä että siellä vain odotetaan puskassa ,kuin on luultu että ollaan jossain mahtavassa sotaelokuvassa tai pelastamassa rayania. Sitten pitäisi vain monta tuntia makoilla ja kuluttaa sitä peliaikaa siinä ja sitten pitääkin jo mennä nukkumaan ja olisit aivan hyvin voinut vaikka nukkua siinä pelatessa kuin varmaan jo se pelihahmokin nukkui siellä televisiossa ja sinä istuit ja katsoit kuin se nukkuu :D ja mahtoi tulla typerä olo kun pelaat nukkumispeliä tai maassamakaamispeliä ,tai kävelypeliä jossa pitää kävellä pitkin metsiä.
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

Tähän väliin voikin heittää kommentin siitä Kultaisesta keskitiestä ;)
 
Vastaus: Medal of Honor (2010 - modernia sotaa) [PS3 Hype]

En ymmärtänyt ,onko se kommentti nyt siis missä Kultaiset Aseet saisi pelissä kyllä olla kuin niitä on mukava tavoitella.

Anteeksi jos olen tyhmä kuin ei vain ole tuo suomi kaikkien synnyin kieli joten olisi mukava minulle jos kirjoittaisi mitä aikoo sanoa eikä vihjaile jotain ,kuin voi sitä ymmärtää väärinkin helposti.

Toinen asia mikä pelissä saisi olla on nuo ajoneuvot kuin on kiva välillä ajaa vaikka jeepeillä rallia ja panssarivaunulla räjäyttää taloja joissa istuu niitä telttailijoita (camper).
Ja toinen asia saisi olla nuo helikopterit ja niistä hypätä laskuvarjoilla taistlukentälle ,kuin eikös se mene niin että laskuvarjomiestä ei saa ampua ilmasta ja vasta kuin on maassa niin tuli vapaa.
 
Ylös Bottom