Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Medal of Honour: Frontline

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt kun olen pelannut pari päivää MOHia, niin alkaa noi kontrollitkin sujumaan hyvin. Alussa oli hieman vaikeuksia, mutta nyt ei oo enää mitään valittamista niissäkään, niihin pitää vaan tottua, eikä omasta mielestä ne oo yhtään kankeet. Enkä itse ole huomannut mitään pahempaa nykimistä pelin aikana tai ehkä mulla ei oo vaan silmää sellaselle. ;)
 
-------------SPOILERI------------------





Olen nyt edennyt 6 missioniin. Pelasin juuri junataistelun jossain junien huolto paikassa. Heti alussa saavuin isolle ratapihalle, jossa olivat mahtavat maisemat. Saavuin pihalla, tähystelin snaipperilla ympäriinsä. En nähnyt ketään, joten ajattelin hitaasti edetä pihalle. Samalla hetkelle kuuluu saksalaisen huutoa. Tulee hälytys ja tulee helvetin kiire. Joka puolella saksalaisia ja on tulee kuumat paikat. Pelasin edellä mainittua tehtävää n.1 tunnin kädet hikoillen. Koska ei ollut tallennus mahdollisuutta. Pelkäsin kokoajan että kuolen, joten pelaamisesta tulee todella jännittävää ja pitää olla tarkkana. Ei ole kivaa kuolla juuri tehtävän lopussa. Pari tehtävää on kyllä tylsiä putkimaisia käytäviä, mutta ylipuolet ovat rautaa... suosittelen tätä peliä kaikille.

terv. JussiMan
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JussiMan123
-------------SPOILERI------------------

Olen nyt edennyt 6 missioniin. Pelasin juuri junataistelun jossain junien huolto paikassa. Heti alussa saavuin isolle ratapihalle, jossa olivat mahtavat maisemat. Saavuin pihalla, tähystelin snaipperilla ympäriinsä. En nähnyt ketään, joten ajattelin hitaasti edetä pihalle. Samalla hetkelle kuuluu saksalaisen huutoa. Tulee hälytys ja tulee helvetin kiire. Joka puolella saksalaisia ja on tulee kuumat paikat. Pelasin edellä mainittua tehtävää n.1 tunnin kädet hikoillen. Koska ei ollut tallennus mahdollisuutta. Pelkäsin kokoajan että kuolen, joten pelaamisesta tulee todella jännittävää ja pitää olla tarkkana. Ei ole kivaa kuolla juuri tehtävän lopussa. Pari tehtävää on kyllä tylsiä putkimaisia käytäviä, mutta ylipuolet ovat rautaa... suosittelen tätä peliä kaikille.

terv. JussiMan

Itekin pelasin juuri saman tehtävän ja kyllä siinä kauan meni. Kädet hiessä tahkosin ja yritin pitää äijän elossa. :) Mustakin se, että ei voi tallentaa tehtävien välillä tuo peliin ihan uudenlaisen jännityksen, että oikeesti välittää siitä että kuoleeko se äijä vai ei. Loistava peli, pitää taas kerran todeta kuuden tehtävän jälkeen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck


Itekin pelasin juuri saman tehtävän ja kyllä siinä kauan meni. Kädet hiessä tahkosin ja yritin pitää äijän elossa. :) Mustakin se, että ei voi tallentaa tehtävien välillä tuo peliin ihan uudenlaisen jännityksen, että oikeesti välittää siitä että kuoleeko se äijä vai ei. Loistava peli, pitää taas kerran todeta kuuden tehtävän jälkeen.

Todellakin, kohta voisi mennä jatkamaan. Valitettavasti hollannissä olevassa tehtävässä, framerate oli mitä oli.
Muitakin ongelmia, koska veri ei lennä ja kun yrittää haulikolla rushia. Ei tiedä millon vihulaiset kuolevat. Jäävät vain tyhminä seisomaan paikalleen. Oletteko muuten huomanneet ärsyttävän palkin ylhäällä, joka kertoo kokoajan mitä pitää tehdä. Saakohan sitä mitenkään pois?
----SPOILERI




Olisi ollut hauskaa itse pähkäillä, että miten voisi saboitoida rekka autot, mutta heti tuli avut ruutuun :I



-------SPOILERI LOPPU
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JussiMan


Todellakin, kohta voisi mennä jatkamaan. Valitettavasti hollannissä olevassa tehtävässä, framerate oli mitä oli.
Muitakin ongelmia, koska veri ei lennä ja kun yrittää haulikolla rushia. Ei tiedä millon vihulaiset kuolevat. Jäävät vain tyhminä seisomaan paikalleen. Oletteko muuten huomanneet ärsyttävän palkin ylhäällä, joka kertoo kokoajan mitä pitää tehdä. Saakohan sitä mitenkään pois?
----SPOILERI
Olisi ollut hauskaa itse pähkäillä, että miten voisi saboitoida rekka autot, mutta heti tuli avut ruutuun :I
-------SPOILERI LOPPU
Eikös ne avut tule ruutuun vain, jos painat select nappia...?
 
Kerroin tuolla aiemmin (tai itseasiassa arvosteluni löytyy BBS:n bugailujen taki myöhemmin) ensikokemuksistani pelistä. Nyt tulee jatkoa...

Peli on loistava! Vaikka aiemmin moitinkin tallennusmahdollisuuden puutetta kesken tehtävän, on se sittenkin hyvä puoli. Kuten muutkin pelaajat ovat kertoneet, kämmenet hikoillen kieli keskellä suuta saa edetä, ettei pääsis vaan vihulainen yllättämään. Parhaimmat hetket vietin siinä "siltatehtävässä". Alas hillitön pudotus, hikiset kädet täristen yritin ammuskella alla vaanivia vihollisia. Kuteja ei ollut enää paljoa jäljellä ja viheltävä tuuli tuiversi. Pitkästä aikaa pelatessa oikeasti jännitti, pelotti ja ihastutti. Tässä pelissä siellä olemisen tunne on viety uuteen ulottuvuuteen. Nyt tiedän mikä on "Third place" :D


Muutama kysymys:

Saako siinä "taulutehtävässä" siltä singolla ampuvalta viholliselta sen singon? Maassa nimittäin makaa sinko, mutta ainakaan itse en saanut sitä itselleni.

Kuinka monta tehtävää pelissä on? Pelin takakansi puhuu että tehtäviä olisi 19, mutta tuskinpa vain. Yksihän "Mission" sisältää monta alitehtävää. Eli kuinka monta "Missionia"?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot

Kuinka monta tehtävää pelissä on? Pelin takakansi puhuu että tehtäviä olisi 19, mutta tuskinpa vain. Yksihän "Mission" sisältää monta alitehtävää. Eli kuinka monta "Missionia"?

5 missionia, 19 kenttää.
 
BBS:n bugailun, mitä en tässä rupea sen enempää selvittämään, takia muutamat tämän ketjun viestit saivat virheellisen päiväyksen, ja ketjun lukuystävällisyyden nimissä joudutaan ne tuhoamaan. Ihan muodon vuoksi, tässä nuo kuitenkin:

Peepmaster:

Hmph.. Tämä oli se päivä, jolloin kesän kuumin ps2-peli (IMO) ilmestyi. Ja tämä oli valitettavasti myös se päivä, jolloin meikäläisellä ei ollut kuin muutamia lantteja taskussa.. Nyt alkaa kauhea säästäminen kun on luettu arvostelu pelitistä ja itse Stenbuck kehuu peliä niin onhan se nyt aika saletti että peli myös on hyvä!

Botet:

On muuten ensimmäinen kenttä pirun hankala normaalilla vaikeusasteella(kin). Normandian Maihinnousua ehdin tahkota sinne asti missä kätösiinsä saa machine gunin.

DemonWithin:

Mites paljon tuo ruudunpäivitys yskii siinä Normandian maihinnousussa?

JussiMan

Joo, mäkin tän sitten hankin. Ihan hyvän näköinen on, grafiikka hyvää, eikä se pieni nykiminen mitään oikeastaan haittaa. Maihinnousussa oli hauska laittaa stereoitten nupit kaakkoon, tuli tunnelmaa kun pommit räjähtivät vieressä ja vihulaiset kuolivat.
Kontrollit ovat tiukat ja toimivat. Tuntuu vaan olevan liian helppo normaalille. Healtti pakkauksia annetaan joka nurkan takana.
Paras kohta tähän asti oli kyllä maihin nousussa, kun omat lentokoneet ampuivat minut torniin
Tällä hetkellä huonoin kenttä on ollut 2 missionin: kaksi jälkimmäistä kenttää. Molemmat todella tylsiä. Ei kuulemma pelikään ole mikään pitkä... pitää toivoo että sentään vähän vaikenee loppua kohden.

zide:

dodiin nyt sitten mäkin kävin ostamassa ton.....
on muute aika hyvä peli .....
Vitutti vaan kun sain pelattuu jotain 5min niin alko saakelin moinen migreeni....
Paras kohta tähän mennes on ollu normandian maihin nousu ja noi kohat jossa pitää soluttautuu natzien joukkoon...
Hehe, oon anasinnu jo jopa huimat kaks mitallii....
Noh, tää yö meneekin lepposasti pelatessa...

ootteko muutes käyny jo tuol CMOHS järjestön sivuil?
www.cmohs.org

Kattokaa ojhekirjan sivu 17...
(suomenkielinen osa)

el Matador:

Joo eilen kävin hakee. Todella hyvä peli, tähtäys on vaan vähän epätarkka ja hankala tai sit mä oon vaa niin paska :D (mun accuracy ekan tehtävän jälkee oli joku 17%) Onhan toi tähän mennessä ehkä paras FPS mitä ps2:lla on.

Bandicoot:

Arvostelu

Kannanpa minäkin korteni kekoon...

Päivän peliä tohkottuani, voin suositella peliä kaikille FPS:n ystäville ja ennenkaikkea MOH faneille. Todella taattua MOHia PS2:sen grafiikoilla ja loistavalla äänimaailmalla.

Plussat:

-Normandian maihinnousu viuhuvine luoteineen ja tärisevine maastoineen imaisee TODELLA mukaansa

-Grafiikka on tarkkaa, vaikkakin haaleaa (sopii tunnelmaan)

-Äänet ja musiikki ovat mahtavat! Jos et pelaa tätä peliä korvakuulokkeiden tai kotiteatterin kautta, menetät todella paljon!

-Peli on hyvin addiktiivinen

Miinukset:

-Tyypilliseen MOH tyyliin, tallenukset vasta kentän läpäistyäsi. Pitkissä tehtävissä (kyllä, tässä pelissä on niitä!) hieman häiritsee, kun ei voi tallentaa silloin kuin sitä todella tarvitsisi. Mutta eipä oikessa sodassakaan saa montaa elämää...

-Grafiikka nykii. Tämä on pettymys. Ensimmäistä kertaa todellakin grafiikka nykii selvästi. Varsinkin kohdissa, missä on tulipaloja ja räjähdyksiä

-Kenttäsuunnitteluun olisi kaivannut hieman enemmän mielikuvitusta. Tuntui kuin nämä kentät olisi nähnyt jo aiemmissa osissa (lukuunottamatta Normandian maihinnousua).


Kaiken kaikkiaan, ostostani en kadu. Peli pitää vielä otteessaan monta tuntia ja hyvin pitääkin. Taidanpa mennä samantien rankaisemaan muutamaa sakemannia. Achtung!

Tyler:

En kadu ostostani minäkään. Vaikka muutamissa kohti peli on pieni pettymys. Esim. jo aiemmissa osissa (ainakin minua) ärsyttänyt seikka, että haavoitettut viholliset juoksevat hetkenpäästä kun ei mitään. Tuntuu myös, että melkein kaikki viholliset kuolevat samalla tavalla. (vai onko huona tuuria et osun kaikki samaan kohti) Eikös sitä etukäteen hehkutettu et nyt pysty tekemään monipuolisemmat animaatiot. Lisäks huomasin saman ku joku tuol aiemmin, et jos on taipumusta päänsärkyyn tai migreeniin niin tällä sen saa aikaan. Kävi meinaan aika pirusti silmiin. No tunnelma pelastaa tossa pelissä paljon niinku pelasti jo aiemmissa osissa. Yllättävän vaikee muuten ihan noin normaali tasollakin pelattuna.

Ps. kertokaapa mulle miks tikkaiden kiipeäminen on niin hankalaa, joskus se kiipee kun laittaa tattia ylöspäin, mut useimmiten pitää vetää tattia taaksepäin ja sit ku äijä on ylhäällä niin ku mä vedän tattia taaksepäin niin tottakai se tippuu. On käyny vähän liian monta kertaa... Oli se kiipeäminen ongelmallista aiemmissakin osessa, mut ei se ollu noin hankalaa.
 
Todella gurgo peli. Ehdottomasti yksi kesän kuumimpia hittejä. Peli ei kyllä ole hirveän pitkä, mutta viimeistä tehtävää ei onneksi vedä ekalla kerralla läpi. Lempi aseeksi pelin aikana nousi kyllä Thompsoni! :cool:
 
Jes, MOH rules.

Parhaita hetkiä:
Rough Landing (Hollannin maaseudulla) -levelin "siellä olemisen"-tuntu on mahtava, musiikki ja äänimaailma valtaa paikan.

Arnhem Knights -level on sen verran kiihkeä ainakin normal-vaikeudella, että muutaman kerran on sitä joutunut tahkoamaan ja suunnilleen puolivälissä lähtee henki melkein aina. Vaikuttaa siltä, että gold medalin saannissa menee hetken aikaa.


Peliä kannattaa muuten pelata kunnon surround-vehkeillä (nupit kaakkoon!) tai sitten kuulokkeet päässä.
 
Itsekkin olen pelaillut MOHia nyt parina iltana ja täytyy sanoa, että on kyllä tunnelmaltaan mahtava peli. Grafiikat on hienoja, äänet on mahtavia ja pelattavuus on hyvä. Tähtäilykin onnistuu dualshockilla kohtuullisen hyvin ja kun käyttää kahta tattia ja L & R nappeja niin kontrollit vaikuttaa kyllä todella hyviltä. Kaiken kaikkiaan hieno peli.
 
Väänsin läpi tossa viikonloppuna. Pelissä oli kyllä useita upeita tehtäviä, joissa tunnelma nousi melko huimaksi. Ei tapahdu mulle FPS-peleissä kovinkaan usein, kun en ole genren suuri fani. Tämä oli kyllä ehdottomasti positiivinen yllätys lievistä ja vähän lievää pahemmista päivityksen tökkimisistä huolimatta. Niitäkin oli loppujen lopuksi paljon harvemmassa kuin olin antanut itseni ymmärtää.

Tunnelma, jonka äänet ja grafiikka loivat oli todella mahtava.
 
Onko tässä pelissä paljonkin samaa kuin pc:n Allied Assaultissa? Eli kannattaako ostaa jos omistaa pc:llä kyseisen pelin...?
 
Olen samaa mieltä kuin moni muukin täällä. Peli on ehdotonta FPS eliittiä loistavine äänimaisemineen ja aitoine tapahtumapaikkoineen. Pelin julkisuusasrvoa nostaa myös TV1:llä keskiviikkoisin pyörivä "Taistelutoverit"-sarja. Onkos kukaan katsonut? Vaikka kyse onkin sodasta (eli ikävästä asiasta), pelin ääreen on isäinmaallista ja ylpeätä palata tekemään oma osansa natsien rankaisemisessa :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot
Olen Pelin julkisuusasrvoa nostaa myös TV1:llä keskiviikkoisin pyörivä "Taistelutoverit"-sarja. Onkos kukaan katsonut?
Hyvä sarja, hyvät näyttelijät, hyvä ohjaus, suht realistisen tuntuinen, mie tykkään.
Sarjan molemmat esitetyt osat on nauhalla ja tarkoitus olisi nauhoittaa koko sarja vhs:lle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Hyvä sarja, hyvät näyttelijät, hyvä ohjaus, suht realistisen tuntuinen, mie tykkään.
Sarjan molemmat esitetyt osat on nauhalla ja tarkoitus olisi nauhoittaa koko sarja vhs:lle.

Kyllä se tosiaan on mainio sarja. Kaverillani on kaikki tähän asti tulleet nauhalla (kaksi osaa) ja olen siellä käynyt katselemassa.
Kyllä tuon sarjan nähtyään tulee sellainen hinku Frontlinea pelaamaan että täytyypä ostaa samantien ;).
 
Ylös Bottom