Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 3 [Hype]

  • Viestiketjun aloittaja wiltsu
  • Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Whilshu
Tietääkö joku saaks noita ekoja metal gear pelejä imutettua mistään sivulta koneelle ku mä en oo noita missään päässy ees kokeileen ni nyt ois kiva pelata pc:llä.:rolleyes:

Nii ja voisko joku selventää ton ´Ridenin nanomachinens jutun ku mä en tajunnu sitä et jos Riden kuolee ni kuolee myöskin olgan lapsi.:confused:

Ekan Metal Gearin saat tältä sivulta http://www.httpcity.com/ronq/dwnld/rom/
Pelasin just ite läpi, joten tämän pitäis sullakin toimia.
Emuna käytin Nesteriä jonka saa samalta sivulta, ite oon jo aikasemmin hommannu sen joten juuri tämän sivun versiosta en tiedä. Mutta jos emu ei toimi niin haeppas vaikka googlella, niin eiköhän löydy!;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit
Jotkut tossa aiemmin sanoivat että Colonel olisi AI tuotetta, mutta eikös Otacon sanonut että se olikin Raiden tuotosta. AI vain käytti niitä hahmoja jotka olivat tuttuja Raidenille, puhettahan oli Raidenin veressä olevien nanokoneiden yhteydestä AI:in. Colonelin mukana olo saattoi olla myös kiva jippo Kojimalta, sillä hänhän on myös pelaajille tuut hahmo ja Raidenhan tuli mukaan peliin jotta pelaaja voisi samaistua häneen ja olla objektiivisempi Snakea kohtaan. Otankohan mää tän pelin liian todesta?:confused:
ei colonel voi olla raidenin tuotosta, koska se oli myös ykkösessä. Se saattaas olla patrioottien tuotos. Koska patriootit rakensi sen "harjoittelu" areenan, eli shadow moseksen. ja sitte ne tekee sen uudelleen siellä plantissa. kaikki oli framed up by patriots.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Metal Gear Solid 1 tapahtuu vuonna 2005 ja Metal Gear Solid 2 taas vuosina 2007 (Tanker) ja 2009 (Plant). Joten tuskin Kojima ja kumppanit rupeavat noin täydellisesti Matrixia matkimaan. Colonel ei ole AI, vaan Valkoisen talon uumenissa kehittynyt elämänmuoto - tietoisuus, jotka vahtivat Yhdysvaltojen hyvinvointia ja tulee olemaan olemassa niin kauan kuin itse Yhdysvallatkin - eli tyhmäkin tajuaa, että MGS2:n "Colonel" ei ole oikea Roy Campbell joka avusti Snakea Zanzibarissa, Gindrassa ja Shadow Mosesissa. Eli tuon idean voi suoraan kumittaa vaihtoehtolistalta.
err..eikö se ollu big boss joka oli alussa snaken se kenttä pällikkö
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zacharia
ei colonel voi olla raidenin tuotosta, koska se oli myös ykkösessä. Se saattaas olla patrioottien tuotos. Koska patriootit rakensi sen "harjoittelu" areenan, eli shadow moseksen. ja sitte ne tekee sen uudelleen siellä plantissa. kaikki oli framed up by patriots.

Siis kyllähän se koko AI oli patrioottien tuotosta, mutta eikös Otacon selittänyt että AI oli yhteydessä noihin Raidenin nanomachine:in. Meinaan eikös Rosekin tullut Raidenista. No noin ite ymmärsin, voit korjata asiaa:rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit


Siis kyllähän se koko AI oli patrioottien tuotosta, mutta eikös Otacon selittänyt että AI oli yhteydessä noihin Raidenin nanomachine:in. Meinaan eikös Rosekin tullut Raidenista. No noin ite ymmärsin, voit korjata asiaa:rolleyes:

kyllahan rose oli ihan ihminen kun se tapaa siina pelin lopussa sen ja muistaa etta se paikka oli niiden ensitapaamis paikka
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999


kyllahan rose oli ihan ihminen kun se tapaa siina pelin lopussa sen ja muistaa etta se paikka oli niiden ensitapaamis paikka

Aivan, mutta puhuiko hän Raidenin kanssa Codecilla?
 
Liquit, zacharia ja frozen9999:

Otaconin päätelmä oli, että koska "Colonelin" (tai no ihan eversti suomeksi) taajuus oli sama mitä GW:n AI käyttää, täytyy hänen olla AI:n tuotos, mutta koska GW ei pysty muuhun kuin tietojen käsittelyyn ja muokkaukseen, ei sillä ole mahdollisuutta itse tuottaa tätä "everstiä". Koska koko Plantin tapahtumat olivat ns. Patrioottien suunnittelemia, oli Raidenin nanot kytketty myös GW:n järjestelmään, joka aiheutti sen että ne loivat Raidenin päässä tietyn kuvan, jota hän odottaisi itsekkin Fox-Houndin komentajalta. Campbell oli hänelle oikeista (ex-)komentajista tuttu Shadow Mosesin tapahtumien takia. Rose ei ollut everstin kaltainen olento koko pelin aikana - muistatteko kuinka yhteys katkesi sen jälkeen kun hän paljasti olevansa Patrioottien vakooja ja odottavansa Jackin lasta? Vaihdos tapahtui siinä.

Jos tarkemmin mennään syvälle tähän juttuun, niin oikestaan edes Patriootit eivät ole koko homman takana kuten ei Soliduskaan ollut Shadow Mosesin tapahtumien takana, kuten vielä luultiin ennen Solidus-matsia. Koska S3 on tämän "everstin" ja "Rosen" kaltaisten tietoisuuden suunnitelma, niin he ovat jotenkin vaikuttaneet Patrioottien suunnitelmien kulkuun. Näin minä olen tämän nyt ymmärtänyt suomennettuani koko pelin vuorosanat paperille MG Ray matsin jälkeisistä tapahtumista.

Ja vielä erikseen zacharia: Big Boss oli Snaken ensimmäinen kenttäpäällikkö, miten niin? Colonel oli kuitenkin noissa mainitsemissani paikoissa hänen kenttäpäällikkönsä, joten en ymmärrä mitä tarkoitit tuolla kysymyksellä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit


Ekan Metal Gearin saat tältä sivulta http://www.httpcity.com/ronq/dwnld/rom/
Pelasin just ite läpi, joten tämän pitäis sullakin toimia.
Emuna käytin Nesteriä jonka saa samalta sivulta, ite oon jo aikasemmin hommannu sen joten juuri tämän sivun versiosta en tiedä. Mutta jos emu ei toimi niin haeppas vaikka googlella, niin eiköhän löydy!;)

Joo kiitti ei muuta ku sinne;)
 
GV:lle

Mä ymmärsin ton aivan samalla tavalla, sä vaan kerroit sen ehkä paremmin!!:rolleyes: Mut tota Rosee oon hieman funtsinut, siis meinaatko että ennen katkosta puhuttiin oikeelle Roselle?

PS. Otappa Konamiin yhteyttä. Kun kerran Kojima haluaisi hieman etäisyyttä mg-peleihin, niin heillä olis sunlaiselle kaverille käyttöä mahdollista jatkoa ajatellen, lueskelin meinaan noita kirjoittamiasi jatkojuonia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit
GV:lle

Mä ymmärsin ton aivan samalla tavalla, sä vaan kerroit sen ehkä paremmin!!:rolleyes: Mut tota Rosee oon hieman funtsinut, siis meinaatko että ennen katkosta puhuttiin oikeelle Roselle?

PS. Otappa Konamiin yhteyttä. Kun kerran Kojima haluaisi hieman etäisyyttä mg-peleihin, niin heillä olis sunlaiselle kaverille käyttöä mahdollista jatkoa ajatellen, lueskelin meinaan noita kirjoittamiasi jatkojuonia.

Näin minä olen tuon Rosen tapauksen käsittänyt. Ennen sitä Rose käyttäytyi ihan normaalisti, sitten hän alkoi toimia seonneen everstin kanssa yhteen hiileen...

Tuosta jälkimmäisestä, tuskin Konamia kiinnostaa jonkin suomalaisen fanipojan omat pikkuideat - ja toisaalta minne niitä sitten edes lähettäisi että menisi perille asti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
zacharia ja muut


Ja vielä erikseen zacharia: Big Boss oli Snaken ensimmäinen kenttäpäällikkö, miten niin? Colonel oli kuitenkin noissa mainitsemissani paikoissa hänen kenttäpäällikkönsä, joten en ymmärrä mitä tarkoitit tuolla kysymyksellä.
heh..miten niin itserakkaasti lainattu? aijaaah..ok..mutta. Patriootit oli mooseksen, ja plantin takana, ocelot oli niiden vakooja, ja se hankki kaikki paikalle. Kaikki meni muuten hyvin, kunnes se Snake tuli sinne planttiin. ja se liquid haluaa tappaa ne patriootit..mutta kai ocelottiki ..eh. *piip piip* taas meni mustaksi..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Näin minä olen tuon Rosen tapauksen käsittänyt. Ennen sitä Rose käyttäytyi ihan normaalisti, sitten hän alkoi toimia seonneen everstin kanssa yhteen hiileen...

Samalla logiikalla voidaan ajatella everstinkin toimineen. Käyttäytyihän hänkin alkuun aivan normaalisti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly


Samalla logiikalla voidaan ajatella everstinkin toimineen. Käyttäytyihän hänkin alkuun aivan normaalisti.

Kyllä minulla oli jokin pieni ajatus koko ajan, että jotain on everstin kohdalla vialla. Jotenkin puheet, tyyliin tämä on roolisi, tee simulaation mukaan ja vastaavat herättivät kysymysmerkkejä minun päänpäälle samalla tavalla kuin pelissä sotilaille. Jotenkin myös aina kun Sankesta puhuttiin hän heittäytyi oudoksi.

Ja se, että pelin lopussa kun Raiden kohtaa Rosen he puhuvat asioista josta he ovat keskustelleet jo pelin alussakin - ja vauvastakin, joka hän kerkesi juuri kertoa ennen yhteyden katkeamista. Sen jälkeen ensimmäinen viesti Roselta on avunpyyntö kun eversti kertoo terroristien ottaneen Rosen vangiksi...
 
Hmm.. löysin mielenkiintoisen ja kattavan MGS2-juonianalyysin (englanniksi) jossa todella hyviä (ja todella kattavia) perusteluja ja ideoita. En vielä kokonaan ole itse lukenut (ja nekin mitä olen lukenut en 100% ymmärtänyt), sillä aika vaikealukuisesta tekstistä on kyse. Ei ehkä miten itse olen noita juttuja miettinyt, mutta tuo mukavasti lisää pohdittavaa... Varsinkin tämä meidän keskustelemamme Rose, Colonel ja Patrioottijututtuja mietitty ja tuo jälkimmäisen idea ei ehkä ole mieleeni, mutta yksi mahdollisuus sekin...

Tässä linkki: http://junkerhq.net/CS/index.html
 
Jos ootte lukenut ton äskeisen jutun, niin pistäkääpä kommentteja. Itsellä on vielä luku vähän vaiheessa, pitää varmaan etsiä sanakirja...
 
joops..mä kävin tuolla....helppoa luettavaa se on, mutta ei kerro mitään uutta...paitsi ne ihan alku hommat, jotka sijoittu zanzibariin ja outer heaveniin. loppu oli liiankin tuttua spekulointia patriooteista ja muusta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zacharia
joops..mä kävin tuolla....helppoa luettavaa se on, mutta ei kerro mitään uutta...paitsi ne ihan alku hommat, jotka sijoittu zanzibariin ja outer heaveniin. loppu oli liiankin tuttua spekulointia patriooteista ja muusta.

Sehän se olikin postaukseni tarkoitus: antaa yksi näkökulma asialle lisää. Ja olisi muuten hienoa, jos selittäisit minullekin muutamia noista jutuista, jos kerran helppoa on. Minulla kun ei ole tuo tiede (ja sen sanasto, varsinkaan englanniksi) mitenkään kovin vahva ala :rolleyes:

Eipä mitään uutta kyllä Outer Heavenista ja Zanzibarista - ne tekstit oli otettu MGS1:stä... valitettavasti... :(
 
Joitain toiveita MGS3:een. Jos/Kun se nyt tulee:

-Ensinnäkin pelaaminen tapahtuu Snakella. Ainakin suurimmaksi osaksi
-Ei niin paljoa juonenkäänteitä (Eihän niissä nyt mitään vikaa ole mutta loppua kohden MGS2 menee hieman liian pitkälle)
-Ehkä vähän enemmän pelaamista ja sen monipuolistamista (puolet ajastahan menee välikohtausten kattelemiseen, mikäs siinä hienojahan ne on ja lisäksi koko juttu pyörii aluksi sen pommijutun ympärillä kunnes saadaan tietää Arsenal Gearista
-Selkeä loppuratkasu ja vähän kliimaksisempi loppu (jotenkin jähän jäi vaisuksi tuo Solidusta vastaan flaidaus jne.)
-Ja tietenkin uusia tapoja kiusata vartijoita
-PAREMMAT PAHIKSET (VOI POJAT KOJIMA OLI MENNY MÖNKÄÄ NOIDEN KANSSA! FOXHOUND OLI 100 KERTAA PAREMPI KU DEAD CELL! FOXHOUND TAKAS! GRAY FOX TAKAS! WANT BACK 2 SHADOW MOSES! Kyllähän Vamp oli ihan kiva. Erittäin karismaattinen pahis. Mutta mistä hemmetistä -HK- repi sen nimen!? Olishan sille voinut nyt vaikka jonku vähän mageemman nimen keksiä (tyyliin MGS1: Psycho Mantis, Vulcan Raven etc.). Fortune menetteli. Ainakin sen puvun kohdalla :D. Ja petyin, kun tätä vastaan ei voinut kunnolla edes taistella. Odotin, että olisin voinut jollain tavalla taas tyylin "vaihda ohjainporttia" tai "vatkaa kermavaahtoa ja laita se pleikan päälle" voittaa pahiksen. Mutta ei. Kun Ocelotin pitää päästä näytille. Onneks -HK- pelasti tän hahmon ja säilytti sen mystiikan sen loppuhuipennuksen avulla.
Fatmanista ei puhuta, capice.

MGS2 ei ole paska peli. Siis aivan toisin. Muistan pelin jos en muuten niin ainakin sen hemmetin hypen ja odotuksen ansiosta, mitä se aiheutti. Täydellinen helmi se ei ole. Hiomaton timantti ns. Menenkin tästä heti keräilemään Dogtageja ja kiusaamaan vartijoita heh :).

Tässä mun uber vaativa listaus joistain pienistä (joo) "korjauksista" mitä mä uudistaisin. (Kauhee meteli nousee kuitenkin)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Joitain toiveita MGS3:een. Jos/Kun se nyt tulee:

Tässä mun uber vaativa listaus joistain pienistä (joo) "korjauksista" mitä mä uudistaisin. (Kauhee meteli nousee kuitenkin)

Kommentteja kommenteistasi

- Totta, vaikkakin lyhyt pelisessio jollain toisella hahmollakin toimii, mutta MGS2:ssa hahmot oli ns. "väärin päin" ;)
- Mielestäni MGS2:ssa ei niin hirveästi ollut juonenkäänteitä, mutta muutamia todella tyhmiä sellaisia loppuolella (Shadow Moses-simulaatio, Feikki "Valkoisessa talossa syntynyt tietoisuus" Colonel)
- Joo yhdyn, vaikka aika vaikea keksiä kyllä itse mitään erikoisempaa. MGS2:ssa jäin kaipaamaan ykkösen lopun tapaista autolla kaahailua (MGS3:ssa vaikka veneillä, tai jopa parilla Metal Gearilla?)
- Amen! Keksiikö kukaan lisää tapoja?
- Pahiksista oikeastaan mainitsemasi Vamp, Harrier ja MG Rayt ovat mieleeni, joten totta MGS3 kaipaisi enemmän kunnon pomoja. Myös mahdollisesti palaavia hahmoja (Solidus ja Vamp) voisi kehittää hiukan lisää, varsinkin edellistä. Vamp oli mielestäni kakkosen Liquid monella tavalla, varsinkin karismaattisuutensa osalta
- Vamp-sanahan tarkoittaa suomeksi viettelijätärtä, joten miehen seksielämän perusteellahan nimi on tullut, kuten Snakekin pelissä mainitsi. Hassu nimihän se on, mutta kornimpana pidin itse Fatmania. Fox-Hound, Gray Fox ja Shadow Moses minun puolestani voitaisiin kokonaan unohtaa tarinassa. Fox-Hound on perustettu jo pariin otteeseen uudelleen, joten antakaa levätä rauhassa. Gray Fox saa mielestäni R.I.P. ja Shadow Mosesin tapahtumista oli tarpeeksi jo kahdessa pelissä. Kolmas MGS back to the Jungle! :D

Jokaisella olkoon oma mielipiteensä pelistä kuin pelistä, joten en ryhdy kommentoimaan loppua. Itse pidän kuitenkin MGS2:ta edellisen osan veroisena, joka hiukan latistuu juonen kannalta. Itse pelityyli ja toteutushan on huippuluokkaa. Eli yhdyn osaan noista kommenteista, osaan en :)
 
Kyllä mun mielestä MGS1 oli aikanaan niin kova juttu, että samaa tunnetta ei MGS2 saanut aikaiseksi. Jotenkin aikaisempi oli juneltaan parempi ja juuri pahikset olivat nimiltään ja ilmestykseltään vakuuttavampia. Ootteko muuten pelannut peliä ps2 textuuri smoothilla, tukeeko hyvin? ajattelin käydä hankkimassa pelin takaisin!

MGS3 voisi sijoittua ainakin osittain viidakkoon, kun sitä ei olla uudemmilla koneilla vielä tehty. Patriooteista tietenkin otetaan selvää ja eiköhän Philantropystäkin saada jotain uutta tietoa.:)

Ootteko muuten pelannu Ghost Babelia, jäin siihen totaalisesti koukkuun, kerrassaan huippupeli!!!
 
Ylös Bottom