Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 3 kokemukset

Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

insane sanoi:
Muistelen,että jossain trailerissa Snakella oli silmälappu..? Minkähän takia itse pelissä sitä ei ole vaikka kannessakin se on?

Tuo kyllä selviää pelin myöhemmässä vaiheessa ;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

insane sanoi:
Niin siis tarkotin,että olen jo aloittanut varsinaisen pelin. Eli sillan yli on menty jo yhteensä 2 kertaa. Mutta tuskin tarvitsee noin alkuun palata enää.

Ei sitä siltaa saa putoamaan ja kaksi kertaa sitä juonen kanssa mennään (edestakaisin). Katkaisemalla kaikki narut puukolla (älä hyvä mies kaikkia ammu, panokset vain menee) silta ei sorru vaan jää suoraksi laudoitukseksi, jonka yli pääsee. Kannattaa katkoa pari narua samasta kohtaa ja vihollisten kävellessä kohdan ohi ampua yksi naru lisää samasta kohtaa. Näin sain itse kolme vartijaa putoamaan sillalta. :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Menihän se vihdoin läpi ja oli se viimeinenkin bossi-taistelu myös helppo kun vain tajusi oikean tavan. Loistava loppuepisodi, tuhannet kiitokset Hideo vielä tästä.
Ja eikun uutta putkeen ja Hardilla läpi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Sormusaave sanoi:
Ei sitä siltaa saa putoamaan ja kaksi kertaa sitä juonen kanssa mennään (edestakaisin). Katkaisemalla kaikki narut puukolla (älä hyvä mies kaikkia ammu, panokset vain menee) silta ei sorru vaan jää suoraksi laudoitukseksi, jonka yli pääsee. Kannattaa katkoa pari narua samasta kohtaa ja vihollisten kävellessä kohdan ohi ampua yksi naru lisää samasta kohtaa. Näin sain itse kolme vartijaa putoamaan sillalta. :D

Ok. Kiitos vastauksesta. Sitä minäkin ihmettelin,että perhana kun silta ei tipu :D :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Tänään tuli pelitunteja lisää joku 6. Alussa peli tuntui todellla huonolta,nyt on taas päästy samaan tunnelmaan kuin aiemmissa osissa. Nyt on saatu eka key card ja saavuin sinne "majalle".
Kuten aiemmin,Ocelot on tässäkin pelissä ollut aivan mahtava hahmo. Sitä pyssyn pyörittelyä tulee katsottua ihan haltioituneena :D Varsinkin se 3 aseen heittely. Snake on muuten tähän mennessä tylyttänyt häntä aika pahasti, 3 kertaa on jo antanut opetuksen :)

The Fearia vastaan oli käytössä Therma gogglessit ja tuli kyllä niin mahtava Predator-tunnelma,että aijaijai.

Nuo ansat on mukavia,varsinkin se,että pelaaja voi käyttää niitä vartijoita vastaan. Tänään potkasin yhden vartijan lankaan,jonka jälkeen häneen osui piikein varustettu pölkky. Ja toisen sain heitettyä sähköaitaan,kuolemahan siitä seurasi hänelle.

Huonona asiana voisi sanoa sen,että vartijat eivät meinaa kuolla millään. AK-47:lla pitää ampua vaikka kuinka kauan,pistoolillakin saattaa mennä lipas jos ampuu keskivartaloon. Aivan omituista.

btw,tuo Snaken henkilöllisyys selvisikin jo minulle. Tuosta silmästä voisin veikata sen verran,että
Ocelot ampuu sen? Tämä on mielestäni aika hyvä veikkaus,mutta katsotaan mitä sankarille pelin edetessä tapahtuu.

Mukavasti juuri historin 3 kurssissa käsitellään kylmää sotaa,ajan hermolla ollaan niin koulussa kuin kotonakin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Päähän ammuttuna vihut kuolee laakista.

BTW, toivotaan, että täällä luetaan Pelit-lehteä. Viime lehdessä oli pelin arvostelu ja siinä oli kaksi kuvaa, joihin en ole törmänynt, vaikka kahdesti olen pelin jo vetänyt läpi.

Kuvassa on sellainen maja keskellä metsää ja teksti "Snake suunnittelee talonvaltausta"
Toisessa kuvassa ollaan saman talon liepeillä, mutta länempänä ja rynkyllä ammutaan silmistä: "Rynnäkkötaktiikka on aina viimeinen vaihtoehto"

Outo maja, en muistaakseni ole siihen törmännyt. Mikä se on?
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Mac41 sanoi:
BTW, toivotaan, että täällä luetaan Pelit-lehteä. Viime lehdessä oli pelin arvostelu ja siinä oli kaksi kuvaa, joihin en ole törmänynt, vaikka kahdesti olen pelin jo vetänyt läpi.

Kuvassa on sellainen maja keskellä metsää ja teksti "Snake suunnittelee talonvaltausta"
Toisessa kuvassa ollaan saman talon liepeillä, mutta länempänä ja rynkyllä ammutaan silmistä: "Rynnäkkötaktiikka on aina viimeinen vaihtoehto"

Outo maja, en muistaakseni ole siihen törmännyt. Mikä se on?

Se taitaapi olla se maja, mikä tulee ennen The Endiä. Siellä viidakossa oli kaksi reittiä ja toinen vei tuonne majalle ja toisesta sitten mennään The Endin luokse. Idänpuoleinen reitti vie sinne majalle.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

kyllä,näin on. Sieltä majalta saa haulikon ja rynkyn,jotenka ihan hyödyllistä on käydä siellä. Kannattaa tsiikailla sitä karttaa,sieltä saattaa bongata reittejä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

insane sanoi:
kyllä,näin on. Sieltä majalta saa haulikon ja rynkyn,jotenka ihan hyödyllistä on käydä siellä. Kannattaa tsiikailla sitä karttaa,sieltä saattaa bongata reittejä.
Näitä aseita saa melkein mistä vain asevarastosta riippuen siitä, missä vaiheessa peliä ko. aseet saa. Esim. snipun saa aikasemmin jo sieltä pitkältä joelta ennen Warehousee. Itse, kun eksyin tuonne mökille extremellä sain sieltä m63:n.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Aina oppii jotain uutta.

Pitääpä tsekata kyseinen paikka. Kunhan saa tuon RE4:sen pois alta, niin voisi aloittaa käärmeen seikkailun kolmannen kerran. Ehdottomasti vuoden peli.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Ghegs sanoi:
Kyllähän tuo hiipiminen onnistuu nuolinäppäimien avustuksella.

Vuoristossa sain vartijalta radiotaajuuden, jolla pystyi kutsumaan alueelle ilmaiskun. :D

Ja vähän aikaisemmin siellä tiedemiespuvulla hiippailupaikassa vartialta saa taajuuden jolla saa kutsutta hälytyksen pois päältä. Lisäksi ihan tsägällä löysin jonkun ihmeen "healing radio" -taajuuden, jota kuuntelemalla stamina ja Life tulevat täysille. (<- toimivat vain tuolla kyseisessä rakennuksessa)

Mites tuo Spider-camo, se on muuten hyvä mutta aina kun sen vetää niskaan niin se syö staminaa??!! WTF!
Pelihän on muuten täysin loistava. Ainoat puutteet ja suuret vitvtuksen aiheet ovat juurikin tuo halvatun lukittu kamera ja fp-liikkumiset puuttuminen. Lukittukamera ei anna pelille mitään positiivista. Jos pelissä olisi samanlainen ohjaus ja kontrollointi kuin Splinter Cellissä, niin peli olisi parempi potenssiin 10. Onhan se nyt kumma että tähdätyn laukauksen aikaan saamiseksi esim. AK:lla tai XM16 pitää painaa 3 eri nappulaa, jonka lisäksi vielä ohjata suuntaa --tietenkään samalla ei voi liikkua. Mainittakoon vielä erikseen että tutkaa en ole missään nimessä kaivannut.

Pelaan peliä normaalilla vaikeusasteella ja peli on kyllä erittäin helppo. fiksulla hiippailulla selviää takuu varmasti aina, ammuksia ja ruokaa on aivan järkyttävät määrät (ammukset ihan kokoajan täynnä ja vastaantulevat boksit pitää jättää ottamatta). Ainoat kämmit mitä tapahtuu, johtuvat juurikin kameran aiheuttamista sokeista kulmista. Olen pelannut peli noin 20 tuntia ja seuraavana edessä The End. (tuohon aikaan sisältyy kyllä pari tuntia pelin seisomista sillä aikaa kun olen katsonut esim. TV:tä tai syönyt, koska jos peliä ei voi kunnolla keskeyttää ilman että resetoi tai kuolee)
Jos haluaa lähteä räiskimällä eteen päin niin peli on naurettavan helppo, siitä huolimatta että ohjaus on kömpelöä.

Muuten kyllä erinomainen peli. ;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Thingy sanoi:
[Mites tuo Spider-camo, se on muuten hyvä mutta aina kun sen vetää niskaan niin se syö staminaa??!! WTF!
No jos satut muistamaan sellaisen seikan, että The Fear menettää staminaa koko ajan, kun taistelee sitä vastaan, niin voisi olettaa, että tietenkin ko. bossin puvusta menettää staminaa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Tuli juuri todistettua todeksi se että The Endin voi tappaa jo siinä vaiheessa kun se on siellä warehousen ulkopuolella pyörätuolinsa kanssa. Yksi laukaus snipulla silmien väliin ja kuului "The End!" ja sitten se vaan kuoli. En ole tosin varma täytyykö tästäkin huolimatta taistella snipuhippataistelu sitä vastaan, tuskin, sillä se olisi hyvin epäloogista. Joka tapauksessa olen iloinen tuosta, sillä The End oli juuri se bossi josta vähiten pidin nimenomaan sen snipuhippataistelun vuoksi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

e-a-m sanoi:
Tuli juuri todistettua todeksi se että The Endin voi tappaa jo siinä vaiheessa kun se on siellä warehousen ulkopuolella pyörätuolinsa kanssa. Yksi laukaus snipulla silmien väliin ja kuului "The End!" ja sitten se vaan kuoli. En ole tosin varma täytyykö tästäkin huolimatta taistella snipuhippataistelu sitä vastaan, tuskin, sillä se olisi hyvin epäloogista. Joka tapauksessa olen iloinen tuosta, sillä The End oli juuri se bossi josta vähiten pidin nimenomaan sen snipuhippataistelun vuoksi.
The Endin pomotaistelusta:
Minä jotenkin pidin The Endin taistelusta. Läpäisin sen sillä tavalla, että aina harhailin ympäriinsä, kunnes rasahti johonkin The Endin laukaus. Sitten savukranaatti maahan ja äijä jyvälle. Jos taas eksyn johonkin aivan Endin viereen/saan täydellisesti yllätettyä niin silloin kaivan haulikon ja rykäisen sillä. Aluksi tosin lähdin leikkimään kaikenlaisillä Directional Microphoneilla ja muilla, mutta yhden vankilareissun jälkeen päätin koittaa toisenlaista lähestymistapaa. Pitääkin koittaa tällä läpivetokerralla tuota Endin tappamista siellä varastolla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Täytyy kyllä sanoa, että The End on varmaankin parasta mahdollista antia tässä pelissä. Kertaalleen jouduin hakemaan vauhtia vankilasta, ja vitvtus oli suuri. Kuitenkin yhteensä aikaa meni koko hommaan noin 2 tuntia (eka yritys - vankilasta takaisin - toka yritys). En poistunut kertaakaan ensimmäiseltä alueeltä, joka kyllä jälkeenpäin vähän harmittaa, koska mm. joen ympäristö on aivan uskomattoman upeaa paikkaa. Aseina käytin klemmareita Svedua ja mk22. Kylvin muutaman (yht. 5) klemmarin taktisesti oikeisiin paikkoihin, ja itse vuoroin camppasin ja vuoroin sykähtelin ruohikosta toiseen. Aina kun äijä nukkui, otin mikrofonin ja jäljitin äijän. Aina kerkesin laittamaan pari tuplalaukausta ukkoon Svedulla. Jos ukko pääsi lähemmäksi, niin mk22:lla vaan tulitusta. Loppuen lopuksi ukolla oli sekä stamina että life -käyrät ihan minimissä. Ukko kuoli sillä tavalla, että spottasin kiikarin linssin kiillon alueen toisesta päästä, munat turpeeseen, svedu kouraan, äijä jyvälle ja tuplalaukaus kaaliin. Ukko hyppäsi pystyyn ja astui samantien aikaisemmin kylvämääni klemmariin. Harmittaa vähän etten saanut stamina-drain -tappoa... Vaikka loput bossit olisivatkin pelkkää Fear-paskaa niin tämä The End-taistelu kyllä paikkasi. Mielettömän siisti. :D

edit.
BTW pelikello näyttää tässä vaiheessä 30 tuntia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

(oops tuli väärään paikaan tää)Oon nyt siinä kohtaan ku EVA varottaa, että the end odottaa mua siel viidakossa...no pääsin sinne ja nyt pitäs voittaa se, mutta en tiedä oikee kunnon taktiikkaa ja sit vaikee tietää mis se aina on. Yhen kerran pääsin alus sen selän taakse, mutta sen jälkee taas hävitin sen ja alko alamäki mulle ja staminan loputtua se vei mut vankilaan enkä jaksanu uudellee mennä sinne. Mites se nyt kantsis hoitaa ku ihan alusta alkaen alkaa se tappelu? Millon sen snipun saa?
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

[FIN]Scorpion sanoi:
(oops tuli väärään paikaan tää)Oon nyt siinä kohtaan ku EVA varottaa, että the end odottaa mua siel viidakossa...no pääsin sinne ja nyt pitäs voittaa se, mutta en tiedä oikee kunnon taktiikkaa ja sit vaikee tietää mis se aina on. Yhen kerran pääsin alus sen selän taakse, mutta sen jälkee taas hävitin sen ja alko alamäki mulle ja staminan loputtua se vei mut vankilaan enkä jaksanu uudellee mennä sinne. Mites se nyt kantsis hoitaa ku ihan alusta alkaen alkaa se tappelu? Millon sen snipun saa?

SVD-sniper saa sieltä alueelta olevasta vajasta (heti alusta vasemmalle alamäkeen). Parasta taktiikkaa lienee väsytys taktiikka, eli et pidä mitään kiirettä, The Endiltä kuluu stamina kokoajan, tätä prosessia voit nopeuttaa ampumalla sitä Mk22:lla (supressoria ei kannatta tuhlata täällä). Ei kannata juoksennella miten sattuu vaan annat sen ukon etsiä sua, kun se ukko nukahtaa, niin ne zzzzzzetat näkyy todella helposti ja kauas, sitten van ammut snipulla tai hiivit lähemmäs ampumaan Mk22:lla, tosin on todnäk. että ukko herää kun pääset lähemmäs.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Joo kiitos :) En muista nähneeni sitä tietä sinne vajalle, mutta eiköhän sekin löydy.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Laitetaan lyhyesti kommenttia tästä pelistä tännekin. Eli Metal Gear Solidien sarja jatkuu, ja jatkuukin yhtä huikeana kuin aina ennenkin. Välivideoita on sopivasti tunnelman ylläpitämiseksi, ja jos niitä ei olisi, eihän tämä olisi kunnon MGS-peli. Tunnelma on siis kohdallaan kaikin puolin ja itse pelikin on tuttua Meta Kiaa.

Pelin pelilliset osuudet tarjoavat monipuolisia vaihtoehtoja etenemiseen, vaikka yleensä on vain yksi etenemisreitti. Juoni on hieno ja niin on koko pelikin. Miinuksia tulee vain heikosta kuvakulmasta, ja pomojen pinnallisuudesta. Suuri plussa jälleen edellä mainittujen lisäksi musiikeista, jotka ovat ikimuistettavia. Erityisesti MGS2 theme on jotain uskomatonta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

The fury on olu tähän mennessä kaikista helpoin vastus..sen tappamiseen meni varmaan vain 2-3 min ku menin yhen punasen oven luokse sit ootin et se tulee sinne päin ja sit sain sen siitä paikasta tapettua ampumalla eka ja sit heittelemällä parit kranaatit, nin se kuoli melkein heti. Iteltä ei menny yhtään elämää pois.
 
Ylös Bottom