Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 3 kokemukset

Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

juuri niin se kuristusote täytyy tehdä että ensin painaa ympyrän pohjaan ja kun snake ottaa vartijasta kiinni niin hieman sitä sormea nostaa.

itsellä tuotti se aluksi ongelmia kun se halvatun manuska vänkää että pitää vain painaa ympyrää ja aina snake löi, paloi ekan 15minsan aikana käämit aika pahasti.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

5 tuntia pelattu: huh huh! Jos meininki jatkuu tälläisenä, kyseessä on varmasti PS2:n paras peli. Sons of Liberty taisikin olla pelkkä lämmittely tätä odotellessa.

Kartan ja lasertähtäimen puute järkyttivät kyllä aluksi. Loppujen lopuksi tuo on kyllä pelkästään hyvä juttu. Nythän tässä täytyy oikeasti hiippailla. Maastopukuisten vihulaisten kanssa täytyy olla todella tarkkana.

Syöminen epäilytti aluksi, mutta metsästäminen on onneksi niin helppoa, ettei kylästymään pääse. Snaken "lääkitsemismoodista" en ollut tiennytkään, mutta tuohon on mitä mainioin! Enpä ole aiemmin missään pelissä törmännyt.

Grafiikat ja äänet ovat taas huippuluokkaa. Se Bondimainen alkutunnari oli mahtava.

Osa radiokeskusteluista rupesi kyllä ärsyttämään heti alussa. Tallennuksen jälkeiset leffatriviat ovat varsin turhia, vaikkakin 007-viittaus hymähdytti. Juoneen liittyvät keskustelut kuitenkin iskevät minuun, niin kuin ne iskivät jo kahdessa edellisessä osassa.

Ja niin, en olisi valittanut jos vihollissotilaat olisi vihdoin passitettu näöntarkastukseen...
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Gamemastah sanoi:
Mulle on tuottanut just vaikeuksia ton opetteleminen, varsinkin vartijoiden saanti kuristusotteeseen. Muutaman kerran olen onnistunut tuossa ja päässyt kuulustelemaan niitä, mutta useimmiten toi epäonnistuu. Olisko kellään mitään vedenpitävää vinkkiä, miten ne saisi joka kerta kuristusotteeseen, kun omalla osalla tahtoo käydä niin, että kun painan ympyrän pohjaan, niin Snake tyrmää vihollisen ja jos vain painaa ympyrää, niin Snake lyö? Olen myös koittanut pitää ympyrää vähän hennommin pohjassa muttei sekään tuottanut parempaa tulosta. :confused:
pelkällä tavallisella ympyrän painamisella, eli siis ilman mitään suuntaa tatista, Snake ottaa vihollisen otteeseen. Painamalla ympyrää samaan aikaan suunnan kanssa aiheuttaa sen, että Snake heittää vihollisen. Kovempaa painamalla viilletään kurkku auki, kun taas R3:sta kuulustellaan (mahdollinen vastaus ei aina tule heti ensimmäisellä yrittämällä). päästämällä ja uudelleenpainamalla ympyrää voi heiluttaa sitä äijää, johtaen taintumiseen, pitemmän päälle hengenmenoon. Painamalla sekä ympyrää että asenappia pohjassa voi ampua pistoolilla pitäen otteen.

Gamemastah sanoi:
Taistelu the Endiä vastaan:
Olipas muuten pitkä kamppailu. Tota vois kutsua jo snipuhipaksi. :D Ja kun miettii vielä sitä taistelualuetta niin huhhuh... Meni tossakin kamppailussa joku tunti ja 10 min, kun aluks olin siinä vähän hukassa.
juu kyllähän se... tilanne meni mielenkiintoseks siinä vaiheessa kun extremellä hain voittoa staminan pudottamisella. Mk22:n kuteja kului kyllä ihan tarpeeksi ja loppujen lopuksi piti taltuttaa se jätkä paljain käsin, kun ei into riittänyt lisäammusten hakemiseen. Pienenä vihjeenä, palkinnot kyseisestä toiminnasta ovat ihan mukavat

Shaban sanoi:
Jos meininki jatkuu tälläisenä, kyseessä on varmasti PS2:n paras peli
sitähän se taitaapi olla
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Tänäänhän se peli postiluukkuun putkahti ja pelailtua tuli jonkin verran. Hermoja söi aika pahasti tuo rajoittuneempi tutka ja CQC, mutta kun noihin tottui/oppi niin kyllä se suu taas messingille vääntyi. Todellakin tuo ed. mainittu + pari muuta näkökentän pientämämistä tuo peliin loistavasti tunnelmaa ja jännitystä. Hieman harmittaa, että normal vaikeusasteella Snaken nahka on aika pirun kovaa tai NL soltut paukuttava kumiluodeilla.
Päänvaivaa aiheuttaa kuitenkin pahasti silloin tällöin Alert. Ei meinaa millään päästä piiloon ja pitkän turhautuneen pakoilun jälkeen yleensä otankin talletuksesta. En tiedä oikein missä mättää. Edellisissä peleissä selvitin ne yleensä aika nopeasti, mutta silloin liikuttiinkiin pienemmissä tiloissa.. Kuinka te selvitätte hälytykset?

Toistan samaa mitä muutkin: kerrassaan loistava peli.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Olen huomannut, että ilman tutkaa pelaaminen teki MGS2:stakin paljon nautinnollisempaa, olikin suuri ilouutinen, kun ensimmäisen kerran kuulin tutkan pudottamisesta MGS3:ssa (ymmärrettävistä syistä teitysti). Jo tutka olisi ollut mahdollinen, kaikki sitä olisivat käyttäneet.

Playn tilaukseni muuttui eilen iltapäivällä posted-muotoon. Saanen pelin siis ensi viikolla. Itse asiassa hyvä juttu, että vasta ensi viikolla, muutenkin ihan tarpeeksi tekemistä. Ja säälin kyllä niitä, jotka juttujen mukaan menivät pelin yhdeltä istumalta läpi. Ei tulisi itselleni mieleenkään. ;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

CQC ja etenkin otteeseen ottaminen on suuressa suosiossa. On hauskaa hiippaila vihun taakse, ottaa se otteeseen ja kyselyn jälkeen vääntää leveä hymy kaulan kohdalle. Nautin todellakin pelistä, parasta mitä PS2 on tähän asti nähnyt, ehdottomasti.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Sormusaave sanoi:
Ja säälin kyllä niitä, jotka juttujen mukaan menivät pelin yhdeltä istumalta läpi. Ei tulisi itselleni mieleenkään. ;)
Sitten pelataan heti uudestaan läpi ;) tosin en ihan yhdeltä istumalta sitä mennyt läpi, parissa päivässä. Siinä mielessä hyvä kun vetää melkein yhdeltä istumalta on se että juonen saa prosessoitua päässä ja saa siitä jonkinlaisen muodon.

Täytyy vielä todeta että taitaa MGS3 olla ainakin meikäläisen paras PS2 peli tällä hetkellä. On se harmi kun joutuu odottamaan seuraavaa osaa jo aika pitkän tovin, mutta täytyypä ensin nautiskella näistä kolmesta järjestyksessä. Hyvää ruokahalua MGS fanit sillä tämä ainakin täyttää vatsanne! :eek:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Hälytyksen voi välttää esim siten, että teilaat vihulaisen jolla on radio (Kaikilla vihuilla ei ole radiota). Tällöin ne eivät voi soittaa apua. Ja radiovihun tunnistaa siitä punaisesta valosta vasemmassa rinnassa. Tosin tuon edellisen suorittamisessa pitää olla aika nopea. Itse olen muutaman kerran onnistunut.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Vähän liian elokuvamainen peli kyseessä.


Spoiler:
Esim. ensimmäisen kerran saatuani Sokolovin itselleni, ilmestyivät GRUN äijät. Kokoajan odotin, että milloin alan taistelemaan niitä vastaan, mutta Snake tekikin kaiken itse. Sitten katseltiinkin taas reilu 20min videoita (siltakohtaus yhdistettynä). Sitten alkoikin alkutekstit.
Spoiler end:


Videoita oli alussa melkein pelattavaa enemmän! :eek:

Toivotaan, ettei saman homma jatku itse #elokuvassa#
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Tallennus likan höpinät ennen ja jälkeen tallentamisen ottaa päähä, se vois aina olla hiljaa.
no eihän se juonen kannalta varmaan mitään tärkeetä ikinä puhu.
Ja toinen asia mikä ottaa päähä on se että Paussia ei voi pistää päälle kesken välivideoiden ja radiokeskustelujen.

Aivan loistava peli kyllä on.
Kovin pitkälle en ole päässyt, kun en ensin osannu päättää millä vaikeustasolla pelais.
Ensin pelasin Normaalilla ja kun en siinä aika alussa meinannu saada hälytys tilaa millään pois, niin vaihdoin Easy tasolle, ja pelasin huomattavasti pidemmälle, mutta se tuntui aivan liian helpolta.
Aloitin uudestaan Normaalilla ja nyt olen suunnilleen samassa kohtaa, ja vaikeeta oli.
Mutta vasta nyt alkuvalikkoja selaamalla huomasin että tuo Snake osaa raahata nukutettuja (ja kuolleita) vihulaisia:) (Olin mä sitä yrittänyt, mutta ase oli aina kädessä.)
Ei ihme että en saanut hälytys tilaa ikinä kokonaan pois, kun vihulaiset aina näki nuo ja potki hereille.
Valikoista näin myös nuo CQC liikkeet, ennen tätä en edes vahingossa ollut tehny yhtään liikettä.
Nyt oon pelleilly vihollisten kanssa ja miettinyt, että pitäisikö vaikeustasoa nostaa vielä pykälä.

edit: katsoin Hard tason lähtöasetelmia nopeasti verrattuna Normaaliin ja energian määrä pysyi samana, mutta nukutusaseen maksimi panos määrä oli tippunu 25:teen, Normaali tasolla se on 41. Taidan jatkaa Normaalilla.
(Easylla energiaa on Snake:n nimen verran enemmän ja noiden panosten max. määrä 81.)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Jees, minullakin oli vaikeuksia päättää, millä tasolla aloittaisin, mutt päädyin Easyyn.

Jaah, noista CQC jutuista ei ole niin hajua. Aiankin alkukohtaus meni läpi ihan ampuessa nukutusnuolilla tyypit (lähinnä vain sen takia, että niiltä saa tavaraa), mutta sitten näköjään kaikki tavaroiden keräts pelin alussa oli hyödytöntä :mad:

Noh, illalla taas jatketaan. En pelaa päivisin, kun talossa on liikaa elämän ääniä. Illalla saa olla rauhassa ja kukaan ei valita, jos pela monta tuntia kerralla. :)

Hyvä pelihän tämä on, mutta hidastempoinen juuri tuon tutkan puuttumisen takia.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Joku peliä pidempään tahkonnut voisi kertoa, että kun pelin läpäisee ja saa jotain bonusasuja sun muita juttuja, niin säilyykö ne mukana seuraavaan peliin, vaikka vaihtaisit vaikeustasoa MGS2:n tyyliin (esim. hankit normaalilla stealthin ja aloitat pelin hardilla tai extremellä lataamalla vanha saven, niin onko se stealth sulla heti käytössä vai pitääkö se stealth hankkia jokaisella vaikeusasteella erikseen(MGS1:n tyyli)?)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

jos haluaa kaikki bonus vermeet pitää niin vaikeustasoa ei voi muuttaa, toisin kuin sons of libertyssä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Muuten, erinomainen keino neutraloida vartijat ilman sen kummempaa sähellystä:

- CQC:llä otteeseen
- raahaat äijän johonki vartioreittien sivuun (niin etteivät muut näe sitä sieltä)
- nyt kun se äijä on otteessa ja hieman syrjässä, heität sen maahan painamalla kerran ympyrää nopeasti painamalla samalla tatista suuntaa
- heti hold up, kun vihollinen on maassa mahallaan

Tällöin vihollinen antautuu, laittaa kätensä pään päälle ja "luovuttaa" pääaseensa (AK-47, tosin tunnetusti sitä ei itse saa). Vihollinen pysyy siinä paikoilllaan, ellei joku sen kavereista löydä sitä. Mahdollisen löytämisen jälkeen kyseinen vartija käyttää pistoolia aseenaan (tietysti caution, jos tilanne normaali siihen mennessä).
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

minä ainakin yksinkertaisesti viilsin niiltä kurkut auki ja raahasin raadon heinikkoon piiloon :cool:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

pelle sanoi:
minä ainakin yksinkertaisesti viilsin niiltä kurkut auki ja raahasin raadon heinikkoon piiloon :cool:

Tuossa vaan ongelmana se, että pitää muistaa roiskuttaa ne veret esim. pusikossa. Vartiat muuten tajuavat sen veripläntin jos se näkysällä on. Hyväksi todettu keino on myös, niille vihuille minkä selkään ei pääse, nukutusnuoli ohtaan. Raahataan jonnekkin puskaan ja tapetaan puukolla. Tuo Caution musiikki on muuten kerrassaan loistava :cool:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Joops, MGS3:n alku oli minulle Mac41:n tavoin pienoinen pettymys. Turhia radiokeskusteluja ängetty aivan liikaa ensimmäiselle tunnille. Esimerkiksi Snake & Boss -keskustelun olisi voinut lopettaa jo paljon ennen niitä "sotilaan ideologia tms." -juttuja. Nämä vaivasivat jotenkin enemmän kuin MGS2:ssa, tosin radioviesteillä häiriköinti loistaa nyt poissaolollaan. Enkä oikein pidä Snaken taustatiimistä. Petyin hieman myös siihen, kun luulin että ne CQC-liikkeet opetettaisiin jossain tositilanteessa, mutta ei. Tilalla vaan näytetään kun Snake hoitelee GRU-porukkaa - coolisti tosin. Alun kylmän sodan jutut olivat puolestaan todella mielenkiintoisia, ja niissä liitettiin jännästi Sokolov ym. jannut tapahtumien sekaan.

Nyt olen pelannut jo lähemmäs 14 tuntia ja meno maistuu alkua paremmin. Seikkailen tällä hetkellä
vuorilla. Voitin hetki sitten The Endin. En löytänyt metsästä hänen kuolinpaikkaansa, olisiko sen läheltä löytynyt jotain? Voitto tuli ihan normaalisti snipaamalla ja haulikkohunttaamalla. En ole muuten ikinä säikähtänyt pelissä niin paljon kun The Endin taistelussa. Olin miinoittanut ne kolme eteläistä snipausmestaa ja menin tarkistamaan missä pappa piileskelee, kun ei siellä neljännelläkään passipaikalla ollut. Tutkin ympäristöä ensimmäisestä persoonasta ja kiikareilla. Yht'äkkiä The End yllättikin takaa, sanoi jotain ja päräytti kerran metrin etäisyydeltä kiväärillään. Huh. En osannut tuollaista odottaa. Kokosin kuitenkin itseni nopeasti, otin haulikon käteen ja jahtasin papparaista jonkin aikaan. Kestävä kaveri. Pääsin sitten myöhemmin yllättämään itse takaa päin, Dragunovilla viimeinen laukaus.

Imho, The Fear oli mahdottoman huono välibossi. En pitänyt yhtään. Liian samanlainen kuin MGS2:n Vamp. Meni vasta kolmannella yrittämällä, ja silloinkin ihan hilkuilla voitto. Muutenkin nuo pääkkärit ovat olleet jotenkin munattomia, poikkeuksena The End.

Opin vasta muutama tunti sitten nuo CQC-liikkeet. Ihan käteviä ja näyttäviä, ei käy kieltäminen. Aina ennen kun yritin kuristaa tai viiltää vihollisen kurkun auki, Snake vaan löi typerästi. Tuli melkein aina täyshälytys päälle, josta puolestaan seurasi piiloilua puskissa sen muutaman minuutin verran (pelaan normaalilla, nuo odotusajat ovat melko pitkät). Kerran sain vahingossa heitettyä vihun maahan ja pakotettua laittamaan kädet niskan taakse, mutta muuten turvauduin tuliluikkuihin. Nyt, yhteenoton ollessa välttämätön, osaan taktisesti hiipiä taakse, ottaa kuristusotteen ja kuulustella. Hiiviskelykin oli alussa vähän niin ja näin. Tuossa 9-10 tunnin paikkeilla sain kuulla että kannattaa hiiviskellä nuolinäppäimillä. Manuaalistahan tämä olisi löytynyt, mutta eipä siinä huumassa tullut sitä lueskeltua.

Mitä niille kumileluille pitää tehdä? Olen muutamia ampunut, mutta jotkut olen vain jättänyt paikalleen. En ole saanut yllätettyä yhtäkään vartijaa MGS2:n "kädet ylös" -tyyliin, saako tässäkin keräiltyä tuntolevyjä?

Graafikoista sen verran, että peli näyttää todellakin erittäin hienolta, mutta ruudunpäivitys heittelee välillä. Peli tahmaa selvästi enemmän kuin MGS2, joka tosin on harvinaisen sulava pleikkaripeli. En ole huomannut, että muut olisivat tästä pahemmin valittaneet, olisikohan vika vain minun PS2:ssani? Alussa tähän kiinnitti enemmän huomiota.

En ole pelannut peliä vielä ensimmäistäkään kertaa läpi, mutta jotenkin se vanha MGS2 kaikkine heikkouksineenkin juonessa yms. tuntuu hitusen paremmalta. Vaikkakin Snake Eater vastaa kaikkea, jota olen sarjalta toivonut: MGS viidakossa. Laitoin muuten alussa "I like MGS1" -vaihtoehdon.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Juu no täähän nyt taas riippuu siitä haluuko tappaa sakkia vai ei. Nukutusten kanssa pääsee vaikeemmilla tasoilla vähän kiirehtimään kun ei ne sillon tunnetusti hirveen kauan tutuile.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Mitä niille kumileluille pitää tehdä? Olen muutamia ampunut, mutta jotkut olen vain jättänyt paikalleen. En ole saanut yllätettyä yhtäkään vartijaa MGS2:n "kädet ylös" -tyyliin, saako tässäkin keräiltyä tuntolevyjä?

Graafikoista sen verran, että peli näyttää todellakin erittäin hienolta, mutta ruudunpäivitys heittelee välillä. Peli tahmaa selvästi enemmän kuin MGS2, joka tosin on harvinaisen sulava pleikkaripeli. En ole huomannut, että muut olisivat tästä pahemmin valittaneet, olisikohan vika vain minun PS2:ssani? Alussa tähän kiinnitti enemmän huomiota.

En ole pelannut peliä vielä ensimmäistäkään kertaa läpi, mutta jotenkin se vanha MGS2 kaikkine heikkouksineenkin juonessa yms. tuntuu hitusen paremmalta. Vaikkakin Snake Eater vastaa kaikkea, jota olen sarjalta toivonut: MGS viidakossa. Laitoin muuten alussa "I like MGS1" -vaihtoehdon.[/QUOTE]


Joo, mulla on nyt vähän samanalainen olo kuin sulla ton asian suhteen, että MGS2 vaan jotenkin tuntuu paremmalta. On tuo Snake Eater kyllä hieno ja hyvä peli, mutta jostain syystä jatkuva pusikossa makaaminen alkaa kyllästyttää... Ja muuten, huomaa kyllä eron ihan paljaalla silmällä, että peli pyörii jotenkin erilailla kuin MGS2... MGS2 on jotenkin sellanen siisti ja sulava. MGS3 on jotenkin elokuvamaisemmin pyörivä ja hieman vähemmän selkeä... Mutta nyt menen takaisin pelaamaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 3 kokemukset

Pelin suurin heikkous näyttää selvästi olevan suuntavaisto ja kamera.

Kamera on paska. Ei näe edes metriä eteenpäin juostessa, minne menee. Aina pitää katsoa R1 napista eteenpäin ja sitten juossa.

Toiseksi suuntavaisto. Sekosin yhdessä ruudussa totaalisesti. Hiivin hiljaa vartijoiden ohi ja pääsin puunrungolle. Rungon luota näin, että tie tekee mutkan ja sitten eteenpäin mentäessä se teki mutkan taas. sitten olinkin melkein ruudun alussa. Ja kun hälytys laukesi, ei paljoa ehdi katella ympärilleen minne menee, ja sitten olinkin taas ihan hukassa.

Äääh, vaikea selittää, mutta sekaisin todella olin. Ei tämä nyt missään nimessä MGS:ää voita.
 
Ylös Bottom